Anoniem surfen?

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

Anoniem surfen?

Bericht door Maria » 04 okt 2009 17:08

Meestal, als je een website bezoekt, laat je daar iets van jezelf achter.
De plaats van je server, een hoop pc gegevens, je ip nummer (=je pc nummer bij je server), of meer..............
Ook de beheerders van dit soort fora, hebben vaak veel inzage in een aantal gegevens, die jij zelf niet hebt vrijgegeven.
Normaaal gesproken wordt daar nooit iets mee gedaan.
Wil je dat toch niet, beweert de maker van deze site, dan kun je dat omzeilen door via deze site te browsen.
Ga naar :
http://anonymouse.org/anonwww.html
Het adres van de gewenste website, zoals bijvoorbeeld dit forum, loopt op deze manier via de genoemde site.
Nadeel zijn de pop-ups en je moet steeds opnieuw inloggen, als je hier komt.

Note van de inzender.(van mij dus):
Of het wel of niet waar is, weet ik niet, want ik weet niet hoe ik dit kan controleren.
Misschien iemand anders wel?
Ik neem aan, dat je wel je gegevens op die website achterlaat.
En wie garandeert ons, dat zij er niets mee doen?

Let dus op:
Het kan dus een instinker zijn.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

JanC
Unstoppable!

Re: Anoniem surfen?

Bericht door JanC » 04 okt 2009 18:25

Zogenaamde 'anonieme' proxy's laten toe om te surfen zonder je ip-adres te laten 'zien'. Kan hoogstens nuttig zijn om bv. een forum waar je geband bent toch te blijven bezoeken. Al hebben de meeste admin's ondertussen wel een lijstje met de ip-nummers die dan wel worden opgegeven en zijn die en masse geband.
Voor de rest heb je weinig aan zo'n proxy of je moest in Turkije wonen en toch de website van Richard Dawkins willen bezoeken.
Ni dieu, ni maître.

Kitty
Unbreakable

Bericht door Kitty » 04 okt 2009 19:27

Er zijn ook websites die het surfen via deze anonieme servers onmogelijk hebben gemaakt, en waar je dus alleen op komt met een niet anoniem IP-adres.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 04 okt 2009 22:13

Kitty schreef:Er zijn ook websites die het surfen via deze anonieme servers onmogelijk hebben gemaakt, en waar je dus alleen op komt met een niet anoniem IP-adres.
Inderdaad.
Klinkt logisch.
Is er een lijst met de IP nummers van dit soort websites/servers?

LordDragon
Diehard

Bericht door LordDragon » 05 okt 2009 19:09

Er blijft voor iemand die weet waar te zoeken altijd wel een spoor achter hoor. Ik ken iemand die serieus kan hacken. Was er ooit bij hoe die met een laptop op internet ging, dus we konden zien dat er geen verbinding was tussen de laptop en de pc, en via internet op 3 minuten op de pc was ingebroken en alle gebruiksfuncties kon beheren. En nog van dat, als je pc nog maar gewoon in de pries zit dan kan die geactiveerd worden. De hacker heeft dan gewoon op een moment dat jij achter je pc zat onzichtbaar ingebroken en een programma nagelaten waardoor de computer reboot op een bepaald tijdstip. Bv op een tijdstip dat jij altijd offline bent, je ligt te slapen of bent gaan werken.

Njah, niet leuk he, maar het geeft te denken. Nota bene er wordt zelfs gespioneerd op internet :D

http://www.google.be/#hl=nl&source=hp&q ... 0d51ada02e

veel hits!

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

balkon
Banned

Bericht door balkon » 09 okt 2009 12:03

Echt anoniem websurfen doe je met The Onion Router (TOR): http://www.torproject.org/.

siger

Bericht door siger » 09 okt 2009 12:58

Hoe weet je dat zeker? Als ik directeur van de CIA was, creëerde ik overal dekmantelbedrijfjes die gratis anonieme servers aanbieden. Zo zou ik al vlug een mooi overzichtje kunnen uitprinten van mensen die hun identiteit niet willen vrijgeven...

balkon
Banned

Bericht door balkon » 15 nov 2009 11:58

siger schreef:Hoe weet je dat zeker? Als ik directeur van de CIA was, creëerde ik overal dekmantelbedrijfjes die gratis anonieme servers aanbieden. Zo zou ik al vlug een mooi overzichtje kunnen uitprinten van mensen die hun identiteit niet willen vrijgeven...
Werkt niet.

Niet alle data gaat over een enkele tor-exit node. Tor is geen anonieme proxy. De data is gecrypt. Als eigenaar van een node weet je niet wat er voorbij komt, voor wie dat bestemd is en waar het vandaan komt. Je weet alleen dat het naar een andere tor-node toe moet of daar vandaan komt en dat er heleboel schillen (vandaar de onion-metafoor) aan encrypte omheen zitten.

Alleen een exit-node doet uiteindelijk een http-request bij een webserver, maar weet nooit wie de afzender is.

Tor is vrij simpel te installeren voor thuisgebruik. Er zijn ook talloze tor-sites. Niemand weet waar die dingen fysiek draaien, wie ze beheert etc. Er zijn talloze chinese tor-sites waarmee chinezen een beetje om die internetcensuur heen kunnen. Helaas is het ook een mooi systeem voor pedofielen. Die hebben hun eigen "TORpedo"-forum (alleen de naam is wel grappig).

Tor is een soort twilight zone van het internet :)

Via TOR zijn websites met urls als:
http://6sxoyfb3h2nvok2d.onion en http://4ha7nlx3shi5gcty.onion/ beschikbaar.

Leuk speelgoed. http://board.planetpeer.de/index.php/topic,855.0.html
(sorry voor later reactie)

siger

Bericht door siger » 15 nov 2009 13:12

balkon schreef:(sorry voor later reactie)
Interessant. Toch bedankt.

R.Hermans
Experienced

Bericht door R.Hermans » 11 feb 2010 18:07

Even een korte technische uitleg hiervan. Via server-side-scripting kunnen functies worden gebruikt om het IP adres van bezoekers te loggen. In de goede oude tijd werd in de plaats hiervoor doorgaans gebruik gemaakt van cookies. Maar voor de veiligheid van sites en om een betere interactie te bieden wordt hier nog zelden gebruik van gemaakt.

Het openbaar maken van je IP adres is alleen een probleem wanneer je je ophoudt met illigale activiteiten. Voor de doorsnee persoon is het zo goed als onmogelijk om jouw adres te achterhalen op grond van je IP adres.

Zoals eerder vermeld zijn deze sites geen bedrog (althans de overgrote merderheid ervan niet). Al wat ze doen is de gebruiker de mogelijkheid bieden om over hun IP websites te bezoeken.

Andere mogelijkheden die dezelfde opties bieden maar direct op je eigen PC uitgevoerd worden zijn er ook. Voorbeelden hiervan zijn TOR en Hide IP.
Richard Dawkins:
...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong.

Raven
Diehard
Contacteer:

Bericht door Raven » 03 mar 2010 09:49

Vaak krijg je een ander IP adres als je een andere computer erin prikt ;)
http://www.merlinscave.tk

As above, so below

Niburu V2

Bericht door Niburu V2 » 02 jul 2011 02:52

balkon schreef:Echt anoniem websurfen doe je met The Onion Router (TOR): http://www.torproject.org/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ook TOR is niet waterdicht hoor er zijn twee momenten in dat systeem waarop het mogelijk is je IP te achterhalen. Ik geef toe, het is lastig maar het kan wel.

Aan de andere kant is er nog niet 1 systeem helemaal waterdicht. Een goed begin wat de meeste wannabe hackertjes wel buiten houdt is:

1. Linux draaien ipv Windows
2 Wanneer je IP niet zichtbaar moet zijn een VPN tunnel gebruiken

3 Wil je snel ergens semi anoniem bij http://www.proxy4free.com" onclick="window.open(this.href);return false; dagelijks nieuwe web based proxies.

4 Stel de firewall in je router goed af

Bovenstaande houdt de script kiddies wel buiten en hackers met de skills vinden jou pc of laptop toch niet interessant :twisted:

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 05 dec 2011 09:34

malou schreef:Mariakat schreef:
Ik ben geen held met proxi's.
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat dat zijn, laat staan hoe ze heten.

Misschien iets voor de techneuten hier om er een topicje aan te wijden en misschien iets voor de beheerders hier om het zo te plaatsen, dat het ook weet snel te vinden is.

Alhoewel............
Dat zou zich ook weer tegen ons kunnen keren. #-o
heel goed idee, dunkt me.
want er zijn misschien ook valkuilen bij gebruikmaking van anoniem surfen.
het fijne weet ik er ook niet van.
dit heb ik ook van iemand die er verstand van heeft.
dat het na een aantal maanden niet meer werkt kan misschien ook te maken hebben bv. met het wel of niet aanvinken van sommige opties.
of dat je er tijdelijk gebruik van mag maken?
het meeste is al aangevinkt als je zo'n site opent, maar misschien is dat onvoldoende om je IP adres volledig te verbergen.
of gelden er andere regels...i don't know.
veel vragen dus ook van mijn kant.
maar normaal gesproken open je zo'n site en dan kopieer je het desbetreffende artikel van CIP[helemaal bovenaan in jouw balk te vinden ] en plakt het in de balk van die site [ Go] en dan kun je weer reageren.

dus troost je mariakat, ik ben een digibeet [ik ben er bv. nog steeds niet achter hoe ik hier correct kan quoten] :oops:
Ik heb dit topic nota bene zelf geopend. :oops:
Niet meer naar omgekeken, omdat het voor mij niet actueel was het eventueel zelf te gebruiken.
Nu weet ik nog niet of ik het zal doen 8*)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 dec 2011 16:00

Ik heb het een paar keer gedaan op het CIP. Niet echt anoniem natuurlijk. Gewoon onder mijn vaste gebruikersnaam . Men wou geen commentaar geven op mijn ban. Er is nog steeds geen reden bekend. Dus dan verklaar ik hem ongeldig. Maar het is tamelijk omslachtig en na een paar uur verdwijnt het bericht door censuur. En het is een akelige omgeving om te vertoeven. En dan is het lastig om gemotiveerd te blijven. Maar er zijn talloze proxy's.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 05 dec 2011 16:22

Ik vond het ook een aardig frustrerende gewaarwording.
Alsof je een deur open doet en alleen nog maar een gat ziet.
Ik zag nl. pas dat ik geband was, nadat mijn bericht was geschreven.
Op dat moment stonden alle berichten er nog
:shock:

Maar het is idd. vrij zinloos als het direct verwijderd wordt en maar weinig mensen hebben de kans gehad het te lezen.
Dan zijn er leuker forums om te bezoeken.
Het is altijd een sport om zo tactisch mogelijk toch voor je eigen mening uit te komen, zonder geband te worden. :)
Op OI lukt het nog steeds, ook al heb ik het een tijdje niet meer bezocht.
Misschien omdat er daar nog niet velen zijn die me herkennen.
Het gaat ook vervelen op den duur, als er op dat moment niet een paar spannende topics gaande zijn.

Plaats reactie