firefox

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: firefox

Bericht door Fenomeen » 01 okt 2009 18:01

appelfflap schreef:ben ik echt zo stom of ligt het echt aan mij dat die niet doorhebben dat geen internet = geen surfen betekent?
Wij hebben UPC...
Maar nog altijd minder erg dan het Vlaamse duopolie, je hebt hier een grotere keuze.
Telenet was 'vergeten' de bijkomende kosten van Infrax te vermelden, bij nader inzien bleek mijn verandering toch niet zo heel goedkoop.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 01 okt 2009 18:19

Fenomeen schreef: Maar nog altijd minder erg dan het Vlaamse duopolie, je hebt hier een grotere keuze.
Telenet was 'vergeten' de bijkomende kosten van Infrax te vermelden, bij nader inzien bleek mijn verandering toch niet zo heel goedkoop.
nog zo'n gevolg vh geweldige moderne technologische tijdperk

ik zit bij de idioten van belgacom. hun bakske dat ze heel chique "digicorder" noemen werkt niet. ik zit al aan mijn 3e exemplaar op 4 maanden :). telenet is even erg. Duur, traag, onpraktisch, onstabiel, ...
geweldige vooruitgang noemt men dat want je kunt tijdens het tv kijken je beeld stilzetten.
je moet eens bellen als er een probleem is. krijg je een uitleg ter grootte van een telefoonboek met een hoop woorden die niemand verstaat. of ze gaan u gidsen en een hele uitleg geven over hetgeen ge allemaal MOET doen. uiteraard werkt het niet en met een beetje geluk komt er binnen de maand een technieker.
geef mij maar integan/infrax. kabel in tv en het werkt.

maar ja, als het niet werkt is digibeet verkeerd. Hoe durft digibeet nu eisen dat je je zenders fatsoenlijk kunt sorteren. waar haalt die het lef vandaan te eisen dat je op een normaal tempo zou kunnen zappen.
hij zou ons dankbaar moeten zijn dat je voor 6 of 7 euro een film kunt huren.

ziezo,
mijn frustratie is er uit :D

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 01 okt 2009 18:37

Fenomeen schreef: Totale digibeten, oudjes en kunstenaars kunnen beter 'aan de Linux'.
Ik heb ooit gewerkt met DOS-commando's. De eerste windows versie was een openbaring. Maar momenteel is het aanbod dusdanig groot dat hier een aparte studie voor nodig is. Wat appelflap al aangaf. Laatst zag ik een lijst van een gebruiker die had gekozen voor een leven zonder microsoft. Dat maakte al zoveel indruk dat ik heb besloten om er niet te veel bij na te denken. En me te concentreren op de aan-uit knop.
Op dit moment denk ik wel na over een betere virus-scanner. De avira's, avg's, stopzilla's, ad-aware etc. hebben mij nog niet overtuigd. Misschien maar weer een norton aanschaffen in de winkel.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

siger

Bericht door siger » 01 okt 2009 18:50

p.vroon schreef:De avira's, avg's, stopzilla's, ad-aware etc. hebben mij nog niet overtuigd. Misschien maar weer een norton aanschaffen in de winkel.
Omdat ik twee licenses moest kopen van Norton ben ik overgestapt naar de gratis "Avast". Ben er zeer tevreden over. Maar omdat je jaarlijks opnieuw moet registreren verwacht ik dat het op een keer wel eens betalen wordt.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 01 okt 2009 19:26

p.vroon schreef:Misschien maar weer een norton aanschaffen in de winkel.
maar als ge een probleem hebt (software, financieel,...) kunt ge alleen maar chatten.
ook heel persoonlijk en handig. op de moment dat ik vraag om terug te storten valt de verbinding toch wel weg zeker. :)
al was dit laatste wel bij mcafee

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 01 okt 2009 20:47

siger schreef:
p.vroon schreef:De avira's, avg's, stopzilla's, ad-aware etc. hebben mij nog niet overtuigd. Misschien maar weer een norton aanschaffen in de winkel.
Omdat ik twee licenses moest kopen van Norton ben ik overgestapt naar de gratis "Avast". Ben er zeer tevreden over. Maar omdat je jaarlijks opnieuw moet registreren verwacht ik dat het op een keer wel eens betalen wordt.
Hier ook grote tevredenheid over het kosteloze Avast.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Chris H
Forum fan

Bericht door Chris H » 01 okt 2009 21:59

appelfflap schreef:
Erik schreef: IE8 is de eerste browser van Microsoft die zich eens een keer redelijk aan de w3c standaard houd.
Alle lagere versies zijn gedrochten.
en voor zo'n 90% vd internetgebruikers klinkt dit als chinees :)
Nou zeg er zijn maar 2 woorden die je misschien niet kent, IE8 en w3c. IE is natuurlijk internet explorer versie 8 en welke standaard het is kan je wel even overslaan.
Het is gewoon jammer maar Microsoft is echt continu bezig om hun monopolie te versterken met rotgeintjes. Met de browsers hebben ze nu gedwongen door concurrentie een inhaalslag moeten maken. Maar dat TS merkt dat hotmail langzamer opent verbaast me niks. Hotmail is immers in handen van Microsoft en het zou niet de eerste keer zijn dat ze de concurrentie benadelen.

En dan kun je als gebruiker ervoor kiezen om mee te doen zoals de meeste Nederlanders. Jammer maar begrijpelijk.

Over de andere problemen. Heb je de stabiele versie? Heb je 'm niet volgestopt met plugins en themes?
En ja er zijn sites die dingen vereisen die niet in alle browsers kunnen.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 01 okt 2009 22:44

Chris H schreef: Over de andere problemen. Heb je de stabiele versie? Heb je 'm niet volgestopt met plugins en themes?
geen idee, ik ben een digibeet en als m'n mij zaken wijs maakt en verkoopt dan verwacht ik dat het werkt. niet dat ik nog heeldere avonden mag opofferen in de eeuwige zoektocht vh ongebreidelde internet.
en op dat punt is er weinig verschil tussen al die gratis toestanden en microsoft. al die IT kerels vinden het onwaarschijnlijk leuk om gemiddeld om de 2j alles op zijn kop te zetten. kan ik als gebruiker weer uren zoeken om te zien hoe het zit.
gelukkig is het gros vd gebruikers zodanig pavlovgewijs geconditioneerd dat ze dit wezen- en nutteloos gezoek perfect normaal vinden.
Chris H schreef: En ja er zijn sites die dingen vereisen die niet in alle browsers kunnen.
zaken die niet in alle browsers werken? dan moeten de itmensen er maar voor zorgen dat het wel werkt.

als een bedrijf mij wijsmaakt dat ik mijn foto's op ettelijke manieren kan afspelen van die dvd dan verwacht ik dat het werkt. niet dat ik nog een avond moet opofferen om de juiste codec's te vinden en te downloaden

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 02 okt 2009 06:48

p.vroon schreef:Misschien maar weer een norton aanschaffen in de winkel.
Nee, niet doen slecht plan!
Als je dan toch persé wilt betalen voor bescherming kies dan iets als Mcafee.

Zelf ben ik al vele jaren een zeer tevreden gebruiker van de gratis home editie van Avast, beslist een aanrader die totaal niet onderdoet voor Norton.
Chris H schreef:Het is gewoon jammer maar Microsoft is echt continu bezig om hun monopolie te versterken met rotgeintjes. Met de browsers hebben ze nu gedwongen door concurrentie een inhaalslag moeten maken. Maar dat TS merkt dat hotmail langzamer opent verbaast me niks. Hotmail is immers in handen van Microsoft en het zou niet de eerste keer zijn dat ze de concurrentie benadelen.
Zo is dat, en niet anders!

Het is gewoon bizar om te zien hoe de massa als zombies alle Microsoft miskleunen pikt.
Nu is het beslist niet zo dat ALLE Microsoft producten waardeloos zijn, zo zwart wit is het in mijn ogen niet.
Maar op browser gebied is het simpelweg 1 grote puinhoop.
Webontwikkelaars hadden al lang geleden in opstand moeten komen tegen de wanprestatie IE die door Microsoft is afgeleverd.
Maar helaas hadden zij natuurlijk weinig keus met een publiek wat voor het grootste deel kritiekloos een voorgekauwd/voorgeïnstalleerd operating systeem met bijbehorende software aanschaft.
Probeer maar eens een computer zonder windows erop te kopen!
Zelfs als bij de presentatie aan het publiek van een nieuwe windows versie het welbekende blue screen of death verschijnt, koopt men toch nog massaal het product.
Je moet toch wel bewondering hebben voor een dergelijke marketing.
Ik zie soms wel overeenkomsten met gehersenspoelde EO jongeren op de EO jongerendag. :wink:

Ik persoonlijk hoop nog altijd op een echt vruchtbare samenwerking van Microsoft en andere "closed source" ontwikkelaars met de open source community.
Gelukkig is open source software en operating systemen als Linux allang niet meer zo onbereikbaar als enige tijd terug.
Er is nu een goede en duidelijk keuze voor iedereen.
Ik heb geen moment spijt gehad om de commerciele (vaak dure) producten volledig in te ruilen voor de open source versie, integendeel er is een wereld voor me open gegaan.
En de overgang is heus niet altijd even soepel gegaan, ik heb me er in moeten verdiepen, maar niet meer dan dat ik dat in het verleden voor de commerciele producten en operating systemen heb moeten doen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 02 okt 2009 10:01

Erik schreef: Het is gewoon bizar om te zien hoe de massa als zombies alle Microsoft miskleunen pikt.
ben je niet van plan om via zelfstudie een ict mastersdiploma te halen dan zijn er geen alternatieven.
Erik schreef: Maar helaas hadden zij natuurlijk weinig keus met een publiek wat voor het grootste deel kritiekloos een voorgekauwd/voorgeïnstalleerd operating systeem met bijbehorende software aanschaft.
omdat de doorsnee digibeet dit nog een heel klein beetje kent via 3.1, win 95 enz.
Erik schreef: Je moet toch wel bewondering hebben voor een dergelijke marketing.
het succes van microsoft bewijst het falen vd open source gemeenschappen. brengen zij iets op de markt dat beter is, dat gebruiksvriendelijk is en iets dat werkt dan pikken de mensen er op in. maar ge kunt niet vh doorsnee 50+ huisvrouwtje verwachten dat zij zomaar blind en probleemloos haar weg vindt in al die opensource fora, gemeenschappen en helpdesks.
ge kutn niet verwachten dat mensen naar open source stappen als zij daar met dezelfde onzin geconfronteerd worden als bij microsoft.
Erik schreef: En de overgang is heus niet altijd even soepel gegaan, ik heb me er in moeten verdiepen, maar niet meer dan dat ik dat in het verleden voor de commerciele producten en operating systemen heb moeten doen.
om het zacht uit te drukken
noem het gerust knoeien, prutsen, zoeken en hopen :).
ik kan mij in iets verdiepen maar tegen dat ik het doorheb is er al de nieuwe versie die uiteraard fundamentele verschillen kent. Tegen dat je de nieuwe versie een beetje doorhebt splitsen ze weer een nieuwe versie in uw maag met uiteraard opnieuw fundamentele verschillen en mankementen.
en dat spelletje is al jaren bezig.
ons huisvrouwtje kent microsoft een beetje en daarom blijft ze bij dat bedrijf ondanks de miserie. ze vloekt en raakt gefrustreerd maar een firefoxstudie is vanwege het gezin geen optie. Voor haar is het zo'n beetje kiezen tussen pest en cholera

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 02 okt 2009 10:19

Erik schreef:
Zelf ben ik al vele jaren een zeer tevreden gebruiker van de gratis home editie van Avast, beslist een aanrader die totaal niet onderdoet voor Norton.
Je bent gestegen na google chrome. Zie dat Kitty ook Avast promoot. Dus ga hier even serieus na kijken. Het gaat me om een virusscanner die niet altijd alarmeert maar ook in staat is om het het gebeuren effectief te verwijderen. En dat laatste daar ben ik van terug gekomen bij de gratis versies.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 02 okt 2009 10:27

Ik denk dat de alternatieven minder moeilijk onder de knie zijn te krijgen dan je wilt doen voorkomen appelfflap.
De tijden dat installaties van alternatieven alleen weggelegd waren voor whizkids liggen lang achter ons.

Het zou al heel anders zijn als het Microsoft product een auto zou zijn.
Mensen zouden dat merk al snel laten staan als blijkt dat remmen optioneel zijn en duur betaald moeten worden en dat de werking ervan niet gegarandeerd is.
Vreemd genoeg zouden mensen in dit geval de capriolen van een dergelijke fabrikant dan niet pikken en kiezen voor een ander merk.

Maar zoals gezegd, je hebt een vrije keuze.
En het open source alternatief is laagdrempeler dan je denkt, vooral voor de doorsnee "ik internet en tik af en toe een briefje" gebruiker.
appelfflap schreef:het succes van microsoft bewijst het falen vd open source gemeenschappen
Het succes is eerder te danken aan het feit dat Microsoft beschikte over een sterke marketing en genoeg geld.
De open source community is wat dat betreft ook nooit aggressief genoeg geweest.
Doordat Microsoft vooral ook hardwarefabrikanten zover kreeg alleen drivers voor Windows te ontwikkelen en zo veel producten Windowsafhankelijk te maken, stond het Microsoftproduct al snel sterk in de markt.
En je weet, wat de boer niet kent dat vreet hij niet, ook een belangrijke drempel om een latere overstap te maken voor mensen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 02 okt 2009 10:33

Met stip gestegen bij Piet 8) , kijk daar doe ik het voor.
p.vroon schreef:Het gaat me om een virusscanner die niet altijd alarmeert maar ook in staat is om het het gebeuren effectief te verwijderen.
Avast valt niet over elk liflafje maar beschermt zeer adequaat.
Update van de virusdatabase gaat automatisch en regelmatig.
De actieve virusguard legt nagenoeg geen beslag op je systeemprestaties, wat voor bij Norton nog wel eens een probleem wil zijn.
Het verwijderen van bedreigingen gaat ook automatisch met bij hoge uitzondering een waarschuwing en/of vraag wat je wilt dat er gebeurd met een gevonden virus.

Als het je niet bevalt is het zo weer verwijderd toch?

http://www.ictsoftware.info/nieuws/7-be ... stest.html

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 02 okt 2009 12:46

Erik schreef:Ik denk dat de alternatieven minder moeilijk onder de knie zijn te krijgen dan je wilt doen voorkomen appelfflap.
De tijden dat installaties van alternatieven alleen weggelegd waren voor whizkids liggen lang achter ons.
ik ken open source een beetje en ik kan u garanderen dat ze op geen enkele manier superieur zijn aan het bekende microsoft. niet in gebruiksgemak, niet in stabiliteit, etc.
dan blijf je inderdaad waar je bent.

ben je er echt in geïnteresseerd en bereid om er veel energie in te steken dan kun je er wel iets mee. alleen de meesten doen dat niet. de meesten wordt heel het internet verhaal opgedrongen omdat het zo "makkelijk" is (werk edm). maar die hebben geen zin en energie om uren te zoeken en massa's tijd te verprutsen voor driver x of y.
op dit punt is er gewoon geen verschil tussen microsoft en open office. in beide gevallen moet je heel veel tijd en energie verprutsen. frustrerend als iedereen meestapt in het dogma alsof het allemaal de gebruiker zijn schuld is. idioot is alsof iedereen zomaar het standaardexcuus "bug" klakkeloos aanvaardt en een normale uitleg vindt.
om in je analogie met die remmen te blijven. ook bij open office moet je maar hopen dat ze er zijn. zijn ze er niet ben je volledig afhankelijk van allerlei fora

1 praktijkvoorbeeld
bij de WADA (antidoping) werkt het systeem ook niet met als resultaat dat wickmayr zich nu moet verantwoorden. wegens incompetentie vd makers kon ze niet fatsoenlijk inloggen om haar whereabouts door te geven en het resultaat is dat ze nu misschien een schorsing riskeert.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 02 okt 2009 13:17

appelfflap schreef:ik ken open source een beetje en ik kan u garanderen dat ze op geen enkele manier superieur zijn aan het bekende microsoft. niet in gebruiksgemak, niet in stabiliteit, etc.
Maar dat beweer ik toch ook nergens mijn beste, ik geef enkel aan dat het een alternatief is wat werkt, of het beter of slechter is dat mag de gebruiker zelf uit maken.
Soms is het wel superieur en soms niet.
Maar het is altijd superieur als het gaat om de prijs!!
Het is en blijft gratis, en dat is prettig want zo is software die normaal onbetaalbaar is voor sommigen voor iedereen binnen bereik.

Maar ik herhaal het nog maar een keer: Ieder zijn meug.

Plaats reactie