firefox

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

firefox

Bericht door PietV. » 30 sep 2009 18:46

Ben van explorer naar firefox overgestapt. Met hooggespannen verwachtingen. Snel en betrouwbaar. Ik draai nu een week en moet tot verbazing constateren dat de snelheid er pas is na een paar minuten. Het openen van hotmail is een kwestie van gras zien groeien. Hebben jullie ook soortgelijke problemen meegemaakt.
In het Jan Marijnissen topic (elfde uur) ben ik gestrand bij de mediaplayer. Nooit problemen mee gehad en nu dus wel. Wat denken de kenners.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Fenomeen
Superposter

Re: firefox

Bericht door Fenomeen » 30 sep 2009 18:59

Browsers hoeven niet warm te lopen. ;)
Het zou vreemd zijn als Hotmail in IE wel snel zou openen.
Wat je omschrijft wijst eerder naar de internetverbinding dan naar de browser.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 30 sep 2009 19:54

Het klinkt mij als Firefox-gebruiker vreemd in de oren.
Zeker als je het hebt over versie 3.5
Ik kan de aflevering van het elfde uur probleemloos bekijken.
Misschien is de juiste plug-in niet geïnstalleerd?

Nu draai ik op Linux ipv Windows dus daar zou nog een verschil kunnen zitten maar in principe zou dat niet uit mogen maken.
Probeer anders eens google chrome, ik hoor daar positieve berichten over.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 30 sep 2009 20:04

Erik schreef:
Nu draai ik op Linux ipv Windows dus daar zou nog een verschil kunnen zitten maar in principe zou dat niet uit mogen maken.
Probeer anders eens google chrome, ik hoor daar positieve berichten over.
Ik heb google chrome geinstalleerd. Alles werkt weer als vanouds. Met een verbluffende snelheid.
Uitzending gemist staat al te draaien. Bedankt voor de tip.

groetjes,

Piet.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

siger

Bericht door siger » 30 sep 2009 20:08

p.vroon schreef:Ben van explorer naar firefox overgestapt. Met hooggespannen verwachtingen. Snel en betrouwbaar. Ik draai nu een week en moet tot verbazing constateren dat de snelheid er pas is na een paar minuten. Het openen van hotmail is een kwestie van gras zien groeien. Hebben jullie ook soortgelijke problemen meegemaakt.
In het Jan Marijnissen topic (elfde uur) ben ik gestrand bij de mediaplayer. Nooit problemen mee gehad en nu dus wel. Wat denken de kenners.
Ik gebruik firefox 3.0.5 op Vista en op XP, en heb geen enkel probleem
Ik zou realplayer eens installeren volgens de instructies op:
http://support.mozilla.com/nl/kb/De%20R ... downloaden

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 30 sep 2009 20:20

siger schreef: Ik gebruik firefox 3.0.5 op Vista en op XP, en heb geen enkel probleem
Ik zou realplayer eens installeren volgens de instructies op:
http://support.mozilla.com/nl/kb/De%20R ... downloaden
Ik heb net de tip van Eric toegepast. Ik zit naar een onsamenhangend verhaal van de bisschop te kijken. Dus de mediaplayer werkt weer en daar gaat het mij nu om. Maar bedankt voor de aanbeveling.

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 01 okt 2009 00:25

Ik gebruik al jaren firefox, en heb nooit problemen met snelheid, wel heb ik het gevoel dat ik iets vaker dan met IE dat ik een of andere java of flash update moet doen voor iets werkt. Maar dat heb ik er graag voor over want ik ben heel tevreden over enkele add-ons die inmiddels onmisbaar zijn.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'

Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos » 01 okt 2009 01:19

Er is geen snellere explorer dan die van microsoft, wel appels met appels vergelijken.
Meestal is het de weerzin tegen microsoft die gebruikers verblinden en andere explorers de hemel in doen prijzen.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 01 okt 2009 07:04

Ongeloveloos schreef:Er is geen snellere explorer dan die van microsoft, wel appels met appels vergelijken.
Meestal is het de weerzin tegen microsoft die gebruikers verblinden en andere explorers de hemel in doen prijzen.
Dit is beslist onwaar.
Maar ieder is vrij in zijn keuze toch. :)

IE8 is de eerste browser van Microsoft die zich eens een keer redelijk aan de w3c standaard houd.
Alle lagere versies zijn gedrochten.
Al eens geprobeerd een w3c valide website te ontwikkelen die zowel in IE als elke andere browser werkt?
Voor IE moet je soms de gekste truken uit halen om te krijgen wat de standaard bedoeling is, terwijl Firefox, Opera, Safari etc. het gewoon doen zoals het hoort.

Het is niet voor niets dat het marktaandeel van IE achteruit gehold is.
2009 IE7 IE6 IE8 Firefox Chrome Safari Opera
August 15.1% 13.6% 10.6% 47.4% 7.0% 3.3% 2.1%
Bron: http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos » 01 okt 2009 08:49

Als jij firefox, opera en safari waardige vervangers van IE8 noemt, weet ik genoeg 8)
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 01 okt 2009 08:56

Ongeloveloos schreef:Als jij firefox, opera en safari waardige vervangers van IE8 noemt, weet ik genoeg 8)
Wat jij wilt joh. :roll:

http://www.techradar.com/news/internet/ ... i-4-582159
First up, memory: with the TechRadar homepage open and nothing else, we found a big difference between the browser's memory requirements.

IE8 86MB
Safari 4 beta 44MB
Firefox 3.1b3 39MB
Chrome 2 beta 36MB

As you can see, IE8 is the greediest while Chrome is the sleekest - although there isn't much between Chrome, Safari and Firefox 3.1. Next up, Sunspider. Smaller numbers mean faster performance.

IE8 5708.4ms / 5632.4ms
Safari 4 beta 994.0ms / 1138.6ms
Firefox 3.1b3 1865.0ms / 2004.8ms
Chrome 2 beta 991.2ms / 976.0ms

Chrome is the fastest browser in these benchmarks, but only just: we ran and re-ran the Chrome and Safari benchmarks several times, and both browsers were hovering around the high 900ms mark with Chrome narrowly pipping Safari to the lowest numbers.
IE8 still feels slower than the other browsers, particularly with highly visible features such as page zoom: where Chrome, Safari and Firefox zoom and scroll smoothly, IE8 jerks. It's like playing an online game over a crap connection, or watching a video that keeps dropping frames.

Verdict
Winner: Firefox, just
Blijf jij toch lekker bij Bill op schoot zitten, wat geeft je het idee dat mij dat boeit?!

Piet vroeg om een goed alternatief en dat heeft hij gekregen, daar was het in dit topic om te doen.
Niet janken.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 01 okt 2009 16:36

Ach, als Piet er tevreden mee is?
Het zou mijn keuze ook niet zijn; vanwege het ontbreken van addons en ivm Google en privacy.
Kan er inhoudelijk niks over zeggen, heb Chrome nooit zien draaien, hij schijnt snel te zijn met renderen heb ik begrepen.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 01 okt 2009 16:49

Erik schreef: IE8 is de eerste browser van Microsoft die zich eens een keer redelijk aan de w3c standaard houd.
Alle lagere versies zijn gedrochten.
en voor zo'n 90% vd internetgebruikers klinkt dit als chinees :)

heb me ff met zo'n alternatief beziggehouden maar kon er niet aan uit. Ongeveer hetzelfde probleem als topicstarter en nog paar andere mankementjes. zal wel individueel instelbaar zijn maar begin nu al te gefrustreerd te raken van al die continue veranderingen. zelfde doet zich voor met al die andere onzin. xp vs vista, linux vs ..., open office vs microsoft office. allemaal leuk en wel moest het werken en zou je, als gebruiker niet constant vastlopen waarna je een hele avond mag lopen zoeken om het op te lossen

nog ff wachten en je kunt pas internet gebruiken als je een masterdiploma ict hebt :)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 01 okt 2009 17:09

appelfflap schreef:allemaal leuk en wel moest het werken en zou je, als gebruiker niet constant vastlopen waarna je een hele avond mag lopen zoeken om het op te lossen
PC's blijven eigenwijze krengen maar mijn ervaring is dat de gebruiker het grootste probleem is. ;)
nog ff wachten en je kunt pas internet gebruiken als je een masterdiploma ict hebt :)
Totale digibeten, oudjes en kunstenaars kunnen beter 'aan de Linux'.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 01 okt 2009 17:46

Fenomeen schreef: PC's blijven eigenwijze krengen maar mijn ervaring is dat de gebruiker het grootste probleem is. ;)
nope
programmeurs die niet kunnen programmeren. sitemakers die geen site's ineen kunnen steken. microsoft en andere softwaremakers die vanalles op de markt brengen en pas achteraf de problemen gaan oplossen.
de gebruiker genaamd digibeet is een makkelijk excuus om je eigen onkunde te verstoppen.
onkunde die zich ook vertaalt in veranderen om te veranderen wat opnieuw frustrerend is voor de digibeet.

tegenwoordig is er ook de ziekte die ik paswoordterrorisme noem.
voor van alles en nog wat krijg je activatiecodes, registratiecode's, activatiesleutels, paswoorden, inloggegevens, ...

vaak is het totaal nutteloos maar echt erg is het als sitemakers en het zodanig installeren dat de gebruiker genaamd digibeet na elke muisklik dat paswoord opnieuw mag ingeven. uiteraard kan het gros vd sitemakers er niet eens voor zorgen dat ik nadien mijn paswoord zelf kan aanpassen :)

dramatisch is het als gebruiker digibeet een nieuw e-mailadres krijgt.
de code werkt uiteraard niet meer en o wee als je een nieuwe code vraagt. standaardantwoorden zijn: "ik verbind u door" of "stuur een mail naar ..."
hardware moet tegenwoordig draadloos want dat is chique denk ik. tsja, komen ze af met een uitleg over routers en dns om zo heel makkelijk uwe printer te installeren. tot ge iets wilt afdrukken uiteraard :)

heb sinds een paar weken vista en office zoveel. dat is katastrofaal maar gelukkig is de gratis brol even gebruiksonvriendelijk. "ge kunt alles zelf instellen" zeggen ze dan. ga naar site x en daar staat de uitleg.
voor ik begrijp wat er staat moet ik eerst een taalcursus volgen :)

en als klap op de vuurpijl, het absolute hoogtepunt
als ik naar mijn provider bel omdat mijn internet niet werkt moet ik naar de online helpdesk gaan want telefonisch kunnen ze me niet helpen.

ben ik echt zo stom of ligt het echt aan mij dat die niet doorhebben dat geen internet = geen surfen betekent?

bovenstaand lijstje is zo ongeveer eindeloos en haal ik gewoon uit mijn eigen internetervaring.

Plaats reactie