Joomla

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Devious
Erelid
Contacteer:

Joomla

Bericht door Devious » 11 aug 2009 21:20

Hi. Zijn er hier mensen die bekend zijn met het content management systeem Joomla? Dit is het systeem dat we gebruiken op de portal. Zo ja, kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen hoe ik afbeeldingen kan uploaden, (om te gebruiken in een artikel). Nu kopiëer ik vaak plaatjes die ik ergens heb gevonden met google, maar als zo'n website wordt opgeheven, of zo'n pagina in de prullenbak verdwijnt, dan zit ik met een afbeelding die niet meer zichtbaar is.

Gegroet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Raven
Bevlogen
Contacteer:

Re: Joomla

Bericht door Raven » 22 jan 2010 16:44

Ik geloof dat je als je een artikel schrijft afbeeldingen kan invoegen en die kan je ook lokaal van je computer halen. Ze worden dan automatisch geupload.

Die media manager gebruik ik nooit eigenlijk
http://www.merlinscave.tk

As above, so below

R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans » 11 feb 2010 17:59

Persoonlijk ben ik niet een grote fan van kant en klare CM systemen. Vooral door dit soort situaties. Ik hoop dat de onderstaande link je van nut kan zijn.

Klik hier voor informatie hoe een foto te uploaden en gebruiken in Joomla.
Richard Dawkins:
...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong.

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 12 feb 2010 13:04

Zoals ik het graag zou willen hebben is dat ik het plaatje in het tikveld kopieer, en dat me dan meteen gevraagd wordt of ik het plaatje via een link wil plaatsen, of geupload wil hebben (wat natuurlijk te prefereren is), en dat dit dan ook allemaal geautomatiseerd is. Het is allemaal erg omslachtig gedoe nu.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

R.Hermans
Geregelde verschijning

Bericht door R.Hermans » 12 feb 2010 13:18

Devious schreef:Zoals ik het graag zou willen hebben is dat ik het plaatje in het tikveld kopieer, en dat me dan meteen gevraagd wordt of ik het plaatje via een link wil plaatsen, of geupload wil hebben (wat natuurlijk te prefereren is), en dat dit dan ook allemaal geautomatiseerd is. Het is allemaal erg omslachtig gedoe nu.
Ja, maar daar heb je voor gekozen toen je Joomla uitkoos als je CMS. Zelf code ik het stukken liever zelf van de grond af om zo alles zelf te kunnen beslissen.

Wat mogelijk zou zijn is dat je een apart script schrijft voor uploads van afbeeldingen naar de server (uiteraad niet opslaan in de database maar in een aparte folder). Laat dat script je dan een link geven welke je kunt gebruiken in je content.
Richard Dawkins:
...when two opposite points of view are expressed with equal intensity, the truth does not necessarily lie exactly halfway between them. It is possible for one side to be simply wrong.

Plaats reactie