Linux firefox

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn » 08 mar 2009 03:08

Ik gebruik Slackware en Ubuntu Studio 64. Die hebben allebei zo hun voor- en nadelen, maar toch liever Linux dan Windhoos . . .
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 08 mar 2009 17:10

nu, ik ben blij dat jullie er zijn in grote getale, want ik heb wel de overtuiging dat veel nieuwe software/ web 'uitvindingen' door de linux jongens bedacht worden en daar profiteer ik dan met wat jaren vertraging dan ook weer van.

lennart

Bericht door lennart » 08 mar 2009 18:17

Erik schreef: Zijn er hier trouwens nog fervente Linux-gebruikers?
Ja hier! Alleen gebruik ik als mainstream (x)Ubuntu. Weliswaar in een dualboot met XP, omdat er een paar progs zijn die niet goed onder Linux draaien.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 08 mar 2009 19:30

Blackadder schreef:nu, ik ben blij dat jullie er zijn in grote getale, want ik heb wel de overtuiging dat veel nieuwe software/ web 'uitvindingen' door de linux jongens bedacht worden en daar profiteer ik dan met wat jaren vertraging dan ook weer van.
Ik was verbaasd over het grote aantal kwaliteits software wat onder linux op dit moment te verkrijgen is.
En dat ook nog eens gratis!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 08 mar 2009 19:34

lennart schreef:
Ja hier! Alleen gebruik ik als mainstream (x)Ubuntu. Weliswaar in een dualboot met XP, omdat er een paar progs zijn die niet goed onder Linux draaien.
Ik draai op dit moment ook dual boot maar ik heb XP na de installatie van Linux alleen nog maar opgestart om mail, adresboek en favorieten te exporteren.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 08 mar 2009 19:41

Erik schreef: Ik was verbaasd over het grote aantal kwaliteits software wat onder linux op dit moment te verkrijgen is.
En dat ook nog eens gratis!
Als je er jaren uit bent geweest zal dit een aangename verrassing zijn.

Heb vannacht www.linuxmint.com ('from freedom came elegance' ;) ) geinstalleerd, bevalt uitstekend, doet alles vanzelf, de echte Slack die-hards gaan hier echter van gruwelen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 08 mar 2009 21:03

Fenomeen schreef:Heb vannacht www.linuxmint.com ('from freedom came elegance' Heb vannacht www.linuxmint.com ('from freedom came elegance' :Wink: ) geinstalleerd, bevalt uitstekend, doet alles vanzelf, de echte Slack die-hards gaan hier echter van gruwelen.:Wink: ) geinstalleerd, bevalt uitstekend, doet alles vanzelf, de echte Slack die-hards gaan hier echter van gruwelen.
Ziet er gelikt uit! 8)
Ik hou wel van de gulden middenweg, een beetje CLI en een beetje GUI handigheid.

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 09 mar 2009 13:06

Erik schreef:
lennart schreef:
Ik draai op dit moment ook dual boot maar ik heb XP na de installatie van Linux alleen nog maar opgestart om mail, adresboek en favorieten te exporteren.
Je kan ook even kijken of je eerst Thurnderbird en Firefox op je XP partitie kan draaien. Die kan dan je mail, adresboek en bookmarks omzetten (kan vaak automatisch tijdens de installatie meen ik). Als je dan dezelfde programma's draait onder je linuxdistributie, dan kan je ze zo omzetten. Of het rechtstreeks kan van IE en Outlook naar Linux weet ik niet.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper » 09 mar 2009 13:35

Erik schreef:Overigens heb ik windows de rug toegekeerd, Linux is gewoon op alle fronten beter.

Zijn er hier trouwens nog fervente Linux-gebruikers?
Ja, hier nog een Linux gebruiker. Ik gebruik Ubuntu 8.04 (64-bit) op mijn laptop, een Dell XPS M1530. Ik gebruik niet alleen maar Linux; op mijn desktop heb ik nog Windows Vista, die gebruik ik voornamelijk voor Photoshop en iTunes.

Het is al heel lang geleden dat ik voor de eerste keer met Linux speelde, dat was in 1994 op mijn 486 met 8 MB geheugen en 100 MB harddisk (ja, MB, niet GB). Dat was toen Slackware Linux.

Ik gebruik nu Ubuntu omdat 't gebruikersvriendelijk en gemakkelijk is en omdat 't een grote community heeft.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 09 mar 2009 13:54

Jasper schreef:
Erik schreef:Overigens heb ik windows de rug toegekeerd, Linux is gewoon op alle fronten beter.

Zijn er hier trouwens nog fervente Linux-gebruikers?
Ja, hier nog een Linux gebruiker. Ik gebruik Ubuntu 8.04 (64-bit) op mijn laptop, een Dell XPS M1530. Ik gebruik niet alleen maar Linux; op mijn desktop heb ik nog Windows Vista, die gebruik ik voornamelijk voor Photoshop en iTunes.

Het is al heel lang geleden dat ik voor de eerste keer met Linux speelde, dat was in 1994 op mijn 486 met 8 MB geheugen en 100 MB harddisk (ja, MB, niet GB). Dat was toen Slackware Linux.

Ik gebruik nu Ubuntu omdat 't gebruikersvriendelijk en gemakkelijk is en omdat 't een grote community heeft.
De eerste keer dat ik linux zag, was rond 1996 toen een vriend me het in grote lijnen liet zien en waarvoor hij het gebruikte (het aansturen van de software van zijn computergestuurde telescoop). In 1999 zag ik voor het eerst SuSE icm KDE en heb ermee een beetje leren omgaan. Daarna bij bepaalde vrienden wat meegekeken. Met mijn vorige PC een dualboot gemaakt maar effectief nooit gebruikt omdat de netwerkkaart niet goed herkend werd en ik nog geen tijd heb gevonden om dat te fixen. Nu sinds een half jaar en na wat kinderziektes opmijn eigen minilaptopje voor het eerst een min of meer volledige Kubuntu erop. Laptop gaat zo mee in mijn rugzak en heeft genoeg accutijd om tijdens mijn gehele dagelijkse reistijd te blijven werken.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 09 mar 2009 18:55

Sararje schreef: Je kan ook even kijken of je eerst Thurnderbird en Firefox op je XP partitie kan draaien. Die kan dan je mail, adresboek en bookmarks omzetten (kan vaak automatisch tijdens de installatie meen ik). Als je dan dezelfde programma's draait onder je linuxdistributie, dan kan je ze zo omzetten.
http://customsoftwareconsult.com/extens ... /febe.html
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton » 09 mar 2009 22:27

Sararje schreef:
Jasper schreef:
Erik schreef:mijn eigen minilaptopje voor het eerst een min of meer volledige Kubuntu erop. Laptop gaat zo mee in mijn rugzak en heeft genoeg accutijd om tijdens mijn gehele dagelijkse reistijd te blijven werken.
Typisch die zoek ik ook leuk ding, was er laatst voor naar de mediamarkt geweest maar daar hadden ze die dingen alleen met windows erop, dus dat vind dan ook weer geldverspilling als ik toch al weet dat ik windows eraf gooi en er toch voor moet betalen, mischien toch maar via internet bestellen.

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 09 mar 2009 23:11

Ik heb hem destijds bij de Dynabyte gekocht.

sko

Bericht door sko » 09 mar 2009 23:49

Fenomeen schreef:
Erik schreef: Vroeger systeembeheerder geweest op Unix BSD systemen en dat borrelt nu ook weer langzaam naar boven.
Debian vind ik van de Linuxen het meest 'BSD-achtig' overkomen.
Wat belangrijk is, ik heb er plezier in. 8)
Een positieve instelling is altijd een pre met dit soort dingen, zeker als Debian gaat tegenspartelen. ;)

Anders kan je altijd nog deze proberen:

http://ubuntuce.com/
doe mij maar Ubuntu Satanic Edition just for the heck of it :) Draait hier, en een mooie skin :) voor de rest heb ik geen bijbedoelingen, behalve om dwars te zitten :)
"A believer is not a thinker and a thinker is not a believer." - Marian Noel Sherman, M.D.

http://silversix.nu/collectatheistquotes.htm

Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper » 12 mar 2009 20:19

Dell verkoopt laptops en netbooks met Ubuntu erop geïnstalleerd... alleen helaas niet in Nederland: :(

Ik heb een aantal weken een Dell Mini 9 besteld, noodgedwongen met XP, maar ik ga er Ubuntu op zetten.
En als je geen Christen bent, dan is Ubuntu Muslim Edition misschien wat voor je.... Irritant dat de religioso's nu ook al Ubuntu proberen te misbruiken voor hun propaganda.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick

Plaats reactie