Linux firefox

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Think
Forum fan

Bericht door Think » 01 jul 2009 02:15

Na herhaalde vergeefse pogingen om van Outlook Express op een XP computer naar Windows Mail op een Vista computer te exporteren, ben ik voor de gedachte bezweken dat Thunderbird mij veel minder hoofdbrekens zou geven, en inderdaad. Enig minpuntje was dat bij Importeren vanuit Outlook alle berichtmappen werden meegenomen, behalve dat wat nog in de Inbox stond. Maar met wat extra geklooi dat ook opgelost.

Vervolgens overzetten van Thunderbird op XP naar Thunderbird op Vista was fluitje van een cent met MozBackup. Dus Outlook is bij mij nu ook verleden tijd. Alleen Windows nog niet. Maar dat blijft ook wel even zo, omdat dat voorgeleverd was op mijn laptop en daar zijn ook alle hulpprogramma's en drivers van de laptop op afgesteld.

Maar uit energieoverwegingen wordt nu dus de laptop mijn standaardcomputer. Het overwegen waard om te proberen. In mijn geval scheelt het 128 Watt aan stroomgebruik.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 01 jul 2009 15:46

Think schreef:Alleen Windows nog niet.
Dual boot?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Think
Forum fan

Bericht door Think » 02 jul 2009 00:34

Fenomeen schreef:
Think schreef:Alleen Windows nog niet.
Dual boot?
Mwah, nee dank je, ik heb al genoeg laarzen. Mijn desktop dualt al met 32bit, omdat sommige programma's niet op 64 bit draaien. De laptop heeft maar 1 partitie en die is al bijna helemaal vol, ruimte is schaars (tegenwoordig kan je laptops kopen met wel 250GB, maar de mijn heeft er maar 120).
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)

Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper » 09 jul 2009 16:10

Er is nu een nieuwe versie van VirtualBox, versie 3.0, waarin onder andere Direct3D versie 8 en 9 wordt ondersteund. Dat betekent dus hardware-accelerated graphics voor Windows in een VirtualBox, en veel spellen zouden dan bruikbaar moeten worden op Windows in een VM.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar VirtualBox wordt steeds beter.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 09 jul 2009 17:24

Virtualbox is iets waar ik al eens naar gekeken heb en wat me best interessant lijkt om te installeren.
Ik heb er alleen nog wat vraagjes over.

1. De virtuele HD die aangemaakt wordt word neemt neem ik aan werkelijke ruimte in op je fysiek aanwezige HD?

2. Moet je de installatie cd's hebben van de OS'sen die je wilt in Virtualbox wilt installeren?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 09 jul 2009 17:51

Ja en nee.
Nee in de zin van; vanaf HD gaat ook.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper » 10 jul 2009 13:31

Erik schreef:1. De virtuele HD die aangemaakt wordt word neemt neem ik aan werkelijke ruimte in op je fysiek aanwezige HD?
2. Moet je de installatie cd's hebben van de OS'sen die je wilt in Virtualbox wilt installeren?
1. Ja natuurlijk, de gegevens moeten toch ergens worden opgeslagen? De virtuele harddisk bestaat uit een groot bestand in je host-OS.
2. Ja, of een ISO image van de installatie-CD's. Je kunt zo'n image dan koppelen zodat het guest-OS het ziet als een CD in de CD-ROM drive.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick

Jinny

Re: Linux firefox

Bericht door Jinny » 23 jan 2010 20:11

Voor de aanwezigen, vanaf 10.0 een verwoed Mandrake gebruiker.
Voor die tijd Debian en Red Hat.

Plaats reactie