Linux firefox

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Linux firefox

Bericht door Erik » 04 mar 2009 21:52

Ik heb het toch maar weer eens gewaagd Linux(Debian) te installeren nu windows weer allerlei kuren vertoond.
Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben en op dit moment niet terug verlang naar winblows.

Er zijn echter een paar kleine dingetjes die ik niet 1,2,3 opgelost krijg.
Het zal vast simpel zijn, maar toch...

De lettergrootte van veel webpagina's (o.a. van freethinker) is erg klein.
Hoe kan ik dat weer op de grootte krijgen zoals ik dat onder windows had?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton » 04 mar 2009 21:55

Neem aan dat je Firefox gebruikt (?) , volgens mij dan gewoon bij beeld en inzoomen
of Ctrl++

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 04 mar 2009 22:06

Achnaton schreef:Neem aan dat je Firefox gebruikt (?) , volgens mij dan gewoon bij beeld en inzoomen
of Ctrl++
Ik gebruik idd Firefox.
Dat zoomen had ik ook ontdekt, maar ik snap niet waarom ik dat onder windows niet hoefde te doen, daar gebruik ik ook Firefox.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Achnaton
Forum fan

Bericht door Achnaton » 04 mar 2009 22:10

Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn mischien is het beeldscherm anders ingesteld (1280x1024 ipv 1024x768) bijvoorbeeld, of heeft het iets te maken hoe je desktop is ingesteld, mischien daar eens in kijken.

Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame » 07 mar 2009 11:35

Erik,

misschien helpt dit:

Ga naar "Bewerken" ( 2e menu van links geteld ).
Kies 'Voorkeuren".
Tabblad 'Inhoud'.
Bij 'Standaardlettertype' kies je 'geavanceerd'.
Voor 'Minimale lettergrootte' kies je wat je wil. Bij mij staat dat op 12. Dat kan je natuurlijk zelf kiezen. Als ik nu op een pagina kom waar men voor 9 heeft gekozen, wordt dit opgepompt tot 12. Uw ogen zullen er blij mee zijn ;-)

Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 07 mar 2009 17:11

Blueflame schreef:Erik,

misschien helpt dit:

Ga naar "Bewerken" ( 2e menu van links geteld ).
Kies 'Voorkeuren".
Tabblad 'Inhoud'.
Bij 'Standaardlettertype' kies je 'geavanceerd'.
Voor 'Minimale lettergrootte' kies je wat je wil. Bij mij staat dat op 12. Dat kan je natuurlijk zelf kiezen. Als ik nu op een pagina kom waar men voor 9 heeft gekozen, wordt dit opgepompt tot 12. Uw ogen zullen er blij mee zijn ;-)

Mvg.
Bedankt, dit helpt al aanzienlijk. 8)

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 07 mar 2009 17:14

Overigens heb ik windows de rug toegekeerd, Linux is gewoon op alle fronten beter.

Zijn er hier trouwens nog fervente Linux-gebruikers?

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 07 mar 2009 17:20

Ik ben een halve valsspeler momenteel: ik gebruik een virtualbox versie van XP om mijn studiegerichte software te kunnen draaien onder Kubuntu.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 07 mar 2009 21:46

Ik ben verstokte WinXP gebruiker, niet omdat ik het nu beter vind dan Linux of iets anders, maar gewoon omdat het mij echt NOOIT in de steek laat en ik er alles op kan doen dat ik doe (niet meer dan internetten, een beetje gamen, een beetje schrijven en een beetje videobewerking.) Ik heb gewoon geen enkele behoefte aan iets dat beter zou zijn.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 07 mar 2009 21:50

Waarom de keuze voor Debian?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 07 mar 2009 22:24

Fenomeen schreef:Waarom de keuze voor Debian?
Nadat ik besloten had om Linux weer te installeren ben ik natuurlijk gaan zoeken op internet naar de huidige populaire distro's en waarom mensen juist die distributie gebruiken.
Uiteindelijk bleven er voor mij een drietal over:
SuSe
Mandriva
Debian
En Knoppix draait nu op mijn usb-stick met de lxde desktop. (ook mooi wel)

Debian heb ik uiteindelijk gekozen vanwege de handige tools voor het installeren en zoeken van software.
Maar niets staat vast, ik wil de andere distro's allemaal eens bekijken, maar voorlopig eerst weer even alle nieuws ontdekken en mijn Linux-kennis bijspijkeren.
Vroeger systeembeheerder geweest op Unix BSD systemen en dat borrelt nu ook weer langzaam naar boven.
Wat belangrijk is, ik heb er plezier in. 8)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 07 mar 2009 22:34

Erik schreef: Vroeger systeembeheerder geweest op Unix BSD systemen en dat borrelt nu ook weer langzaam naar boven.
Debian vind ik van de Linuxen het meest 'BSD-achtig' overkomen.
Wat belangrijk is, ik heb er plezier in. 8)
Een positieve instelling is altijd een pre met dit soort dingen, zeker als Debian gaat tegenspartelen. ;)

Anders kan je altijd nog deze proberen:

http://ubuntuce.com/
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 07 mar 2009 22:59

Fenomeen schreef:Een positieve instelling is altijd een pre met dit soort dingen, zeker als Debian gaat tegenspartelen. :Wink:
Dat spartelen valt tot nu toe mee.
Enkel de Debian live CD doet moeilijk op mijn laptop met de Intel Proset wireless adapter, maar dat mag de pret niet drukken.
Fenomeen schreef: Anders kan je altijd nog deze proberen:

http://ubuntuce.com/
Whaaaaa!!!! :shock: :roll:

Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame » 07 mar 2009 23:43

Erik schreef:Debian heb ik uiteindelijk gekozen vanwege de handige tools voor het installeren en zoeken van software.
Maar niets staat vast, ik wil de andere distro's allemaal eens bekijken, maar voorlopig eerst weer even alle nieuws ontdekken en mijn Linux-kennis bijspijkeren.
Ik gebruik tot mijn voldoening reeds een tijdje openSUSE , momenteel 11.1 . Niet dat ik je wil overtuigen om over te stappen. Wat ik wel als opmerking wil plaatsen is dat installatie-methoden en zoek-methoden voor software op de meeste ( grotere ) distro's nu wel snor zitten. Mogelijk dat Slackware, die het allerdichtst bij Unix ligt, wat dit betreft minder scoort. En nog een opmerking. Je kan uiteraard gaan shoppen tussen alle distro's ( als je dat plezierig vindt, als hobby dus ), maar mijn idee is dat je best bij één distro blijft, omdat je dan de geplogenheden van die distro kent. In het geval er dan eens wat fout loopt kan dat zijn voordelen hebben. Dus als Debian jouw waardering geniet, zou ik daar bij blijven. Bedenk overigens dat geen enkele distro perfect is en elke distro wel zijn voor- en nadelen heeft, zodat switchen van distro omdat iets je niet zint, je mogelijk van de regen in de drop brengt.
Blackadder schreef:Ik ben verstokte WinXP gebruiker, niet omdat ik het nu beter vind dan Linux of iets anders, maar gewoon omdat het mij echt NOOIT in de steek laat en ik er alles op kan doen dat ik doe (niet meer dan internetten, een beetje gamen, een beetje schrijven en een beetje videobewerking.) Ik heb gewoon geen enkele behoefte aan iets dat beter zou zijn.
Dat begrijp ik volkomen. Ik kan me voorstellen dat voor jouw gebruik en dat van vele mensen, XP uitstekend voldoet en jouw dus nooit in de steek laat. Bij de aankoop van mijn laptop stond daar ook XP op - je kan niet anders. Zo heel af en toe start ik XP eens op en werk daar wat mee en naar mijn gevoel werkt dat inderdaad ook uitstekend en stabiel. Daarmee is echter het verhaal helemaal niet af, maar dat hele verhaal past uiteraard niet in dit topic en heeft wel enkele ( sic! ) pagina's nodig.

Nu ik dan toch even off-topic bezig ben, nog eentje als uitsmijter. Ubuntu ~ zeer populair, zie www.distrowatch.com ~ kan mij niet bekoren. Ik heb dat ooit eens bekeken, maar een installatie zonder echte root vond ik toch zo vreemd. Van al wie IK ken, heeft er overigens niemand (k)Ubuntu. Veel openSUSE, Debian, RedHat/Fedora en Slackware ( voor de die-hards ) .

Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 08 mar 2009 01:03

blueflame schreef:Ubuntu ~ zeer populair, zie www.distrowatch.com ~ kan mij niet bekoren. Ik heb dat ooit eens bekeken, maar een installatie zonder echte root vond ik toch zo vreemd.
Gelukkig, ik dacht al dat het aan mij lag.

Ik heb in het verleden ooit eens RedHat geinstalleerd en was daar op zich ook best tevreden mee.
Het was eigenlijk toen gedwongen met de massa mee gaan om qua uitwisseling met windows mee te kunnen dat ik het niet meer gebruikte.

Plaats reactie