WhatsApp, weg met het groene monster!

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: WhatsApp, weg met het groene monster!

Bericht door Fenomeen » 27 aug 2016 15:34

Hoe zet je het uit:

Gebruikers die niet willen dat hun WhatsApp account aan Facebook wordt gekoppeld, moeten de gewijzigde gebruiksvoorwaarden die binnenkort aan álle WhatsApp gebruikers gepresenteerd zullen worden niet direct accepteren maar op 'Lees' klikken. Onderin het scherm verschijnt dan een optie waarmee aangegeven kan worden dat de gegevens niet gedeeld mogen worden met Facebook. Deze optie staat wel standaad aangevinkt. Vervolgens moeten de nieuwe gebruiksvoorwaarden geaccepteerd worden om WhatsApp te kunnen gebruiken.

Nadat de optie is uitgezet in de gebruiksvoorwaarden, moeten gebruikers ook nog onder 'Instellingen > Account > Deel mijn accountinformatie' zorgen dat de optie om accountgegevens te delen met Facebook uitgeschakeld blijft. Wie dit niet binnen 30 dagen uitzet, geeft alsnog automatisch toestemming om het account te koppelen aan Facebook.

Bron:
http://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/13144/ ... e-beloftes" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan dit:

Aldus whatsapp zelf:

Facebook en de Facebook-bedrijvengroep zullen alsnog deze informatie ontvangen en gebruiken voor andere doeleinden, zoals voor het verbeteren van de infrastructuur- en afleveringssystemen, het begrijpen hoe onze Diensten of die van hun worden gebruikt, het beveiligen van systemen, en het bestrijden van spam, misbruik of schendingen.

:?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 27 aug 2016 16:39

Tijd voor een Mozilla of Linux variant van WhatsApp
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 27 aug 2016 16:44

Nota bene lees net

http://www.nu.nl/gadgets/2969166/whatsa ... taald.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik las elders dat ik straks WhatsApp niet langer op mijn Blackberry classic kan gebruiken. Krijg regelmatig berichten dat ik mijn telefoon moet wisselen. Een euro per jaar vind ik overigens niet bezwaarlijk en zou nog wel een stukje meer willen betalen als er niet allerlei zaken gedeeld worden.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 30 aug 2016 11:21

Gepubliceerd: 28 november 2012

Daar was ooit sprake van maar Whatsapp heeft daarvan afgezien.

Privacywaakhonden dienen klacht in over WhatsApp-beleid

De Amerikaanse privacywaakhonden EPIC en CDD hebben een klacht bij de toezichthouder FTC ingediend over het nieuwe beleid van WhatsApp om gebruiksdata, waaronder het telefoonnummer van gebruikers, met Facebook te delen zodat de sociale netwerksite meer gerichte advertenties kan tonen.

Bron:
https://www.security.nl/posting/483399/ ... App-beleid" onclick="window.open(this.href);return false;

Gelukkig is dit onderwerp volop in het nieuws geweest en dit verhaal krijgt nog een staartje.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 30 aug 2016 13:16

Rectificatie:

Das war's mit WhatsApp. Der Support für die Messenger-App wird auf einigen Systemen ab 2017 komplett eingestellt.

BlackBerry, inklusive BlackBerry 10
Nokia S40
Nokia Symbian S60
Android 2.1 und Android 2.2
Windows Phone 7.1
iPhone 3GS / iOS 6

Bron:
http://www.chip.de/news/Bye-bye-WhatsAp ... 53666.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie