WhatsApp, weg met het groene monster!

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: WhatsApp, weg met het groene monster!

Bericht door lost and not found yet! » 16 mar 2016 21:58

dikkemick schreef:
PietV. schreef:
dikkemick schreef:
Heb geen telefoon
En...

Wil ook geen telefoon!
Wat gebruik je dan telex, postduiven of flessenpost?
Ik heb een hele grote mond...
Maar wat nog veel belangrijker is: Ik heb rust!
Ik begrijp de discussie prima! Ik heb alles Dikkemick, ook rust. Ik denk dat het er vooral om gaat hoe je ermee omgaat. Ik heb een iPhone, en nee, ik maak er geen reklame voor. Maar je kunt gewoon op zo'n toestel alles aan en/of uitzetten waar je op geattendeerd wil worden. Als je dat voor jezelf weet is het heel makkelijk. Maar een leuk voorbeeld wat ik ongeveer 2 jaar geleden tegenkwam om te illustreren dat ik het probleem van Maria best begrijp. Een van mijn jongere broers schafte een iPhone aan en was er helemaal lyrisch over. Alles was connected, zijn agenda, met al zijn afspraken en noem maar op. Toen ik hem 3 maanden later naar vroeg of het hem nog steeds beviel, was hij helemaal anti. Ik wordt geleefd door dat ding waren zijn woorden. Hij heeft weer een gewone simpele Nokia en zijn kinderen spelen spelletjes op de iPhone. Maar ik denk, als je zo'n ding naar je eigen behoeftes insteld, dat het helemaal geen probleem hoeft te zijn. Ik krijg geen bericht als ik een nieuwe app heb, kun je instellen. Ik krijg wel een bericht als ik een nieuwe mail heb, maar dat is zakelijk voor mij weer belangrijk, daar kan een deal mee doorgaan of niet. En de app gebruik ik alleen voor prive dingen. En daarbuiten, als iemand mij dringend nodig heeft dan kunnen ze altijd bellen. Zelfs mijn moeder weet mijn nummer uit haar hoofd! Niet zo moeilijk als je al meer dan 20 jaar hetzelfde nummer hebt! :D Ik denk dat het gewoon aan je eigen gedrag ligt of iets verslavend is of niet. Maar ik begrijp de tegenargumenten heel goed.
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 16 mar 2016 22:00

Maria schreef: Hoe gaan jullie daarmee om?
Zowel als gebruiker als degene die hiermee wordt geconfronteerd.
In Huize Fenomeen heerst er tijdens sociale gebeurtenissen een smart phone verbod.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 16 mar 2016 22:03

Fenomeen schreef:
Maria schreef: Hoe gaan jullie daarmee om?
Zowel als gebruiker als degene die hiermee wordt geconfronteerd.
In Huize Fenomeen heerst er tijdens sociale gebeurtenissen een smart phone verbod.
Haha, in huize ouders van Lanfy heerst er tijdens het avondeten een totaal verbod op het gebruik van mobiele telefoons. Daar wordt voor het bidden voor de maaltijd duidelijk door de moeder des huizes op geattendeerd: jongens, staan jullie telefoons uit? Leuk, en kan ik zeker waarderen!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 16 mar 2016 23:32

Fenomeen schreef: In Huize Fenomeen heerst er tijdens sociale gebeurtenissen een smart phone verbod.
De beste oplossing.

Kan het niet meer gebeuren dat er tijdens een verjaarsbijeenkomst mensen luidkeels zitten te telefoneren als ze gebeld worden en dat alle gaande gesprekken verstommen.

En dan na 5 minuten tetteren afmelden en "sorry" zeggen tegen de goegemeenschap.

Stoom uit m'n oren.

Afbeelding

En dat was geen kind, maar een gast van rond de 40 jaar.

Ik ben zeer luidruchtig opgestaan om naar het toilet te gaan en heb daarna luidkeels gevraagd aan de gastvouw of ik nog ergens mee kon helpen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 17 mar 2016 02:12

Ik heb nog een hele ouderwetse telefoon, zonder internet en dus ook zonder app.
En ik ben van plan dat nog even zo te houden, aangezien het ding nog niet aangeeft binnenkort te zullen overlijden.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 18 mar 2016 19:21

Ik was vanmiddag in het restaurant waar mijn dochter werkt. Daar hebben ze nu een bordje hangen:
Ja we hebben wifi, maar we hebben liever dat U praat.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 18 mar 2016 19:32

Dat beloof ik schreef:Ik was vanmiddag in het restaurant waar mijn dochter werkt. Daar hebben ze nu een bordje hangen:
Ja we hebben wifi, maar we hebben liever dat U praat.
Ik zag in good old England in een pub. No we don't have fucking WiFi just try talking to each other. :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 18 mar 2016 23:15

Maria schreef:En
Hoe gaan jullie daarmee om?
Gewoon, volwassen. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Wilsophie
Forum fan

Bericht door Wilsophie » 09 aug 2016 23:29

We zijn nu 5 maanden verder en het groene monster groeit en groeit.
Toch is het wel een beetje handig, maar het zorgt voor veel onrust en dan bedoel ik niet het regelmatig grijpen naar dat ding want ik heb een prepaid kaart voor de telefoon waar ik met een tientje een halfjaar doe, maar thuis heb ik wifi en dan gaat het monster 'werken'.
Mijn moeder van 91 woont nog op zichzelf maar eigenlijk kan dat niet meer. Ze spookt in de nacht rond op straat en valt de buren lastig. We zijn met 7 kinderen en ik ben de oudste, maar niet het meest actief omdat ik niet dichtbij mijn moeder woon dat betekent dat anderen er dagelijks voor de zorg moeten zijn naast de thuiszorg die 3 keer per dag komt.
Mijn moeder is heel eigenzinnig en haar wil was en is wet dus ze wil niets. Geen dagopvang, geen tafeltje dekje enz... maar het gas is afgesloten kortom met 7 kinderen ook 7 meningen. Enfin nu rammelen de appjes de hele dag door tot in de nacht want iedereen moet op de hoogte zijn van de ontwikkelingen en dat is logisch, maar de appjes zorgen ook voor kleine misverstanden en verwijten enz.... geschreven tekst is toch zo anders..... We krijgen nu onderling bijna ruzie over hoe het verder moet. Want het is waar, de kinderen die dichtbij wonen zijn de pineut. Mantelzorg prima...maar nog steeds op je bijna 70ste jaar nog steeds als kind behandeld te worden door je moeder is toch een andere jas dan dat ik als verpleegkundige de patiënten kon behandelen. Want o die emoties, die familieband, die herinneringen aan pa enz.... Dat holt je uit...althans mij....
Toch is dit hèt middel bij uitstek om volledig op de hoogte te zijn, elk moment van de dag..... leuk of niet..... het is de werkelijkheid.
Dus geen appjes om het appen maar een noodzakelijkheid waarvan het einde nog niet in zicht is.
En een ommekeer eigenlijk ook niet. Je uitschrijven voor zo een app kun je niet maken, niet reageren wel, hoewel dat ook niet sympathiek zal overkomen.
En vaker naar mijn moeder gaan? Er is weinig tevredenheid en het meer is nooit vol genoeg.
Waar zijn de bejaardenhuizen gebleven waar mensen hun oude dag in rust en goede zorg kunnen doorbrengen, maar dat is weer een ander onderwerp.
Terug naar het belletje van het monster. Wat nu weer? Denk ik dan. Hoe kan één moeder 7 gezinnen domineren en bezig houden?

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 09 aug 2016 23:43

@Wilsophie;

Jullie hebben toch wel een groepsapp? :D
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Wilsophie
Forum fan

Bericht door Wilsophie » 10 aug 2016 22:24

Jazeker. Hoezo?

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 10 aug 2016 23:37

Maria schreef: Dit is regelrecht verslavend en wat doe je eraan, als je al "hooked" bent?.
da's niet alleen een whatsapp probleem
dat was al ten tijde van de nokia een miserie

whatsapp op zich is een uitstekend programmaatje
en het je afkickt? daar bestaan programma's voor in afkickcentra

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 10 aug 2016 23:51

Ik vind WhatsApp geweldig, kinderen en kleinkinderen wonen niet naast de deur maar een berichtje, foto of video van hun belevenissen is zo overgestuurd.
Overigens is het soms dagen stil op de groep's app, zo fanatiek zijn we ook weer niet.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Wilsophie
Forum fan

Bericht door Wilsophie » 12 aug 2016 15:11

Met de zorg van onze moeder is het een werelduitvinding. Alles wordt kort gesloten. Ik ben er soms blij mee en als ik het niet ben zet ik het ding uit. Ik ben en blijf de baas. :lol:

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 12 aug 2016 16:25

appelfflap schreef:
whatsapp op zich is een uitstekend programmaatje
en het je afkickt? daar bestaan programma's voor in afkickcentra
WhatsAppelfflapafkickcentrum :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Plaats reactie