Computers in lan verbinden

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Bonjour
Moderator

Computers in lan verbinden

Bericht door Bonjour » 11 jan 2014 13:59

Hi

Is er een netwerkman in ons midden?

Ik heb 2 laptops, windows 7 (sorry), in één lan. Op één (mijn pc) draait een tomcat servertje op poort 8080. Mijn doel is van de andere pc deze server te benaderen.
Mijn wifi is van kpn. Onlangs een nieuwe experia box gekregen. In het verleden is me dit wel eens gelukt. Ik wil daarom niet uitsluiten dat het aan deze nieuwe experia box ligt.
Probleem is dat ze elkaar niet eens kunnen pingen. ("doelhost niet bereikbaar"). Ik heb al van alles bekeken, zit me suf te googlen, maar kom niet tot een juiste oplossing. Een ipad kon mijn pc ook niet benaderen. Het uitzetten van de firewall op mijn pc gaf ook geen oplossing.

Vreemd genoeg zien de pc's elkaar niet eens in het netwerk. Ik heb gekeken of dit ergens een instelling is, maar heb dit nog niet gevonden.

Wie heeft de gouden tip?
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Krautsjo

Re: Computers in lan verbinden

Bericht door Krautsjo » 11 jan 2014 14:43

Bonjour schreef:Hi

Is er een netwerkman in ons midden?

Ik heb 2 laptops, windows 7 (sorry), in één lan. Op één (mijn pc) draait een tomcat servertje op poort 8080. Mijn doel is van de andere pc deze server te benaderen.
Mijn wifi is van kpn. Onlangs een nieuwe experia box gekregen. In het verleden is me dit wel eens gelukt. Ik wil daarom niet uitsluiten dat het aan deze nieuwe experia box ligt.
Probleem is dat ze elkaar niet eens kunnen pingen. ("doelhost niet bereikbaar"). Ik heb al van alles bekeken, zit me suf te googlen, maar kom niet tot een juiste oplossing. Een ipad kon mijn pc ook niet benaderen. Het uitzetten van de firewall op mijn pc gaf ook geen oplossing.

Vreemd genoeg zien de pc's elkaar niet eens in het netwerk. Ik heb gekeken of dit ergens een instelling is, maar heb dit nog niet gevonden.

Wie heeft de gouden tip?

Als ik het goed begrijp is de experia box de wifi/router/modem van kpn .
Met windows 7 is niets mis , tenminste als je niet probeert om een verbinding tot stand te krijgen van een windows 7 computer met windows xp want dat is een ramp wat betreft uitwisselen en delen van gegevens .
Maar waarom wil je nog een server draaien als je twee windows 7 systemen hebt ? Die tom cat server zit daar als een soort wig tussen ben ik bang.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 11 jan 2014 15:56

Als ik het goed begrijp is de experia box de wifi/router/modem van kpn .
klopt.

Op die tomcat server draai ik een zelfgemaakte java webapplicatie waarvan ik ook wil zien hoe die op een iPad draait. En ik wil hem ook tegelijkertijd van een andere pc in huis kunnen benaderen. Ieder zijn hobby. :)

Die tomcat server wordt nog niet bereikt vanaf de andere pc, dus die kan er niet tussen zitten.

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 11 jan 2014 21:44

windows 7 home heeft een erg beperkte netwerksupport, daarvoor heb je windows 7 ultimate of business nodig, misschien dat het daar aan ligt? (overigens moeten de PC's elkaar wel gewoon kunnen zien in windows 7 home edition, ook als je niks ingesteld hebt. Je moet bv wel gewoon een map kunnen delen)

Wat zegt een van je pc's bv als je een 'Thuisgroep' probeert te maken? (niet dat je dat nodig hebt, maar om te testen of je 2 laptops überhaupt kunnen communiceren in je netwerkje)
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 11 jan 2014 22:19

Ik heb eerder vanavond geprobeerd om de werkgroup van mijn pc te wijzigen. Nu is dat mijn werk pc, met als gevolg dat alleen de administrator nog mag inloggen en ik niets meer kan. Dus dat wordt maandag naar de helpdesk.

Ik vind het zo vreemd dat de pc´s elkaar niet zien, terwijl het volgens mij eerder wel ging.
De thuisgroep heb ik nog niet geprobeerd en dat wil dus ook even niet. Ik vind het alleen zo vreemd dat dit nodig zo moeten zijn.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 13 jan 2014 13:39

Het blijkt dus dat mijn werk-pc afgeschermd wordt voor andere pc's in het netwerk en dat dat niet te overrulen is. (Ik ben geen administrator).
Er werd mij virtualisatie geadviseerd.

Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam » 14 jan 2014 17:47

Ik heb hetzelfde in een mix van W8, W-XP en W-Vista.
Alles zit in 'WORKGROUP' en allerlei harddisk partities zijn 'shared' gemaakt.
Het modem/router is een Fritzbox.
Ik benader alles overal via het inkloppen van '\\kater' in de file explorer voor de computer met de naam 'kater' enz. alhoewel W8 en XP en Vista zeggen dat 'kater' niet te vinden is in de LAN.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.

Plaats reactie