Abortus

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 » 08 mar 2006 19:43

Johanan schreef:
Primaat schreef: Ik moet hier werkelijk van kotsen. Ik heb het niet zo op religie en hou me dan vaak buiten dit soort discussies maar dit slaat echt alles.
Je moet voor je zelf praten. Ik voel me niet beter dan andere dieren of mensen. Dieren zijn er niet voor ons, zij zijn met ons of anders gezegd wij zijn met hun want zij waren er eerder in vele gevallen. Vele dieren worden verdrongen uit hun leef gebied alleen maar om ruimte te maken voor menselijke behoeften.

G.d staat niet ter discussie want die bestaat niet. Dat wij denken het verst geëvolueerd te zijn betekent nog niet dat het zo is. De mens is de enige walgelijke diersoort op deze planeet. De enige die zichzelf en alles om zich heen vernietigd enkel en alleen uit eigenbelang.
Frapant vind ik het wel dat in verhouding meer geloviggen zo over dieren denken dan niet geloviggen. Dat zegt wel iets over de religie niet?
Lieve jongen of meisje,

(Want dat zul je best wel zijn)
Weet je waar ik van kotsen moet?
Van jouw onderschrift.

Mvg Johanan

P.S. Ik denk dat ik mijn tijd elders ga benutten. Ik heb hier geen zin meer in. Gods zegen.
De oorzaak van jouw kotsziekte moet worden gezocht in de ijdeltuiterigheid die gebed is in het egoistische dierlijke instinct!

Het kost veel kracht en moed om het te onderkennen en te overwinnen!

Véél moed omdat die overwinning je het hiernamaals zal kosten!

Maar het mens-zijn zal opleveren!

Bewust levend in je levenstijd!

Verlaat dat paradijs van dierlijk onbewust-zijn!

Eet die appel, en ga aan het werk als 'bewust' mens die daardoor zijn toekomst kent!

Heb de moed om een mens te zijn die zijn (gekregen) ratio durft te gebruiken! haha

En dan niet alleen om te bedenken hoe je het beste je omgeving op kunt eten!

Maar óók om jezelf af te vragen, Hebben ik, en mijn naasten, ons niet een tikkie te veel
vermenigvuldigd?

Te veel geluisterd naar onze instincten en een god die ons over het bolletje aait, al fluisterend, "Toemaar, toemaar?"

Nooit eens een snel onderdrukte gedachte gehad dat 'god' en de menselijke instincten een onlosmakelijke twee-eenheid zijn, misschien?
groet fbs33 :D

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 » 08 mar 2006 20:13

an3sdej schreef:
Zo gauw de kerk eindelijk abortus heeft verboden, gaan ze er weer voor zorgen dat vrouwen die blijmoedig de pil gebruiken en daardoor van vrije seks genieten weer worden verketterd. En daarna wordt overspel weer strafbaar, en seks buiten het huwelijk. Gewoon stap voor stap het hele feminisme weer afbreken, dat is de hele doelstelling.
M'n beste Els, dat zullen wij niet gelovigen wel weten te voorkomen hoor. Gewoon nooit meer CDA en/of andere kleine christelijke stemmen. En hoedt je voor VVDers die via een omweg de emancipatie van de vrouw willen tenietdoen middels het niet willen financieren van goede kinderopvang.
En hoed je voor de pvdA die mede door onze allochtoonse medeburgers een flinke sprong voorwaarts hebben kunnen maken!

Zij zullen in de toekomst concessies moeten doen aan de andere opvattingen van 'horen en niet horen' die deze mensen bezitten!

Uitmondend in beperkingen van tot dan 'gewoongevonden vrijheden' hier ten lande! :(
groet fbs33

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 » 08 mar 2006 20:18

an3sdej schreef:OK, foutje :oops:

Hoed je voor ..........
Nog uit die ouwe tijd toen men nog beleefd 'Hoedt U', zei!
groet fbs33

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 13 jun 2006 23:10

Geweldig!!
Ik kan ontzettend genieten van kinderen die plezier hebben in het leven. Ik wordt verdrietig als ik kinderen zie vechten om in leven te blijven. Oneindig veel dingen kan ik vertellen over kinderen. Dingen die ontroeren, blij en verdrietig. Maar wat is het toch dat wij mensen menen voor de massa uit te moeten maken wat goed is?
Natuurlijk zijn er wel voorbeelden van wanhopige aanstaande moeders die er toch in slagen om een kind in geluk groot te brengen. Maar in normale situaties, normale gezinnen, zijn ouders in staat om volledig onschuldige kinderen compleet te laten ontsporen en of de vernieling in te helpen. Waarom mogen dan mensen die denken dat de problemen veroorzaakt door het in verwachting zijn, vele malen groter zijn dan het geluk dat daaruit kan voorkomen, niet binnen de wet hun eigen weg gaan?
Als de wetten in landen waar andere geloofsovertuigingen heersen, achter lopen met de Nederlandse wetten is dat daar mogelijk een probleem. Maar probeer Nederland niet op te zadelen met wetten van jaren terug.
De mensen die mogelijk gedwongen door hun sociale omgeving een beslissing moeten nemen op dit vlak hebben het al moeilijk genoeg. Of denken de tegenstanders van abortus dat alleen losbollen en onbenullen, zonder gevoel in zo’n situatie terecht komen?
:cry:
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 13 jun 2006 23:31

nancy schreef:Om de discussie even een soort van andere invalshoek te geven.
Ik wil geen kinderen, mijn man ook niet.
Dat is maar goed ook, anders waren we niet getrouwd.
De rest van jou argumenten heb ik voor deze quote weggelaten.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik hoop dat jullie snel een arts vinden die jullie wens respecteert.
Laten we hopen dat langzaamaan de wereld gaat begrijpen dat alle mensen recht op een eigen mening hebben en in elk geval niet door wie dan ook als eenheidsworst behandeld willen worden. Welke argumenten je ook hebt. Je hebt deze goed doordacht en samen met je man ben je tot een standpunt en conclusie gekomen. Alleen op die voorwaarden wil je graag verder gaan. Dan moet het ook voor jullie zo mogelijk zijn.
Ga voor wat je wenst en wordt samen gelukkig.
Laatst gewijzigd door HarrieMe op 02 aug 2006 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
(Walter Lipmann)

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 13 jun 2006 23:34

Ik kan even de link niet vinden, maar ook gelovigen hebben een verhoogde kans op depressiviteit. Mogelijk wordt daarom abortus voor gelovige verboden?
:roll: :?: :(

Otter
Forum fan

Bericht door Otter » 24 jul 2006 22:22

Wellicht interessant voor hier:

http://www.godlessprolifers.org/home.html

Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......

bad_religion

Bericht door bad_religion » 24 jul 2006 22:28

HarrieMe schreef:
Ik kan even de link niet vinden, maar ook gelovigen hebben een verhoogde kans op depressiviteit. Mogelijk wordt daarom abortus voor gelovige verboden?
:roll: :?: :(
Het is zelfs zo dat gelovigen meer kans krijgen op depressiviteit, ik zal weer eens gaan zoeken.

En dan nog wat, als Otter op de proppen komt met het feit dat abortus de kans op depressie verhoogt dan heeft hij gelijk. Ik ken geen enkele vrouw die abortus heeft laten plegen hier lichtzinnig over na heeft gedacht. Ach ja, misschien moeten we terug naar de brijnaalden periode, in die tijd dat het nog een schande was zwanger te worden voordat je trouwde. Je weet wel, het mannetje liep weg en veegde z'n pik af aan de korte verklaring en de vrouw was een hoer...

nancy
Forum fan

Bericht door nancy » 01 aug 2006 23:45

HarrieMe schreef: De rest van jou argumenten heb ik voor deze quote weggelaten.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik hoop dat jullie snel een arts vinden die jullie wens respecteerd.
Laten we hopen dat langzaamaan de wereld gaat begrijpen dat alle mensen recht op een eigen mening hebben en in elk geval niet door wie dan ook als eenheidsworst behandeld willen worden. Welke argumenten je ook hebt. Je hebt deze goed doordacht en samen met je man ben je tot een standpunt en conclusie gekomen. Alleen op die voorwaarden wil je graag verder gaan. Dan moet het ook voor jullie zo mogelijk zijn.
Ga voor wat je wenst en wordt samen gelukkig.
beetje laat, maar toch nog bedankt!
het "ach kind je bent nog zo jong, dat komt nog wel"-gehalte is erg hoog op dit moment in mijn omgeving.
Ook wel frapant dat je bovenstaande quote op onze trouwdag hebt neergezet ;)
Ik ben 3 jaar terug op vrijdag 13 juni getrouwd namelijk.
En nog steeds het gevoel dat de dood ons gaat scheiden, dus dat komt vast goed!
Lach meer!

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 02 aug 2006 11:30

nancy schreef: beetje laat, maar toch nog bedankt!
het "ach kind je bent nog zo jong, dat komt nog wel"-gehalte is erg hoog op dit moment in mijn omgeving.
Ook wel frapant dat je bovenstaande quote op onze trouwdag hebt neergezet ;)
Ik ben 3 jaar terug op vrijdag 13 juni getrouwd namelijk.
En nog steeds het gevoel dat de dood ons gaat scheiden, dus dat komt vast goed!
Hallo Nancy,
Gewoon toeval. Van jullie trouwdag. Als jullie beide blijven investeren in jullie huwelijk, zal het echt de dood zijn die jullie scheidt. Maar ik hoop dat je daar gewoon niet aan denkt. Niet mee bezig zijn. Gewoon bezig zijn met jullie eigen geluk. Je gewoon niets aantrekken van de omgeving, hoewel dat best moeilijk kan zijn in jullie dorp. Lees maar eens (opnieuw?) het stukje van docterwho over de boterhoofden eerder in deze draad.
Zolang de hulp van derden niets meer is als; “ik vind dat je beter zus of zo kunt doen,” mag je die hulp van mij naast je neer leggen. Als het al gepaard gaat met dreigementen van het type; “je kunt beter of je moet,” moet je feestelijk bedanken. Iemand die in jullie eigen huis meent de wet te mogen voorschrijven, moet je gewoon de deur wijzen. Wie het ook is.
Nogmaals:
Blijf staan achter de gemaakte keuzes en steun elkaar daarbij. Maar vooral, geniet van het leven.
(Walter Lipmann)

Otter
Forum fan

Bericht door Otter » 31 okt 2006 14:50

wahler schreef:En natuurlijk respecteren alle medici de mensenrechten! Hoe kom je er bij dat ze dit niet doen!?!
in http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 2187#52187 stelt Wim dat alle medici de rechten van de mens respecteren. De actualiteit weerlegt deze claim. Dat is dan ook al veel langer bekend. Overal waar mensen zijn worden de rechten van diezelfde mensen geschonden.Mengele hoef ik waarschijnlijk ook niet te noemen....

http://www.bndestem.nl/buitenland/article784254.ece

http://www.nieuws.nl/316636/Onderzoek_n ... iek_Spanje

Ik heb in deze link gequoted omdat ik meen dat het hier thuis hoort.

Gegroet
permanently set......

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 31 okt 2006 15:41

Otter
what's your point?

Mengele is slecht dus alle artsen zijn slecht? nogal simplistisch hé
wat wil je bijdragen ivm de abortuskliniek? sommige stellen dat ze ok is en andere illegaal.
Dat dezeethische kwestie een nogal vrij grote grijze zone oplevert is wel héél oud nieuws

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 31 okt 2006 17:10

Medici die handelen in strijd met de mensenrechten worden uit hun beroep gezet. Dus handelen medici nooit in strijd met de mensenrechten, anders zijn het snel geen medici meer (dit werd in een ander draadje door iemand gezegd, en ook hier van toepassing)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Juan
Forum fan

Bericht door Juan » 31 okt 2006 17:23

Behoudens uitzonderingen (vb medici waarvan het wangedrag niet ontdekt of verzwegen wordt), maar die zijn er altijd, en het kan niet de bedoeling zijn je op deze enkele gevallen te beroepen om de rest in discrediet te brengen, dat spreekt voor zich.
Why has not anyone seen that fossils alone gave birth to a theory about the formation of the earth, that without them, no one would have ever dreamed that there were successive epochs in the formation of the globe.
G. Cuvier (1769-1832)

Otter
Forum fan

Bericht door Otter » 31 okt 2006 17:31

Ik dank u allen voor het bevestigen van mijn 'point'. Wim beweerde dat alle medici de mensenrechten respecteren. Dit blijkt dus, slechts met een een recent voorbeeld dat toevallig op het gebied van abortus ligt, niet te kloppen.
appelgebakje schreef:Mengele is slecht dus alle artsen zijn slecht? nogal simplistisch hé
Zeer simplistisch. Vooral als dat alles is dat je uit mijn bijdrage haalt. Maar goed. Het geeft niet.

Gegroet
permanently set......

Plaats reactie