Sex met je moeder of................

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Heb je problemen met het hebben van sex met familieleden?

Ja, het idee doet me kokhalzen!
7
18%
Ja, uitgezonderd pleegfamilie.
5
13%
Ja, welke zieke geest verzint dit soort vragen?!
9
23%
Ja, ik heb alleen lelijke familie en daar moet ik van kokhalzen. Als ik het niet kan dan een ander ook niet!
0
Geen stemmen
Nee, zolang er geen kindertjes worden gefabriceerd.
8
20%
Nee. Ik kan het zelfs aanbevelen! :lol:
1
3%
Kan mij het schelen, zolang ik er maar geen last van heb.
10
25%

Totaal aantal stemmen: 40

Plons
Bevlogen

Re: Sex met je moeder of................

Bericht door Plons » 26 feb 2008 13:22

Primaat schreef:minderjarig of niet, !
Dat je met je familie wilt neuken moet je zelf weten, maar sex met minderjarigen is UITGESLOTEN!
Fuck met alles.

Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 » 26 feb 2008 14:25

De populaire en patriarchaal ingestelde Duitse goeroe/therapeut Bert Hellinger is à priori niet tegen incest. Hij ziet een vader-dochter relatie meer als gevolg van de oorzaak dat de echtgenote niet altijd zin heeft in de seksuele avances van haar echtgenoot en dan moet de dochter als vervanging dienen. De dochter zelf zou in het geheim hiervan genieten maar dat niet willen toegegeven.

Tijdens een familieopstelling (= rollenspel als therapie-sessie, waarbij remplacanten de rollen van de oorspronkelijke familieleden innemen terwijl zij toeschouwer zijn) moet de door trauma's achtervolgde dochter haar vader bedanken voor wat hij vroeger met haar heeft gedaan en hem alle schuld kwijt schelden.

Ook in Nederlandse new age kringen doen de familieopstellingen van Hellinger het goed.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.

biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas » 26 feb 2008 14:32

ehmmm...
van deze veronderstelling moet ik toch echt :pukeleft: :pukeleft: :pukeleft: :pukeright: :pukeright: :pukeright:
WALGELIJK gewoon!
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha

CXT
Bevlogen

Bericht door CXT » 26 feb 2008 14:35

Volgens mij zijn dochters er nooit zo van gediend als pa z'n seksuele uitspattingen op hen moet botvieren en houden ze er juist hun leven lang trauma's aan over. :roll:
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black

biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas » 26 feb 2008 14:37

Apologetus schreef:Volgens mij zijn dochters er nooit zo van gediend als pa z'n seksuele uitspattingen op hen moet botvieren en houden ze er juist hun leven lang trauma's aan over. :roll:
ik vraag me dan ook werkelijk af in hoeverre de uitkomsten van deze beweringen kunnen kloppen
Martha

Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 » 26 feb 2008 15:41

Apologetus schreef:
Volgens mij zijn dochters er nooit zo van gediend als pa z'n seksuele uitspattingen op hen moet botvieren en houden ze er juist hun leven lang trauma's aan over
Hellinger, in wiens theorieën ik mij een tijd lang heb verdiept, meent dat dit de traditionele opvatting over incest is. Met zijn familieopstellingen denkt hij in ongeveer 30 minuten op te lossen waar reguliere therapeuten jaren over doen zonder merkbaar resultaat. Tegenspraak wordt nauwelijks geduld, het zou aan de instelling van het slachtoffer liggen (dat volgens H. helemaal geen slachtoffer is) als zijn therapie niet werkt.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 26 feb 2008 15:52

Herman2 schreef:De populaire en patriarchaal ingestelde Duitse goeroe/therapeut Bert Hellinger is à priori niet tegen incest. Hij ziet een vader-dochter relatie meer als gevolg van de oorzaak dat de echtgenote niet altijd zin heeft in de seksuele avances van haar echtgenoot en dan moet de dochter als vervanging dienen. De dochter zelf zou in het geheim hiervan genieten maar dat niet willen toegegeven.
en zo praten veel papa's hun verkrachting goed.

als ik het goed zie is die Bert een expriester die niet eens gestudeerd heeft.
mja Verkrachten van de zwakkeren is een bekend fenomeen in de wereld van pastoor en priester

biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas » 26 feb 2008 16:09

appelfflap schreef:
Herman2 schreef:De populaire en patriarchaal ingestelde Duitse goeroe/therapeut Bert Hellinger is à priori niet tegen incest. Hij ziet een vader-dochter relatie meer als gevolg van de oorzaak dat de echtgenote niet altijd zin heeft in de seksuele avances van haar echtgenoot en dan moet de dochter als vervanging dienen. De dochter zelf zou in het geheim hiervan genieten maar dat niet willen toegegeven.
en zo praten veel papa's hun verkrachting goed.

als ik het goed zie is die Bert een expriester die niet eens gestudeerd heeft.
mja Verkrachten van de zwakkeren is een bekend fenomeen in de wereld van pastoor en priester
volgens mij heeft dat Vaticaanstad al behoorlijk wat centjes gekost...
Martha

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 26 feb 2008 16:16

Volgens mij gaat het hier niet om incest maar om consentuele sex tussen familieleden...

Maar goed het is een interessant zijspoor...
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer » 26 feb 2008 16:18

Tijdens een familieopstelling (= rollenspel als therapie-sessie, waarbij remplacanten de rollen van de oorspronkelijke familieleden innemen terwijl zij toeschouwer zijn) moet de door trauma's achtervolgde dochter haar vader bedanken voor wat hij vroeger met haar heeft gedaan en hem alle schuld kwijt schelden.

Ook in Nederlandse new age kringen doen de familieopstellingen van Hellinger het goed.
Waar heb je dat vandaan :?:
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 26 feb 2008 17:03

Marinus schreef:Volgens mij gaat het hier niet om incest maar om consentuele sex tussen familieleden...
Maar goed het is een interessant zijspoor...
eigenlijk oninteressant zijspoor. Die Bert is een priester dus totaal ongeschikt om professionele therapie aan te bieden. laat zo'n idioten doen en dan krijg je onzin.

familieleden die zonodig seks willen hebben? ik zal ze niet tegenhouden zolang ze beiden willen.

Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 » 27 feb 2008 01:06

@ Windsurfer

http://tinyurl.com/ywno9e

(Trouw 27-06-2003: "Meisje helpt ouders en laat zich misbruiken")

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 27 feb 2008 02:39

Vanzelfsprekend heeft Skepsis er ook een mening over:
http://www.skepsis.nl/berthellinger.html
Ik vind het toch weer heel vies ruiken op een e.o.a. manier.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Trees
Forum fan

Bericht door Trees » 27 feb 2008 07:57

Hallo Sararje,

Je schrijft:
Ik vind het toch weer heel vies ruiken op een e.o.a. manier.
Ik vind het stinken dat het signaal naar de buitenwereld gegeven wordt dat ouders/verzorgers te allen tijde ‘recht’ hebben op het uiten van hun sexualiteit. Wanneer daar geen volwassene voor beschikbaar is, wordt het als normaal beschouwd om daar een minderjarig kind voor te gebruiken want: de ouder/verzorger ‘komt veel tekort’ zo staat in het betreffende artikel in Skepsis.
Er wordt daarbinnen totaal voorbij gegaan aan het feit dat het kind in een afhankelijkheidspositie verkeert ten opzichte van de ouder/verzorger, die daarmee macht heeft over dat kind.
Hoe het dus ook gewend of gekeerd wordt: het is te allen tijde machtsmisbruik en daarmee dus volkomen verwerpelijk.

Vriendelijke groeten,

Trees.

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 27 feb 2008 10:40

Nee Trees,

Ik vind theorietjes die zich langs new age wegen of andere wegen bezighouden met het bagatelliseren en/of vergoeilijken en/of vergeestelijken en/of "verklaren" dmv kosmisch nut van WO2 stinken. Daar sloeg de reactie op. Over het machtsmisbruik dat komt kijken bij ouders met kinderen heb ik niets gezegd. Ik doelde enkel op zulke verdachte luchtjes. Maar het is wel vaker zo dat er onder heel veel new age humbug, en zo ook dit, een zeer vies luchtje zit als het om Joden, WO2 of de andere klassieke slachtoffers van complottheorien gaat.
Maar volgens mij heb jij nog heel wat topics waar vragen aan jou open staan. Ik zou het heel erg op prijs stellen als je niet om de zoveel tijd je mening geeft en daarna weer wegvlucht maar de discussie volledig voert van begin tot eind.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Gesloten