Sex met je moeder of................

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Heb je problemen met het hebben van sex met familieleden?

Ja, het idee doet me kokhalzen!
7
18%
Ja, uitgezonderd pleegfamilie.
5
13%
Ja, welke zieke geest verzint dit soort vragen?!
9
23%
Ja, ik heb alleen lelijke familie en daar moet ik van kokhalzen. Als ik het niet kan dan een ander ook niet!
0
Geen stemmen
Nee, zolang er geen kindertjes worden gefabriceerd.
8
20%
Nee. Ik kan het zelfs aanbevelen! :lol:
1
3%
Kan mij het schelen, zolang ik er maar geen last van heb.
10
25%

Totaal aantal stemmen: 40

Primaat
Ervaren pen

Sex met je moeder of................

Bericht door Primaat » 26 feb 2008 11:16

Sex met familieleden, daar wil ik het graag over hebben.
Wat vindt men hier van het hebben van sex, op vrijwillige basis natuurlijk, met je zus, broer vader of zelfs je oma?
De mens wordt waarschijnlijk geboren met een beveiliging om dit soort praktijken te voorkomen, maar om een populair voorbeeld (alhier) te nemen, bonobo's hebben sex met iedereen dus ook hun familieleden, minderjarig of niet, dus de beveiliging kan in de natuur worden uitgeschakeld.

Laat uw standpunten los, ik zou het graag willen weten. :lol:

Nog een raadseltje: Is het mogelijk dat je broer ook je opa is?:D
Edit: Wie het raadseltje niet verklapt wil hebben moet niet naar beneden scrollen want daar staat het antwoord al!
Laatst gewijzigd door Primaat op 26 feb 2008 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy

Samante

Bericht door Samante » 26 feb 2008 11:20

Wat heeft dit met levensbeschouwing te maken?

Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat » 26 feb 2008 11:22

Samante schreef:Wat heeft dit met levensbeschouwing te maken?
Wie zegt dat dat er mee te maken heeft? Dit onderwerp staat in de lijst Ethische dilemma's.
Is het dat niet dan?
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy

Samante

Bericht door Samante » 26 feb 2008 11:47

Primaat schreef:
Wie zegt dat dat er mee te maken heeft? Dit onderwerp staat in de lijst Ethische dilemma's.
Is het dat niet dan?
Je hebt gelijk Primaat. Ik zal misschien een beetje geschrokken zijn van het onderwerp. :wink:

Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat » 26 feb 2008 11:49

Samante schreef:
Primaat schreef:
Is het dat niet dan?
Je hebt gelijk Primaat. Ik zal misschien een beetje geschrokken zijn van het onderwerp. :wink:
Dat kan natuurlijk. Heb je er een mening/standpunt over?

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 26 feb 2008 11:53

Nog een raadseltje: Is het mogelijk dat je broer ook je opa is?
Zo snel geredenereerd niet. Je grootvader is de facto de vader van je vader (of moeder). Je broer is de facto het kind van je vader en je moeder. In normale gevallen (dus geen klonen etc) kan een ouder niet zijn eigen ouders verwekken.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat » 26 feb 2008 12:00

Sararje schreef:
Nog een raadseltje: Is het mogelijk dat je broer ook je opa is?
Zo snel geredenereerd niet. Je grootvader is de facto de vader van je vader (of moeder). Je broer is de facto het kind van je vader en je moeder. In normale gevallen (dus geen klonen etc) kan een ouder niet zijn eigen ouders verwekken.
Het kan wel degelijk, alleen is hij dan een vreemdsoortige halfbroer maar dat maakt niet uit.

1) Moeder A + vader A = Zoon A
2) Zoon A + Oma ( moeder van Moeder A) = Zoon (Vader B)
3) Moeder A + Vader B = Zoon B
4) Aangezien Moeder A de moeder is van Zoon A en Zoon B, zijn zij broers!
Laatst gewijzigd door Primaat op 26 feb 2008 12:03, 3 keer totaal gewijzigd.

Joe Hn
Bevlogen

Re: Sex met je moeder of................

Bericht door Joe Hn » 26 feb 2008 12:00

Primaat schreef: Nog een raadseltje: Is het mogelijk dat je broer ook je opa is?:D

Eens kijken ...

Ja dat kan. Uitleg zal ik later geven, zodat iedereen eerst zelf kan denken. 8)
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.

Samante

Bericht door Samante » 26 feb 2008 12:12

Sex met familieleden is iets waar ik niet aan moet denken.
Maar het kan natuurlijk wel. Als je vader bijvoorbeeld bij een andere vrouw een kind heeft verwekt en je daar seks mee krijgt zonder van de familieband op de hoogte te zijn.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 26 feb 2008 12:20

Ha u heeft één van de grote westerse taboes aangesneden. Het idee van sex met familieleden vind ik walgelijk, maar als het vrijwillig is en volwassenen betreft kan daar mi geen sanctie op gezet worden. Het valt onder mijn definitie van sex die toegestaan is maar toch maar even :pukeleft:

Ik stem: wat kan mij het schelen als ik er maar geen last van heb. En last zie ik heel breed bijv de zorg voor de inteeltgedrochtjes die zo geproduceert worden en van onze belastingcentjes moeten worden betaald. Maar goed dit laatste is dan ethisch weer niet haalbaar natuurlijk.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 26 feb 2008 12:39

Als het op geheel vrijwillige basis gebeurt, en beide personen volwassen zijn en niet mentaal gehandicapt, wie ben ik dan om daar op tegen te zijn? Natuurlijk dient men ervoor te zorgen dat er geen kinderen van komen, maar dat is de verantwoordelijkheid van de betreffende personen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Yoyo
Ervaren pen

Bericht door Yoyo » 26 feb 2008 12:53

Tja, directe familie als in broers,zussen ouders en opa en oma klinkt mij erg ziek in de oren. Als je echter een ubersexy neef/nicht zou hebben waarvan je het bestaan niet eens afwist kan ik het mij wel voorstellen. Maar ik zou het dan niet willen weten. Ik ken nog een lesbische film die daar over gaat, 2 nichtjes van elkaar. Maja, dat is een film en dan maakt het me geen donder uit als 2 sexy chickies met elkaar gaan rollebollen. :twisted:

En in de oh zo bekende teenage film clueless gaat het om stiefbroer/stiefzus en dat maakte ook niet echt een zieke indruk op me. Maar in het echt zou ik er toch wel meer moeite mee hebben. Als mijn zus nu iets met mijn broer zou hebben...of ik... :pukeleft:

Maar waarom zo geïnteresseerd in dit onderwerp Primaat? Zelf ervaring mee? :twisted: Of misschien recent van een dergelijk geval gehoord?
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 26 feb 2008 13:08

Yoyo schreef:Tja, directe familie als in broers,zussen ouders en opa en oma klinkt mij erg ziek in de oren.
Mij ook, maar het gaat hier niet over mij. Ik heb ook niks met plasseks of SM, maar wat andere (volwassen) mensen uit vrije wil doen achter hun eigen deuren, dat is niet mijn zaak, en dat is maar goed ook.
Laatst gewijzigd door Devious op 29 feb 2008 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Joe Hn
Bevlogen

Re: Sex met je moeder of................

Bericht door Joe Hn » 26 feb 2008 13:18

Joe Hn schreef:
Primaat schreef: Nog een raadseltje: Is het mogelijk dat je broer ook je opa is?:D

Eens kijken ...

Ja dat kan. Uitleg zal ik later geven, zodat iedereen eerst zelf kan denken. 8)

Oma krijgt op 12 jarige leeftijd een dochter, je moeder, die op haar beurt op 12 jarige leeftijd een zoon krijgt, je broer. Als je broer 12 is, neukt hij je oma (die dan rond de 36 is). Hun zoon is je vader, die het al op 12 jarige leeftijd met je moeder doet (die inmiddels 36 is). En zo is je 25 jarige broer ook je opa op het moment van jouw geboorte.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 26 feb 2008 13:19

Ooit kende ik een jonge vrouw dat het kind was van haar opa. Dus opa had haar moeder misbruikt en daar was zij het resultaat van. Ze had geen afwijkingen, was zelfs zeer intelligent en aantrekkelijk om te zien, dus kennelijk gaat het niet altijd mis qua voortplanting. Wel had ze enorme last van het feit dat haar opa ook haar vader was, en haar moeder eigenlijk ook haar halfzusje. Nu was hier natuurlijk geen sprake van vrijwilligheid aangezien het over misbruik ging en dat is natuurlijk altijd zeer verwerpelijk.

Ik zou er ook absoluut niet voor zijn als sex tussen familieleden normaal zou worden, want de scheiding tussen vrijwillig en gewild is dan heel erg moeilijk meer te leggen. Nu kunnen we er toch wel vanuit gaan dat een zusje niet door haar broer tot sex verleid wil worden, dus wanneer dat gebeurt en zusje hierover klaagt men er zonder meer van kan uitgaan dat hier sprake is van misbruik. Ook zo tussen ouders en kinderen. Een kind, ook een al wat groter kind of puber, kan makkelijk gemanipuleerd worden en wanneer sex tussen ouder en kind geaccepteerd zou worden, zou dit heel erg lang kunnen doorgaan. Zonder dat het item misbruik nog duidelijk te definiëren is.
Het lijkt mij dus maatschappelijk beter om sex tussen naaste familieleden af te blijven wijzen. Een achternichtje of achterneef of nog verder weg zou wel onderwerp van discussie kunnen zijn in hoeverre dit nog als nauwe familieband gezien zou moeten worden.

Daarnaast ga je er ook vanuit dat de sex tussen de familieleden aan beide kanten gewenst zou zijn. Maar stel dat mijn zoon sexuele gevoelens zou hebben voor mij en deze ook zou uiten, zou dit de verhouding tussen ons toch behoorlijk schaden. Dus ik ben heel erg blij dat hier op geen enkele manier sprake van is. Ik zou er echt niet aan moeten denken dat hij alleen al dat idee zou hebben :shock: Uiteraard geldt dat idee ook andersom, hoe kijkt hij tegen zijn moeder aan als ik me seksueel tot hem zou aangetrokken voelen? Ook dan is er sprake van een ernstige verstoring van de normale en gezonde gewenste band die wij als moeder en zoon hebben.
Laatst gewijzigd door Kitty op 26 feb 2008 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Gesloten