Test Bij welke Religie je hoort!

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 20 feb 2007 09:28

Humanism

Your ideals mostly resemble that of a Humanist. Although you do not have a lot of faith, you are devoted to making this world better, in the short time that you have to live. Humanists do not generally believe in an afterlife, and therefore, are committed to making the world a better place for themselves and future generations.

20% scientific.
40% reason-oriented.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Otter
Forum fan

Bericht door Otter » 20 feb 2007 14:04

Hihi

You fit in with:
Agnosticism

Your ideals mostly resemble those of an Agnostic. You are fairly ambivalent towards any religion or spiritual connection. You lead a very busy life and find that religion and spirituality are unnecessary to your life.

20% scientific.
20% reason-oriented.
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......

Lux
Geregelde verschijning

test

Bericht door Lux » 20 feb 2007 14:43

You fit in with:
Atheism

Your ideals mostly resemble those of an Atheist. You have very little faith and you are very focused on intellectual endeavors. You value objective proof over intuition or subjective thoughts. You enjoy talking about ideas and tend to have a lot of in depth conversations with people.

80% scientific.
80% reason-oriented.
====================
Oef, bij ons is het vastenavond-vrije middag en dus maar even naar freethinker gesurft. En wat leuk: een test? Met dan nog een mij zeer genegen resultaat.

Zeg, wat de paashaas betreft: ik stipte 9 jaar of jonger aan. Ik was 0 jaar toen ik als stopte met het geloof in dat huppelding :lol:

Oh ja, en ik beken: in de tussentijd nam ik van de vrije momenten wel gebruik om af en toe eens bij SKEPP op bezoek te gaan en ook al eens bij Kifkif. Daar kwam ik bekenden van bij freethinker tegen :wink:

Ondertussen heb ik ook veel gelezen en gepeinsd en ... natuurlijk ook gewerkt hé. Enfin, deze middag blijf ik nog een beetje bij jullie.

Groetjes,
Lux.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: test

Bericht door Rereformed » 20 feb 2007 16:16

80% spiritual
100% reason-oriented,

oftewel in de uiterste rechter onderhoek, bijna buiten de zijlijnen, :?
of wellicht daar waar de meester altijd stoute kindertjes neerzette die zich moesten schamen :cry:

(Your ideals are mostly spiritual, but in an individualistic way. While spirituality is very important in your life, organized religion itself may not be for you. It is best for you to seek these things on your own terms.)

Nu deed ik de quiz een tweede maal, en probeerde ik zo eerlijk mogelijk te beantwoorden zoals ik het vroeger als vroom bijbelgetrouw christen gedaan zou hebben. Resultaat:
60% spiritual
0% reason-oriented,
oftewel een geweldig goeie Taoïst.

(Your ideals mostly resemble those of the Taoist faith. Spirituality is the most important thing in your life. You strive to live by all of your ideals, and live a very intellectually focused life.) Welke vruchten 'intellectually focused' zal opleveren in combinatie met 0% reason is mij intussen behoorlijk duidelijk geworden.

Nu vraag ik mij sterk af hoe je in vredesnaam in die quiz op christen of fundamentalist kan uitkomen. Ik begin er zelfs aan te twijfelen of zoiets mogelijk is. Zou iemand dat willen polsen?

Ik vond het overigens heel leuk dat het moslimgeloof niet eens meedoet op de kaart. Dat geloof hoort ook thuis op een andere planeet wat mij betreft.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: test

Bericht door Rereformed » 20 feb 2007 16:56

Rereformed schreef:Nu vraag ik mij sterk af hoe je in vredesnaam in die quiz op christen of fundamentalist kan uitkomen. Ik begin er zelfs aan te twijfelen of zoiets mogelijk is. Zou iemand dat willen polsen?
Nu ben ik er inmiddels zelf al achter gekomen. Ik deed de quiz weer een keer en gaf steeds het antwoord dat ik dom vond, waar ik me aan ergerde, of zelf nooit zou aanhangen. Oftewel ik antwoordde precies het tegendeel van wat ik de eerste keer geantwoord had. En ja hoor, ik kwam mooi terecht op het christendom/judaïsme:
80% scientific
100% faith-oriented

Ik had het meteen moeten raden (nee, weten) natuurlijk; want mijn eerste plaatsing was zo ver mogelijk van het christendom/judaïsme vandaan. Maar zo zie je maar weer hoe spiritueel ik ben: nog steeds geen enkele notie van scientific. :wink:

Om een goede christen te zijn moet je geloven in creation, vooral niet alles uitproberen, niet geloven in feelings/intuition, op je sterfbed zoveel mogelijk recanten, nooit je smaak in spiritualiteit veranderen, natuurlijk geloven in afterlife, natuurlijk ook in de doodstraf, een carrière in het technische, geen spiritualiteit zonder religie, wel geloven dat de wetenschap alles ooit uitlegt, de Superior Power natuurlijk eerbiedigen boven je own hands, logische/mathematische hersenen hebben, vooral geen spiritual side hebben, jezelf wel een tikkeltje gullible beschouwen, bungee springen met de doodsgedachte in je hoofd, in de easter bunny zo lang mogelijk geloven, vooral niet aan physical health doen, natuurlijk niet geloven dat het pad naar enlightenment in jezelf zit, beslist geen afwijkende opinies erop nahouden, en vooral niet geloven dat je elk moment to the fullest moet leven.

Nu nog uitzoeken hoe je in een voorbeeldige fundamentalist verandert: het uiterste tegendeel van wat in de quiz voor 100% reason-oriented atheïst doorgaat.

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 20 feb 2007 17:25

You fit in with:
Humanism

Your ideals mostly resemble that of a Humanist. Although you do not have a lot of faith, you are devoted to making this world better, in the short time that you have to live. Humanists do not generally believe in an afterlife, and therefore, are committed to making the world a better place for themselves and future generations.

0% scientific.
80% reason-oriented.
Nul % scientific. LOL

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 20 feb 2007 18:37

Fenomeen schreef:Nul % scientific. LOL
Fenomeen toch!! :lol: :lol: :lol:
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

FreeSpirit
Geregelde verschijning

taoist!

Bericht door FreeSpirit » 20 feb 2007 19:52

Nou, als extra voorstelrondje: Volgens deze befaamde test ben ik een taoist...dat weet ik dan maar vast.

You fit in with:
Taoism

Your ideals mostly resemble those of the Taoist faith. Spirituality is the most important thing in your life. You strive to live by all of your ideals, and live a very intellectually focused life.

60% spiritual.
20% reason-oriented.
de storthoop heeft gesproken....

mouvement
Forum fan

Bericht door mouvement » 20 feb 2007 20:20

ik ben kennelijk een humanist
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.

JanC
Ervaren pen

Bericht door JanC » 20 feb 2007 21:27

You fit in with:
Atheism

Your ideals mostly resemble those of an Atheist. You have very little faith and you are very focused on intellectual endeavors. You value objective proof over intuition or subjective thoughts. You enjoy talking about ideas and tend to have a lot of in depth conversations with people.

80% scientific.
60% reason-oriented.

Vraag me wel af waar die 20 en 40% naar toe zijn...
Ni dieu, ni maître.

Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven » 01 mar 2007 14:58

You fit in with:
Spiritualism

Your ideals are mostly spiritual, but in an individualistic way. While spirituality is very important in your life, organized religion itself may not be for you. It is best for you to seek these things on your own terms.

40% spiritual.
60% reason-oriented.

toch geen goede test..
Ik geloof in evolutie EN creatie ( ja dat kan )
http://www.merlinscave.tk

As above, so below

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 01 mar 2007 15:10

dan ben je deist (pandeist misschien?)
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.

Terrenal

Bericht door Terrenal » 13 mei 2007 10:27

Het probleem van het spelletje is al weer dat je moet kiezen, evolutie of schepping, dan haak ik al af.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 13 mei 2007 10:43

Terrenal schreef:Het probleem van het spelletje is al weer dat je moet kiezen, evolutie of schepping, dan haak ik al af.
Dan ben je theist :D
Afbeelding Hebr 6:

Frodo
Forum fan

Re: Test Bij welke Religie je hoort!

Bericht door Frodo » 14 mei 2007 00:09

You fit in with:
Spiritualism

Your ideals are mostly spiritual, but in an individualistic way. While spirituality is very important in your life, organized religion itself may not be for you. It is best for you to seek these things on your own terms.

60% spiritual.
100% reason-oriented.

doeidoei
Frodo
anders is niet hetzelfde als slechter; anders is ook niet hetzelfde als beter

Plaats reactie