Test Bij welke Religie je hoort!

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 15 apr 2008 23:31

Boeddhist=25 Hindoeist=22 Humanist=65 Joods=18 Katholiek=35 Islamiet=21 Protestants=24 Geen religie=17

Gek genoeg kan ik hier mee leven
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

windsurfer
Diehard

Bericht door windsurfer » 15 apr 2008 23:33

skeptic schreef:Allemaal bullshit, of zo iets.
Kom niet zo bescheiden, bullshit it is.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 15 apr 2008 23:38

Ik ben er niet eens aan begonnen. Wat een tenenkrommende vragen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Zonde
Forum fan

Bericht door Zonde » 16 apr 2008 01:55

Inderdaad is het een erg kromme test. Bij bijvoorbeeld de laatste vraag (Wat vind je van het huwelijk als instelling) krijg je een hogere scrore op humanisme als je invult: "het huwelijk is een monster, de mens is van nature solitair" of "het is beter te trouwen dan te branden". Bovendien kwam het bij meerdere vragen voor dat mijn antwoord er niet tussen zat, bij de laatste vraag heb ik uiteindelijk gekozen voor: "Het is alleen maar een heel natuurlijke samenlevingsvorm, niets heiligs aan". Terwijl ik bij dat "natuurlijke samenlevingsvorm" toch vraagtekens heb, waarom gaat half Nederland vreemd als "eeuwige trouw" in onze natuur zou liggen?
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )

Alaxe

Bericht door Alaxe » 22 apr 2008 17:24

Ik ben volgens de test agnost, wat niet klopt, ik ben 100% atheïst. Beetje raar ook dat je telkens maar 2 antwoorden hebt om uit te kiezen: geeft geen goed beeld.
"Life's tough.
It's tougher when you're stupid." -John Wayne

CXT
Bevlogen

Bericht door CXT » 22 apr 2008 17:59

Volgens die van Kochimodo:

Boeddhist=40 Hindoeist=7 Humanist=54 Joods=15 Katholiek=30 Islamiet=21 Protestants=24 Geen religie=29

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de resultaten op zijn gebaseerd...
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black

Koerdi
Contacteer:

Bericht door Koerdi » 23 mei 2008 21:13

You fit in with:
Atheism

80% scientific.
80% reason-oriented.

Your ideals mostly resemble those of an Atheist. You value objective proof over intuition or subjective thoughts. You enjoy talking about ideas and tend to have a lot of in depth conversations with people.

Dethpoet

Bericht door Dethpoet » 24 mei 2008 01:28

You fit in with:
Spiritualism

40% spiritual.
80% reason-oriented.

Your ideals are mostly spiritual, but in an individualistic way. While spirituality is very important in your life, organized religion itself may not be for you. It is best for you to seek these things on your own terms.
Kan ik mee leven :lol:
Leuke test.
Volgens mij redelijk accuraat.
als god de mens naar zijn evenbeeld geschapen heeft en vergissen menselijk is
kan het dan niet zijn dat god zich vergiste toen hij de mens schiep?

Injetta

Bericht door Injetta » 28 jun 2008 15:35

You fit in with:
Spiritualism

40% spiritual.
80% reason-oriented.

Your ideals are mostly spiritual, but in an individualistic way. While spirituality is very important in your life, organized religion itself may not be for you. It is best for you to seek these things on your own terms.
Vind dit wel bij mij passen...... Raar dat dit met een paar vraagjes er zo uit komt?
:shock:
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij was en wie die ik........

Joe Hn
Bevlogen

Bericht door Joe Hn » 28 jun 2008 20:31

Joe Hn schreef:
You fit in with:
Agnosticism

0% scientific.
20% reason-oriented.

Your ideals mostly resemble those of an Agnostic. You are fairly ambivalent towards any religion or spiritual connection. You lead a very busy life and find that religion and spirituality are unnecessary to your life.

Wat een kuttest. Sommige woorden moest ik opzoeken, ik werd gedwongen om tussen kunst en techniek te kiezen en ik vind sommige vragen te doorzichtig, waardoor ik waarschijnlijk de test beinvloed heb. En slechts 2 keuzes ... flikker op zeg. Altijd twee keuzes; ja/nee, goed/kwaad, god/satan, ... Bij zeker vier van de 20 vragen heb ik iene-miene-mutte moeten toepassen. Maar ja, ik ben dan ook een weegschaal. Dat is een prima excuus om te mogen twijfelen :-P
Ik ben kennelijk veranderd ;
Humanism

0% scientific.
40% reason-oriented.

Your ideals mostly resemble that of a Humanist. Although you do not have a lot of faith, you are devoted to making this world better, in the short time that you have to live.
Maar ja, ik ben dan ook een weegschaal ... :angel12: :D

Bij een stuk of drie vragen werd ik deze keer overvallen door hevige twijfel.
Remember kids, fly, fear, fall, flare, fight, forgive, find out. Always remember.

trialk
Forum fan

Bericht door trialk » 28 jun 2008 22:37

Een, ik zal wel verkeerde antwoorden geven test.. ,en natuurlijk :roll: ik weet niet eens iets van het boeddhisme
@You fit in with:
Buddhism

60% spiritual.

20% faith-oriented. :angel12:

Your ideals mostly resemble those of the Buddhist faith. Spirituality is the most important thing in your life. You strive to live by all of your ideals, and live a very intellectually focused life.

ik heb al het voorgaande niet gelezen behalve snellezend enkele ijkpuntjes,alles lezen kost me als newby wel erg veel tijd.

Animal
Forum fan

Bericht door Animal » 29 jun 2008 08:43

You fit in with:
Atheism

80% scientific.
60% reason-oriented.

Your ideals mostly resemble those of an Atheist. You value objective proof over intuition or subjective thoughts. You enjoy talking about ideas and tend to have a lot of in depth conversations with people.

Injetta

Bericht door Injetta » 29 jun 2008 12:45

Wanneer komt er dan in hemelsnaam uit dat je een Islamiet of een Orthodox Christen bent??
:shock:

IK ga het eens proberen...........

:D
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij was en wie die ik........

Injetta

Bericht door Injetta » 29 jun 2008 12:49

Zoooo, ik ben nu inderdaad een fundamentalist...... :D
(geen apart geloof wordt dus genoemd)

You fit in with:
Fundamentalism

40% spiritual.
100% faith-oriented.

Your ideals mostly resemble those of fundamentalist faiths. You are capable of great faith and spirituality. You believe that religion is sacred and must have more importance than anything else in your life. You are a committed and devoted person.

Ik moet nog minder spiritual invullen denk ik.........

Jeroen83

Bericht door Jeroen83 » 30 okt 2008 15:11

ai, ik kom er als agnostisch uit, ik betwijgel of het een hele goede test is 8)

maar ja, testjes zijn altijd leuk

Plaats reactie