#sorryjohan

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

axxyanus
Moderator

Re: #sorryjohan

Bericht door axxyanus » 02 dec 2018 11:41

appelfflap schreef:
02 dec 2018 11:14
puur inhoudelijk
wou zouden moeten evolueren naar een situatie waarin uit de kast komen normaal is. Ipv op Derksen te schieten zou je op de mensen moeten schieten die het die jongens zo lastig maken om uit de kast te komen, zij zijn diegenen die in de fout gaan.
Ik zie dat niet als twee opties die elkaar uitsluiten. Voor zover ik het begrijp komen Derksens uitspraken namelijk neer op het ontkennen dat dergelijke mensen nog een beduidende invloed hebben. Zijn uitspraak impliceert daarmee dat er zo goed als niemand meer is om op te schieten.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 02 dec 2018 21:13

axxyanus schreef:
02 dec 2018 11:41
Ik zie dat niet als twee opties die elkaar uitsluiten. Voor zover ik het begrijp komen Derksens uitspraken namelijk neer op het ontkennen dat dergelijke mensen nog een beduidende invloed hebben. Zijn uitspraak impliceert daarmee dat er zo goed als niemand meer is om op te schieten.
ik lees het anders

de homo's moeten zich niet aanstellen en zeuren. gewoon uit de kast komen en klaar.
zich niets van de personen aantrekken die hen het leven zuur maken.
hij zegt neit dat die mensen niet in de fout gaan hé

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 03 dec 2018 02:31

appelfflap schreef:
02 dec 2018 21:13
axxyanus schreef:
ik lees het anders

de homo's moeten zich niet aanstellen en zeuren. gewoon uit de kast komen en klaar.
Dat is inderdaad wat hij zegt, maar hij weet blijkbaar niet hoe moeilijk dat soms kan zijn,
Ik wens u alle goeds

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 03 dec 2018 09:02

Peter van Velzen schreef:
03 dec 2018 02:31
Dat is inderdaad wat hij zegt, maar hij weet blijkbaar niet hoe moeilijk dat soms kan zijn,
is het dan niet juister om hem uit te leggen at het soms zwaar is, bv in een machowereld gelijk de voetbal

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 03 dec 2018 10:12

appelfflap schreef:
02 dec 2018 21:13
axxyanus schreef:
ik lees het anders

Maar dat is geen andere lezing. Hij zegt inderdaad niet dat die mensen niet in de fout gaan, maar wat hij zegt impliceert wel dat het aantal van die mensen onbeduidend is. Want dat is de enige manier waarop het zinnig is om te gaan beweren dat de homo's zich niets van die mensen moeten aantrekken. Als er een beduidend aantal mensen is dat je het leven probeert zuur te maken, lijkt het me onzinnig om te gaan beweren dat je je van die mensen niets moet aantrekken.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 03 dec 2018 10:15

appelfflap schreef:
03 dec 2018 09:02
Peter van Velzen schreef:
03 dec 2018 02:31
is het dan niet juister om hem uit te leggen at het soms zwaar is, bv in een machowereld gelijk de voetbal
Dat is toch wat er grotendeels gebeurt?!

Je kan van oordeel zijn dat het wat polemisch gebeurd maar dat lijkt me dan in overeenstemming met de context waarin de oorspronkelijke bewering is gebeurd.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 03 dec 2018 10:19

axxyanus schreef:
03 dec 2018 10:15
Als Derksen meent dat die homo's zich niet moeten aanstellen onderschat hij toch het machogehalte in het voetbalwereldje, durf ik denken.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 03 dec 2018 11:19

appelfflap schreef:
03 dec 2018 10:19
axxyanus schreef:
03 dec 2018 10:15
Als Derksen meent dat die homo's zich niet moeten aanstellen onderschat hij toch het machogehalte in het voetbalwereldje, durf ik denken.
Ik vrees dat we even naast elkaar aan het communiceren ben. Mijn opmerking hierboven was bedoelt om aan te geven dat mensen nu toch bezig zijn/waren Derksen uit te leggen dat het soms zwaar is.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 05 dec 2018 06:06

Een geluid van de voorman van homobelangenclub De Roze Leeuw, Lennard van Mil, die het vanuit een wat ander perspectief bekijkt in Homo-voorman: ’Johan Derksen ideale zondebok’ :

Daaruit :
het grootste probleem is geweld tegen homo’s, niet woorden. En de belangrijkste oorzaak van die agressie is de gebrekkige integratie in de multiculturele samenleving. Maar dat durven die critici niet te benoemen. Derksen is voor hen de ideale bliksemafleider. Via hem kunnen ze tóch iets zeggen over agressie tegen homo’s.”
als we gingen stappen bijvoorbeeld, de grappen en de opmerkingen. Maar ik liet me niet wegjagen en op een gegeven moment zijn de grappen allemaal gemaakt en is het repertoire op. Doe als Gerard Joling: die schuift aan bij die mannen van VI, maakt een vette grap terug en klaar is het.”
Ik voel me bijna gebruikt door zo’n minister, die probeert te scoren met homo-acceptatie voor de bühne. Als zij echt wil helpen moet ze niet met Derksen in debat, maar met die slecht geïntegreerde jongeren.”
Ik draai het daarom om: niet Johan Derksen, maar de mensen die zich zo tegen hem verzetten zijn er verantwoordelijk voor dat het klimaat verhardt. Ik dank ze hartelijk.”
Kortom, zijn kritiek is dat de prioriteiten verkeerd gesteld worden. Er wél (en vooral ook zeer uitgebreid, langdurig en nadrukkelijk) over vallen als iemand een grappig en onschuldig bedoelde provocatie uit, maar als het gaat om tuig van de richel aan te pakken en dáár uitgebreid aandacht aan geven (waar het volgens hem dus nou juist vooral om zou moeten gaan) niet thuis geven.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 05 dec 2018 07:32

Voelt Van Mil, die ook voorzitter is van Jong Leefbaar, zich dan niet gekwetst door de homograppen bij Veronica Inside? „Nee, helemaal niet. Van de week vroeg ik me bijna af of er iets mis is met mij, dat ik zo ongeveer de enige ben die er totaal niet mee zit.
vegan-revolution schreef:
05 dec 2018 06:06
Kortom, zijn kritiek is dat de prioriteiten verkeerd gesteld worden. Er wél (en vooral ook zeer uitgebreid, langdurig en nadrukkelijk) over vallen als iemand een grappig en onschuldig bedoelde provocatie uit, maar als het gaat om tuig van de richel aan te pakken en dáár uitgebreid aandacht aan geven (waar het volgens hem dus nou juist vooral om zou moeten gaan) niet thuis geven.
Van Mil, blijkbaar een strijdbare mens, vindt al dat hij zich anders op stelt dan de meeste homo's.
Mooi voor hem.
Wordt het nu zo, dat de uitzondering de toon aangeeft en de regel als uitzondering wordt gezien, nl. het overal in de voetbalwereld aanwezige "tuig van de richel"

Ik mag toch aannemen dat met zo'n uitdrukking niet alle deelnemers van die voetbal wereld, die deze norm van homo-bashen veroorzaken, bedoeld wordt.
Oh nee............ dan zijn het ineens grappig en onschuldig bedoelde provocaties.

Dus dat "tuig van de richel", aanpakken en niet een autoriteit en voortrekker ervan, die vindt dat homo's zich niet aan moeten stellen en er maar tegen moeten kunnen, omdat dit soort uitlatingen normaal is in die wereld?
Besef je wel wat hiermee wordt gezegd over gewoon een stel niet goed opgevoede mensen?
En ook hoeveel invloed Derksen heeft?
Wat hij zou kunnen doen, als hij zich wat respectvoller zou opstellen?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Plaats reactie