Homeopathie werkt niet

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Homeopathie werkt niet

Peiling eindigde op 12 sep 2005 12:58

mee eens
8
80%
mee oneens
2
20%

Totaal aantal stemmen: 10

Flash

Bericht door Flash » 31 aug 2005 14:01

Homeopathie is in ieder geval wel een heel goedkope therapie (of zou dat moeten zijn) Is je flesje bijna leeg --> vullen met water en schudden maar. Je medicijn is nu nog potenter dan het origineel :lol: (volgens de homeopaten dan he)

Zeewater zou overigens alle kwalen moeten genezen.

klassieke homeopathie = onzin

fytotherapie (kruidentherapie) overigens niet. Denk aan aspirine (van de wilg). Of aan sint Janskruid tegen depressie. Maar elk voordeel heb z'n nadeel. Zodra kruiden werken hebben ze ook bijwerkingen. Zo kan het salicylzuur uit de wilg ernstige maagklachten veroorzaken en beïnvloed sint Janskruid de effectiviteit van de pil. (oppassen dus dames)

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 31 aug 2005 16:14

Flash schreef:Homeopathie is in ieder geval wel een heel goedkope therapie (of zou dat moeten zijn) Is je flesje bijna leeg --> vullen met water en schudden maar. Je medicijn is nu nog potenter dan het origineel :lol: (volgens de homeopaten dan he)

Zeewater zou overigens alle kwalen moeten genezen.
Flash: het geneest dan alle kwalen op een na: de geldzucht van de homeopaat.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

tsjok45

Bericht door tsjok45 » 01 sep 2005 03:28

Saraje ,

Uuuh ?
Vanwaar deze aanvaring ? :o
Ik beweer toch gewoon juist hetzelfde t , in mijn reactie op distiple en ginseng zalf , als wat jij schrijf :

Voor alle duidelijkheid doe ik het nog eens dunnetjes over
Ook ik ben ervan overtuigd dat :

Kruidengeneeskunde en homeopathie niet hetzelfde zijn
De eerste kan schadelijk of "goed" zijn omdat het werkzame chemische bestanddelen bevat of gebruikt die een uitwerking ( genezende of schadelijke of eenje met ongewenste bijwerkingen enz ... ) hebben ... als remedies en/of als giften .... of doet helemaal niets omdat er geen werkzame bestanddelen bij zijn betrokken
Dat is het geval bij homeopathie : ( de verdunningen dus )en is gewoon oplichterij en hoogstens een placebo ... water en nog eens water :( het is zelfs geen water dat in wijn veranderd ) alhoewel toch als dure wijn verkocht ; of --> hoe verkoop je wat water wanneer gebakken lucht alleen niet meer volstaat of geen concurentievoordeel meer bied met de andere para en pipo - recepturen

De scheikundige wetmatigheden verbieden toch dat zulke extremene verdunningen
nog werkzame stoffen bevatten ....
en Je kan homeopathie gewoon ( na die vele onderzoeken ) weggooien , er zit echt geen kind in het badwater ..

Nu zijn mijn stukje niet vanzelf goed of precies verwoord .... Het is dus gewoon een ordinair misverstand: vooral veroorzaakt door een verkeerd of eigenzinnig gebruik van het woord "natuurlijk" , denk ik ...

= daarmee bedoelde ik niet de hokus pokus en de toverij maar de ontdekkingen die men bijvoorbeeld doet , door de zogenaamde inheemse medicijnen -winkels te onderzoeken , te ontdekken en grondig te bestuderen op eventuele werkzame bestanddelen ...( ---> niet de vliegen , de pad , het maagdenbloed de chinese drakentanden en neushoorn- horens ...maar wel ) de ( nog onbekende werking) van planten en inheems gebruikte mineralen ...
De ethnobotanici bijvoorbeeld prospecteren samen met antropologen zulke potentieele produkten voor grote pharmaceutische bedrijven .... in de amazone bijvoorbeeld ...

Graig Venter is op zoek naar allerlei nieuwe genen in de oceanen die in biologische produktie-banden van " medicijnen " kunnen worden ingebouwd ....

Veel wat bruikbaar is , is al ontworpen door de evolutie( de "algorythmes"( :?: ) van de evolutie doen dat ) zelf en hoeft niet allemaal door de mens te worden " ontworpen " : het enige wat nog moet is het ontdekken en bruikbaar maken voor de moderne geneeskunde ... wat natuurlijk " designer middelen "niet uitsluit , maar veel van die natuurmiddelen zijn al veel langer in evolutionair roulatie en daardoor geoptimaliseerd ...

Ik ga geen geen nachtschaden aftreksels drinken of sigaren die zijn handgedraaid op de billen van jonge mooie cubaanse meisjes en beweren dat het wel goed moet zijn want "natuurlijk" .... (dat geld ook voor wat " kunstmatig" is = het is niet " perse " slecht ) .... ik ga ook geen doornappel blaadjes roken , of me "natuurlijk" om zeep helpen ik kan me ook wel artificieel oppeppen .....en wees gerust ik ben geen natuurfreak of geen lid van de gezondheids-maffia , zo helpe mij god ... ahahahaha
ik zwijg al , ik zie nu ook wel dat het topic verder goed loopt ....

Tsja , beetje een opmaat voor niets .... en wat gezeur van mij achteraf ( kan het moeilijk laten ) .... :roll:

OK
vergeet het maar .... :)
Laatst gewijzigd door tsjok45 op 01 sep 2005 03:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 01 sep 2005 03:39

Ach, vergeven en vergeten maar he. Ik weet uit eigen ervaring dat mensen homoeopathie en kruidenleer nog eens met elkaar kunnen verwarren, das alles.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 01 sep 2005 03:39

Tsjok, ik denk dat sararje mijn opmerking voor de jouwe aanzag.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia » 01 sep 2005 04:46

Ìk heb al jaren een hardnekkige voetschimmel, vooral terugkerend in de zomermaanden, blaasjes met vocht die jeuken als de ziekte. Een beetje op routine haalde ik altijd een tubetje zalf bij de dokter, echter de schimmel kwam telkens terug in meer of mindere mate.
Een paar maanden geleden werd mij Calendulan emulsie (verkrijgbaar bij apotheek en drogist) aangeraden. Dit middel zou het lichaam zelf stimuleren om de schimmel actief te bestrijden en beschadigde huid te repareren. Na vijf dagen smeren verdween mijn schimmel zienderogen. Pas weken daarna las ik dat het een homeopatisch produkt betrof.

Of daarmee de homeopathie "werkt" weet ik niet, maar ik ben nog steeds van mijn voetschimmel af.
C'est le ton qui fait la musique

tsjok45

Bericht door tsjok45 » 01 sep 2005 06:51

Calendula officinalis

De naam zelf zegt het al ; deze ( in het Nederlands ) goudsbloem is een allang daarom bekende en gekweekte geneeskrachtige plant ... die ook voorkom/ gevonden wordt in het " office ' van " den broeder apotheker : " en aanwezig in bijna alle beschreven/ bewaarde inventarissen van middelleeuwse kloostertuinen .....

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 01 sep 2005 09:27

Insomnia: das neem ik aan een product uit de kruidenleer en niet uit de homeopathie. Of was het een 60C goedsbloemoplossing?

tsjok45

Bericht door tsjok45 » 01 sep 2005 09:44

insommia , was het misschien dit =
Afbeelding

http://www.accense.nl/product_info.php? ... =354567071

Wat een toestanden met al die vervelende jargon-troep en merknamen : :roll:
het lijkt wel bewust opgezette camouflage en geheime code taal / bargoens ....

OOk dus te verkrijgen in de zogenaamde "natuur" en "reform" winkels, de cosmetica en body shops , waar mijn dochters eveneens op verslingerd zijn , en waardoor dit middel in belgie als ]NIET -geneesmiddel wordt beschouwd en toegelaten ;
en daarvoor dus ook gewone reklame mag worden gemaakt ...
( niet dat er voor geneesmiddelen hier ten lande geen reklame zou worden gemaakt ; dat gebeurt veel slinksers langs een wettig achterdeurtje --> snoepreisjes en dineetjes voor medici vermomd als "wetenschappelijke
congressen " en gefinancieerd door de industrie die gunstig voorschijfgedrag beogen en verhopen .... steekpenningen eigenlijk en nogal forse relatie-geschenkjes . )

Is dat in Nederland (anders ) wettelijk geregeld ; mogen echte geneesmiddelen daar in de gewone handel worden aangeboden ? Andere criteria en spelregels dus ?

Niet-geneesmiddelen kunnen uiteraard ook in belgie in de apotheek ... die verkopen hier dus ook wel graag de duurdere lipstick en " klinish geteste " hydraterende verjongingscrèmes uit de franse " Labo's " en geldmachines ....
Inclusief met de voor en na plaatjes .en de kassa -kassa rinkel ...

Kan allemaal ... Maar ze moeten niet worden terugbetaald door de ziekteverzekering toch ?

P.S.
Hé , voor ik het vergeet (ook nog iets voor de " New Mennen" ) =
Worden bij jullie ook al pepperdure "ingevoerd gletcher-ijs blokjes uit groenland " , te koop aangeboden ? voor in de'" natuurlijker " lekkerder whisky ? waarvan je de onstane walm bij overmatig gebruik alweer bestrijd met een goede " natuurlijke" deodorant ; een handig blikje " berglucht " met meibloempjes-geur ?
:D

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 01 sep 2005 10:49

Naja, het schijnt dat een x aantal jaren geleden (meer dan 40) een zakenman redelijk vermogend is geworden met 'heilige lucht uit blik' uit Israel welteverstaan :D

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 01 sep 2005 12:20

Homeopatisch bier???

Eenderde Belgisch pils bevat te veel water

Uitgegeven: 1 september 2005 05:56

BRUSSEL - Een derde van het Belgische pils bevat te veel water. Het gaat vooral om huismerken van supermarktketens, maar ook om bekende namen zoals Maes.

Dat blijkt uit een onderzoek van de Belgische consumentenbond Test-Aankoop. De organisatie ging na hoeveel vaste grondstoffen zoals hop, granen en gist in de bieren zitten. Tien jaar geleden haalden alle merken de norm. Maar nu bevat één op de drie Belgische pilsjes in verhouding te veel water, meldde de Vlaamse zender VRT donderdag.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

tsjok45

Bericht door tsjok45 » 01 sep 2005 12:43

Jaja "test aankoop " drinkt gewoon teveel bier , tijdens het testen ... :)

Plaats reactie