In voor- en tegenspoed

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
FonsV
Diehard

In voor- en tegenspoed

Bericht door FonsV » 11 aug 2005 23:32

Door omstandigheden kijk ik wat meer TV dan te doen gebruikelijk was. Zo kwam ik, neerzakkend op de bank, vanavond terecht bij Netwerk (EO) in een documentaire over de familie Niemann (als ik het goed heb onthouden), die weigert vrijwillig uit de Gazastrook te verhuizen. Scheelt de familie wel € 20.000.- verhuisvergoeding, hetgeen niet niets is. Maar de familie is orthodox joods (keppeltjes en gebedsriemen), heeft in het verleden een en ander meegemaakt dat je geen mens toewenst en dus is het in zekere zin te begrijpen. Het motief is echter: dit land is door god (jahweh in dit geval) aan het joodse volk gegeven. Er werd zelfs gehoopt op een verwoestende aardbeving als teken van die jahweh om Sjaron tot andere gedachten te brengen.

Daarna kwam 'Villa Felderhof' (NCRV) met als gasten Angela Groothuizen (RK) en Harmen Siezen (domineeszoon). Zoals meestal (voor zover ik kan beoordelen) aardig om te zien. Al zijn we dan allemaal anders, we zijn allemaal mens.

Daarna ‘In voor- en tegenspoed’ (EO). Echtpaar Kees (65) en Anja (47), verenigd in hun tweede huwelijk, ieder met twee inmiddels volwassen kinderen uit hun vorige huwelijk, waren naar Malta vervoerd, naar een zéér fraai ‘paleisje’ aan de Middellandse Zee, om daar o.l.v. twee psychologen te werken aan hun relatie. Die relatie was dus volledig vastgelopen. Maar dat had je wellicht al gedacht. Anja huilde heel in het begin al, Kees halverwege.

Het verhaal van de sessies bespaar ik je liever want die gingen zoals ze altijd gaan. En... het kwam ongeveer weer helemaal voor elkaar. Gelukkig! Op het einde scheef Anja, beetje de ‘hoofdschuldige’ zal ik maar zeggen, al haar fouten op een aantal stenen, deed die in een koffer en gooide die koffer van een hoge rots in de Middellandse zee. Die komt dus bij Atlantis terecht. :)

Oja, vóór ze weer naar huis vertrokken waren ze nog eventjes naar een kerk geweest en hadden zich daar heel rustig gevoeld.

Voor morgen werd er een nieuwe documentaire aangekondigd: ‘Schatjes’ heette die. Aan de begeleidende beelden te zien gaat het over een stelletje etterbakken dat je het niet voor mogelijk houdt. Maar… reken maar dat ook dát weer goed komt: het worden weer schatjes. :)

Leerzaam ding, die TV. :D

Goeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.

pieps
Forum fan

Ned.1

Bericht door pieps » 12 aug 2005 08:50

Beste Fons ,

als ik je verslag van een avonje Nederland 1 lees , doet me dat heel sterk denken aan de boeken van W.G. van Hulst . :wink:

groetjes Pieps
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa

Plaats reactie