Nieuw apparaat voorkomt rugklachten

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

herman van der helm
Forum fan

Nieuw apparaat voorkomt rugklachten

Bericht door herman van der helm » 03 apr 2010 16:42

Beste mensen, een nieuwe uitvinding van ondergetekende voorkomt rugklachten bij het tillen. Het is te zien aanstaande maandag 5 april (2e paasdag) in het programma: "bij ons in de bv"van Jort Kelder.
In een korte pitch heb ik het kunnen demonstreren. m.i. werd het goed ontvangen maar dat moeten jullie zelf maar beoordelen. (je mag trouwens ook stemmen op mijn pitch)
Op Nederland 3 om 21.20 uur.
Leuk om mijn gezicht eens te kunnen laten zien aan andere forumbezoekers.

Ik durf het hier haast niet te zeggen, en in de uitzending mocht ik het niet zeggen maar het apparaat heet: "Tiller"

groet herman
Het zware werk in de wereld een stuk leuker en veiliger: http://www.tiller.eu

LordDragon
Bevlogen

Re: Nieuw apparaat voorkomt rugklachten

Bericht door LordDragon » 03 apr 2010 18:01

heb je soms een foto? Wat moet ik me voorstellen bij "apparaat"? Het is toevallig geen omgebouwde heftruck :D

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

herman van der helm
Forum fan

Bericht door herman van der helm » 03 apr 2010 18:16

bijna goed.

Als je echt niet tot maandag kunt wachten: www.tiller.eu

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 03 apr 2010 18:31

Een heftruck en steekwagen gecombineerd. Goed concept ik houd mij ondermeer bezig met arbeidsomstandigheden en kan mij goed voorstellen dat dit een gat in de markt wordt. Nb er is voor zaken die de werklast verlagen een lijst bij de belastingdienst van aanpassingen en machines die afschrijvingstechnisch aantrekkelijk zijn voor werkgevers. Zaak natuurlijk dat de tiller daar ook op gaat komen. Kan ik al aandelen kopen :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon » 03 apr 2010 18:42

Ha wel leuk gevonden, maar je zit wel met een vrij beperkte hoogte van 1,1 meter tilhoogte. Dit als je echt wil stapelen. Ik denk dat je uitvinding wel potentieel heeft, maar niet voor de zware industrie. Daar tracht men in de hoogte elke cm2 stapelruimte te benutten. Maar misschien heb je het daar ook niet voor bedoelt. Ik zie wel afname bij zelfstandigen, zoals een timmerman of elektricien, maar vooral bij home delivery en koerier diensten lijkt me die tiller wel handig.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 03 apr 2010 19:11

Zeer ingenieus. Is dit concept nergens ontwikkeld? Het lijkt een praktisch middel wat eigenlijk zo voor de hand ligt, dat het wel ergens in de octrooibak te vinden moet zijn. Of heb je patent op bepaalde onderdelen die nog niet eerder zijn ontwikkeld?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 03 apr 2010 19:46

PietV. schreef:Zeer ingenieus. Is dit concept nergens ontwikkeld? Het lijkt een praktisch middel wat eigenlijk zo voor de hand ligt, dat het wel ergens in de octrooibak te vinden moet zijn. Of heb je patent op bepaalde onderdelen die nog niet eerder zijn ontwikkeld?
Dat was iets waar ik ook al aan dacht. Pas maar op, straks gaan de chinezen er mee aan de haal :shock:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos » 03 apr 2010 21:03

En hoe krijg je dat ding in je bus ?
Het is niet te tillen zo zwaar :D
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...

herman van der helm
Forum fan

Bericht door herman van der helm » 03 apr 2010 21:04

er zit octrooi op het apparaat. Uit het nieuwheidsonderzoek kwam naar voren dat het inderdaad nieuw is, en uitvindingshoogte heeft. Dus het octrooi is verleend.
Kijk maar in de uitzending hoe het werkt. Ook hoe je hem in de bus krijgt!
groet herman

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 03 apr 2010 21:16

herman van der helm schreef: Kijk maar in de uitzending hoe het werkt. Ook hoe je hem in de bus krijgt!
groet herman
Kijk in het filmpje vanaf 50 sec.

Ik vind het een prachtig ding.
Ergonomisch zeer verantwoord.
Wat kost het?

Voor bedrijfsvoering moet je wel incalculeren dat het niet zo snel gaat als tillen, vooral en alleen nuttig bij de zwaardere objecten.
Het zal meer arbeidsuren kosten.
Dus ook voor de baas.
Wat kost het, alles gerekend?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 03 apr 2010 21:37

herman van der helm schreef:er zit octrooi op het apparaat. Uit het nieuwheidsonderzoek kwam naar voren dat het inderdaad nieuw is, en uitvindingshoogte heeft. Dus het octrooi is verleend.
Kijk maar in de uitzending hoe het werkt. Ook hoe je hem in de bus krijgt!
groet herman
Succes Herman. Met de huidige strenge arbo- wetgeving rond tilbelasting; is dit voor veel werkgevers een uitkomst. Boven een bepaald gewicht moet er een tweede man ingeschakeld worden. Dit kan dus een besparing opleveren. Ook minder uitval door rugklachten levert winst op. Het doorbetalen tijdens ziekte of inhuren van derden is een behoorlijke kostenpost. En de kleine zelfstandige kan een oudere werknemer langer aan zich binden. Door de fysieke belasting tot een acceptabel minimum te beperken.

Mvg,

Piet.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

herman van der helm
Forum fan

Bericht door herman van der helm » 05 apr 2010 09:24

PietV. schreef: Succes Herman. Met de huidige strenge arbo- wetgeving rond tilbelasting; is dit voor veel werkgevers een uitkomst. Boven een bepaald gewicht moet er een tweede man ingeschakeld worden. Dit kan dus een besparing opleveren. Ook minder uitval door rugklachten levert winst op. Het doorbetalen tijdens ziekte of inhuren van derden is een behoorlijke kostenpost. En de kleine zelfstandige kan een oudere werknemer langer aan zich binden. Door de fysieke belasting tot een acceptabel minimum te beperken.

Mvg,

Piet.
Leuk dat je dit signaleert. Een van de juryleden ging hier uitgebreid op in.

groet herman

siger

Bericht door siger » 05 apr 2010 10:07

Ziet er heel handig uit.

Mits wat accesoires zou het misschien een handige hulp in de tuin kunnen zijn. Zoiets zoek ik al lang. Ik denk dan aan afvoeren van snoeisel, verplaatsen van aarde etc... allemaal op een geaccidenteerd terrein waar een vierwieler het laat afweten.

En wieweet zelfs de bosmaaier erop monteren. Als je erover begint te denken is het een basisapparaat waar je veel kanten mee uitkan. Zo zie ik het toch.

edit: maar op de duur zal een electrische motor dan vervangen moeten worden door een tweetactje?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 apr 2010 22:14

Hallo Herman,

Jammer dat je niet door de jury bent gekozen. Maar ga online een stem op je uitbrengen. Je had de pech dat die vermaledijde Amsterdammer voor eigenbelang koos. En liever een betrouwbare taxi voor zich ziet staan. Stuur een briefje naar de zakenvrouw van het jaar :wink: . Voor de verfhandel zijn ze ideaal.

Groeten,

Piet.

herman van der helm
Forum fan

Bericht door herman van der helm » 05 apr 2010 23:51

dank voor je steun Piet.
Ik kom er nog op terug.
groet herman

Plaats reactie