Gidswoorden.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: Gidswoorden.

Bericht door Fenomeen » 03 jan 2014 14:05

Dat maakt me weinig uit, ik vind het een zeer nuttig topic.
In de praktijk bespaart het veel tijd uit.
Teveel gidswoorden en ik weet genoeg.

'vitaliteit' vind ik persoonlijk het ergste gidswoordje; dat wijst vrijwel altijd naar kwak.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 09 jan 2014 19:15

Het gidswoord onderbuikgevoelens in de dagelijkse praktijk.
Polenhotel.
Ook buurtbewoners waren in eerste instantie niet blij met het Polenhotel. Volgens Karakus is het beeld dat sommige mensen van Oost-Europeanen hebben, niet terecht. De wethouder riep zaterdag op niet in te gaan op ''onderbuikgevoelens''.
Met ander woorden, wethouder Karakus is volkomen ongeïnteresseerd in de ongerustheid van de buurtbewoners die eigenlijk alleen maar aangeven dat zij daar alleen maar willen blijven wonen zonder aanvullende overlast.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 10 jan 2014 02:55

Cluny schreef:Het gidswoord onderbuikgevoelens in de dagelijkse praktijk.
Polenhotel.
Ook buurtbewoners waren in eerste instantie niet blij met het Polenhotel. Volgens Karakus is het beeld dat sommige mensen van Oost-Europeanen hebben, niet terecht. De wethouder riep zaterdag op niet in te gaan op ''onderbuikgevoelens''.
Met ander woorden, wethouder Karakus is volkomen ongeïnteresseerd in de ongerustheid van de buurtbewoners die eigenlijk alleen maar aangeven dat zij daar alleen maar willen blijven wonen zonder aanvullende overlast.
De laatste zin lijkt mij een non sequitor, te evident onwaar om zelfs maar als leugen beschouwd te kunnen worden.
Ik wens u alle goeds

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 apr 2014 06:38

De moslim-PvdA Wethouder Karakus is opgestapt.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 apr 2014 06:41

Chronos schreef:
Cluny schreef:Stalinistische hongerdoden.
Ik fris mijn kennis van de Europese geschiedenis wel eens op door aandachtig een wikipagina te lezen en de informatie tot mij door te laten dringen.
Weten de Oekraïners van 2014 wel waar al die Russen en Russischtaligen in hun land vandaan komen?
Als je toch ouwe koeien uit sloten aan het halen bent: weet het westen hoe de oorsprong van de concentratiekampen is ontstaan:
De term concentratiekamp zal waarschijnlijk voor altijd geassocieerd worden met de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust. Toch bestonden er voor 1939 al concentratiekampen, waar ook grote hoeveelheden slachtoffers vielen. De Britten waren tijdens de Tweede Boerenoorlog (1899-1902) de eersten die op grote schaal kampen gebruikten om een hele bevolkingsgroep te isoleren.
http://www.isgeschiedenis.nl/historisch ... s-bedacht/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een heel klein gidswoordje deze keer.
Ook is hier een gidswoord.
Uit de jijbakkerij van Chronos.
Maar wel heel veelbetekenend.

Fresnich
Geregelde verschijning

Bericht door Fresnich » 19 apr 2014 09:52

Het topic genaamd 'gidswoorden' lijkt voor de nieuwkomers op dit forum bij eerste blik een neutraal podium te zijn om allerlei woordgebruik, dat in de loop der (korte of lange) tijd is veranderd in een geheel andere betekenis dan wel bij uitstek irritant verhullend dan wel wollig taalgebruik inhoudt.

In de praktijk blijkt dit topic slechts een persoonlijk vehikel te zijn om de allergieën van de topic-opener, te weten (zie zijn onderschrift):

God bestaat niet.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.
Bidden is ozo kinderachtig.
De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven.
Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet.
Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

...op cynische wijze gestalte te geven.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 apr 2014 10:11

Je lijkt het grotendeels niet begrepen te hebben.
Snap jij bijvoorbeeld waarom het gidswoordje ook wijst naar een ongelooflijk grote drogreden?

Fresnich
Geregelde verschijning

Bericht door Fresnich » 19 apr 2014 10:47

Ik neem als voorbeeld van mijn eerste indruk van dit topic:
Cluny schreef:(09 jan 2014 20:15) Het gidswoord onderbuikgevoelens in de dagelijkse praktijk.
Polenhotel.
In dit bericht schijnt het 'gidswoord' onderbuikgevoelens te zijn, als gebruikt door een Rotterdamse wethouder, genaamd Karakus. Geboren in Turkije. Vanwege de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2014 gestopt met het wethouderschap.

Ik ging er aanvankelijk van uit, dat het hier om een objectieve kijk op manipulatief gebruik van het woord 'onderbuikgevoelens' zou gaan.
Het gaat hier echter om GifGidswoorden, die de persoonlijke, subjectieve grieven van de topicopener weergeven.

De Cluny-GifGidswoorden:
* Met ander woorden....
* ....volkomen ongeïnteresseerd ......

Een paar maanden later een nieuw bericht met Cluny-GifGidswoorden dan wel Cluny-GifGidsgidszinnen:
Cluny schreef:(19 apr 2014 06:38)
* De moslim-PvdA
Wethouder Karakus is opgestapt.
* Het weglaten van de kontekst, tw. de woorden ivm de gemeenteraadsverkiezingen.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 apr 2014 13:24

Het merendeel lijkt nog steeds niet begrepen te worden.
Dat maakt mij verder niet uit.

Fresnich
Geregelde verschijning

Bericht door Fresnich » 19 apr 2014 20:44

Mij ook niet.
Als ik het maar begrijp. 8*)
Ik hoef hierin geen bevestiging.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 apr 2014 22:12

Je begrijpt te weinig van het begrip gidswoorden om er een zinnig stukje over te kunnen schrijven.
Dat onvermogen in dat klunzig stukje onzinnig schrijven van je is zo nadrukkelijk aanwezig dat mijn eventuele commentaar overbodig is.
Voorlopig voel ik dan ook weinig aandrang om dat te doen.

Fresnich
Geregelde verschijning

Bericht door Fresnich » 19 apr 2014 22:23

Cluny schreef:Het merendeel lijkt nog steeds niet begrepen te worden.
Dat maakt mij verder niet uit.
Fresnich schreef:Mij ook niet.
Als ik het maar begrijp. 8*)
Ik hoef hierin geen bevestiging.

Plaats reactie