Af en toe schrijft iemand hele lange teksten, met heel veel overbodige informatie die met opzet zo geschreven zijn dat normale meelezers er in het begin en vaak ook na enkele malen doorlezen geen touw aan vast kunnen knopen.HomoSignificans schreef:Is 'gidswoord' zelf ook een gidswoord?
Dat soort schrijvers die de bullshitdetector van de gezond sceptische freethinker doorlopend ver in het rood doen uitslaan verwachten wel dat je heel hun tekst doorleest en elke van de vele beweringen tot de bodem analyseert, dat je zelf veel studie van het aanbod van onderwerpen van de schrijfsels hebt gemaakt en stelt absurd hoge eisen aan de reactie. En dat terwijl de eigenlijke boodschap van de schrijver vaak bewust verborgen wordt gehouden.
Het is onnodig om veel werk te verzetten omdat vaak een paar betekenisvolle woorden in de tekst deze bedoeling vaak blootlegt.
Deze woorden heb ik gidswoorden genoemd.
In de evolutiewetenschappen werkt men met gidsfossielen, dat zijn veel voorkomende fossielen die met een accuratesse van bijna 100% informatie geven over het sediment waarin ze gevonden worden. Het is dan overbodig om verder onderzoek te doen. Het verhoogt dus de efficiency van het onderzoek.
Een gidswoord is vaak even accuraat met het bepalen van de bedoeling van de tekstschrijver die heel veel te vertellen lijkt te hebben en daarvoor veel te veel tekst gebruikt.
Het maakt niet uit hoeveel regels tekst er in een stuk schrijven staat, hoeveel je er zelf van snapt als je gidswoorden als evolutionist of darwinist tegenkomt dan heb je met een creationist te maken die het jou en de andere freethinkers wel even zal vertellen.
Komt er het woord regulier in een stukje over de moderne geneeskunde dan heb je te maken met iemand die iets van kwakzalverij komt verdedigen.
Het gidswoord niveau wordt door een boze forummer gebruikt die elke discussie verliest op punten.
Ik kan het nog niet helemaal geloven. er zijn opponenten bij die ik persoonlijk heel goed mocht, het maakt mij niet uit, mijn houding t.o.v. jullie is niet verandert, als ik dat wel deed verlaag ik mij tot een niveau waar ik mij gewoon niet prettig bij voel.
Heeft u het niveau gezien van de vragen die me gesteld zijn: Of ik her er mee eens ben dat vrouwen een miskraam krijgen......is het heel raar dat ik op zulke vragen geen antwoord geef? ( Trouwens uiteindelijk wel gedaan , voor zover het kon, maar goed...)
Gidswoord is zelf geen gidswoord omdat het woord meestal in relatief korte schrijfsels voorkomt die even vaak aan duidelijkheid niets te wensen over laten.Mypos schreef:Waarom niet?a.r. schreef:Waarom niet, als ik vragen mag? En waarom ben je zo boos, ga je stampvoeten? Of moeten we het als dreigement lezen?
Ok laat ik me dan ook maar even verlagen tot jullie niveau....
Ben je echt zo dom of????
Lees mijn voorgaande postings dan nog eens. Misschien dat je er dan iets van snapt.