Gidswoorden.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Re: Gidswoorden.

Bericht door Kitty » 28 sep 2009 18:49

Praetorian schreef:Dat je al eerder er op bent gewezen blijkt wel uit het feit dat er een topic naar jouw is vernoemd.
Welk topic bedoel je? Bedoel je het topic : 'Cluny', dat gaat over het plaatsje Cluny? Wees eens wat duidelijker wat je nu hiermee precies bedoelt? Of bedoel je een ander topic dat over forummer Cluny gaat met een gelijke naam? En waar staat dat topic dan?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Praetorian
Forum fan

Bericht door Praetorian » 28 sep 2009 19:42

Kitty schreef:
Praetorian schreef:Dat je al eerder er op bent gewezen blijkt wel uit het feit dat er een topic naar jouw is vernoemd.
Welk topic bedoel je? Bedoel je het topic : 'Cluny', dat gaat over het plaatsje Cluny? Wees eens wat duidelijker wat je nu hiermee precies bedoelt? Of bedoel je een ander topic dat over forummer Cluny gaat met een gelijke naam? En waar staat dat topic dan?

Je hebt hem gevonden, want je hebt er al een "slotje" op gezet.

(Citaat, van Kitty): "Hier gaat een slotje op. Het is complete waanzin om een topic over een klacht van iemand van maanden geleden hier weer te herstarten met iets dat totaal niets meer met de oorspronkelijke klacht te maken heeft."

Gelet op het feit het een open topic was, was ik in de veronderstelling dat de topic nog gebruikt kon worden. Net als alle andere verouderde topics, die al tijden niet meer in gebruik zijn. Het leek mij wenselijker om de discussie met Cluny voort te zetten in de topic "Cluny", als in de overige topics. Ik heb in de topic "Die Muslimfrage" een vraag neergelegd bij de moderators. Echter gelet op het feit er geen reactie kwam van de moderators heb ik zelf een passende oplossing gezocht. De oplossing was in dit geval de topic "Cluny". Ga me nu niet verwijten dat dit "not done" is. Als de moderator niet ingrijpt, dan zal ik het zelf moeten oplossen.
Gladiator in arena consilum capit!
Malo mori quam foedari!

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 28 sep 2009 20:02

Kijk jij maar uit dat de moderator niet op een andere manier gaat ingrijpen. Je gedraai en niet ingaan op argumenten en ontkenning van zelfs je eigen schrijfsels gaat nu toch goed vervelen. Je hebt al twee waarschuwingen te pakken, nog eentje en je mag elders je heil gaan zoeken. Mensen die niet komen voor discussie maar enkel maar lonten aansteken en alle zelfreflectie ontberen, kunnen wij missen als kiespijn. Aangezien je al meer dan eens, eigenlijk zowat voortdurend, is duidelijk gemaakt wat er bij jou aan schort, ga ik dat hier verder niet meer toelichten. Als je het nu nog niet begrijpt dan snap je het denk ik nooit meer. Maar goed je hebt nog de kans om te bewijzen dat ook jij kunt laten zien dat je begrijpt wat we bedoelen met discussiëren.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Praetorian
Forum fan

Bericht door Praetorian » 28 sep 2009 20:16

Kitty schreef:Kijk jij maar uit dat de moderator niet op een andere manier gaat ingrijpen. Je gedraai en niet ingaan op argumenten en ontkenning van zelfs je eigen schrijfsels gaat nu toch goed vervelen. Je hebt al twee waarschuwingen te pakken, nog eentje en je mag elders je heil gaan zoeken. Mensen die niet komen voor discussie maar enkel maar lonten aansteken en alle zelfreflectie ontberen, kunnen wij missen als kiespijn. Aangezien je al meer dan eens, eigenlijk zowat voortdurend, is duidelijk gemaakt wat er bij jou aan schort, ga ik dat hier verder niet meer toelichten. Als je het nu nog niet begrijpt dan snap je het denk ik nooit meer. Maar goed je hebt nog de kans om te bewijzen dat ook jij kunt laten zien dat je begrijpt wat we bedoelen met discussiëren.

Kitty,

Zie mijn laatste posts in de topic "Die Muslimfrage".

Praetorian
Gladiator in arena consilum capit!
Malo mori quam foedari!

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 28 sep 2009 20:20

Zie mijn antwoord aan jou. We zijn nu al een dag bezig met geval Praetorian.

Graag weer on topic hier: Gidswoorden!

Ali
Banned

Bericht door Ali » 01 okt 2009 18:04

Digit schreef:
Wie er ernstig mee bezig is, die wéét het wél !
Toelichting overbodig.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 21 okt 2009 09:01

materialisme een gidswoord voor esoterici, creationisten en anti-filosofen.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

siger

Bericht door siger » 21 okt 2009 09:04

collegavanerik schreef:materialisme een gidswoord voor esoterici, creationisten en anti-filosofen.
Probleem voor materialistische filosofen dus?

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 22 okt 2009 08:03

collegavanerik schreef:materialisme een gidswoord voor esoterici, creationisten en anti-filosofen.
Ik heb zelf een hekel aan filosofie. Dat filosofisch gepraat ontaardt altijd in oeverloos gebabbel welke steeds verder van de praktische alledaagse realiteit verwijderd raakt en waarbij de fanatiekste babbelaars met de meeste woordjes zichzelf steeds belangrijker gaan vinden.
Je zou kunnen zeggen dat ik in de gewone realiteit een anti-filosoof ben.
En het gewone dagelijks leven geeft ook aan het woord materialisme een gewone betekenis.
De filosofen zouden eens andere woorden moeten gaan zoeken voor stromingen als de 'anti-filosofie' en het 'materialisme'.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 22 okt 2009 12:23

Cluny schreef:
Ik heb zelf een hekel aan filosofie. Dat filosofisch gepraat ontaardt altijd in oeverloos gebabbel
Dat is wat veel mensen denken: filosoferen is echter geen babbelen, het is hanteren van strikte onderbouwde logica, en dat vind je blijkbaar wel interessant.

Aanvulling: materialisme zoals gebruikt door "spriritualisten" impliceert egoisme en afwezigheid van liefde en altruisme.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 22 okt 2009 14:47

Dan maar van mening verschillen.
Mijn mening is mede gebaseerd op de 2 op slot gedraaide topics in het subforum Filosofie.
Filosofie is veel, is altijd erg veel woorden vuil maken over vage begrippen waar je in het dagelijks leven vrijwel niets aan hebt.
Is de vrije wil een illusie?
Wat interesseert mij dat nou?
Dat is in 1 regel samen te vatten.
Je kan wel doen wat je wil maar je kan niet willen wat je wil.
En dat is evenveel waard als die 64 pagina's.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Ali
Banned

Bericht door Ali » 22 okt 2009 17:48

spriritualisten

Dan weet je wel weer uit welke hoek de wind waait. :lol:

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 29#p190529

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 28 okt 2009 07:45

Uit de babbelbox.
Tegenwoordig is het de wetenschap die hoogtij viert, en zijn het de wetenschappers die de lakens uitdelen en beslissen wat wel en wat niet acceptabel is.
Vroeger waren dat - in de 'beschaafde wereld' - de Kerk en de Staat, en bij de primitievere volkeren de Medicijnman en het Opperhoofd, maar wel altijd als twee handen op één buik, want de wetenschap speelde toen nog geen rol van betekenis.
Vandaag de dag is die volgorde drastisch veranderd, nu staat de Wetenschap voorop, gevolgd door de Staat, en is het de Kerk die geleidelijk aan steeds meer terrein verliest.

Maar wat ik me nu afvraag is, of dit objectief gezien nu een verbetering of een verarming betekent - met name voor de individuele mens.
Dat de kerkelijke terreur langzamerhand het loodje legt is natuurlijk prima, maar wat krijgen we er in feite voor terug? Staatsterreur en wetenschapsterreur!
Dus staan we er als individuen nog precies even slecht voor als altijd. Alleen worden onze verdiensten nu niet meer door de kerk ingepikt maar door de staat en het bedrijfsleven, en wordt ons gevoels(be)leven genegeerd door wetenschap en staat beide.
Wetenschapsterreur!, al dan niet met uitroepteken, is een gidswoord.
Als je dit gidswoord in een lang schrijven tegenkomt, vertelt dit woord dat de babbelaar niet begrijpt wat wetenschap is.
Iemand die het over wetenschapsterreur heeft, levert waardeloze schrijfsels.
Wellicht kan je ook zeggen een wetenschappelijk waardeloos schrijfsel.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 28 okt 2009 10:39

Cluny schreef:Je kan wel doen wat je wil maar je kan niet willen wat je wil.
Perfect !
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Cluny
Banned

Gidswoorden van Maverick.

Bericht door Cluny » 08 dec 2009 11:23

Maverick schreef:Maar laten we vooral niet onder het tapijt proberen te moffelen dat stellen dat God niet bestaat een overtuiging is en geen vrucht van exacte wetenschap.
laten we is een gidswoordencombinatie.
De enige correcte reactie bij het signaleren van de gidswoorden laten we is:
Laten we dat vooral niet doen.
Laatst gewijzigd door Cluny op 08 dec 2009 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie