Marokko reageert ontzet op fatwa 9-jarige meisjes.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plons
Bevlogen

Marokko reageert ontzet op fatwa 9-jarige meisjes.

Bericht door Plons » 12 sep 2008 04:24

Rabat - In de moslimwereld is met verontwaardiging gereageerd op een fatwa waarin wordt beweerd dat 9-jarige meisjes mogen trouwen. De fatwa is afkomstig van Mohamed Ibn Abderrahmane Al-Maghraoui, een wahabitische mufti uit de Marokkaanse stad Marrakesh. Ter verklaring heeft hij gezegd dat ‘sommige meisjes van 9 het in bed beter doen dan vrouwen van 20 of ouder’.

In Marokko keren zelfs uiterst orthodoxe moslims zich tegen de fatwa, zoals de islamistische politicus Abdelbari Zemzmi. ‘Het is werkelijk dwaasheid’, zegt hij in de Marokkaanse krant Aujourd’hui Le Maroc. ‘Deze fatwa behoort tot een totaal absurd universum. Een meisje van 9 trouwen, is meer dan vroegtijdig. Het is een tragedie die elke familie zou moeten weigeren haar kind te laten ondergaan.’
http://www.volkskrant.nl/buitenland/art ... ge_meisjes

Ik dacht laat me het maar bij het 'Goede nieuws' zetten, want de reacties van de Marokkanen stemmen mij positief.
Fuck met alles.

CXT
Bevlogen

Bericht door CXT » 12 sep 2008 08:54

Zeer positief inderdaad. Ik hoop dat die fatwa verworpen wordt in de islamitische wereld.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 12 sep 2008 13:19

Niet alleen in Marokko wordt er verontwaardigt gereageert maar vanuit een groot deel van de moslim wereld.

Op de site van de Arabische nieuwszender Al Arabiya zijn afwijzende reacties op de fatwa binnengestroomd vanuit een groot deel van de moslimwereld, van Frankrijk tot Saoedi-Arabië en van Jemen tot Soedan.
Fuck met alles.

Think
Forum fan

Bericht door Think » 13 sep 2008 10:28

Inderdaad wel eens goed om positieve geluiden te horen uit de moslimwereld. Je moet ook leren kijken, denk ik, wat dat betreft, naar goede dingen. Voor hetzelfde geld zou ik alleen gelezen: bah! trouwen met een 9-jarige en over de protesten heenlezen.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)

Plons
Bevlogen

Re: Marokko reageert ontzet op fatwa 9-jarige meisjes.

Bericht door Plons » 13 sep 2008 13:15

Tja, ergens ook niet zo verwonderlijk, vooral bij het lezen van deze zin;
Plons schreef: Ter verklaring heeft hij gezegd dat ‘sommige meisjes van 9 het in bed beter doen dan vrouwen van 20 of ouder’..
Fuck met alles.

Theoloog

Bericht door Theoloog » 13 sep 2008 18:16

Plons schreef:Tja, ergens ook niet zo verwonderlijk, vooral bij het lezen van deze zin;
Plons schreef: Ter verklaring heeft hij gezegd dat ‘sommige meisjes van 9 het in bed beter doen dan vrouwen van 20 of ouder’..
Ja, als hij had gezegd: 'Wat goed genoeg is voor de Profeet Mohammed, is goed genoeg voor mij', dan had 'ie denk ik z'n medegelovigen moeilijker gemaakt zo sterk afwijzend te reageren.

Komt de moefti trouwens tot dat oordeel op grond van eigen ervaringen? :twisted:

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 13 sep 2008 19:13

Theoloog schreef:
Ja, als hij had gezegd: 'Wat goed genoeg is voor de Profeet Mohammed, is goed genoeg voor mij', dan had 'ie denk ik z'n medegelovigen moeilijker gemaakt zo sterk afwijzend te reageren.
Iets zegt me dat je het artikel niet hebt gelezen.

De beroering is opmerkelijk, omdat Al-Maghraoui zich baseert op de handelswijze van profeet Mohammed. Deze trouwde met de zeer jonge Aïcha, op grond waarvan voormalig VVD-politica Ayaan Hirsi Ali zei dat de profeet, gemeten naar de huidige maatstaven, pervers is. Dat leidde tot grote commotie onder moslims in Nederland. Op het ogenblik wordt mufti Al-Maghraoui overal in Marokko voor pedofiel uitgemaakt.
Komt de moefti trouwens tot dat oordeel op grond van eigen ervaringen? :twisted:
Ik hoop het toch niet zeg :shock: .
Fuck met alles.

Theoloog

Bericht door Theoloog » 13 sep 2008 19:37

Plons schreef:
Theoloog schreef:Ja, als hij had gezegd: 'Wat goed genoeg is voor de Profeet Mohammed, is goed genoeg voor mij', dan had 'ie denk ik z'n medegelovigen moeilijker gemaakt zo sterk afwijzend te reageren.
Iets zegt me dat je het artikel niet hebt gelezen.
Dat klopte. Ik ging af op jouw quote, waarin staat: "Ter verklaring heeft hij gezegd dat ‘sommige meisjes van 9 het in bed beter doen dan vrouwen van 20 of ouder’."

Maar ook nadat ik het heb gelezen, blijf ik erbij dat Ibn Abderrahmane Al-Maghraoui theologisch best wel aardige papieren zou hebben gehad als hij die opmerking achterwege zou hebben gelaten, en de gebruikelijke argumentatie zou hebben gevolgd dat Mohammeds voorbeeld ter lering is voor alle moslims, dat hij zo'n beetje de volmaakte mens is, etc. :evil3:
Plons schreef:
Theoloog schreef:Komt de moefti trouwens tot dat oordeel op grond van eigen ervaringen? :twisted:
Ik hoop het toch niet zeg :shock: .
Nou ja, als hij zegt dat sommige meisjes van negen het in bed beter doen dan vrouwen van twintig of ouder, vraag ik me af: hoe kan hij dat met zoveel overtuiging zeggen? :twisted:

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 13 sep 2008 23:19

Theoloog schreef: de gebruikelijke argumentatie zou hebben gevolgd dat Mohammeds voorbeeld ter lering is voor alle moslims, dat hij zo'n beetje de volmaakte mens is, etc. :evil3:
Ahhh op die manier....ehh...tja, misschien durfde hij dat niet :D .

Nou ja, als hij zegt dat sommige meisjes van negen het in bed beter doen dan vrouwen van twintig of ouder, vraag ik me af: hoe kan hij dat met zoveel overtuiging zeggen? :twisted:
Je hebt gelijk, maar je had me daar gewoon verrast. Ik had er zelf nog niet eens bij stil gestaan.
Fuck met alles.

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 29 sep 2008 02:09

Effe een update.
Sjeik die kindhuwelijk aanprees geboycot door Marokko
De Marokkaanse overheid heeft een religieuze leider de mond gesnoerd die betoogde dat meisjes vanaf hun negende huwbaar zijn. Tientallen scholen en een website die werden gerund door de geestelijke, sjeik Mohammed Ben Abderahman al-Maghraopui, zullen worden gesloten.

Zoals Mohammed
De sjeik had op zijn website de fatwa (religieus edict) uitgevaardigd dat een man met een meisje van negen kan trouwen omdat de profeet Mohammed dat ook gedaan heeft.

Maar volgens de Marokkaanse wet moet een vrouw minstens 18 zijn om te mogen trouwen. De Raad van Oulema's - de hoogste religieuze instantie - noemde al-Maghraoui een 'agitator'.

Niet voor gewone moslims
"Wat de profeet kan doen is niet weggelegd voor gewone moslims", zei advocaat Mourad El Bekkouri. Hij heeft justitie gevraagd al-Maghraoui te vervolgen voor het 'aanprijzen van pedofilie en verkrachting'. (novum/edp)
Die vlieger gaat dus mooi niet op voor die sjeik.
Fuck met alles.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 29 sep 2008 15:22

Niet voor gewone moslims
"Wat de profeet kan doen is niet weggelegd voor gewone moslims", zei advocaat Mourad El Bekkouri. Hij heeft justitie gevraagd al-Maghraoui te vervolgen voor het 'aanprijzen van pedofilie en verkrachting'.
Dit is wel een tekenende uitspraak. Dus als een moslim doet wat de profeet deed (op dit vlak) dan is hij een pedofiel en verkrachter. Maar indien wij de profeet een pedofiel en verkrachter noemen, beledigen wij de profeet. Is dit niet een contradictie?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Plons
Bevlogen

Bericht door Plons » 29 sep 2008 15:29

Kitty schreef:. Is dit niet een contradictie?
Tja dat krijg je als je iemand op een voetstuk zet. Je wilt er vanalles aandoen dat hij/zij daar ook blijft. Iemand die op een voetstuk staat, en in dit geval is dat een profeet, geniet een soort van ontastbaarheid.
Fuck met alles.

Kaiya
Geregelde verschijning

Bericht door Kaiya » 17 apr 2009 08:49

Ter verklaring heeft hij gezegd dat ‘sommige meisjes van 9 het in bed beter doen dan vrouwen van 20 of ouder’.
Wow! Als je het zo bekijkt... waarom ook niet?

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 17 apr 2009 08:53

Genghis Khan knew how to deal with Muslims and Christians... genocide them.
Ik vind dit geen acceptabel onderschrift. Buitengewoon verwerpelijk.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 17 apr 2009 08:57

Het feit alleen al dat hier een discussie over mogelijk is zegt al genoeg over het achterlijke van de Islam! :evil:
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Plaats reactie