atheisme.pagina.nl

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

els
Forum fan
Contacteer:

atheisme.pagina.nl

Bericht door els » 18 feb 2005 21:32

Hallo iedereen,

Ik weet niet of ik hier met de deur in huis kan vallen bij goed nieuws. Ik heb een startpagina gemaakt. :D

http://atheisme.pagina.nl/

Ik weet niet of het goed nieuws is, omdat ik het niet zo heb op atheistische zeloten en atheisthische missionarissen, maar nadat politici vonden dat godslastering maar weer eens moest worden aangescherpt naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh, vond ik dat we het atheisme en de godsdienst toch maar weer eens wat prominenter in het discussiebeeld moesten zetten. Dus ik draag maar mijn steentje bij.

Ik heb natuurlijk ook een link gegeven naar deze website, en naar het forum.
Maar ik probeer ook zoveel mogelijk links te geven naar goede artikelen, die iets zeggen over atheisme, of die goede argumenten tegen een godsdienst hebben.

Daarom gaf ik nog een link naar een artikel, namelijk de rehabilitatie van Lucifer. Ik vind het een leuk stuk, met een grappige invalshoek. Alles waar de godsdienst de duivel van beschuldigt, doet god eigenlijk zelf! Hoe kom je erop. :D

Ik las ergens op het forum dat er mensen kritiek hadden op de toon. Waarom precies?

Ik wou ook vragen of er op freethinker.nl nog een link naar atheisme.pagina.nl kan worden geplaatst. Het hoeft natuurlijk niet, omdat het een linkspagina is en niet echt een visie verkondigt, maar het zou wel leuk zijn als ik wat bezoekers kon genereren. :)

Als iemand nog tips heeft over goede artikelen, houd ik me ook aanbevolen.[/url]

Gerard
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Gerard » 18 feb 2005 22:46

Goed initiatief. Het Atheïsme kan me niet genoeg worden gepromoot.
:lol:
Ik zal een regelmatige bezoeker zijn als de bijdragen net zo goed zijn als meestal op dit forum en me de tijd niet ontbreekt. :lol:
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche

Devious
Erelid
Contacteer:

Re: atheisme.pagina.nl

Bericht door Devious » 19 feb 2005 03:29

els schreef: Daarom gaf ik nog een link naar een artikel, namelijk de rehabilitatie van Lucifer. Ik vind het een leuk stuk, met een grappige invalshoek. Alles waar de godsdienst de duivel van beschuldigt, doet god eigenlijk zelf! Hoe kom je erop. :D
Ik las ergens op het forum dat er mensen kritiek hadden op de toon. Waarom precies?
Ik heb het geschreven, en degene die kritiek had op de toon is waarschijnlijk ikzelf. Ik ben bezig de tekst iets aan te passen zodat het wat minder agressief overkomt op de gelovige. Al zal ik het de gelovigen nooit naar de zin kunnen maken omdat ik hun God een duivel noem.
Ik wou ook vragen of er op freethinker.nl nog een link naar atheisme.pagina.nl kan worden geplaatst. Het hoeft natuurlijk niet, omdat het een linkspagina is en niet echt een visie verkondigt, maar het zou wel leuk zijn als ik wat bezoekers kon genereren. :)
Ik heb er even op gekeken en het lijkt me zeker geen probleem. Het ligt helemaal in ons straatje van atheïsme en agnosticisme.
Ik zal de webmaster even vragen of hij de link wil toevoegen.

ciao...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els » 19 feb 2005 14:39

GH schreef:Ik zal een regelmatige bezoeker zijn als de bijdragen net zo goed zijn als meestal op dit forum en me de tijd niet ontbreekt.
Hai GH, het is een link-pagina. Maar ik hoop veel goede stukken en websites te vinden om naar te verwijzen.
Devious schreef:Ik heb het geschreven, en degene die kritiek had op de toon is waarschijnlijk ikzelf. Ik ben bezig de tekst iets aan te passen zodat het wat minder agressief overkomt op de gelovige.
Nou, ik vond het een leuk stuk. Maar waarschijnlijk heb je wel gelijk wat betreft dat agressieve. Zelf vond ik het wel leuk vanwege dat vinnige toontje, maar ik kan me voorstellen dat het wat arrogant overkomt als je zelf gelovig bent.
Al zal ik het de gelovigen nooit naar de zin kunnen maken omdat ik hun God een duivel noem.
Ze hebben zich waarschijnlijk allang verzoend met die kantjes van hun god. Het staat al eeuwen in de bijbel, maar ze blijven spreken van een god van liefde, en een godsdienst van vrede.

Je bent dus gewoon een advocaat voor de duivel, niks aan te doen. Of beter gezegd, je preekt voor eigen parochie. :D

Marijn

Bericht door Marijn » 19 feb 2005 15:20

mooie pagina, ik heb er weer een bookmark bij :)
"All thinking men are atheists."
Ernest Hemingway

Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter » 19 feb 2005 15:30

Mijn dank is groot.

Dit is een aanzienlijke verbetering vergeleken met http://atheisme.nl/
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.

Jutter
Ervaren pen

Bericht door Jutter » 19 feb 2005 15:47

Tip: Voeg aan je links ook http://www.infidelguy.com toe. De atheistische talk-radio show van Reginald (the infidel guy) Finley is zeer de moeite waard, en het discussiebord aldaar biedt een lossere intiemere sfeer dan het kollosale strak geregiseerde IIDB.
~Als je het denken aan pappa overlaat, blijf je een kind.~
The ?uestionmark Shaped Hole :a rationalist's fairytale in the making.

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 19 feb 2005 17:14

els schreef:Hallo iedereen,

Ik weet niet of ik hier met de deur in huis kan vallen bij goed nieuws. Ik heb een startpagina gemaakt. :D

Mooi initiatief, bedankt!
Zal de link zo snel mogelijk regelen.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 19 feb 2005 17:16

Devious schreef: Ik zal de webmaster even vragen of hij de link wil toevoegen.

ciao...
Komt voor mekaar :!:
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 19 feb 2005 20:36

skeptic schreef:
Devious schreef: Ik zal de webmaster even vragen of hij de link wil toevoegen.

ciao...
Komt voor mekaar :!:
Is geregeld. :)

els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els » 20 feb 2005 01:12

Jutter schreef:Mijn dank is groot.

Ja, dat was een goeie. :lol:
Het eerste waar ik naar zocht was atheisme.nl, toen zag ik dat dus.
Godsdienstterreur. :P

els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els » 20 feb 2005 01:33

Bedankt voor de positieve reacties, en ook voor het plaatsen van de link! :)

Jutter, infidel guy stond er al bij, maar ik zal ook nog een link plaatsen naar een radioprogramma. Die talkradioshow heb ik nog niet kunnen vinden, wel atheist news radio en zo. Dat heb ik nu op staan. Wel leuk op de achtergrond.

Ik kijk er morgen nog verder naar, ook naar het forum, want het is nu een beetje laat geworden.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 20 feb 2005 14:50

els schreef:Hallo iedereen,

Voortreffelijk iniatief Els, de pagina komt op mijn bureaublad.

Tjeerdo.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 20 feb 2005 23:11

Jutter schreef:Mijn dank is groot.

Ik schrok wel een beetje van deze link Jutter. Een waarschuwing was wel op z'n plaats geweest :lol:
Misschien moeten we jezus.nl registreren of allah.com en dan doorlinken naar freethinker.nl :)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Gerard
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Gerard » 21 feb 2005 09:00

Devious schreef:Ik schrok wel een beetje van deze link Jutter. Een waarschuwing was wel op z'n plaats geweest :lol:
Misschien moeten we jezus.nl registreren of allah.com en dan doorlinken naar freethinker.nl :)
Is het niet mogelijk om een site te openen met de naam atheïsme erin die vervolgens niets meer doet dan in vetgedrukte hoofdletters waarschuwen tegen de christenfundamentalistische site atheïsme.nl zodat 'surfers' op atheïsme tijdens het 'googlen' ook die site zien in hun overzicht en dan al in de eerste regel te zien krijgen wat voor vlees ze op de kuip hebben op die andere site. Ik ben onbekend op dat terrein dus misschien is het een onzinnig voorstel maar je weet maar nooit.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche

Plaats reactie