De aarde is plat ;-)

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Enigma
Forum fan

De aarde is plat ;-)

Bericht door Enigma » 02 okt 2004 15:59

Humor met een serieus ondertintje en nu niet allemaal gaan roepen dat je "het" atijd wel geweten hebt :lol:

De aarde is plat club

Have Fun

groet Enigma
But why? Why do we say the Earth is flat, when the vast majority says otherwise? Because we know the truth
:P :roll: :lol: :wink:
Geen mens is intelligent genoeg om de eigen domheid te begrijpen.

PietV.
Moderator

Re: De aarde is plat ;-)

Bericht door PietV. » 02 okt 2004 17:12

Enigma schreef:Humor met een serieus ondertintje en nu niet allemaal gaan roepen dat je "het" atijd wel geweten hebt :lol:

De aarde is plat club

Have Fun

groet Enigma
:lol: :lol: Hij is inderdaad leuk. Nu nog een club voor vegetarische leeuwen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

drosofila
Forum fan
Contacteer:

Bericht door drosofila » 02 okt 2004 19:29

Deze club is slecht geïnformeerd, en had zich het opzoekingswerk kunnen besparen.
Er is immers nog een zesde argument voor een platte aarde, tevens het meest doorslaggevende. In feite is dit het énige valabele argument:

Apokalyps 7,1 Daarna zag ik vier engelen staan aan de vier hoeken der aarde, ( ...)

Groeten,
drosofila
De noodzaak om veel uit te leggen en te rechtvaardigen roept de gedachte op dat er iets mis is met de zaak zelf. (B. Tuchman)

Donnie Darko
Forum fan

Bericht door Donnie Darko » 02 okt 2004 19:47

Ach zoiets is makkelijk te bewijzen, je rijdt gewoon steeds naar het noorden en op een gegeven moment kom je op het einde en val je gewoon van de aarde af. :lol:
Een God die een hel schept van eeuwige duisternis en pijn, verdient als enige om erin te branden.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 02 okt 2004 20:05

Donnie Darko schreef:Ach zoiets is makkelijk te bewijzen, je rijdt gewoon steeds naar het noorden en op een gegeven moment kom je op het einde en val je gewoon van de aarde af. :lol:
In het water wat onder de aarde is. Want stond de aarde niet op palen??? :roll:
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Donnie Darko
Forum fan

Bericht door Donnie Darko » 02 okt 2004 20:28

Hmm, waarschijnlijk val je dan in de hel :?
Een God die een hel schept van eeuwige duisternis en pijn, verdient als enige om erin te branden.

skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic » 02 okt 2004 20:51

Donnie Darko schreef:Hmm, waarschijnlijk val je dan in de hel :?
Dus in de hel verbrand je niet maar je verzuipt er.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 03 okt 2004 03:11

Snap niet dat iemand tijd en energie in het maken van zo'n website steekt. Puur voor de lol gemaakt denk ik. Wat interessant is dat toen Napoleon in Egypte was en officieren op de pyramide van Cheops klommen ze duidelijk de kromming van de aarde konden waarnemen. Door bepaalde metingen aan de horzon te verrichten waren ze in staat om de omtrek van de aarde te bepalen met een afwijking van enkele kilometers. Het is goed denkbaar dat de Egyptenaren ook de kromming van de aarde hebben gezien en met hun wiskundige kennis ook de omtrek van de aarde hebben berekend. Zij wisten dus al dat de aarde rond was en je dus een reis om de wereld kon maken. Ik heb eens een documentaire gezien dat er bewijzen zijn gevonden dat de Egyptenaren in Zuid-Amerika zijn geweest. Ze hebben daar bij een oude cultuur stoffen en materialen gevonden die niet in Zuid-Amerika voorkwamen. Het is niet ondenkbaar dat de Egyptenaren de Oceaan zijn overgestoken. Jammer dat die kennis niet is doorgegeven, dan hadden we al die flauwekul niet gehad honderden en duizenden jaren later.
Als je kijkt naar het helaal, dan wordt het een ander verhaal. Vaak wordt het helaal gezien als een enorme driedimensionale ruimte waarin een explosie heeft plaatsgevonden en wat zich steeds verder uitbreid. Je kunt het beter zien als de oppervlakte van een bal waarover het heelal zich uitstrekt. Een soort driedimensionale wereld die zich verspreid over dat oppervlakte. Het totale heelal kun je dus zien als een vierdimensionale wereld; hoewel er eigenlijk meerdere hogere dimensies zijn. In feite is tijd een vierde dimensie en ook de kromming van het heelal is een vierde dimensie. Dit betekent gelijk dat het heelal geen begin- en eindpunt heeft en er is ook geen middelpunt. Daarmee heb je al gelijk heel veel problemen opgelost. We kunnen niet zien hoe groot de totale oppervlakte van de bol is, omdat we geen licht ontvangen voorbij de verste sterren in ons heelal. De aarde is geen zuivere ronde bol; Zonder water zie je een bol met veel bergen en dalen, en ook dat is weer mogelijk in ons heelal. Einstein bewees al dat zwaartekracht licht kan afbuigen en ons heelal kan door zwaartekracht vervormingen hebben. Wij hebben bijvoorbeeld tunnels aangelegd door bergen, en in het heelal zou je theoretisch de zwaartekracht kunnen doorbreken en zo een stuk kunnen afsnijden. Tijdreizen is dan mogelijk; je moet alleen eerst zo'n vervorming vinden en daarna een manier vinden om die zwaartekracht te doorbreken. Het is alleen voor ons mensen erg moeilijk om die extra dimensies te begrijpen. In een ander topic is al uitgelegd hoe je de driedimensionale wereld kunt terugbrengen tot twee dimensies; dit zou je ook kunnen gebruiken om meer te begrijpen van extra dimensies. Het is ook mogelijk dat de verste sterren in ons heelal in botsing met elkaar komen; dit zou gigantisch veel informatie opleveren en misschien alleen dan kunnen we meer begrijpen over ons heelal. Science-fiction is leuk (ik ben er zelf geen liefhebber van), maar nothing can beat reality.

Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma » 03 okt 2004 17:02

Hoi Lanier
Ik heb eens een documentaire gezien dat er bewijzen zijn gevonden dat de Egyptenaren in Zuid-Amerika zijn geweest. Ze hebben daar bij een oude cultuur stoffen en materialen gevonden die niet in Zuid-Amerika voorkwamen. Het is niet ondenkbaar dat de Egyptenaren de Oceaan zijn overgestoken.
Ik heb eens een docu gezien waarin ze een boot van de oude Egyptenaren nabouwden omdat een ieder dacht dat die dingen niet in staat zouden zijn de Oceaan over te steken daar ze vooral van riet zijn gemaakt. Dus precies zo een boot gemaakt en wat bleek, probleemloos helemaal mee naar Zuid Amerika gevaren :lol: wat dus het bewijs leverde dat het in ieder geval mogelijk was geweest en het dus ook aanemelijker maakt dat dit werkelijk gebeurt is. :wink:
In feite is tijd een vierde dimensie en ook de kromming van het heelal is een vierde dimensie. Dit betekent gelijk dat het heelal geen begin- en eindpunt heeft en er is ook geen middelpunt.
Ach heerlijk een van mijn stokpaardjes. De 4e dimensie is tijd en tijd bestaat dus niet. Tijd lijkt alleen maar te bestaan en bestaat alleen maar binnen de beperkingen van onze wereld. In de bijbel word getracht daar duiding aan te geven als men het heeft over eeuwigheid en de Eeuwige, als iets dat IS, als iets zonder eind en begin is, dan is het eeuwig, maar eeuwig is niet het voortchrijden van tijd zonder einde maar het niet meer bestaan van tijd. Dan word alles begin en einde op hetzelfde moment en dat moment is eeuwig. :wink:

groetjes Enigma

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 04 okt 2004 00:02

Hallo Enigma,

Wiskundig gezien wordt een vierde dimensie een hogere dimensie genoemd. Er zijn eigenlijk meerdere hogere dimensies waarvan tijd wel degelijk een is. Een andere hogere dimensie is de kromming van de ruimte. Het makkelijkst te begrijpen zou een ruimtelijke extra dimensie zijn. Tijd wordt bepaald door 'hoe laat', 'wanneer' en de snelheid van het licht. Het is vrij eenvoudig; in een driedimensionale ruimte (woonkamer) kun je 's middags om 14:00 een bepaalde plek innemen (bank). Om 21:00 wordt diezelfde plek door iemand anders ingenomen. Stuit dit op problemen? Niet als je eerder bent opgestaan.
Tijd is inderdaad door de mensheid 'uitgevonden', maar in ons dagelijks leven wel een constante (seconde, uren, dagen, jaren. lichtjaren). Je komt uitsluitend in de problemen wanneer je de snelheid van het licht bereikt (Einstein-Relativiteitstheorie). Wij hoeven ons daar geen zorgen om te maken; Om de snelheid van het licht te bereiken met een raket, zouden we oneindig veel raketmotoren nodig hebben (ivm oneindige massa).
Het belangrijkste is dat we ons geen visueel beeld kunnen vormen van die hogere dimensie. Wel kunnen we het proberen te begrijpen aan de hand van 4D staat tot 3D staat tot 2D staat tot 1D (analogie). Bekend is bijvoorbeeld de grot van Plato.

Ik kom nog weer even terug op het beeld van het heelal als de oppervlakte van een bol. Ons heelal verspreid zich over deze bol, maar hoe groot is deze vier dimensionale bol? Dit komen we nooit te weten, uitgezonderd als ons heelal in botsing komt met zichzelf (andere kant van de bol.) Het zou ook zo kunnen zijn dat er meerdere Big Bangs hebben plaats gevonden op deze bol. Misschien tegelijktijdig, misschien ook niet. Het zou kunnen zijn dat deze verschillende heelallen zich naar elkaar toe bewegen en met elkaar in botsing komen. Ook zouden er meerdere bollen kunnen zijn in een grotere ruimte of zelfs meerdere bollen op een nieuwe bol. Misschien heeft elke bol wel een eigen God.
Wat ik wil zeggen is dat we eerst iets spectaculairs moeten zien aan de uiteinden van ons universum voordat we iets meer kunnen begrijpen van een hogere dimensie. We zien alles om ons heen ook nog eens in het verleden. Sterker nog: Alles speelt zich af in het verleden. Zelfs als je tegenover iemand staat dan zie je deze persoon in het verleden; licht heeft nu eenmaal tijd nodig om zich te verplaatsen.

Ik vind het alleen jammer dat de kerk je verbied om hier uitspraken over te doen; alsof alles in het heelal om ons draait. Misschien 1600 jaar geleden toen de bijbel werd geschreven, maar zeker niet nu. Er zijn in het verleden talloze religies geweest met allemaal een eigen beeld van de wereld en het heelal. Nu worden veel religies uitgelachen; over tig jaar is het de beurt aan de huidge religies.
Als mensheid zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen hoe we moeten omgaan met hogere dimensies. We zijn als wezens daar gewoon te beperkt voor. Het stoort me alleen dat er bepaalde mensen zijn die mij willen verbieden hierover na te denken of hierover uitspraken te doen. Verbreed je horizon.

Je zegt dat dit onderwerp een van je stokpaardjes is, maar waarom? Je zegt trouwens direct al dat tijd DE 4e dimensie is, maar tijd is 1 van de hogere dimensies, wat een wezenlijk verschil is. Ook is het maar net hoe je tegen eeuwig aankijkt. In mijn ogen is niets eeuwig; ook eeuwig is een bedenksel van de mens, alleen maar bedoeld om iets aan te duiden wat 'hoger' is dan ons. Daarom is een God ook eeuwig. Religie heeft nu eenmaal iets nodig om boven ons uit te steken; wij mensen moeten ons nietig voelen en nederig zijn. Ik beschouw o.a. de bijbel en koran als onder meer filosofische werkstukken en niet als wetenschappelijke werkstukken. Daar zijn ze ook niet voor bedoeld. Er zijn nog steeds mensen die niet begrijpen dat wetenschap en religie niets met elkaar te maken hebben.

Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma » 04 okt 2004 04:25

Beste Lanier

wie en wat bepaald dat de 4e dimensie (laten we het tijd noemen dat is dankzij Einstein dacht ik algemeen aanvaard, ben niet zo gestudeerd) een "hogere" dimensie is? Hoger dan wat? Hoger in verhouding tot wie? In welk opzicht hoger? Wat is de betekenis van hoger indit verband?

Waarom niet gewoon, lager, anders, abstract, geestelijk, andersoortig...................

Hoger impliceerd ook een lager. Ik houd niet zo van dat soort termen en vind het jammer dat we in deze wereld te beperkt zijn om andere termen te gebruiken.
Als mensheid zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen hoe we moeten omgaan met hogere dimensies. We zijn als wezens daar gewoon te beperkt voor.
Wat zijn voor/volgens jou "hogere dimensies"?
Je zegt dat dit onderwerp een van je stokpaardjes is, maar waarom? Je zegt trouwens direct al dat tijd DE 4e dimensie is, maar tijd is 1 van de hogere dimensies, wat een wezenlijk verschil is.
Het is een stokpaardje omdat ik het een heel leuk puzzelstukje vind om mee te stoeien, over te filosoferen en na te denken, tijd bestaat net zo goed wel als niet en de mens heeft vanaf het begin der tijden :lol: zijn hoofd erover gebroken en getracht dit te vatten en te benoemen, heb er ook zo mijn gedachten over zoals je gemerkt hebt in mijn reactie.

Als tijd niet dè 4e dimensie is wat noem jij dan de 4e dimensie en welke andere ken je dan? Wat is dan dus de 5e ,6e of 7e dimensie voor/volgens jou? Wat is het wezenljike verschil tussen tijd als 1 van de "hogere" dimensies te benoemen of gewoon te zeggen dat tijd de 4e dimensie is? Wat is daar in jouw ogen onjuist aan, snap je redenatie niet.
In mijn ogen is niets eeuwig; ook eeuwig is een bedenksel van de mens, alleen maar bedoeld om iets aan te duiden wat 'hoger' is dan ons.........................etc
Vind het krom eninj tegenspraak met jezelf wat je hier redeneert, je bent zelf iemand die meent dat er hogere en dus ook lagere dimendsies zijn (hoger bestaat niet zonder lager) en dan ga je beweren dat hoger een religieus concept is in jouw ogen :roll: Dus die terminologie is wel bruibaar als jij iets wild duiden maar als het religieus/spiritueel geduid word dan heb je daar een heel negatief idee en beeld bij, zou graag zien dat je daar dan bovenuit stijgt :wink: maar dat is nog niet te merken uit wat ik van je lees.
Verbreed je horizon.
Ik ga er van uit dat je hiermee die bepaalde mensen bedoeld die je willen verbieden om..............en dat deze omschrijving
Er zijn nog steeds mensen die niet begrijpen dat wetenschap en religie niets met elkaar te maken hebben.
op diezelfde groep mensen doelt?

Als jij meent dat de bijbel en de koran bedoeld zijn als filosofische werkstukken dan is dat je goed recht maar het zo stellen dat dit een feit is lijkt me de overtreffende trap van een mening verkondigen en absoluteren van de eigen waarheid. Dat kan ik niet appriceren van mede-christenen maar net zomin van andersdenkenden omdat het de weg naar een dialoog afsluit.

Groetjes Enigma

Enigma
Forum fan

Bericht door Enigma » 04 okt 2004 04:46

Lanier schreef;
Dit komen we nooit te weten, uitgezonderd als ons heelal in botsing komt met zichzelf (andere kant van de bol.) Het zou ook zo kunnen zijn dat er meerdere Big Bangs hebben plaats gevonden op deze bol. Misschien tegelijktijdig, misschien ook niet.
Begin juni meen ik schreef ik het volgende op satanisme.nl vind dat dus ook stof om over na te denken, fascinerend. Groetjes Enigma
Zit ik gisteravond naar Netwerk te kijken dat ging over een soort antennes die in een Hollands weiland staan, ook hier bedacht zijn en waarmee ze geluiden uit de ruimte opvangen. Dan zeven ze de storingen eruit en dan houd je het geluid van sterren en planeten over. Omdat geluid net als licht afstanden overbrugt kun je dus geluiden horen die ouder zijn dan het nu.

De deskundige legde uit met het voorbeeld van de heipaal,je ziet eerst de kop van de paal geraakt worden door het gewicht en dan daarna bereikt het geluid je, dat geluid is dan een paar seconden oud maar je kunt dat verder en verder door trekken en nu deze antennes bijzonder goed en boven verwachting blijken te werken denken ze dus dat ze binnekort in staat zullen zijn de geluiden in de kosmos te horen van voor het ontstaan van de sterren en planeten dus vlak na de big bang.

Vond het een fascinerend verhaal en heb echt geboeid zitten kijken en luisteren, de man was ontwapenend in zijn enthousiasme en zijn vermogen het in lekentaal uit te leggen, zijn ogen gingen schitteren toen hij het had over de afstanden die het geluid aflegd in tijd en ruimte voor wij het kunnen horen en dat dus binnenkort het geluid op te vangen zal zijn van vlak na de grote knal.

Wat is onze wereld, ons universum toch bijzonder in zijn schoonheid denk ik dan. Wat leuk dat er zulke mensen bestaan die zich helemaal aan dit soort techniek en kennis wijden om dus nu fantastische resultaten te behalen en het was ook nog eens een mooi stukkie televisie.
Low Frequency ARray

Serie antennes geplaatst in een spiraal met als doel het opvangen van signalen uit de ruimte, gebruikmakend van de kromming van het aardoppervlak.
Kern van dit project staat in de gemeente Borger-Odoorn.

(Definitie volgens Immaculata, 2004)

Plaats reactie