De Ware Weg gevonden

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Deadline
Forum fan

De Ware Weg gevonden

Bericht door Deadline »

Goed nieuws beste freethinkers,

na jaren van valse zekerheid, ongeloof, dwalen en leegte heb ik eindelijk de Ware Weg gevonden. Na een tijd van onzekerheid weet ik nu inmiddels zeker dat Jezus de Weg is. Jezus is onze Heer, onze God en onze Verlosser en Hij zal komen. Die tijd zal spoedig aanbreken en ik zal er klaar voor zijn.

Freethinkers, het ga jullie goed. Ik zal voor jullie bidden dat Hij ook jullie ogen zal openen en dat Hij jullie verkilde harten zal verwarmen met Zijn Liefde zoals ook ik dat van Hem heb mogen ontvangen.

Groeten,
Holylight (ofwel Deadline, zoals ik me eerst noemde)
groet, Deadline
Nature and nature's laws lay hid in night: evolution said, "Let Newton be!" and all was light.
We make our world significant by the courage of our questions and by the depth of our answers - Carl Sagan
wendi
Geregelde verschijning

Bericht door wendi »

:? 1 april????
Iets is, zelfs als het 'niet' is.
marc aka controle
Ervaren pen

Re: De Ware Weg gevonden

Bericht door marc aka controle »

Deadline schreef:Goed nieuws beste freethinkers,

na jaren van valse zekerheid, ongeloof, dwalen en leegte heb ik eindelijk de Ware Weg gevonden. Na een tijd van onzekerheid weet ik nu inmiddels zeker dat Jezus de Weg is. Jezus is onze Heer, onze God en onze Verlosser en Hij zal komen. Die tijd zal spoedig aanbreken en ik zal er klaar voor zijn.

Freethinkers, het ga jullie goed. Ik zal voor jullie bidden dat Hij ook jullie ogen zal openen en dat Hij jullie verkilde harten zal verwarmen met Zijn Liefde zoals ook ik dat van Hem heb mogen ontvangen.

Groeten,
Holylight (ofwel Deadline, zoals ik me eerst noemde)
Deadline, is that you?
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ik hou het op paddo's.
Het tweede slachtoffer deze week, alleen klinkt dit een stuk ernstiger.
Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage »

Leegte? Valse zekerheid? Maar natuurlijk :lol:
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

wendi schreef::? 1 april????
Kikker in je bil.

;)
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Fenomeen schreef:Ik hou het op paddo's.
Het tweede slachtoffer deze week, alleen klinkt dit een stuk ernstiger.
2e slachtoffer?
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Beste Deadline ,

Ik denk er ook al geruime tijd aan om me te bekeren tot Jezus ( of eventueel een ander profeet ,of zelfs een kosmische " kracht " of zo ) ....
Ook bij mij steekt de "leegte " ....

Ik heb echter nog steeds het knipperlicht niet gezien;
Het begint wel te dringen , want ik heb al een zekere leeftijd , en ik weet niet of ik morgen misschien een hersenbloedng of zo , krijg ... kunt U misschien nog vlug uitleggen hoe jij tot je inzicht bent gekomen ? Ik hoop dat dit begrijpelijk is uit te leggen ...
Zonder te vervallen in glossolalie en/of afasie ...
Dat alles zou misschien beter helpen dan alleen maar wat bidden voor een anonieme onbekende door een andere anonieme onbekende die beiden schuil gaan onder een nickname ...

met (toekomstige christelijke ) groeten
Tsjok45 en(vandaag ) kapitein Tuisentfloot
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Waar zit die dealer?????
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Animal
Forum fan

Bericht door Animal »

Een epidemie :?:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Indien dit serieus is, zou ik toch heel graag willen weten hoe een atheïst, tenminste zo kwam Deadline altijd over, hiertoe gekomen is. Ik hoop echt dat hij ons dat wil vertellen. Zeker omdat hij altijd gezegd heeft dat God een maaksel was van mensen, en hij ook aangaf dat het ontstaan is uit vroegere mythes.

Dus Deadline, wil je ons dat vertellen?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Blueflame
Forum fan

Bericht door Blueflame »

Zijn vorige bericht was dit : http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 7137#67137
De vraag is dus : wat was dat andere boek ?
Mvg.
111 111 111 x 111 111 111 = 12 345 678 987 654 321
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Blueflame schreef:Zijn vorige bericht was dit : http://www.freethinker.nl/forum/viewtop" onclick="window.open(this.href);return false; ... 7137#67137
Mvg.
Mmm, misschien is er helemaal geen ander boek. De pittige definitie die Richard Dawkins gaf van de god van de bijbel sprak hem wellicht aan.

Zoals Tertullianus al eens opmerkte: Natuurlijk is de boodschap van de bijbel volkomen absurd. Het móet daarom wel de waarheid zijn. Credo quia incredibilis est. :wink:
Ik zal voor jullie bidden
Je weet niet wat een eindeloze klus je op je hals haalt met deze uitspraak, tenminste als je ook bidden voor mij bedoelt.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Blueflame schreef:Zijn vorige bericht was dit : http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 7137#67137
Mvg.
Ik was zelf erg gegrepen door dit boek :D

Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Plaats reactie