NVVE: pil van Drion bestaat

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Samante
Ervaren pen

Re: NVVE: pil van Drion bestaat

Bericht door Samante » 06 dec 2017 10:30

Dat beloof ik schreef:
06 dec 2017 10:18
Je bent dus niet tegen euthanasie of zelfdoding, maar vind het bezwaarlijk als de middelen die daarbij gebruikt worden, ook kunnen worden gebruikt om een moord te plegen.
M.a.w: iemand mag zich met een bepaald middel zelf doden, als dat middel maar niet kan worden gebruikt om anderen te doden. Dat is een tegenstelling, daarmee maak je het mensen die zichzelf willen doden wel erg moeilijk. Waarom zou je dat willen als je er geenbezwaar tegen hebt dat ze zichzelf doden ?

Kun je voorstellen dat zoiets op anderen erg verwarrend overkomt ? Alsof je eigenlijk niet duidelijk durft te zeggen waar het op neer komt ?
Je zoekt er teveel achter. Ik heb geen bezwaar tegen een dergelijk middel. Waarschijnlijk haal ik het zelf eens in huis. Er zijn situaties denkbaar dat ik zelf er mee zou kunnen stoppen.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 06 dec 2017 11:20

Je schrijft dat ik er niet van wakker moet liggen en er niet te veel achter moet zoeken.
Ik zoek 'er niets achter', maar bekijk de zijn gewoon zoals je hem schrijft.
Voor hen die met een dergelijk poeder worden omgebracht
Kun je jezelf nu écht niet voorstellen hoe zo iets in het kader van een gesprek over euthanasie over komt?
Waarschijnlijk niet, want je stelt :
Van waar haal je die indruk
Daarna stel je gelukkig duidelijk:
Ik ben niet tegen euthanasie. Het betreft hier een middel, niet voor euthanasie, maar voor zelfdoding. Daar komt geen arts aan te pas. En à priori ben ik ook niet tegen een zelfdodingsmiddel, mits dat voor dat doel specifiek wordt gebruikt
Dan lijkt het er op dat je geen bezwaar hebt tegen euthanasie, maar wel als daar geen arts aan te pas komt.
Is dat het geval? Dan zit daarin wellicht de verwarring.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 06 dec 2017 13:05

Het lijkt me vrij duidelijk ondanks het verwarrende zinnetje in de OP wat Samante bedoelt.
Hoe leg ik mijn schoonmoeder om is ook een leuk onderwerp maar daar gaat het hier niet over.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Plaats reactie