Domheid van Trump compenseren dmv. Trump-bos

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

Domheid van Trump compenseren dmv. Trump-bos

Bericht door Maria » 05 aug 2017 13:53

http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... 0000-bomen" onclick="window.open(this.href);return false;
Een groep klimaatwetenschappers plant een bos aan om de "domheid van de Amerikaanse president te compenseren"
Trump-bos telt al 50.000 bomen

De groep, Forest Trump, is opgericht door de klimaatwetenschappers Dan Price en Jeff Willis, in samenwerking met ondernemer Adrien Taylor om duizend bomen aan te planten in Nieuw-Zeeland.

"We wilden iets tastbaars waar de mensen zich bij konden aansluiten", zegt Price in de Huffington Post. "Iets dat een fysiek effect zou hebben op wat de Amerikaanse regering doet."

Bedoeling is om "iets echt positiefs te laten ontstaan uit de domheid van Trump", aldus de initiatiefnemers. "De machtigste man ter wereld verwerpt de meest essentiële klimaatwetenschap, en het is onbegrijpelijk dat Trump beslissingen kan nemen die zo schadelijk zijn voor de hele wereld en de vorderingen die recent gemaakt zijn teniet kan doen", zegt Adrien Taylor.

De wetenschappers hopen dat het Trumpbos zo groot wordt, dat het de effecten kan compenseren als Trump erin slaagt het Clean Power Plan terug te draaien. Met dat plan wilde zijn voorganger Barack Obama de uitstoot van de VS aan banden leggen.
Make Earth Great Again.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Moderator

Re: Domheid van Trump compenseren dmv. Trump-bos

Bericht door Maria » 05 aug 2017 14:20

Goed nieuws.
Er kan geen groen teveel zijn.

Hoeveel zoden zal het aan de dijk zetten?
Zelfs dit zijn druppels op een gloeiende plaat

Maar overal zijn er mensen, die bewust nee willen werken in het klain:
En overal zijn er mensen, die door domheid hun eigen leefklimaat vernietigen.
Laten we ons concentreren op groen voorzieningen en behoud binnen onze eigen leefomgeving.
Elk stukje groen extra is meegenomen.

Goede initiatieven en domheid zat.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 05 aug 2017 14:24

Goede initiatieven:
Bij ons in het dorp is een aantal jaren gelden een actie geweest, zodat inwonenden binnen de bebouwde kom gratis een boom of struik konden ophalen om op eigen terrein te planten.

Te begrijpen? Ik weet niet.
Maar ook: Domheid:

Datzelfde jaar werden een groep bomen langs een rij parkeerplaatsen voor ziek verklaard, was er het plan van de gemeente om ze allemaal te kappen.
Iedereen kan dan 6 weken schriftelijk protesteren of persoonlijk op een speciale hooravond.
Ee'n van de buurtgenoten is langs geweest met de verklaring van een boomdeskundige, dat de bomen niets mankeerden, en met een petitie tegen het kappen.
Uiteraard hebben de meeste inwoners van de wijk die ondertekend.

2 maanden later waren ze allemaal gekapt.
Enige reden die ik dan nog kan bedenken:
Niemand had er last van in huis of in de eigen tuin.
Maar er worden de prachtigste grote bomen gekapt omdat een vogeltje op een auto schijt.
Waarom zijn ze niet vervangen door struiken?
Hier ter plekke ruimte genoeg.

Domheid:
Een hele laan/voetpad met aan beide zijden 3 meter natuurlijk aangelegd en onderhouden groen gekapt, omdat het rotzooi zou zijn en zg. verloedering in de hand werkt.
Lees te duur is voor de gemeente om af en toe een Mars wikkel te ruimen, en eens in de 5 jaar met een houtzaag erdoor heen te gaan om te grote woekerende exemplaren weer lager te maken.
Rotzooi zag ik er overigens zelden.
Vervangen door gras wat 2x per jaar wordt gemaaid en een haag liguster groen, wat zijn gang kan gaan als de bewoners die erlangs wonen niet af en toen aan het snoeien gaan.

Gruwelijke beslissing, waar ik nog om kan huilen.
Van de week had ik het nog over met een kennis.
De vele egeltjes die ik daarvoor zag daar en in mijn tuin, zijn gaan zwerven en zoeken naar een andere plaats en één voor één zag ik ze liggen op straat overreden.
Ik zie er al jaren niet één meer.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 06 aug 2017 06:44

Trumpbos klinkt alsof het ter ere van Trump gedaan wordt.
De naam van de groep, Forest Trump, is leuker: een sarcastische verwijzing naar Forrest Gump, de filmkarakter die desondanks zijn domheid toch goede resultaten behaalde. :wink:
Born OK the first time

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 06 aug 2017 16:52

Rereformed schreef:Trumpbos klinkt alsof het ter ere van Trump gedaan wordt.
Wie de geschiedenis niet kent zal dat ongetwijfeld kunnen denken, als er ook een fysiek bos naar Trump zou worden genoemd. :?
Het gaat er dan ook om een positieve tegenactie aan de anti-milieu beslissingen van Trump te geven.
En uiteraard sarcastisch bedoeld. :evil3:
De naam van de groep, Forest Trump, is leuker: een sarcastische verwijzing naar Forrest Gump, de filmkarakter die desondanks zijn domheid toch goede resultaten behaalde. :wink:
Je kent de intentie van de vergelijking, maar ik weet niet of het de bedoeling van de filmmaker was Forrest dom af te schilderen.
Eerder het tegenovergestelde, de bijzonder wijze uitspraken, gezien het duidelijke lage IQ zoals hij werd neergezet.
Van een simpele naïeve soort, met door een chronische positief denken en een heel hoog EQ, steeds weer goede uitkomsten.

Ik denk, dat je bij beiden vergelijkingen wel kanttekeningen kunt zetten, als het gaat om de motiveringen om de naam Trump te noemen.
Een Trump, die toch niet van enige intelligentie verstoken zal zijn, maar zulke oerstomme dingen doet. #-o

Maar ik hoop, dat het plaatje overkomt. :mrgreen:

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 06 aug 2017 19:11

Toch wordt Forrest Gump niet als super snugger gezien.
Kijk ook deze parodie:
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 07 aug 2017 06:24

Bonjour schreef:Toch wordt Forrest Gump niet als super snugger gezien.
Slow-witted is het woord dat altijd wordt gebruikt om de held in de film te kenschetsen.
Traag van begrip.
Born OK the first time

Octo
Forum fan

Bericht door Octo » 14 aug 2017 23:22

Maria schreef:
05 aug 2017 14:24

Maar er worden de prachtigste grote bomen gekapt omdat een vogeltje op een auto schijt.
Waarom zijn ze niet vervangen door struiken?
Hier ter plekke ruimte genoeg.
Ik kan ook altijd zo kwaad worden als er prachtige bomen gekapt worden vanwege één of andere flauwekul reden. Gelukkig zijn in de buurt van mijn werk een hele rits bomen gepland ter compensatie van enkele gekapte exemplaren bij de herinrichting van de weg.
Maria schreef:
05 aug 2017 14:24
De vele egeltjes die ik daarvoor zag daar en in mijn tuin, zijn gaan zwerven en zoeken naar een andere plaats en één voor één zag ik ze liggen op straat overreden.
Ik zie er al jaren niet één meer.
Dit vind ik een erg verdrietig einde van je post. Gelukkig heb ik wel elk jaar nog minimaal één egel in de tuin.
Het enige is dat ik in de egeltijd even moet opletten met glazen flessen in de achtertuin verzamelen. Ik heb een mooi betonnen trappetje dat naar een lager gelegen gedeelte in de tuin leidt. Flessen zijn blijkbaar voor egels bijzonder leuk speelgoed. Ze vinden het leuk om ze om te gooien om er vervolgens mee te gaan rollen. Dat heeft al enkele keren tot scherven geleid...
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)

Plaats reactie