Ark van Noach Dordrecht- Krimpen - Leeuwarden

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

MoreTime
Bevlogen

Re: Ark van Noach Dordrecht.

Bericht door MoreTime » 03 sep 2015 16:33

@Vit: toch was al dat water in staat om de Grand Canyon uit te slijten na de zondvloed. Zo is mij door dr. Hovind verzekerd.

Hey, lees net Hovind op 7 augustus 2015 is vrijgekomen! Iemand daar wat over gehoord? Zou de man nog christen zijn na 10 jaar in de bak? Hoe zou hij worden ontvangen, als held of als crimineel?

[edit] Als held dus... ff snel gelezen op zijn blog, Thank God, Hovind is vrij. Ga geen link neerzetten dat genereert alleen maar hits die kant op. Google zelf even.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 04 sep 2015 08:40

Als je het boek van Candida Moss hebt gelezen (The Myth of Christian Persecution), dan weet je meteen waarom de site van Ken (freekenhovind) een directe vergelijking maakt tussen de Amerikaanse rechters die hem hebben veroordeeld en de Nazi's Er staan zelf foto's van concentratiekamp slachtoffers op de voorpagina, inclusief crematie ovens. Echt ziek, zelfs voor radicale Amerikaanse christenen. Als dit de manier is waarop ze creationisme willen promoten, dan wordt het een zware strijd.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 09 sep 2015 13:55

Henry II schreef:Als je het boek van Candida Moss hebt gelezen (The Myth of Christian Persecution), dan weet je meteen waarom de site van Ken (freekenhovind) een directe vergelijking maakt tussen de Amerikaanse rechters die hem hebben veroordeeld en de Nazi's Er staan zelf foto's van concentratiekamp slachtoffers op de voorpagina, inclusief crematie ovens. Echt ziek, zelfs voor radicale Amerikaanse christenen. Als dit de manier is waarop ze creationisme willen promoten, dan wordt het een zware strijd.
Dat is een site freekenthovind, of iets dergelijks, niet zijn blog. Kwam die ook tegen, direct weggeklikt. Elke vergelijking met de holocaust is wat mij betreft verschrikkelijk. Heel erg smakeloos!

Maar inderdaad, Hovind is natuurlijk de martelaar nu. Hij zal wel even bij moeten komen en kan dan weer op tour om nog meer mensen te bekeren. schijnt dat hij zich daar in de gevangenis ook mee bezig heeft gehouden.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 10 sep 2015 09:30

Ik heb meteen even gekeken op de http://www.creationtoday.org" onclick="window.open(this.href);return false; website, waarnaar verwezen wordt vanaf zijn blog. En wat vond ik daar? Een verzameling fossielen te koop in de 'Store', waaronder een fossiele mossel. Het wordt verkocht in een zakje met opdruk 'Flood Evidence, est. 2347 B.C.' Daar staat nog de volgende tekst bij 'Flood Evidence: This closed, fossilized clam shell was formed as a result of the Flood's volcanic activity. God left this evidence behind to remind us of His judgment with Noah's Flood.'
Misschien kunnen ze dit soort spullen ook gaan verkopen in Dordrecht, als de aantallen bezoekers wat tegenvallen.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 12 sep 2015 15:54

Vit schreef:Nog maar een keer het plaatje dan, waarop wordt aangeven de hoeveelheid water wat er voorhanden is op onze aardkloot.

Afbeelding

http://www.visionair.nl/ideeen/wereld/h ... -de-aarde/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kwam vandaag een video tegen in een erg interessante serie, why do people laugh at creationists?. Daar wordt gesteld dat er slechts 150 000 ton water nodig is om de hele aarde te bedekken met een laagje van 1 watermolecuul dik.

Vit
Banned

Bericht door Vit » 12 sep 2015 16:02

MoreTime schreef: Ik kwam vandaag een video tegen in een erg interessante serie, why do people laugh at creationists?. Daar wordt gesteld dat er slechts 150 000 ton water nodig is om de hele aarde te bedekken met een laagje van 1 watermolecuul dik.
150.000.000 liter water dus, valt dat even tegen. Ik denk dat er wel wat meer nodig is om het eerst over de kade's en dijken te laten klotsen
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 12 sep 2015 20:41

Dit is ook een aparte gewaarwording :)
http://thescienceofreality.tumblr.com/image/64049199728" onclick="window.open(this.href);return false;
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 15 sep 2015 12:06

Vit schreef:150.000.000 liter water dus, valt dat even tegen. Ik denk dat er wel wat meer nodig is om het eerst over de kade's en dijken te laten klotsen
Inderdaad is er meer nodig om het te 'laten klotsen'. Maar als je het oppervlak van de aarde neemt (dus inclusief bergen etc), dan schijnt 150.000.000 genoeg te zijn voor een heel dun laagje.
Dit bewijst natuurlijk helemaal niets.
De claims die creationisten maken zijn soms te sneu om serieus te behandelen. Idem Noch in een bootje met alle dieren van de wereld. Dit is echt kinderbijbelniveau. Dat volwassen mensen hier serieus over praten verbaast me steeds meer.

Afbeelding

Vit
Banned

Bericht door Vit » 15 sep 2015 12:13

MoreTime schreef:
Vit schreef:150.000.000 liter water dus, valt dat even tegen. Ik denk dat er wel wat meer nodig is om het eerst over de kade's en dijken te laten klotsen
Inderdaad is er meer nodig om het te 'laten klotsen'. Maar als je het oppervlak van de aarde neemt (dus inclusief bergen etc), dan schijnt 150.000.000 genoeg te zijn voor een heel dun laagje.
Dit bewijst natuurlijk helemaal niets.
De claims die creationisten maken zijn soms te sneu om serieus te behandelen. Idem Noch in een bootje met alle dieren van de wereld. Dit is echt kinderbijbelniveau. Dat volwassen mensen hier serieus over praten verbaast me steeds meer.

Afbeelding
Als kind zijnde hoefde ik Bijbelse geschiedenis niet meer bij te wonen, ik had teveel kritische vragen tot wanhoop van de meester.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 15 sep 2015 12:14

Labyrint schreef:Dit is ook een aparte gewaarwording :)
http://thescienceofreality.tumblr.com/image/64049199728" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je de post erbij leest wordt het wat duidelijker:
http://thescienceofreality.tumblr.com/p ... -earth-the" onclick="window.open(this.href);return false;

De weergave geeft een iets vertekend beeld. De bol met water is best heel groot. Even voor het idee, prik je deze lek dan:

If you put a (big) pin to the larger bubble showing total water, the resulting flow would cover the contiguous United States (lower 48 states) to a depth of about 107 miles.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 15 sep 2015 16:29

Vit schreef:Als kind zijnde hoefde ik Bijbelse geschiedenis niet meer bij te wonen, ik had teveel kritische vragen tot wanhoop van de meester.
Grappig, mijn echtgenote ook tijdens catechismus. Te veel kritische vragen, tot ze de Bijbel naar het hoofd gesmeten kreeg door de leraar. Dat was het definitieve einde van haar geloof. Ze zal zo'n 16 jaar geweest zijn.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 15 sep 2015 17:08

Vilaine schreef:
Vit schreef:Als kind zijnde hoefde ik Bijbelse geschiedenis niet meer bij te wonen, ik had teveel kritische vragen tot wanhoop van de meester.
Grappig, mijn echtgenote ook tijdens catechismus. Te veel kritische vragen, tot ze de Bijbel naar het hoofd gesmeten kreeg door de leraar. Dat was het definitieve einde van haar geloof. Ze zal zo'n 16 jaar geweest zijn.
De bijbel - mits juist gehanteerd - is de beste weg naar het atheisme (vrij naar Isaac Asimov)
Ik wens u alle goeds

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 15 sep 2015 22:48

Peter van Velzen schreef:
Vilaine schreef:
De bijbel - mits juist gehanteerd - is de beste weg naar het atheisme (vrij naar Isaac Asimov)

Had ik maar iets eerder de gebruiksaanwijzing gelezen ;)
liefde doet pijn

Berjan
Ervaren pen

Bericht door Berjan » 15 sep 2015 23:21

ik denk eerder dat je teveel vragen stelde op een bepaalde manier die een bepaald antwoord moesten opleveren anders bleef je doorgaan met vragen stellen. "jong geleerd is oud gedaan".

Groetjes

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 03 dec 2015 16:41

Een triest bericht.
de joods-christelijke tradities, normen en waarden krijgen nog een hardere knauw, nu het levend bewijs van god's redding van de mens voor ons land verloren gaat.
De ark gaat naar Brazilië.
http://www.arkvannoach.com/de-ark-vertr ... dordrecht/" onclick="window.open(this.href);return false;
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Plaats reactie