Ark van Noach Dordrecht- Krimpen - Leeuwarden

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Blackadder
Ervaren pen

Re: Ark van Noach Dordrecht.

Bericht door Blackadder » 31 jan 2014 17:46

Henry II schreef:Ach ja, de ark......

En wat gebeurt er momenteel met het jachtluipaard? De populaties zijn te klein geworden om genoeg DNA diversiteit te garanderen. De soort gaat ten onder door het te kleine aantal exemplaren. Toch zijn alle nu levende cheetas voortgekomen uit dat ene paar dat van de ark af is gekomen. Blijft lastig, zo heeft Eva dezelfde genen als Adam, omdat ze uit zijn rib is gemaakt, maar toch hebben alle vrouwen twee X chromosomen. En datzelfde is gebeurd toen Noah en zijnv vrouw van de boot kwamen. Alle nog levende mensen stammen van deze twee mensen af. En zelfs Noah en zijn vrouw leefden nog onder de erfzonde blijkbaar hoewel zij de enige twee mensen waren die door god gespaard werden, want die hebben we allemaal nog. Als god dus almachtig was, zoals Mozes de rode zee kon splijten om de joden te redden, zo had hij ook een stukje aarde droog kunnen laten met daarop Noah en zijn diertjes. Mijn kinderen krijgen geen Ark van Noah uit de playmobilreeks in ieder geval. Wel een sinterklaas, want die bestaat echt.

Kleine nuancering, die crea's geloven dat Noach's zonen + hun vrouwen ook mee mochten, en die extra vrouwen waren dus geen directe familie van Noach, dus dat maakt de verscheidenheid van het DNA ietsje groter. Niet dat dat het verhaal geloofwaardiger maakt..........
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 31 jan 2014 18:06

Blackadder schreef:
Henry II schreef:Ach ja, de ark......

En wat gebeurt er momenteel met het jachtluipaard? De populaties zijn te klein geworden om genoeg DNA diversiteit te garanderen. De soort gaat ten onder door het te kleine aantal exemplaren. Toch zijn alle nu levende cheetas voortgekomen uit dat ene paar dat van de ark af is gekomen. Blijft lastig, zo heeft Eva dezelfde genen als Adam, omdat ze uit zijn rib is gemaakt, maar toch hebben alle vrouwen twee X chromosomen. En datzelfde is gebeurd toen Noah en zijnv vrouw van de boot kwamen. Alle nog levende mensen stammen van deze twee mensen af. En zelfs Noah en zijn vrouw leefden nog onder de erfzonde blijkbaar hoewel zij de enige twee mensen waren die door god gespaard werden, want die hebben we allemaal nog. Als god dus almachtig was, zoals Mozes de rode zee kon splijten om de joden te redden, zo had hij ook een stukje aarde droog kunnen laten met daarop Noah en zijn diertjes. Mijn kinderen krijgen geen Ark van Noah uit de playmobilreeks in ieder geval. Wel een sinterklaas, want die bestaat echt.

Kleine nuancering, die crea's geloven dat Noach's zonen + hun vrouwen ook mee mochten, en die extra vrouwen waren dus geen directe familie van Noach, dus dat maakt de verscheidenheid van het DNA ietsje groter. Niet dat dat het verhaal geloofwaardiger maakt..........
En wie droeg de lintworm guineaworm malaria tyfus pest pokken mazelen difterie rookvonk griep syfilis gonorroe etc etc?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 31 jan 2014 19:20

blackadder schreef: Kleine nuancering, die crea's geloven dat Noach's zonen + hun vrouwen ook mee mochten, en die extra vrouwen waren dus geen directe familie van Noach, dus dat maakt de verscheidenheid van het DNA ietsje groter. Niet dat dat het verhaal geloofwaardiger maakt..........
CVE schreef:En wie droeg de lintworm guineaworm malaria tyfus pest pokken mazelen difterie rookvonk griep syfilis gonorroe etc etc?

Geschapen...eehhh ....de duivel..... nee!
de erfzonde.
YES, we hebben de erfzonde! Wat een uitkomst.

Denk even om het quoten @piet
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 31 jan 2014 21:55

de ark was waarschijnlijk een qufa of gar'ah, nog steeds in gebruik in Mesopotamie
248 Anthropology of Iraq

Among native craft (Pis. 145-147) are the following:

Mahailah or Safinah. — These boats are found everywhere from
Fao to Baghdad. They vary in length from thirty to eighty feet,
with a beam of from ten to twenty-five feet open, but with a poop in
the larger types, and one mast provided with a lateen and staysail.
The safinahs, built in Baghdad, are coated with bitumen. When
wind or stream is adverse they are either poled or towed by a rope
from the top of the mast. From ten to a hundred tons of cargo can
be carried. The draught of a loaded safinah is from three and one-
half to four and one-half feet. The crews vary from three to eight
men, and a large safinah can carry up to sixty passengers. The
smaller safinahs are generally known as mahailahs.

Balam. — The Basra type of this boat is about twenty feet long by
three feet across, and long and narrow in shape. It can be rowed or
sailed, but is more generally towed or punted.

Mashuf. — This is a canoe of reeds or thin wood covered with
bitumen. The length is from fifteen to eighteen feet, the boat being
easily and rapidly propelled by one man, who sits as low and as far
aft as possible and uses a paddle. A large mashuf (PI. 145, Fig. 2)
can carry from four to six men with a second paddler in the bow.

Quffah.— The gufa, rarely seen below Baghdad, is a coracle-
shaped craft peculiar to Iraq. This type of craft is of very ancient
origin, being frequently depicted on Chaldean and Assyrian reliefs.
It is a strong wickerwork basket, thickly coated with bitumen. In
appearance the gufa is a hollow spheroid, four to five feet in diameter,
with the central portion of the top removed. The gufa is propelled
by two men with paddles, and will carry four or five passengers; a
very large gufa can carry as many as twenty people.

The manufacture of mats, baskets, and other articles from the
marsh reeds in this area is mostly carried out by the Bani Asad and
Madina tribesmen, whose marshy habitats to the east of the Hor al
Hammar are eminently suited to the industry. Reeds are of three
kinds: chaulan, bardi, and qassab. All are good food for cattle when
the plants are young and tender. Chaulan is used for the manufacture
of soft mats (bassir); qassab is used for coarse mats (buwari); bardi
and qassab make good fuel and are much used in brick kilns. From
the reed mats the Arabs build their mat huts 1 (saraif). Reeds and
mats are collected on the rivers, formed into rafts {gar ah), and floated
down to their destination.

http://archive.org/stream/anthropologyo ... l_djvu.txt" onclick="window.open(this.href);return false;

THE ANTHROPOLOGY OF IRAQ

PART I, NUMBER 2

THE LOWER EUPHRATES-TIGRIS REGION

BY

HENRY FIELD

FORMERLY CURATOR OF PHYSICAL ANTHROPOLOGY

ANTHROPOLOGICAL SERIES
FIELD MUSEUM OF NATURAL HISTORY
VOLUME 30, PART I, NUMBER 2

JULY 8, 1949
PUBLICATION 631
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.

iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh » 31 jan 2014 23:58

collegavanerik schreef:
Cluny schreef:Ter informatie.
Volgens timmerman Huibers vielen op de ‘daadwerkelijke’ Ark de dieren elkaar niet aan want voor de zondvloed aten dieren geen dieren, mensen geen dieren en dieren geen mensen. Pas na de zondvloed besliste God dat dit voortaan wel zou gebeuren. De zelfbenoemde profeet heeft ook een geweldige verklaring voor hoe alle dieren zo makkelijk naar de Ark konden wandelen destijds: alle tektonische platen lagen tegen tegen elkaar aan en vormden één geheel. Ook waren er nog geen seizoenen, want de aardas stond in de tijd van Noach haaks op de zon.
Wie verzint het leukste commentaar op dit meer dan kinderachtige christelijke gebabbel?
Als je al het basalt op de oceaanbodem van 200 miljoen jaar laat uitstromen in 1 jaar zoals de hydroplaattheorie wil, dan komt er zoveel warmte vrij dat al het oceaanwater kookt.
Pfft! De wetenschap zal eerdaags verklaren dat dat helemaal niet zo is. De ECHTE wetenschap natuurlijk. Niet de atheistische wetenschap. Ik zag gisteren nog een rapport van een atheistische evolutiebioloog waarin het woord 'bepaalt' geschreven werd als 'bepaald', terwijl het toch tegenwoordige tijd was. Hieruit blijkt eens te meer dat atheistische wetenschap vol fouten zit.

Verdi

Bericht door Verdi » 01 feb 2014 08:10

dikkemick schreef:Beste mensen. DEZE ark is door mensen, zonder Handje van God gebouwd. De echte ark, waar binnenkort weer bewijs van zal worden gevonden...is met Gods directe hulp gebouwd.
Had graag god bezig gezien terwijl hij die ark alleen aan het bouwen was .

Verdi

Bericht door Verdi » 01 feb 2014 08:18

Cluny schreef:Een extraatje tussendoor.
Ark
Hij kocht een boek en kon er 's nachts niet van slapen.
Een grap over zuinige hollanders lijkt mij hier wel op zijn plaats . :)

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 01 feb 2014 09:38

Ik lees net weer over Neanderthaer-DNA in de mens.
http://www.nu.nl/wetenschap/3690460/mee ... dacht.html
Maar niet bij Afrikanen! Ik heb daar nog nooit een logische verklaring van gezien van de crea kant. Die 8 vermenigvuldigden zich en een groep daarvan vermengd zich met Neanderthalers. Zaten die ook op de boot?

De erfzonde was voor de zondvloed. Parasieten. e.d. waren er dus al. Noah had gezonde exemplaren van al zijn vee uit kunnen zoeken, maar blijkbaar wou hij ook de parasieten redden.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Verdi

Bericht door Verdi » 01 feb 2014 11:46

Mensen vragen mij of je de vervulling van een profetie niet aan God moet overlaten. Kijk, als ik daarop moet wachten ...
Huibers heeft natuurlijk gelijk . Het moet maar eens gedaan zijn met dat lanterfanten van god . Het wordt tijd dat iemand de hand aan de ploeg slaat en de stommiteiten van god een beetje corrigeert .

Overigens , is er nog nieuws over dat geheime project aan de Dode Zee ? Mag ik veronderstellen dat dit niet door gaat ? Zo ja , er vallen nog wel wat andere onafgewerkte projecten op te starten . Huibers zou zou nu eens eindelijk werk kunnen maken van het opstarten van de Apocalyps , zodat eindelijk de eindtijd kan aanbreken .

Of is Huibers ook beginnen lanterfanten ?

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 01 feb 2014 12:45

Verdi schreef:
Mensen vragen mij of je de vervulling van een profetie niet aan God moet overlaten. Kijk, als ik daarop moet wachten ...
Huibers heeft natuurlijk gelijk . Het moet maar eens gedaan zijn met dat lanterfanten van god . Het wordt tijd dat iemand de hand aan de ploeg slaat en de stommiteiten van god een beetje corrigeert .

Overigens , is er nog nieuws over dat geheime project aan de Dode Zee ? Mag ik veronderstellen dat dit niet door gaat ? Zo ja , er vallen nog wel wat andere onafgewerkte projecten op te starten . Huibers zou zou nu eens eindelijk werk kunnen maken van het opstarten van de Apocalyps , zodat eindelijk de eindtijd kan aanbreken .

Hier zijn de tekeningen van het project op wikipedia :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Mediterra ... _Sea_Canal" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Hebr 6:

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 01 feb 2014 12:46

Verdi schreef:
Ark
Hij kocht een boek en kon er 's nachts niet van slapen.
Een grap over zuinige hollanders lijkt mij hier wel op zijn plaats . :)
Januari in het jaar ... ?
Wie de Ark van Noach wil bekijken, heeft nog tot januari de kans. Daarna gaat het schip de zee op.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Verdi

Bericht door Verdi » 01 feb 2014 13:07

collegavanerik schreef:
Huibers schreef: Mensen vragen mij of je de vervulling van een profetie niet aan God moet overlaten. Kijk, als ik daarop moet wachten ...
Verdi schreef: Huibers heeft natuurlijk gelijk . Het moet maar eens gedaan zijn met dat lanterfanten van god . Het wordt tijd dat iemand de hand aan de ploeg slaat en de stommiteiten van god een beetje corrigeert .

Hier zijn de tekeningen van het project op wikipedia :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Mediterra ... _Sea_Canal" onclick="window.open(this.href);return false;
Blijkbaar is Jahweh vergeten te melden aan Huibers dat ie er al mee bezig was . Of was er storing op de communicatielijnen ?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 01 feb 2014 14:04

Verdi schreef:
Blijkbaar is Jahweh vergeten te melden aan Huibers dat ie er al mee bezig was . Of was er storing op de communicatielijnen ?
Als je enige informatiebron de Bijbel is, dan loop je altijd achter.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 01 feb 2014 14:25

Plaatje erbij
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 22 jan 2015 18:13

Ik was vandaag in Dordrecht en moest er wat tijd doden.
Wat doet een mens dan...
Ik ben de ark een gaan opzoeken.
Het is werkelijk te triest voor woorden.
Omgevallen hekken, een omgeving die er niet uitzag.
Een totale uithoek.
Het ding is alleen niet te missen, hij is zo gruwelijk groot dat je er gewoon niet omheen kan.
Ik snap niet dat een gemeente dit binnen zijn grenzen dult.
Eerlijk gezegd dacht ik dat er niets meer gebeurde.
Totdat ik tot mijn stomme verbazing een bus aan zag komen.
Jawel, hoor, een stuk of 30 verloren kinderzieltjes werden de ark binnen geleid.
Grote plaatjes zijn in het kader van de bezuinigingen verwijderd
Bonjour
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Plaats reactie