Ark van Noach Dordrecht- Krimpen - Leeuwarden

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Ark van Noach Dordrecht- Krimpen - Leeuwarden

Bericht door Cluny » 20 jul 2013 09:16

Afbeelding
.
.
€ 2,50 korting op entreeprijs Ark van Noach Dordrecht
Volgens een krantenbericht van afgelopen week lopen de exploitatietekorten vanwege de tegenvallende bezoekersaantallen flink op.
Ik voorspel een snel einde voor deze drijvende flauwekulboot.
Een jaar geleden.
De voorspelling was een jaar geleden circa 300.000 bezoekers per jaar, het zijn er 100.000 (?) geworden.
Zie ook.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Jinny

Re: Ark van Noach Dordrecht.

Bericht door Jinny » 20 jul 2013 10:21

Onze schurenbouwer die denkt dat Noach een lasdiploma had....... :D
Denkt dat de wereld om hem alleen draait.....

Ik gun hem de ondergang van zijn zooi wel.....

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 20 jul 2013 13:30

ik meen ook veluxramen te zien :D Dus naast een lasdiploma had Noach ook een Gamma in de buurt.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Jinny

Bericht door Jinny » 20 jul 2013 13:48

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 20 jul 2013 14:28

Cluny schreef: Volgens een krantenbericht van afgelopen week lopen de exploitatietekorten vanwege de tegenvallende bezoekersaantallen flink op.
Ik voorspel een snel einde voor deze drijvende flauwekulboot.
Waar stond dat krantenbericht. Ik vermoed dat Johan Huibers wel een paar vriendjes voor zijn tekorten laat opdraaien. En anders heeft de plaatselijke jeugd een leuke hangplek annex zuipschuit. Tot het kampvuur zichtbaar wordt tot aan de andere kant van Dordrecht.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 20 jul 2013 14:38

Wegens "groot succes" gaat Johan Huibers 4 dagen per week een lezing geven. Nu staat er op de site een foto om dat te benadrukken. Omdat er behoorlijk wat geld in de site en promotie is gestopt. Veronderstel ik dat hij geen plaatje heeft gekozen van een lege zaal. Want dan sta je echt voor creationistische aap. Aan de vele lege stoelen te zien is het op prime time echt "heel erg druk". En de wintermaanden komen er nog aan.

http://www.arkvannoach.com/2013/07/03/vraag-het-johan/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 20 jul 2013 14:39

Ik was gisteren op bezoek en op pagina 1 van het AD regionieuws heb ik snel het bericht gelezen.
Tegenvallende bezoekersaantallen, de creachristelijke exploitanten rekenden op een miljoenenpubliek, het zijn er uiteindelijk minder dan 100.000 per jaar. Wat te weinig is voor het maken van winst.
Ergens anders heb ik nog gelezen dat de gemeente Dordrecht en provincie ZH samen 200.000 € hebben geïnvesteerd voor een aanlegplaats van de watertaxi en daarbij komt nog de aanleg van de te grote parkeerplaats op kosten van de dordtenaren.
Langzamerhand tekent zich dus een groot financieel fiasco af, niet alleen voor de creachristelijke dwazen maar ook voor de gemeente Dordrecht en ZH.
Het eerste vind ik niet erg, als belastingbetaler heb ik wel moeite met de circa 3 ton infrastructurele aanpassingen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 20 jul 2013 14:47

Cluny schreef: Ergens anders heb ik nog gelezen dat de gemeente Dordrecht en provincie ZH samen 200.000 € hebben geïnvesteerd voor een aanlegplaats van de watertaxi en daarbij komt nog de aanleg van de te grote parkeerplaats op kosten van de dordtenaren.
Langzamerhand tekent zich dus een groot financieel fiasco af, niet alleen voor de creachristelijke dwazen maar ook voor de gemeente Dordrecht en ZH.
Het eerste vind ik niet erg, als belastingbetaler heb ik wel moeite met de circa 3 ton infrastructurele aanpassingen.
Uit jouw link hierboven. Zonder toestemming van de gemeenteraad geld uitgeven aan dit soort zaken. Wat voor mensen zitten in het college. Zouden het soms christenen zijn? Die meer dan gewone affiniteit hebben met een religieuze attractie.
De afgelopen maanden heeft de gemeente Dordrecht veel inzet gepleegd om de ondernemer van de Ark te helpen. Deze hulp bestond uit ambtelijke inzet om de benodigde vergunningen rond te krijgen en het aanleggen van een parkeerterrein. D66 heeft hierover kritische opmerkingen in de gemeenteraad gemaakt. Het college heeft vooraf geen toestemming aan de gemeenteraad gevraagd om publiek geld voor deze ondernemer in te zetten. Verder is D66 van mening dat de gemeente wel erg veel middelen heeft ingezet om deze ondernemer te faciliteren. Daarnaast heeft D66 ook moeite met het sterk gereduceerde parkeertarief op deze lokatie. Wij kunnen dit tarief niet uitleggen aan bijvoorbeeld de gebruikers van de Sportboulevard.

Dat allemaal zonder businesscase, meerjarig toekomstperspectief en een attractie die niet op zondag open is.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 20 jul 2013 16:00

Hier kan je lezen over de afmeervoorziening van € 200.000

Een stukje nota uit Dordrecht
Samenvatting
Ons college is voornemens een afmeervoorziening voor de Waterbus en overige
toeristische schepen ter hoogte van de Ark van Noach op de Stadswerven te
realiseren. Met dit voorstel wordt in kennis gesteld van dit voornemen en wordt u
gevraagd om het hiervoor noodzakelijke krediet beschikbaar te stellen.
1. Wat is de aanleiding?
De Ark van Noach is sinds juli 2012 geopend voor publiek (een bezoekerspotentieel
van 300.000 per jaar). Deze replica van het oudste en tevens grootste houten schip
ter wereld omvat circa 20.000 m2 recreatie voor jong en oud. Een goede
bereikbaarheid van de Ark is gelet op de (forse) bezoekersaantallen van groot
belang. Al enige tijd wordt gespeeld met het idee om naast een goede auto- en
fietsbereikbaarheid Stadswerven ook te ontsluiten met de Waterbus. Naast Ark of
Stadswerven betekent deze nieuwe halte ook een impuls voor de Biesboschhal/
DordtYart en de huidige bewoners van de Staart. Naast bewoners profiteren ook
werknemers van de aanwezige bedrijven. Tot slot biedt een extra waterbushalte
ook de mogelijkheid voor de bezoekers om de binnenstad van Dordrecht en de rest
van de regio Drechtsteden gemakkelijker te bereiken. Wat leidt tot een positieve
impuls voor de lokale en regionale (vrijetijds)economie.
De exploitant van de Waterbus gaf dit voorjaar aan dat wanneer er een
afmeervoorziening aanwezig is, zij graag nabij de Ark willen halteren. Het opnemen
van de Ark in het Waterbussysteem past tevens binnen het toeristische concept
waarbij de Dordtse binnenstad, Molens Kinderdijk, de Biesbosch en straks de ark
over water met elkaar zijn verbonden. Ten slotte blijkt dat er een nog niet bestede
provinciale subsidie voor de watertaxi voor dit initiatief mag worden ingezet.
Even deze lariekoek eruit lichten.
Wat leidt tot een positieve
impuls voor de lokale en regionale (vrijetijds)economie.
Wat ik niet begrijp is dat niemand zijn mond opendoet over het alom bekende feit dat er behalve een Jumbo, Aldi en Kringloopwinkel er in die dordtse wijk verder geen enkele fuck te beleven is. Overigens zijn deze culturele hoogtepunten nauwelijks te belopen vanaf die idiote boot.
Een positieve impuls van grootte nul dus.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 20 jul 2013 18:13

Ik licht hieronder iets uit. Geen enkel voorbehoud wordt hier gemaakt. Onder het motto de maker veronderstelt dat dit het oudste en grootste houten schip is. Het D66 lid wat bezwaren heeft ingediend, zou de aangewezen persoon kunnen zijn om wat meer achtergrond informatie hierover te verstrekken. Was het wel een zuivere economische (lees toeristische) afweging of speelden religieuze belangen ook een rol? Zal hem een mailtje sturen.

Deze replica van het oudste en tevens grootste houten schip
ter wereld

Jinny

Bericht door Jinny » 20 jul 2013 18:45

Dan waren de gemeenteraadslieden in Schagen beter bij de tijd, ook daar is (met de vorige versie dekschuiten) geprobeerd de gemeente voor het creachristelijke karretje te spannen, maar daar is Huiberts vriendelijk doch dwingend verzocht die potentiële uitgebrande hoop resterende roest te verwijderen uit de haven.
Iets waar Huiberts behoorlijk de ziekte in had toen...

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 22 jul 2013 08:12

Idee de ark over volle zee naar "god's own country" laten varen :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 22 jul 2013 11:27

doctorwho schreef:Idee de ark over volle zee naar "god's own country" laten varen :idea:
Dat kunnen we de dieren niet aandoen. Windkracht 7 een beetje deining en de lasnaden breken van de pontons. En het houten skelet valt uit elkaar. 2 konijnen, 2 kippen, 2 cavia's verdrinken en de gekortwiekte papegaaien zitten op het enige wat echt kan blijven drijven; de reddingssloep. Ark 2 staat er waarschijnlijk op. En als Johan H. op de oceaan dobbert en vraagt om hulp aan een passerend schip dan zou ik hem een bijbel toewerpen.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 22 jul 2013 13:38

Kostelijke zonde van al het geld. Maar voor de kindjes wellicht leuk. "Diertjes" (de gehele biodiversiteit neem ik aan, incl alle misbaksels van god) kijken. En papa en mama kunnen het prima als indoctrinatiemateriaal gebruiken.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 22 jul 2013 17:25

dikkemick schreef:En papa en mama kunnen het prima als indoctrinatiemateriaal gebruiken.
Alle christelijke basisscholen schijnen een prospectus hebben gekregen. En dan gaat het over schoolreisjes. Of alle ouders op de hoogte zijn van het inhoudelijke deel van dit reli-pretpark dat vraag ik mij af. Met de bus naar Ome Huibers om daar crea-geschiedenisles te krijgen.

Plaats reactie