Forumregels

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Gesloten
Petra
Superposter

Forumregels

Bericht door Petra » 17 mei 2019 09:04

Nou zat ik me af te vragen welke regels ik dan overtreden had. Ik weet geen enkel voorval te bedenken waar op wat voor manier dan ook gemeld is dat ik een forumregel schond *buiten deze:
- Het gevalletje overlap met RRF.
- Een slotje op Qwerm
- Een teveel aan poppetjes. (Wat ik volgens mij al geminderd heb, maar als het nóg minder moet hoor ik dat graag).

Volgens mij is dit mijn hele strafdossier !

Bedenkende hoeveel topics ik heb gemaakt en het aantal reacties wat ik heb geschreven :roll: denk ik; ben ik nou gek? Dat valt toch wel mee?!

Regelovertredingen waar ik tegenaan zat te hikken dan? Ook goed. Ik heb geen idee. Dus ook dat mag van mij gewoon vriendelijk gezegd worden hoor!
Van dat onderschrift had ik namelijk echt geen flauw benul dat er iets aan mankeerde.

Als ik tevens bedenk wat er in de afgelopen periode (jaar zoiets) in totaal aan regels is overtreden, dan kom ik op die cartoon en een antisemitisme waarschuwing. (Niet van mij hè) Dat valt toch ook wel mee?!

Misschien gaat het niet eens om regelovertredingen. Maar ehhh.. zoals Fenomeen schreef die houdt niet van embedde YT's. Dus hé, mij maakt het niet uit. Linkjes plaats je sneller. Als iedereen dat prettiger vindt.. dan spreek je dat toch gewoon met mekaar af! Moet je het er wel een keertje over hebben. :idea:
Ennehhh.. waarin we ons hopelijk allemaal realiseren dat je forumgasten niet als kleine kinderen kunt behandelen, tenminste.. als je een normaal gesprek wilt voeren.

Dus bij deze.. een gewoon topicje over forumregels. Waarin we het hopelijk ook een beetje gezellig kunnen verwoorden met z’n allen.
Daarom heb ik het ook expres bij Goed Nieuws! geplaatst. :)

*
En idd. ik reken mijn op de spits drijf actie niet mee.

N.B.
Axxyanus, het zou je sieren als je nú eens niet op mij reageerde.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Waarom?
Diehard

Re: Forumregels

Bericht door Waarom? » 17 mei 2019 10:23

Petra schreef:
17 mei 2019 09:04

Bedenkende hoeveel topics ik heb gemaakt en het aantal reacties wat ik heb geschreven :roll: denk ik; ben ik nou gek? Dat valt toch wel mee?!

Regelovertredingen waar ik tegenaan zat te hikken dan? Ook goed. Ik heb geen idee. Dus ook dat mag van mij gewoon vriendelijk gezegd worden hoor!
Van dat onderschrift had ik namelijk echt geen flauw benul dat er iets aan mankeerde.

Als ik tevens bedenk wat er in de afgelopen periode (jaar zoiets) in totaal aan regels is overtreden, dan kom ik op die cartoon en een antisemitisme waarschuwing. (Niet van mij hè) Dat valt toch ook wel mee?!

Misschien gaat het niet eens om regelovertredingen. Maar ehhh.. zoals Fenomeen schreef die houdt niet van embedde YT's. Dus hé, mij maakt het niet uit. Linkjes plaats je sneller. Als iedereen dat prettiger vindt.. dan spreek je dat toch gewoon met mekaar af! Moet je het er wel een keertje over hebben. :idea:
Ennehhh.. waarin we ons hopelijk allemaal realiseren dat je forumgasten niet als kleine kinderen kunt behandelen, tenminste.. als je een normaal gesprek wilt voeren.

Dus bij deze.. een gewoon topicje over forumregels. Waarin we het hopelijk ook een beetje gezellig kunnen verwoorden met z’n allen.
Daarom heb ik het ook expres bij Goed Nieuws! geplaatst. :)

Dag Petra,

Ik heb me niet in de discussies rondom jou van de laatste weken laten horen.
Een aantal dingen:
- Jouw optreden is totaal vermoeiend. Om weeeeeer een topic rondom dit onderwerp te beginnen. Ik kan je verzekeren: jij wordt er niet gelukkiger van, de rest van de forum leden ook niet.
- Je beroept je op het het aantal topics en reacties dat je hebt geschreven. Misschien zit daar wel de crux in: in twee jaar tijd bijna zesduizend postings maken, dan wordt je teveel geleefd door zoiets als een forum, gaat ten kostte van de diepgang en levert gewoon irritaties op omdat je te weinig afstand kunt nemen. Misschien heb jij eindeloos tijd ter beschikking, doe je het beroepsmatig,etc. Mijn ervaring is dat ik veel postings toch maar niet plaats omdat ik het niets vind toevoegen en mezelf en anderen loopt te irriteren. Aantal postings is geen vrijbrief voor vrijer gedrag. Ik heb dit te vaak gezien: iemand zet zich keihard in als vrijwilliger en verwacht dan dat de rest zich naar hem of haar plooit. En lukt dat niet genoeg is het altijd bonje...
- Alle media hebben mogelijkheden hoe je omgaat met je gasten,etc. Bij twitter kun je iemand "blocken" richting jezelf. Iemand als Harald Doornbos( een van de betere oorlogscorrespondenten) heeft in ziin periode op twitter meer dan 4000 keer iemand geblockt. Niet omdat hij dat nou zo graag doet, wel om je eigen leven en van anderen in je "time-line" een beetje normaal te houden. En degene die worden geblockt snappen het nooit, ze hebben terechte kritiek (vinden ze ) en het ligt altijd aan de ander en ze zeuren er dan maar over door...net dreinende kleine kinderen. (he,....herken ik hier niet iets... ).
- Een forum is (denk ik ) iets wat overal aan het wegkwijnen is. Er is zoveel anders met zoveel meer bereik, alleen met een uniek "product" of persoon wil het nog wel wat zijn. En overal zie je steeds meer a-sociaal opboer gedrag, populistisch gekwaak, gelijk halen a.d.h.v dubieuze informatie, etc. Zonder moderatie ligt de bal (zoals twitter) bij de eindgebruiker. En ja iedereen wordt wel eens terecht gewezen,....ken jij een voetbal wedstrijd waar de scheidsrechter nooit op z'n fluitje blaast?.. En natuurlijk is iedereen het altijd met die scheidsrechter eens.....not....
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 17 mei 2019 10:58

Hi Waarom.
Je hebt het prima verwoord, dus dank daarvoor.
Volgens mij gaat het jou vnl om mijn aantallen.

Meestal hobbel ik ong. drie uurtjes in de vroege ochtend een beetje tussen pc en huishoudelijke dingetjes. Dus zoveel tijd kost het niet.
(Trouwens.. als je vijf uur opstaat heb je nogal wat tijd omhanden :lol: ).
Ik ben nu eenmaal wel razendsnel. Volgens mij ga ik vaak genoeg de diepte in. Maar ben idd. héél vlot met snelle opmerkingen of een grapje.
Ik had trouwens ook nog nooit geforumd dus voor mij was het een geweldig interessant nieuwtje.
Jij plaatst niet zoveel zeg je. Je klinkt alsof je wel een reactie bedenkt maar het niet opschrijft. Als je het mij vraagt is dat jammer. Ik zou graag zien dat je wat meer wél reageerde.

Dit topic heb ik gestart met de beste bedoelingen.
Daarom steek ik er nu ook meer tijd in om het het afgerond te hebben voor ik op vakantie ga want dan kom ik er niet aan toe om online te gaan. En ik zit nu toch veel achter de pc.
Daarna kan ik met een prettig gevoel weer hier terugkomen, of niet.
Het gaat me ook niet om ouwe koeien. Of over goedpraterij.. ik kijk vooruit en het is knap lastig inschatten als je zelf denkt.. het valt wel mee.
Geloof me of niet.. ik houd van zaken goed afronden.

Fenomeen bracht me werkelijk op het idee... dat het embedden van YT's misschien wel door veel mensen vervelend wordt gevonden.
En zo zijn er wellicht nog meer van die kleine stoordingetjes.
Wat jij zegt... dat je het prettig vindt om meer de diepte in te gaan. Is toch aan aardig en prima algemeen punt.
Het was meer die kant die ik op hoopte te gaan. Niet specifiek over mijn persoontje.
Misschien is forumregels niet de juiste titel.

Of een forum iets is wat wegkwijnt.. ik denk van niet.
Volgens mij heeft het juist potentieel. Maar enfin, ik ken geen andere.. geen flauw idee hoe het er daar aan toe gaat.
Is er op andere forums meer diepgang?
Of is dat op andere forums juist niet zo?
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 17 mei 2019 13:44

@Petra,
De forum admin heeft je gisteren laten horen dat er genoeg is gezegd en we klaar zijn met de forumregels. (Misschien is het je ontgaan: viewtopic.php?p=564287#p564287).
Daarom een slotje op dit topic.

Neemt niet weg dat het de moeite waard is om de reaktie van Waarom? nog eens een paar maal opnieuw vooral met een luisterend oor te lezen.
Born OK the first time

Gesloten