Vrije tarieven tandartsen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fish
Moderator

Re: Vrije tarieven tandartsen

Bericht door Fish » 12 okt 2011 19:04

Cactus schreef:Mijn vrouw had onlangs een probleem met een kies waar een implantaat voor in de plaats moest komen. Kosten: Bijna 2000 euro! Vergoeding verzekeraar: Nul komma nul! Tel uit je winst!
Dan is ze waarschijnlijk ook naar het ziekenhuis geweest, een tandarts zet geen implantaat zover ik weet.
En voor die 60 euro is meer gedaan als alleen controle denk ik, tandsteen, verdoving?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick » 12 okt 2011 19:09

straks is een goed gebit alleen nog voor de rijken , want iemand die noodgedwongen in de uitkering zit kan het gewoonweg niet betalen , ik vind het meer dan schofterig, laat ze dan het naar inkomsten rekenen de rijken betalen meer en de armen betalen weinig
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 12 okt 2011 19:39

BadAssChick schreef:straks is een goed gebit alleen nog voor de rijken , want iemand die noodgedwongen in de uitkering zit kan het gewoonweg niet betalen , ik vind het meer dan schofterig, laat ze dan het naar inkomsten rekenen de rijken betalen meer en de armen betalen weinig
Maar dat is al zo via het inkomensafhankelijke deel waardoor meer draagkrachtigen meer betalen. Zie voorgaande rekenvoorbeelden in dit draadje. Ik denk overigens dat een goed gebit voor een groot deel in de verantwoording van de tandenknarser zelf ligt. Uitgebreide sanering is meestal niet het gevolg van een tandenpoetsend flossend en niet rokend voortraject. Ik hoor zelfs tandartsen klagen dat als het zo door gaat er minder te verdienen valt. Ik heb gelukkig een goed gebit en geen vullingen of kronen. Wel verstandskiezen door kaakchirurg laten verwijderen, helaas dekte mijn polis destijds voor tandartskosten dit niet daar dit onder andere zorg viel en ik als arme zelfstandige verplicht privé verzekerd was met een zo hoog mogelijk eigen risico om de maandpremie te drukken. Ik mocht de kosten dus zelf ophoesten. Heb sinds die tijd ook afgezien van tandartsverzekering. Maar nogmaals via de belastingen betalen veelverdieners al meer.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

a.r.

Bericht door a.r. » 12 okt 2011 20:00

De tarieven die een tandarts tot eind 2011 max mag rekenen:
http://www.tandarts.nl/public/pdf/tarieven_2011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb overigens het donkerbruine vermoeden dat ik op zoek zal moeten gaan naar een andere tandarts....de praktijk is in de loop der jaren steeds verder uitgebreid en luxer geworden...t lijkt inmiddels een soort privé kliniek. De porsche van de tandarts en al het goud om het halsje van mevrouw zullen ergens van betaald moeten worden. (overigens is mijn tandarts een erg vriendelijke man én een zeer bekwame tandarts ...met een bitch van een vrouw, ook tegen hem én wáár de patienten bij zitten/liggen....dat dan wel weer :angel12: )

BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick » 12 okt 2011 20:01

mijn dochter Nicole moet oude vullingen laten vervangen en ze moet op een afgebroken kies een kroon laten zetten incl zenuwbehandeling , kosten 400,00 euro ,dat kan ze niet betalen en de verzekering dekt het niet ,plus dat ze al 135,00euro per maand betaald aan zorgverzekering... ik vind het te belachelijk voor woorden dat ze zoveel moet betalen en dat ze de tandarts uit de basis hebben gegooid
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus » 12 okt 2011 20:03

Fishhook schreef:
Cactus schreef:Mijn vrouw had onlangs een probleem met een kies waar een implantaat voor in de plaats moest komen. Kosten: Bijna 2000 euro! Vergoeding verzekeraar: Nul komma nul! Tel uit je winst!
Dan is ze waarschijnlijk ook naar het ziekenhuis geweest, een tandarts zet geen implantaat zover ik weet.
En voor die 60 euro is meer gedaan als alleen controle denk ik, tandsteen, verdoving?
Nee, onze tandarts is volledig uitgerust met eens soort operatiekamer e.d.volgens mijn vrouw. Hij zal daar ook wel bevoegd toe zijn. Kies was eerder gevuld maar de bovenzijde brak tijdens het eten volledig af. Was niet meer te herstellen. Oplossing was een implantaat. Restant kies werd "getrokken" en toen begon die behandeling voor een implantaat. Kostte werkelijk bijna 2000 euro! t Zit fantastisch en zij heeft geen enkele klacht gehad. t Was wel een rib uit ons lijf...eh budget.

Jaarlijkse controle is idd incl. tandsteenverwijdering, gebit geheel nakijken op gaatjes, en weer geheel netjes oppoetsen. Hier geen verdoving. Ik zal de juiste kosten nog opzoeken voor je. Ik kan er naast zitten maar dit bedrag staat mij bij. Duur behandeling was iets minder dan 30 minuten.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 12 okt 2011 23:02

Cactus schreef:Jaarlijkse controle is idd incl. tandsteenverwijdering, gebit geheel nakijken op gaatjes, en weer geheel netjes oppoetsen. Hier geen verdoving. Ik zal de juiste kosten nog opzoeken voor je. Ik kan er naast zitten maar dit bedrag staat mij bij. Duur behandeling was iets minder dan 30 minuten.
Misschien eens goed naar je rekening kijken.

http://financieel.infonu.nl/verzekering ... emies.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mypos
Banned

Bericht door Mypos » 12 okt 2011 23:19

Loekie1 schreef:Mijn vraag is: waarom is het nodig, die vrije tarieven. De zorgkosten reizen de pan uit. Ik heb liever wachtlijsten zoals vroeger dan dat ik honderden euro's per maand moet betalen. En zo denken er heel veel, want steeds meer mensen weigeren de premie te betalen.
Ikzelf leef bewust gezond en heb de laatste twintig jaar behalve de tandarts, meestentijds voor controle, geen gebruik gemaakt van de gezondheidszorg. Toch moet ik gigantische bedragen betalen voor de premie. Ik vind dat mensen die jarenlang geen gebruik maken van de gezondheidszorg op zijn minst een korting moeten krijgen. Dat stimuleert mensen om gezonder te leven.
Mensen weigeren om de premie te betalen?

Ze kunnen nu toch loonbeslag leggen als je de premie niet betaalt?
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”

a.r.

Bericht door a.r. » 13 okt 2011 07:34

Klopt Mypos, die mensen begrijpen niet waar ze aan begonnen zijn, ieder inwoner van Nederland is verplicht om die premie te betalen. Reken even mee:

Je betaald een jaar lang niet je premie, van laten we voor het gemak zeggen 100,00 pm x12 = 1200,00
Je krijgt de nodige aanmaningen, er komen incassokosten en rente bij, maar je betaald nog steeds niet, de zorgverzekeraar geeft het uit handen aan een deurwaarder, die moet zien te incasseren via nog steeds, een minnelijke incasso....de kosten voor die mensen worden steeds hoger omdat er steeds meer administratieve handelingen verricht moeten worden...nog steeds wordt er niet betaald, de deurwaarder moet naar de rechter om betaling af te dwingen ...ook dat brengt kosten met zich mee....vonnis, exploten.....de rekening die oorspronkelijk 1200,00 euro bedroeg kan op deze manier oplopen tot ettelijke duizenden euro's en dan bedoel ik 3,4,5 duizend euro! Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Iedereen betaald, ziek of gezond, zo is het nu eenmaal afgesproken.

Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 » 13 okt 2011 08:30

a.r. schreef:Klopt Mypos, die mensen begrijpen niet waar ze aan begonnen zijn, ieder inwoner van Nederland is verplicht om die premie te betalen. Reken even mee:

Je betaald een jaar lang niet je premie, van laten we voor het gemak zeggen 100,00 pm x12 = 1200,00
Je krijgt de nodige aanmaningen, er komen incassokosten en rente bij, maar je betaald nog steeds niet, de zorgverzekeraar geeft het uit handen aan een deurwaarder, die moet zien te incasseren via nog steeds, een minnelijke incasso....de kosten voor die mensen worden steeds hoger omdat er steeds meer administratieve handelingen verricht moeten worden...nog steeds wordt er niet betaald, de deurwaarder moet naar de rechter om betaling af te dwingen ...ook dat brengt kosten met zich mee....vonnis, exploten.....de rekening die oorspronkelijk 1200,00 euro bedroeg kan op deze manier oplopen tot ettelijke duizenden euro's en dan bedoel ik 3,4,5 duizend euro! Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Iedereen betaald, ziek of gezond, zo is het nu eenmaal afgesproken.
Als half Nederland niet betaalt is innen een onbegonnen zaak.

Nog even over het vrijgeven van de tarieven, dit is weer typisch zo'n zaak waar er geen probleem was en er een probleem gemaakt wordt. De politiek was daar de afgelopen jaren een kei in. Alles loopt goed? O, dan gaan wij het veranderen. Met als gevolg desastreuze wetten en besluiten.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 13 okt 2011 08:38

doctorwho schreef: Maar dat is al zo via het inkomensafhankelijke deel waardoor meer draagkrachtigen meer betalen.
maari s de verdeling eerlijk?
als ik bad ass haar voorbeeld zie dan val ik om van verbazing
140 per maand en niets tussenkomen bij relatief eenvoudige tandbehandeling

who, het is niet eens erg dat de rijke zich beter kan indekken maar de staat is wel verplicht om een fatsoenlijke acceptabele basiszorg voor IEDEREEN te garanderen.
deurwaarders op werklozen sturen omdat ze geen 150 per maand kunnen neertellen is niet echt sociaal te noemen me dunkt

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 13 okt 2011 11:30

appelfflap schreef:deurwaarders op werklozen sturen omdat ze geen 150 per maand kunnen neertellen is niet echt sociaal te noemen me dunkt
150 lijkt mij wat veel voor één persoon dan heb je ook wel tot over je oren in de aanvullende polis gestoken. Er zij daarnaast wat compensatieregelingen. Maar het zou wellicht goed zijn de basispremie ook vooraf in te houden.
Nb niet ieder zonder werk zit ook automatisch op een houtje te knagen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Mypos
Banned

Bericht door Mypos » 13 okt 2011 12:09

a.r. schreef:Klopt Mypos, die mensen begrijpen niet waar ze aan begonnen zijn, ieder inwoner van Nederland is verplicht om die premie te betalen. Reken even mee:

Die incassobureaus zijn echt een stelletje aasgieren idd. Heb zelf ook wel eens een bedrag gehad wat naar de incasso is gegaan. Daar drukken ze zonder aarzelen zo 100 euro bij op. Van de zotte.
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”

a.r.

Bericht door a.r. » 13 okt 2011 18:19

Er bestaat een verschil tussen incassobureau's en deurwaarders. Deurwaarder is een ambt en hij kan zoals je in de link kunt lezen naast zijn ambt een incassobureau beginnen http://nl.wikipedia.org/wiki/Incassobureau" onclick="window.open(this.href);return false; http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerechtsdeurwaarder" onclick="window.open(this.href);return false;
Echter, je hoeft geen deurwaarder te zijn OM een incassobureau te beginnen, in principe kan iedereen dat doen. Een deurwaarder is ook gebonden aan een eed en zal als hij een incassobureau begint gezien zijn ambtelijke status wel uitkijken die status op het spel te zetten. Wat je schrijft over 100,00 incassokosten lijkt me zeer onwaarschijnlijk als het om een betrekkelijk klein bedrag gaat, bovendien zijn er dan al meerdere aanmaningen door de schuldeiser de deur uitgedaan, na 2 of 3 aanmaningen door de schuldeiser, stuurt deze de nota(s) door naar een incassobureau en/of deurwaarder, die zullen proberen de zaak op minnelijke wijze te schikken (vaak met de mogelijkheid tot een betalingsregeling) blijft de debiteur dan nog in gebreke dán pas komt de deurwaarder er aan te pas en gaan de kosten enorm oplopen, doordat er exploten, dagvaardingen en rechterlijke vonnissen geschreven moeten worden. Normaal gesproken zal het bedrag dat voldaan moet worden bovenop de hoofdsom om en nabij de 40,00 euro bedragen en zeker geen 100,00 euro zoals door jou vermeld!

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 13 okt 2011 19:51

a.r. schreef:Klopt Mypos, die mensen begrijpen niet waar ze aan begonnen zijn, ieder inwoner van Nederland is verplicht om die premie te betalen.
Klaag klaag klaag... [-X volgens de Euro Health Consumer Powerhouse Index, een uitvoerig onderzoek naar de Europese gezondheidszorg van het Zweedse Health Consumer Powerhouse (whats a name), zijn we de Europese kampioen gezondheidszorg. En dat met grote afstand! De Zweedse onerzoekers komen superlatieven te kort wanneer ze ons zorgstelsel beschrijven. Het enige puntje kritiek zij de wachtlijsten. Die mogen hier wel ietsje korter.
Door de bezuinigingen zal daar dus iets van af gaan, maar dat zal ook wel in andere landen het geval zijn.

http://www.healthpowerhouse.com/files/T ... rlands.doc" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie