Erkenning Palestina is goed/slecht voor Israël

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cactus
Bevlogen

Re: Erkenning Palestina is goed/slecht voor Israël

Bericht door Cactus » 06 okt 2011 13:03

lost and not found yet! schreef:@cactus:

Palestina een buffer tussen Israel en eventuele aanvallers? Palestina zal gewoon mee doen! Bekijk de doelstellingen van de Fatah beweging en de Hamash maar! En wat de verdedigbare grenzen betreft, ben je de raketaanvallen op Israel van de laatste paar jaren vergeten?
Ten eerste geloof ik niet in aanvallen van buurlanden op Israel en ten tweede zal een eventueel Palestina totaal geen partij zijn voor Israel. Ten derde staat Uncle Sam altijd klaar om het filiaal Israel te helpen, te land, ter zee en in de lucht.
Die aanvallen met raketjes door Hamas is een antwoord op de bezetting van delen van Gaza. Bij de verdeling van Palestina was de Gazastrook 3x groter dan nu! Die raketjes vallen vnl neer in delen van Gaza die bezet en bewoond worden door Israeliers.
Tegen raketaanvallen helpen geen muren of verdedigbare grenzen. Je kan er alleen een raketafweersysteem voor bouwen en dan maakt het niet uit of er nog een stukje westbank tussen ligt.
Heb je de doelstellingen van de zionisten wel eens goed gelezen ??.............................

Were the Zionists prepared to settle for the territory granted in the 1947 partition?

“While the Yishuv’s leadership formally accepted the 1947 Partition Resolution, large sections of Israel’s society — including...Ben-Gurion — were opposed to or extremely unhappy with partition and from early on viewed the war as an ideal opportunity to expand the new state’s borders beyond the UN earmarked partition boundaries and at the expense of the Palestinians.” Israeli historian, Benny Morris, in “Tikkun”, March/April 1998.

Public vs private pronouncements on this question.

“In internal discussion in 1938 [David Ben-Gurion] stated that ‘after we become a strong force, as a result of the creation of a state, we shall abolish partition and expand into the whole of Palestine’...In 1948, Menachem Begin declared that: ‘The partition of the Homeland is illegal. It will never be recognized. The signature of institutions and individuals of the partition agreement is invalid. It will not bind the Jewish people. Jerusalem was and will forever be our capital. Eretz Israel (the land of Israel) will be restored to the people of Israel, All of it. And forever.” Noam Chomsky, “The Fateful Triangle.”

Bijna al deze woorden zijn tot nu toe uitgekomen. De illegale bouw van die Israelische nederzettingen op de westbank is een deel van die zionistische expansiepolitiek.
Om terug te komen op het topic: De vorming van een Palestijnse staat zal moeten inhouden dat de westbank deel wordt van die staat en dat alle illegale Israelische nederzettingen moeten worden ontruimd door de bewoners. Daarom wil Israel geen Palestijnse staat zien komen. :twisted:

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 06 okt 2011 22:09

Sorry hoor! Maar nooit gelezen of gehoord van de raketaanvallen op het noorden van Israel? Kiryat Shmona? Compleet uitgestorven door de dreigende en echte raketaanvallen vanuit Libanon?!
En natuurlijk ken ik de standpunten van Israel! En natuurlijk zijn ze de 51th State of the United States! Nou en? En natuurlijk ben ik het met veel dingen, wat politiek betreft in Israel, niet eens! Maar ik denk, naar mijn bescheiden mening, dat Israel moet kiezen tussen twee onmogelijke beslissingen! Dat is ook mijn ervaring als ik met Joodse en Palestijnse vrienden in Israel en in de Gazastrook spreek! En afspraken uit het verleden, zijn helaas, nooit een garantie voor de toekomst! Pijnlijk, maar waar!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus » 07 okt 2011 13:28

lost and not found yet! schreef:Sorry hoor! Maar nooit gelezen of gehoord van de raketaanvallen op het noorden van Israel? Kiryat Shmona? Compleet uitgestorven door de dreigende en echte raketaanvallen vanuit Libanon?!
En natuurlijk ken ik de standpunten van Israel! En natuurlijk zijn ze de 51th State of the United States! Nou en? En natuurlijk ben ik het met veel dingen, wat politiek betreft in Israel, niet eens! Maar ik denk, naar mijn bescheiden mening, dat Israel moet kiezen tussen twee onmogelijke beslissingen! Dat is ook mijn ervaring als ik met Joodse en Palestijnse vrienden in Israel en in de Gazastrook spreek! En afspraken uit het verleden, zijn helaas, nooit een garantie voor de toekomst! Pijnlijk, maar waar!
Natuurlijk heb ik gehoord van die raketaanvallen in het noorden van Israel. Maar heb jij ooit gelezen dat een groot stuk in het noorden van v.m. Palestina aan de Palestijnen was toegewezen middels Resolutie 181 ? Dat is in 1948 gewoon ingepikt door Israel! Ik beschouw dit nog steeds als bezet Palestijnse gebied en daar behoren geen Israeliers te wonen. Dus beschouw ik een beschieting met raketjes gewoon als een poging tot verdrijving van de bezetters.
Nou en ? Waarom steunt de USA Israel in zijn expansie politiek? Omdat een onevenredig groot deel van de politici joodse Amerikanen zijn en veel anderen staan onder de invloed van AIPAC . Hun beslissingen zijn niet gebaseerd op eerlijkheid, vrijheid en democratie maar op bevoordeling van Israel. De USA staat z.g. bol van vrijheid en democratie maar zodra de Palestijnen hierom vragen dan geeft de USA niet thuis!
Een mooi voorbeeld is de verontwaardiging van de USA omdat Rusland en China hun veto hebben uitgesproken tegen een meerderheid van de VN om Syrië zwaar te berispen voor die wrede onderdrukking van het Syrische volk. Maar als Palestijnen dit doen middels hun Intifada's dan hoor je de USA niet met steun betuigingen voor een eigen Palestijnse staat ! In tegendeel!
Het is helaas zo dat Israel geen kwaad kan doen in het westen omdat het allemaal dezelfde joods/christelijk soep is. Objectiviteit is ver te zoeken en de werkelijke oorzaak van dit conflict ligt in 1948 ! Israel houdt zich niet aan de verdeling die het wel geaccepteerd heeft ! Er werd in dit topic nu wel een mooi plaatje getoond waaruit moet blijken dat Israel tevreden zou zijn met een stukje land ter grootte van een zakdoek of tafelkleed. Nou, dat is pure verlakkerij want zelfs die 55% van Palestina die het kreeg toegewezen bleek niet voldoende te zijn ! Ik kan daarom heel goed begrijpen dat de Palestijnen de huidige situ niet accepteren. Helaas willen de joods/christelijke regeringen in het westen dit niet inzien.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 08 okt 2011 00:34

Rest my case! Ik heb deze discussie zo vaak gedaan, en helemaal niet ten nadele van jouw standpunten, die ik zeker begrijp, en tot zekere hoogte ook onderschrijf! Been there, seen it, done that! Wat niet wegneemt dat ik nog steeds vind dat Israel de meest stabiele factor in het Midden-Oosten is! En nogmaals, afspraken uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst! Indien ik het niet eens ben met de afspraken die mijn vader vroeger heeft gemaakt, moet ik ze dan ten koste van alles, terwijl er in 40 jaar zoveel is veranderd, toch nakomen?
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Destinesia

Bericht door Destinesia » 08 okt 2011 03:23

lost and not found yet! schreef:Been there, seen it, done that! Wat niet wegneemt dat ik nog steeds vind dat Israel de meest stabiele factor in het Midden-Oosten is!

En zo is het.

Eens.... :!:

Ik ben die anti-Israel discussies ook spuugzat. Maar ik weet er ook geen oplossing voor. Maar ik zie het er wel van komen dat die Palestijnse staat er eens zal zijn wegens de grote niet afnemende druk op Israel. Maar wat er dan gebeurd en hoe dat er uit zal zien ........Geen idee. Ik vrees het ergste ....

Misschien wel een totaal Armageddon tot in de puntjes door alle gelovigen eeuwenlang collectief gedirigeert, 'geprofeteerd' en 'vervult' met écht bloed zweet en tranen maar helaas geen Jezus, Messias of Madhi als "reddende God" in Le Grand Finale.

siger

Bericht door siger » 08 okt 2011 11:45

Destinesia schreef:Ik ben die anti-Israel discussies ook spuugzat. Maar ik weet er ook geen oplossing voor. Maar ik zie het er wel van komen dat die Palestijnse staat er eens zal zijn wegens de grote niet afnemende druk op Israel. Maar wat er dan gebeurd en hoe dat er uit zal zien ........Geen idee. Ik vrees het ergste ....

Misschien wel een totaal Armageddon tot in de puntjes door alle gelovigen eeuwenlang collectief gedirigeert, 'geprofeteerd' en 'vervult' met écht bloed zweet en tranen maar helaas geen Jezus, Messias of Madhi als "reddende God" in Le Grand Finale.
Ik ben het spuugzat dat Israel zowat het enige politieke issue is waar elke discussie steendood eindigt met heilige verontwaardiging, rabiate pathos en religieus/racistisch particularisme.

Als je je daarin wil wentelen, raad ik je ten stelligste af iets van of over Hannah Arendt of Shlomo Sand te lezen, en je veeleer te wenden tot filmpjes van Israelische generaals.

En bijven ontwijken van waar het feitelijk om gaat: wat geeft wie het recht jouw huis af te nemen? Meer beschaafde/ontwikkelde/stabiele inbrekers? God heeft het gezegd? Geschiedvervalsing? Gefabriceerd erfrecht?

Een ernstig vraagje (het lijkt absurd, maar het blijkt wel mogelijk): wat als de UN zou beslissen dat de Tutsi's na de genocide van 1994 niet langer in Rwanda konden leven, en hen Nederland schonken als nieuwe tehuis?

Hiermee heb ik al mijn redelijke argumenten opgebruikt. Ik ge me wat inlezen over de ideologische/politieke/financiele relaties tussen US-evangelicals en Israel, want alle irrationalisme wijst in die richting.
Laatst gewijzigd door siger op 08 okt 2011 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 08 okt 2011 11:46

Pat Condell heeft weer een nieuwe video, nu over Israël;
http://www.youtube.com/watch?v=j1N1zhUm ... ploademail" onclick="window.open(this.href);return false;

Klik even voor meer op : Meer weergeven .
Onder de video.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus » 08 okt 2011 13:34

lost and not found yet! schreef:Rest my case! Ik heb deze discussie zo vaak gedaan, en helemaal niet ten nadele van jouw standpunten, die ik zeker begrijp, en tot zekere hoogte ook onderschrijf! Been there, seen it, done that! Wat niet wegneemt dat ik nog steeds vind dat Israel de meest stabiele factor in het Midden-Oosten is! En nogmaals, afspraken uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst! Indien ik het niet eens ben met de afspraken die mijn vader vroeger heeft gemaakt, moet ik ze dan ten koste van alles, terwijl er in 40 jaar zoveel is veranderd, toch nakomen?
Ik vind juist dat de Palestijnse kwestie het midden oosten enorm instabiel heeft gemaakt omdat veel Arabische landen het niet pikken dat Europese joden de autochtone Arabieren( Palestijnen) onderdrukt, hun land bezet en annexeert, Palestijnse vluchtelingen niet toestaat om terug te keren naar hun geboortegrond, doorgaat met de illegale bouw van nederzettingen op de westbank etc etc.
Verder vind ik jouw opinie dat afspraken uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst een vreemde gedachtenkronkel. Israel, of liever gezegd, de Europese zionisten aanvaardden het vastgelegde in VN Resolutie 181 van 1947 . Hieruit vloeide voort dat Israel kon ontstaan maar het hield ook in dat de Palestijnen 45 % van het v.m Palestina zouden krijgen en dat iedere joodse en Palestijnse inwoner mocht kiezen in welk deel hij/zij wilde gaan wonen. De VN heeft meer dan 60 resoluties uitgebracht tegen het beleid van Israel maar dit land stoort zich totaal niet aan die resoluties. Hoezoe stabiele factor?
Het is juist omdat Israel zich niets aantrekt van die VN resoluties het zich aldoor bedreigd voelt door andere Arabische landen. Voor mij is het totaal onbegrijpelijk dat het westen zich dáár niet druk over maakt! Israel MOET de gevluchte Palestijnen toelaten zoals de VN dat vraagt. Israel MOET de bezette gebieden ontruimen zoals VN Res. 242 dat verlangt. enz enz.

Juist omdat Israel duidelijk uit is op de verdrijving van alle Palestijnen en geheel v.m. Palestina wil inlijven zal het daar NOOIT een vredig gebied worden.Israel heeft dit in eigen hand!

Tenslotte dit: Tijdens de 2de WO werden veel joodse bezittingen geroofd door de nazis. Veel kunstschatten kwamen via via in bezit van particulieren en musea niet wetende dat de ware eigenaren waren omgekomen en dat de rechten nu bij familie van die slachtoffers liggen. Dan wordt toch ook alles uitgezocht en indien bewezen, worden die bezittingen overgedragen aan de oorspronkelijke eigenaren of familie daarvan. Dan wordt toch ook niet gezegd : Oh, maar dat is 60 jaar geleden gebeurd en we leven nu in een andere tijd!
Als ik een belofte doe dan houd ik mij daar ook aan, ook na 60 jaar!

Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus » 08 okt 2011 14:15

Fishhook schreef:Pat Condell heeft weer een nieuwe video, nu over Israël;
http://www.youtube.com/watch?v=j1N1zhUm ... ploademail" onclick="window.open(this.href);return false;

Klik even voor meer op : Meer weergeven .
Onder de video.
Dat is ZIJN opinie maar hij vergeet een belangrijk iets: Dat stukje Palestina werd sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid bewoond door Arabieren die zich later Palestijnen noemden naar het land. Als je zo'n 13 eeuwen daar woont dan is het van de gekke dat immigranten van Europese landen zomaar even je land inpikken en je gaan koeionneren.Wel volk pikt dit ?
WIE vermoordden 6 miljoen joden? ...........Christelijke Europenanen! Op hun koppel stond: GOTT MIT UNS ! Tijdens de kerstdagen schaarden zij zich ook rond de Weinachtsbaum (Tannenbaum) en gingen naar een of andere kerk.Of is Duitsland plotseling geen christelijk land meer?
Welke landen weigerden om gevluchte joden toe te laten in 1938/39?
De VS en Engeland !!!!Schepen vol joodse vluchtelingen moesten terugkeren. Hoe humaan!
Ja. één of andere extremistische Moefti bood Hitler aan met hem te vechten. Waarom? Niet om joden te doden maar om de Engelsen helpen te verdrijven.
Ook zionisten boden aan om met de nazis te gaan strijden hetgeen werd afgewezen. Dit wordt echter nooit vermeld door pro zionisten zoals Pat Condell.
Het is een mantra te beweren dat de Palestijnen geen vrede willen. Dat moet echter gepaard gaan met een eigen Palestijnse staat en dát wil Israel niet! Arafat heeft in een brief tijdens de Oslo accoorden officieel verklaard de staat Israel te erkennen!
Amerika heeft zelfs eens aangeboden om garant te staan voor de veiligheid van Israel indien er een Palestijnse staat zou worden opgericht. Dat werd door Israel afgewezen. Zo zijn er vele voorbeelden aan te dragen waaruit blijkt dat er best een oplossing kan worden gevonden maar daarvoor zijn enkele concessies noodzakelijk van beide kanten.
!)) Israel zal alle bezette gebieden moeten ontruimen en het oostelijk deel van Jeruzalem aan de Palestijnen moeten overdragen.
2) De Palestijnen zullen moeten beloven en aanvaarden dat zijn NOOIT een aanval op Israel zullen initiëren of een aanval van andere landen op Israel zullen steunen.
3) Palestijnse vluchtelingen die willen terugkeren moeten dat gewoon kunnen doen zoals de VN dit eerder heeft gevraagd.

Het feit dat Hamas bestaat is een regelrecht gevolg van decennia van onderdrukking, landroof en moord.
Hamas werd n.b. op democratische wijze gekozen met behulp van Israel! Dat er extreme militante vleugels in zijn is begrijpelijk maar die werken averechts . Ook onder de zionisten vind je extreme militante figuren zoals die landrovers pur sang, de z.g. kolonisten. Wat dacht je van die Lieberman? Die vond dat Gaza maar hetzelfde moet krijgen wat Japan dwong tot overgave. Dus er een atoombom op gooien. Andere Palestijnen wilde hij verdrinken in de Dode Zee. (Hoe? je blijft daar drijven)
Dát hoorde ik allemaal niet in die speech van Pat Condell. Die zet iedereen, die achter de Palestijnse zaak staat weg als links en misleid ! M.a.w. zij die vóór Israel pleiten zijn rechts. Nou, dáár moet je het dan van hebben ? :shock:

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 08 okt 2011 14:59

!)) Israel zal alle bezette gebieden moeten ontruimen en het oostelijk deel van Jeruzalem aan de Palestijnen moeten overdragen.
En dat gebeurd niet, dus zitten ze daar over honderd jaar nog te bakkeleien.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

dingo
Geregelde verschijning

Bericht door dingo » 08 okt 2011 15:46

Cactus schreef: WIE vermoordden 6 miljoen joden? ...........Christelijke Europenanen! Op hun koppel stond: GOTT MIT UNS ! Tijdens de kerstdagen schaarden zij zich ook rond de Weinachtsbaum (Tannenbaum) en gingen naar een of andere kerk.Of is Duitsland plotseling geen christelijk land meer?
Ja hoor Nazi's waren christenen, vandaar dat al die christenen die christen wilde blijven ook naar de concentratiekampen werden gestuurd. Duitsland was ten tijde van Hitler na 1933 bepaald geen democratisch land meer maar een dictoriaal regime.
It is not the duty of religion to say HOW things happen, but WHO is behind it. Science, on the other hand, will tell you HOW, but not WHO is behind it. I see no conflict whatsoever between the Big Bang and my faith. Between evolution and my faith. I see God's hand behind it.

Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus » 08 okt 2011 15:48

Fishhook schreef:
En dat gebeurd niet, dus zitten ze daar over honderd jaar nog te bakkeleien.
Dus zou die komiek Condell zijn speeches eens moeten herzien.
Maar wij als westerse landen zouden onze hulp in welke vorm dan ook moeten stoppen aan Israel dat gewoon niet wil voldoen aan begrijpelijke en legitieme eisen. Israel vraagt zelf om problemen met andere landen.

GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH » 08 okt 2011 15:59

@ Cactus
*
Het is hiero een goed gebruik dat als je iets heel stellig beweert ...
Cactus schreef:<< >>
pro zionisten zoals Pat Condell.
<< >>
... dat je dan vervolgens ook de juistheid aantoont van hetgeen je beweert,
persoonlijk heb ik Pat Condell nog nooit betrapt op 'pro Zionisme', dus
waar baseer je deze bewering op dat Pat Condell 'pro Zionisten' zou zijn?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*

Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus » 08 okt 2011 16:09

GayaH schreef:@ Cactus
*
Het is hiero een goed gebruik dat als je iets heel stellig beweert ...
Cactus schreef:<< >>
pro zionisten zoals Pat Condell.
<< >>
... dat je dan vervolgens ook de juistheid aantoont van hetgeen je beweert,
persoonlijk heb ik Pat Condell nog nooit betrapt op 'pro Zionisme', dus
waar baseer je deze bewering op dat Pat Condell 'pro Zionisten' zou zijn?
Op hetgeen hij zei in zijn speech!

siger

Bericht door siger » 08 okt 2011 16:10

Ik neem aan dat Cactus "christelijk Europa" bedoelt. Je weet wel, zoals christenen het wilden vastleggen in de Europese grondwet. Volgens http://www.europa-nu.nl/id/vgokjhior4nz ... e_grondwet" onclick="window.open(this.href);return false; waren bijvoorbeeld Wilfried Martens en Janpeter Balkenende voorstander.
dingo schreef:...vandaar dat al die christenen die christen wilde blijven ook naar de concentratiekampen werden gestuurd...
Noem er eens twee, zodat ik weet waar je op doelt?
dingo schreef:Duitsland was ten tijde van Hitler na 1933 bepaald geen democratisch land meer maar een dictoriaal regime.
Wat heeft democratisch met christelijk te maken?

Plaats reactie