Taugé, sojascheuten en andere spruitgroente.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Marc G
Forum fan

Re: Taugé, sojascheuten en andere spruitgroente.

Bericht door Marc G » 08 jun 2011 11:00

@ Kitty,
In je link stond dit.
While resistance to a single antibiotic is common, the creation of a strain of e.coli that's resistant to eight different classes of antibiotics -- in combination -- simply defies the laws of genetic permutation and combination in the wild. Simply put, this superbug e.coli strain could not have been created in the wild. And that leaves only one explanation for where it really came from: the lab.

Learn more: http://www.naturalnews.com/032622_ecoli ... z1OflDUkGS
Het hele verhaal is opgebouwd rondom de assumptie dat een e-coli bacterie op een natuurlijke manier nooit resistent kan worden tegen 8 verschillende klassen antibiotica.
Ik ben echter door het artikel niet gaan snappen waarom dat niet kan, of waarom dat zo onwaarschijnlijk is.
Daarna gaat hij verder met zijn conspiracy theorie over Big Farma die niet wil dat we gezonde groenten eten. Dan haak ik een beetje af, terwijl ik het een interessante theorie vind, waar de mogelijkheid van bioterrorisme en oorlogsvoering ook om de hoek ligt. Waarom in Duitsland?

siger

Bericht door siger » 08 jun 2011 13:12

Marc G schreef:Het hele verhaal is opgebouwd rondom de assumptie dat een e-coli bacterie op een natuurlijke manier nooit resistent kan worden tegen 8 verschillende klassen antibiotica.
Ik ben echter door het artikel niet gaan snappen waarom dat niet kan, of waarom dat zo onwaarschijnlijk is.
Het zal wel onwaarschijnlijk zijn, gelukkig maar, maar het kan en gebeurt wél. Het artikel spreekt van "laws of genetic permutation and combination" en zoiets bestaat volgen mij gewoon niet.

De schrijver bedoelt misschien dat (1)mutaties toevallig gebeuren en dus aan kansrekening onderhevig zijn, en dat (2) één gen één kenmerk vertegenwoordigt. Beide veronderstellingen zijn achterhaald door de ontwikkelingen op gebied van Evo-Devo en dergelijke. Het is best mogelijk dat een bacterie resistentie opbouwt voor verschillende antibiotica door één verandering die gevolgen heeft in het wijdere systeem. Aan de andere kant is zo'n veronderstelling niet nodig. Als de de EHEC haar leven doorbrengt in het darmstelsel van Europese runderen, zoals gezegd wordt, heeft ze vermoedelijk meer antibiotica ontmoet dan de meesten van ons.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 09 jun 2011 06:47

Rode bietenspruiten.
Bietenspruiten worden niet gegeten. In het programma zei Bleker dat hij er zelf nog nooit van had gehoord en dat hij zich heeft laten vertellen dat het een soort garnituur is. "Het lijkt een beetje op taugé, maar dan met een ander kleurtje. Het schijnt als garnituur gebruikt te worden bij salades."
"Heeft zich laten vertellen" vind ik een mooie uitdrukking.
Die zouden ze hier op het forum ook vaker moeten gebruiken.
Ik heb me laten vertellen dat........................
Ik heb ze wel eens gegeten, die rode bietenspruiten. Lekkerder dan preischeuten.
In Duitsland zijn EHEC-bacteriën aangetroffen op van een Nederlandse teler afkomstige rode bietenspruiten. Dat kreeg Nederland woensdagavond te horen van de Europese Unie.
Hoewel het volgens een woordvoerster van het ministerie van Volksgezondheid niet het type O104 betrof, besloot minister Edith Schippers van Volksgezondheid de producten van het betrokken bedrijf uit de handel te halen. Deze week werd ook door de nVWA, die verantwoordelijk is voor de voedselveiligheid, al EHEC aangetroffen in monsters van het bedrijf, waarvan de locatie nog niet is prijsgegeven.

Uit de handel

Rode bietenspruiten zijn evenals taugé een kiemgroente. De partij is uit de handel genomen omdat de bacterie wel degelijk ziekteverwekkend kan zijn. Consumenten kunnen vanaf donderdagmorgen meer informatie over de bietenspruiten vinden op de website van de nVWA.

Bij Knevel en Van den Brink liet staatssecretaris Henk Bleker van Landbouw weten reeds op de hoogte te zijn van de besmette bietenspruiten. Ook hij benadrukte dat het niet om de gevreesde O104-variant ging.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 09 jun 2011 06:53

Kiemgroente.
Wat moet ik hier nou weer mee?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 09 jun 2011 08:14

Cluny schreef:Kiemgroente.
Wat moet ik hier nou weer mee?

Goed doorkoken die scheuten
Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 10 jun 2011 15:36

Zelf was ik verstoken van tv en internet, dus ik zat nog bij de komkommers.

Kiemgroente kweek ik zelf al jaren, allerlei soorten.
Tot nu toe heb ik dat overleefd.
Ik zal voor de zekerheid een scheutje chloor extra erbij doen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

a.r.

Bericht door a.r. » 10 jun 2011 15:40

Wel eerst schillen hoor! :lol:

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 10 jun 2011 15:43

Het lekkere aan tauge is nou juist dat je die snel roerbakt, zodat ze nog knapperig blijven.
Maar ik begrijp dat dat dus risicovol is. :(
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 10 jun 2011 15:49

http://www.depeuleschil.nl/nieuws-ehec-bacterie" onclick="window.open(this.href);return false;
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 11 jun 2011 11:14

Vooral deze zinsnede daaruit is veelzeggend:
Wij gebruiken geen risicovormende factoren als (kunst)mest
Al die ellende wordt veroorzaakt door die smerige beestenbende.

Ik ga dus gerust Nederlandse biologische taugé van De Peuleschil eten, zoals ik altijd al deed. Die taugé is tenminste niet met die vieze stront besmet.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 11 jun 2011 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Jinny

Bericht door Jinny » 11 jun 2011 11:19

Nee, door ongecontroleerd, onbeperkt en onnodig gebruik van penicilline.
Daar hebben de beesten ansich niets mee van doen, evenals de beestenhouderij, maar wel de mensen die gaan voor de winst en productie.
Ofwel de geldmaffia.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 11 jun 2011 11:23

Jim schreef:Nee, door ongecontroleerd, onbeperkt en onnodig gebruik van penicilline.
Reken maar dat het niet alléén penicilline is.
Jim schreef:Daar hebben de beesten ansich niets mee van doen, evenals de beestenhouderij,
Beestenhouderij kan natuurlijk veel verantwoorder dan dat we nu doen, maar dan nog ........... Er kleven sowieso erg veel nadelen aan.
Jim schreef:maar wel de mensen die gaan voor de winst en productie.
Ofwel de geldmaffia.
Streven naar winst en productie in combinatie met veeteelt leidt tot rampen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 11 jun 2011 11:30

vegan-revolution schreef:
Jim schreef:Nee, door ongecontroleerd, onbeperkt en onnodig gebruik van penicilline.
Jim schreef:Daar hebben de beesten ansich niets mee van doen, evenals de beestenhouderij,
Beestenhouderij kan natuurlijk veel verantwoorder dan dat we nu doen, maar dan nog ........... Er kleven sowieso erg veel nadelen aan.
Ofwel de geldmaffia.
De beste oplossing van het probleem EHEC op spruitgroente is geen dierlijke mest meer gebruiken bij de zaadproductie.
Lijkt mij wel haalbaar.

Jinny

Bericht door Jinny » 11 jun 2011 11:37

vegan-revolution schreef:
Ik had niet het plan om een hele apotheek op te noemen.
Antibiotica misbruik is de hoofdoorzaak.
Dat is jouw stokpaardje, dat weten we wel. :D
Ofwel de geldmaffia.
Niet alleen in comby met veeteelt.

siger

Bericht door siger » 11 jun 2011 11:52

Ik weet dat ook ik weer met mijn stokpaardje kom, maar ik wijt het aan de intensieve landbouw en veeteelt.
Hoe harder je gaat hoe groter de inslag, dat is een algemene regel.

Stel een groentekweker die massa's water en mest nodig heeft om zijn productie op snelheid te houden, en een veehouder met een drijfmestoverschot dat dreigt zijn bedrijf te verzuipen. Aan de cafétoog luchten ze hun hart over te hoge belastingen, idiote regelgevingen, en gedoe over coli-bacterieën, en besluiten dat de ene te veel heeft wat de andere kan gebruiken.

Plaats reactie