Taugé, sojascheuten en andere spruitgroente.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Taugé, sojascheuten en andere spruitgroente.

Bericht door Cluny » 05 jun 2011 19:18

Taugé.
Sojascheuten.
Dat is toevallig!
Ik heb zowel gisteren als vandaag iets met roerbak en taugé gedaan.
En er lekker van gegeten.
( Wat is ook alweer de incubatietijd van EHEC? )
En verleden heb ik de licht rottende en licht schimmelende oogst van de totaal mislukte oogs kiemgroente van zowel Soja als Katjang Idjoe in mijn achtertuin begraven.
Wat een vreemde samenloop van omstandigheden. En wat een loser ben ik toch dat ik afgelopen week geen komkommer heb gekocht.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

lanier
Superposter

Re: Taugé, sojascheuten en andere spruitgroente.

Bericht door lanier » 05 jun 2011 19:28

Van komkommer naar paprika naar rundvlees naar spruiten naar tauge...
Ik ben blij dat de nieuwe haring er is, dat kan zeker de oorzaak niet geweest zijn. Binnenkort maar weer even naar de visboer.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 05 jun 2011 20:05

lanier schreef:Van komkommer naar paprika naar rundvlees naar spruiten naar tauge...
Ik ben blij dat de nieuwe haring er is, dat kan zeker de oorzaak niet geweest zijn. Binnenkort maar weer even naar de visboer.
en maar roepen dat de prijzen vd groenten zijn ingestort. waarom mek ik daar toch niets van?

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 05 jun 2011 21:22

lanier schreef:Van komkommer naar paprika naar rundvlees naar spruiten naar tauge...
Vergeet dan niet om een bokking van de nieuwe oogst te proberen.
Ik heb het voorrecht nog een klein schalige visrokerij vlakbij te heben.
Elke dag vers gerookte makreel bijvb en dus ook weer bokking van nieuwe haring volgende week.
Paling is er niets bij. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 05 jun 2011 22:46

Weer een stapje verder.
Wat een ellende. Spruitgroente zijn gezond, lekker en origineel voedsel.
Daar mag je niet ziek van worden en helemaal niet van doodgaan.
Ik heb nog wat alfalfa in de koelkast.
Lekker, heel veel op een boterham met pindakaas of met knoflooksmeerkaas.
Of het verstandig is om deze nog te gebruiken?
Afbeelding
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 06 jun 2011 11:42

Cluny schreef:Ik heb nog wat alfalfa in de koelkast.
Lekker, heel veel op een boterham met pindakaas of met knoflooksmeerkaas.
Of het verstandig is om deze nog te gebruiken?
Zolang het niet uit Duitsland komt zou ik het gebruiken.

siger

Bericht door siger » 06 jun 2011 18:59

Het is wel onvoorstelbaar hoe snel beschuldigingen geuit worden. Men zou toch eens moeten nadenken alvorens Duitsland uit te roepen tot model-Europeaan.

Al bij de eerste bewering: dat het ging op komkommers uit Andalusië, ging hier onmiddellijk het alarm branden. In Andalusië zijn geen runderen en dus geen verse rundermest die de bacterie zou verspreiden - wel geiten en als het vochtiger wordt (zoals de laatste jaren) zie je wel eens wat schapen in een kudde. Dat is alles. En er worden nauwelijks komkommers gekweekt in Andalusië: de enige komkommers die ik er ooit gekocht hebben waren import uit... Nederland. In zuidelijk Spanje kweekt met "pepino's", dat zijn augurken, maar vers, niet in azijn opgelegd dus - heerlijk in elke salade.

We moeten in het Noorden wel opletten niet de hele tijd voor alles naar het Zuiden te wijzen.

Loekie1
Diehard

Bericht door Loekie1 » 07 jun 2011 05:09

Dat verdachte bedrijf stond in Oost-Duitsland en daar barst het van de megastallen.
Ook als je daar probeert hygienisch bezig te zijn zal het moeilijk zijn om de ehec-bacterie buiten de deur te houden als groenteteler.
Met taugé is het probleem dat die scheuten in een heel warm klimaat gekiemd worden, waarbij bacterieën zich prima thuisvoelen. In een biologisch gerund bedrijf zal steriel werken er niet bij zijn. Eigenlijk is het gevaarlijk om taugé op een biologisch bedrijf te kweken. Andere groenten is prima.

Taugé bakken is natuurlijk de oplossing, maar voor die tijd kun je de bacteriën al binnen hebben gekregen. Niet alleen ehec maar ook andere.
Laatst gewijzigd door Loekie1 op 07 jun 2011 05:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 07 jun 2011 09:16

Pardon?
Zie ik dat goed?
Uitgerekend in de supermarkt waar de verse Alfalfa 3 keer zo duur is als bij al de andere concurrenten.
Een klein potje met 5 (?) gram gevriesdroogde Alfalfa.
Wat een idioot en overbodig product.
Dat is nou zo leuk in de supermarkt, het ontdekken van dit soort rare produkten. De dag kan dan niet meer stuk.
Erg succesvol zal dit product niet zijn. er zat een 35% kortingsticker op vanwege uit het assortiment gaan.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 07 jun 2011 19:07

Als we weten waar die bacterie op zat, dan weten we nog steeds niet hoe die bacterie kon ontstaan.

Is het logisch dat een geheel nieuwe bacterie meteen resistent is voor wel 12 verschillende antibiotica? Om resistent te worden voor slechts 1 antibioticum moet zo'n bacterie er een aantal keren mee in aanraking zijn geweest. Vervolgens ook weer met de volgende soort antibiotica en dat dus 12 keer. Resistente bacteriën komen ook nooit slechts geïsoleerd op slechts een plek voor. Zelfs niet als ze slechts resistent zijn voor slechts één soort antibioticum.
Sommigen trekken dan ook de conclusie dat deze nieuwe bacterie in deze vorm met zijn brede resistentie nooit zomaar spontaan op maar een plek op aarde kan ontstaan, maar dat het om een, in een laboratorium gemanipuleerde bacterie zou moeten gaan. Mensenwerk dus.

Lees ook dit eens: http://www.naturalnews.com/032622_ecoli ... ering.html
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 07 jun 2011 20:01

Complottheorieën, ik kan daar nooit genoeg van krijgen.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 07 jun 2011 20:04

Kitty schreef:Resistente bacteriën komen ook nooit slechts geïsoleerd op slechts een plek voor. Zelfs niet als ze slechts resistent zijn voor slechts één soort antibioticum.
Ohh? Is dat zo of denk je dat, Kitty?
Heb je daar misschien een wetenschappelijke bron voor?

BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick » 07 jun 2011 22:04

telers krijgen nog maar 1 cent per komkommer ,maar in de supermarkt nog steeds 99 cent...wie belazert nou wie
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 08 jun 2011 02:21

Fishhook schreef:
Kitty schreef:Resistente bacteriën komen ook nooit slechts geïsoleerd op slechts een plek voor. Zelfs niet als ze slechts resistent zijn voor slechts één soort antibioticum.
Ohh? Is dat zo of denk je dat, Kitty?
Heb je daar misschien een wetenschappelijke bron voor?
Zie de link die erbij staat.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 08 jun 2011 08:40

Er zijn nou al voor diverse groenten valse geruchten verspreid dat die de bron van de EHEC-bacterie vormen. En ze lijken daar gewoon mee door te gaan, terwijl ondertussen de ene veganistische bedrijfstak na de andere gedupeerd wordt. Laten ze die geruchten liever voor zich houden totdat ze werkelijk weten wat de oorzaak is. Het kan natuurlijk ook zijn dat er grote belangen mee gemoeid zijn om te voorkomen dat de werkelijke bron van de EHEC-bacterie bekend raakt. Er zit hoe dan ook een luchtje aan deze zaak. Het zou mij niets verbazen als dit een vee-luchtje blijkt te zijn.

Hier wordt gezegd:
Hoe raak je besmet met EHEC?
"EHEC is altijd afkomstig uit mest van vee. De bacterie kan via de mest in rauw vlees terechtkomen, in ongepasteuriseerde melk of andere zuivelproducten, op groenten die op de een of andere manier met mest in aanraking zijn gekomen, en in oppervlaktewater. De meeste infecties die we in het verleden hebben gezien komen door rauw of onvoldoende verhit rundvlees, zoals gehakt, hamburgers en filet americain. Maar er is ook een kleine kans dat je het kunt oplopen na een bezoek aan de kinderboerderij. Mensen die met EHEC besmet zijn kunnen ook andere mensen besmetten, via de ontlasting."
Lekker zootje.

De kosten voor gezondheidszorg tengevolge van ziekteverspreiding door veeteelt worden helaas (nog) niet meegenomen in de prijs voor dierlijke producten.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Plaats reactie