Nu toch het einde van de rituele slacht? Pvda is om!!!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Jinny

Re: Nu toch het einde van de rituele slacht? Pvda is om!!!

Bericht door Jinny » 15 apr 2011 18:31

Ah, nu wel duidelijk(er).
Goeie vraag, verbannen zal lastig zijn vanwege de hardnekkigheid van religie.
En verbieden heeft waarschijnlijk tot gevolg dat er (meer) op balkonnetjes geslacht gaat worden.
Religie heeft zich bij mijn weten nog nooit iets aangetrokken van ver of gebod.
Wel lijkt mij in een samenleving, waar scheiding van religie en staat is, het niet meer dan natuurlijk dat zaken die door de wetgevende macht geregeld worden zich aan diezelfde scheiding houden.
Geen uitzonderingen voor allerhande al dan niet obscure religieuze clubjes dus.

siger

Bericht door siger » 15 apr 2011 20:01

Als het goed is heeft religie niets met wetgeving te maken. Stel er wordt een wet aangenomen over hoe dieren wel/niet geslacht mogen worden. Dan dient elke burger zich daaraan te houden. Of die burger ook nog een religie aanhangt die daar al dan niet mee overeenstemt, is niet van belang. Wet is wet, en iedereen is gelijk voor de wet.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 15 apr 2011 21:44

siger schreef: Wet is wet, en iedereen is gelijk voor de wet.
Het zal voor de gelovige een dubbel probleem worden. De wet overtreden om een religieus gebruik te kunnen uitvoeren. Of toch maar water bij de wijn doen. Ik verwacht dat de meerderheid zich zal aanpassen. Het schijnt op jaarbasis om enkele honderdduizenden te gaan. En een schaap slacht je niet even op een balkon. Of in de badkamer. Gezien het bloedbad de meest voor de hand liggende plaatsen. Alle slachthuizen staan onder toezicht. En zijn natuurlijk bang dat ze hun vergunning kwijtraken. En gelukkig hebben we tegenwoordig 500 man dierenpolitie. Hebben ze gelijk wat te doen. En de PVV zal hier extra trots op zijn. Althans was Geert Wilders niet erg close met Israel.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

a.r.

Bericht door a.r. » 15 apr 2011 23:42

Zomaar hé...ff een ongemakkelijk zijstraatje: maar je bent schaap of koe of kip (varkens durf ik, gezien hun vermeende onreinheid, in dit topic niet te noemen :wink: ) en je woont een paar weken, maanden of jaren in een legbatterij of mega stal zonder ooit/of slechts af en toe het daglicht te mogen zien, buitenlucht te kunnen ademen, door de wei (of beter nog de natuur) te kunnen dartelen, je jongen worden bij je weggehaald en twee keer per dag staat er een vent of een machine aan je tieten te rukken, je horens worden verwijderd en ingebrand(zodat ze niet meer terugkomen), of je staart wordt afgeknipt, je zak wordt opengesneden, je snavel wordt afgebrand, je sporen worden afgeknipt, je hebt je levenlang diaree, je word geboren en krijgt onverdoofd een label in je oor en moet zonder de aanwezigheid van mama, alleen gaan slapen! En dan heb je zo'n kloteleven achter de rug en dan op een goeie dag mag je in een uiterst luxe en riante dierentaxi stappen, op weg naar het slachthuis.....maarrrrrr gelukkig, krijg je vlak voordat je de pijp uitgaat een verdoving om niet te lang te hoeven lijden! :angel12: :twisted:

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 16 apr 2011 00:28

Dat noem ik geen zijstraatje maar de hoofdweg.
Maar daarmee valt veel minder goed te scoren, omdat het om de centen gaat.
Idealisme is vaak snel verdwenen als er een prijskaartje aanhangt.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

a.r.

Bericht door a.r. » 16 apr 2011 00:59

Hoho...ff wachten....ik bewandel niet de Hoofdweg volgens de mens die wél recht in de Leer is! Ik ben volkomen van het padje en indien u mijn kritische overdenkingen ook maar een beetje serieus neemt dan bewandelt ook u het gevaarlijke en smalle, kronkelige pad van de duivel! :D

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 16 apr 2011 09:33

Fenomeen schreef:Dat noem ik geen zijstraatje maar de hoofdweg.
Maar daarmee valt veel minder goed te scoren, omdat het om de centen gaat.
Idealisme is vaak snel verdwenen als er een prijskaartje aanhangt.
De winstmarges binnen de (pluim)veehouderij zijn niet echt astronomisch natuurlijk
Inderdaad, als we met zijn allen hetzelfde budget houden voor minder vlees, dan is de helft van het probleem reeds opgelost. De andere helft is meer investeren in diervriendelijkere productie. Met centen kom je in die wereld inderdaad al een aardig eindje. Ik hoop alleen dat de cultuurverandering dan wel doorzet.

Kortom meer centen betalen voor minder vlees, maar door minder vlees te consumeren kost het ons als consument niet meer. Of gewoon helemaal geen vlees eten.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 16 apr 2011 10:18

Denken jullie eraan binnen het budget, oftewel het topic te blijven.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 16 apr 2011 11:01

Oom Piet, het lijkt me even onoverkomelijk gezien de punten die a.r opsomt.
Ze heeft daar gelijk in, naast dat ik die punten veel belangrijker vind dan de slachtmethode. (met het risico dat de militante veggy club (weer) komt evangeliseren)
Dat kost de consument geld en dat wil de consument niet.

Very very very ontopic: ik ga vanavond kosher koken.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 16 apr 2011 15:35

Fenomeen schreef:
Very very very ontopic: ik ga vanavond kosher koken.
Ik ga vanavond een ritueel geslachte kip opeten. Hij is doodgeslagen met een bijbel.

biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer » 16 apr 2011 23:19

PietV. schreef: ik ga vanavond een ritueel geslachte kip opeten. Hij is doodgeslagen met een bijbel.
Whahahaahahha :lol: sorry, maar ik verslikte me zowat in mijn heerlijke rode wijn....
Humor waar ik van hou !
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 16 apr 2011 23:42

biemer schreef:
PietV. schreef: ik ga vanavond een ritueel geslachte kip opeten. Hij is doodgeslagen met een bijbel.
Whahahaahahha :lol: sorry, maar ik verslikte me zowat in mijn heerlijke rode wijn....
Humor waar ik van hou !
Zelfs mijn vrouw kon het waarderen. :D
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

lisa
Banned

Bericht door lisa » 17 apr 2011 01:41

Niet-islamitisch

http://www.youtube.com/watch?v=zvUp1ugiuMU
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=kYpLdUJe ... re=related

Ritueel slachten

Wetenschappers zijn het er niet over eens, wat Thieme en de haren ook beweren. In Nijmegen is onderzoek gedaan naar pijn, gevoel en bewustzijn bij ratten die worden onthoofd. Hun hersenactiviteit is gemeten, en op basis daarvan kon worden geconcludeerd dat de ratten vier seconden na hun onthoofding niets meer voelen.

De onderzoekers schatten dat het bij grotere dieren enkele seconden langer zal duren – ‘maar je moet zeker niet denken aan minuten’. Ze willen graag een joods of islamitisch slachthuis bezoeken om te bepalen om hoeveel seconden het precies gaat.

Dat is één. Iets anders is, dat nu wel heel erg wordt gekeken naar het levenseinde van het dier, en niet naar het leven dat het daarvoor heeft gehad. De hele politiek staat op zijn kop over het vermeende kwalijke levenseinde van nog niet één promille van het aantal geslachte dieren in Nederland, en rept met geen woord over de honderdduizenden dieren in de vee-industrie die permanent honger lijden, bot- en maagaandoeningen hebben, en het slachtoffer zijn van bloedarmoede, leverabcessen en maagzweren.

Begin eerst eens bij het begin. En vraag die Nijmeegse wetenschappers als de wiedeweerga met hun meetapparatuur naar het Amsterdamse slachthuis te gaan. Dan hoeft die ingewikkelde discussie over godsdienstvrijheid en grondrechten misschien niet eens te worden gevoerd.
Volkskrant

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 17 apr 2011 13:18

Ratten worden onthoofd (gedecapiteerd zoals we zo mooi zeiden, overigens meestal wel na een een kort verblijf in de etherpot). Onthoofden is wat anders dan alleen de bloedvaten en luchtpijp doorsnijden en laten verbloeden.

Overigens wordt en ook geprotesteerd tegen ander dierenleed en worden daartegen ook steeds meer maatregelen genomen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 17 apr 2011 14:13

lisa schreef:Wetenschappers zijn het er niet over eens, wat Thieme en de haren ook beweren. In Nijmegen is onderzoek gedaan naar pijn, gevoel en bewustzijn bij ratten die worden onthoofd. Hun hersenactiviteit is gemeten, en op basis daarvan kon worden geconcludeerd dat de ratten vier seconden na hun onthoofding niets meer voelen.
Ritueel slachten is geen onthoofding.
Je verward slachten met beheading in de sharia denk ik.

PS: Al kennis gemaakt met Free-Me?
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =30&t=9047
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Gesloten