Jomanda vervolgd voor dood Sylvia Millecam

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 » 25 okt 2006 15:49

Je hebt dr. Moolenburgh redelijk goed bestudeerd, cluny, mijn complimenten.
Dr. Moolenburgh is erelid van de ABNG-2000 en wil een "Hippocratische universiteit" beginnen, waarin de alternatieve geneeswijzen geïntegreerd gedoceerd worden.
Door de affaire Sylvia Millecam zijn enkele vooraanstaande docenten uit die ABNG-2000 door de inspectie gezondheidszorg aangegeven bij het medisch tuchtcollege.
Eens heb ik dr. Moolenburgh, wegens zijn verregaande oncollegialiteit, aan moeten geven bij het medisch tuchtcollege. Dat neemt hij me nog kwalijk.
Wees wijs op je levensreis.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 25 okt 2006 15:55

Piet5 schreef:Je hebt dr. Moolenburgh redelijk goed bestudeerd, cluny, mijn complimenten.
Dr. Moolenburgh is erelid van de ABNG-2000 en wil een "Hippocratische universiteit" beginnen, waarin de alternatieve geneeswijzen geïntegreerd gedoceerd worden.
Door de affaire Sylvia Millecam zijn enkele vooraanstaande docenten uit die ABNG-2000 door de inspectie gezondheidszorg aangegeven bij het medisch tuchtcollege.
Eens heb ik dr. Moolenburgh, wegens zijn verregaande oncollegialiteit, aan moeten geven bij het medisch tuchtcollege. Dat neemt hij me nog kwalijk.
Ik neem geen enkele kwakzalver serieus.
Dat deze kwakzalver daarbij nog last heeft van godsdienstwanen staat er dan eigenlijk wel buiten, maar zegt wel wat over de geloofwaardigheid van deze geneesheer.
Maar daarbij heb ik nog geen antwoord op mijn vraag gekregen.
Waarom die link neergezet?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 25 okt 2006 16:01

Beste Piet

Ik heb begrepen
dat je arts bent ( zo ongeveer het enige wat concreet over uw achtergronden in uw profiel staat )
en
Dat je een aanvaring hebt gehad met een collega

Mijn vraag ;
ging die vermelde aanvaring over alternatieve geneeswijzen en bent uzelf soms een voorstander(geweest?) van de toepassing van (sommige ) alternatieve geneeswijzen .... ?
Het is me namelijk ook niet helemaal duidelijk wat de plaatsing van uw link wil naar voor brengen ....
Eigenlijk net zoals cluny al vroeg ....Graag deze nuttige precisering
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 25 okt 2006 16:17

piet5 schreef:Afschaffen de BIG-wet? Buitenlandse artsen kunnen hier dan met hun bul gaan praktizeren zonder een Nederlands artsexamen te hoeven doen.
Piet,
Kennelijk een begripsfout:
Iedereen die geen enkele opleiding heeft kan doktertje gaan spelen, zolang hij/zij maar geen voorbehouden handelingen verricht, of beschermde titels gebruikt. Buitenlandse artsen kunnen dat dus -met dezelfde beperkingen- ook doen.
De wet-BIG moet dus ernstig worden aangepast.

De IGZ heeft hier onlangs (zie artsennet) ook om gevraagd omdat het te moeilijk is botte leken en anderssoortige "irregulieren" voor de rechter te krijgen.
ref: http://www.artsennet.nl/content/resourc ... 19776279//
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 » 25 okt 2006 18:00

Omdat Roeland op 15 oktober 12.50 uur dhr. Wahler in relatie tot de BIG-wet noemde intrigeerde me dat. Daardoor bracht ik de visie van dr. Moolenburgh op de BIG-wet onder de aandacht.
Wat de aanvaring met dr. Moolenburgh betreft ontving ik eens een brief van hem met daarboven "Geachte collega............." en dan hoor je je aan de '''gedragsregels voor artsen" te houden, die hij prompt overtrad.
Dr. Moolenburgh noemt de medische tuchtcolleges "stalkwapens" van onze overheid en weet dat nog voor waar te verkopen aan de politie en het O.M.
Roeland, inderdaad zit er een maas in de wet. De inspectie gezondheidszorg gaf artsen aan bij het medisch tuchtcollege, wat beloond werd, maar de aangifte bij het O.M. werd afgewezen. Die maas in de wet hoop ik 15 november met de inspectie te bespreken.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 25 okt 2006 18:40

Piet5,

Ben jij dezelfde als de Piet22, die al eerder op SKEPP.BE was.
De gebruikjte zinsbouw en wijze van argument voeren is namelijk niet te onderscheiden.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 » 25 okt 2006 18:54

Als de naam "Piet" bezet is op een forum zet ik er een nummertje achter en probeer allerlei nummertjes uit. Ergens anders ben ik Piet22.
Wat argumenteren betreft heeft ieder zijn (of haar) eigen stijl en vocabulair.
Wat de dood van Sylvia Millecam betreft heeft de inspectie gezondheidszorg dat feit aangegrepen om de bezem te halen door het "alternatieve artsen hoenderhok," waarin de haan van dr. Moolenburgh koning kraait.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 25 okt 2006 19:06

Piet 5,
Je bent een van mijn vraagjes vergeten .... Kan het vooralsnog worden beantwoord ?
Bent uzelf een voorstander van de toepassing van alternatieve geneeswijzen .... ?
en zo ja , welke verdienen uw voorkeur ?
Als de naam "Piet" bezet is op een forum zet ik er een nummertje achter
Ik heb eerder de indruk dat je een nummertje opvoert .... :lol:
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

Piet5
Forum fan

Bericht door Piet5 » 25 okt 2006 23:08

Ik ben voorstander van een goede dialoog met alternatieve genezers en was bestuurslid van een ontmoetingskring van alternatieve en reguliere geneeskundigen, waar velen het fundamenteel met elkaar oneens waren, wat zelden in ruzie ontaardde. Ik ben theïst.

Dat ik een nummertje opvoer is een leuke woordspeling. Toen mr. de Jong als gezondheidsadvokaat een artikel in Medisch Contact schreef tegen de inspectie gezondheidszorg waren zijn argumenten juridisch steekhoudend. Hoofdinspecteur Kingma reageerde daarop met zijn argumenten, waarna de met Jomanda samenwerkende artsen door de inspectie gezondheidszorg bij het medisch tuchtcollege werden aangegeven. En wie was de gezondheidsadvokaat van dr. Moolenburgh bij het medisch tuchtcollege? Dezelfde mr. de Jong, die de inspectie gezondheidszorg pareerde in Medisch Contact. Het beginnen Amerikaanse toestanden te lijken, vinden jullie niet?

Herman
Forum fan

Bericht door Herman » 08 dec 2006 09:04

Deze week in de talkshow van Pauw en Witteman was Jomanda nog zeer tevreden dat het O.M. geen aanleiding had gezien om haar en de met haar samenwerkende alternatieve artsen strafrechtelijk te vervolgen inzake hun aandeel bij de dood van S.M.. Maar de kaarten liggen nu weer anders. Want een voormalig inspecteur die de zaak rond S.M. onderzocht, gaat samen met de Vereniging tegen de Kwakzalverij het besluit van het O.M. aanvechten. Zij vinden dat het O.M. teveel op de stoel van de rechter is gaan zitten.

Medisch Contact schrijft:
ARTSEN MILLECAM MOGELIJK TOCH VOOR DE RECHTER

Voormalig inspecteur Menso Westerouen van Meeteren spant met de Vereniging tegen de Kwakzalverij een artikel-12-procedure aan tegen het Openbaar Ministerie. Als hun klacht gegrond wordt verklaard, moet het de artsen en alternatieve behandelaars van actrice Sylvia Millecam toch vervolgen.

Het Openbaar Ministerie (OM) besloot in oktober de behandelaars van Millecam niet voor de rechter te dagen. Het OM constateerde dat Millecam een afkeer van de reguliere zorg had en dat zij de behandelrelatie met artsen verbrak als dezen haar confronteerden met de gevolgen van haar keuze. Er zouden geen bewijzen zijn dat de alternatieve behandelaars haar hadden beïnvloed bij haar keuze om de reguliere geneeskunde de rug toe te keren. De Inspectie voor de Gezondheidszorg had bij het OM aangifte gedaan tegen twee artsen en vier alternatieve genezers, onder wie Jomanda. De inspectie reageerde teleurgesteld op de beslissing van het OM, maar besloot niet in beroep te gaan tegen het sepot.

Menso Westerouen van Meeteren is de inspecteur die de zaak Millecam onderzocht. Inmiddels werkt hij niet meer bij de inspectie. Hij vindt dat er wél genoeg reden is om de behandelaars te vervolgen. ‘Millecam had geen afkeer van de reguliere zorg, zij heeft vanaf 1999 tot juli 2000 het reguliere circuit doorlopen. Zij consulteerde haar huisarts, er werden borstfoto’s en een echo gemaakt en zij was ook bereid zich te laten opereren. Ze maakte er grappen over, zei dat ze zich zou laten hechten met gouddraad en daarmee in de Playboy zou gaan staan. Zij en haar partner vertrouwden de arts die haar vertelde dat ze geen borstkanker had maar een bacteriële infectie, juist omdat hij arts was. Twee artsen en Jomanda hebben meerdere keren gezegd dat Millecam geen kanker had. Daarmee hebben zij haar keuze voor het alternatieve circuit beïnvloed. Vlak voor haar dood realiseerde Millecam zich dat ze een verkeerde keuze had gemaakt.’

Westerouen van Meeteren en de vereniging vinden dat het OM op de stoel van de rechter is gaan zitten. ‘De rechter moet zich uitspreken over wat toelaatbaar is in het alternatieve circuit; er moeten grenzen worden gesteld.’
Namens de Vereniging tegen de Kwakzalverij (VtdK) dient Westerouen van Meeteren een klacht vanwege niet-vervolging in, de zogenaamde artikel-12-procedure. Met deze procedure kunnen direct belanghebbenden een beklag indienen bij het gerechtshof. Als het hof de klacht gegrond verklaart, moet het OM alsnog tot vervolging overgaan. Meestal zijn het nabestaanden of slachtoffers die een beroep doen op artikel 12. Toch denkt Westerouen van Meeteren dat de Vereniging tegen de Kwak­zalverij een goede kans maakt op ontvankelijkheid. ‘In de statuten van de Vereniging tegen de Kwakzalverij staat dat haar doel bestrijding van de kwakzalverij is en dat alle wettige middelen kunnen worden ingezet om dat doel te bereiken. Dat maakt de vereniging belanghebbende.'
Overigens, tijdens die talk-show vertelde Jomanda dat zij van haar Goddelijke wereld onlangs had doorgekregen dat zij de reïncarnatie van de heilige Bernadette Soubirous uit Lourdes was.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein

FE24000
Banned

Bericht door FE24000 » 17 feb 2007 04:53

Alles i.v.m. / over Jomanda Online
http://www.bboard.de/board/fs-45241668nx23445.html

oa.
Greet Hofmans, Jomanda & Medjugorje
http://www.bboard.de/board/ftopic-45241 ... 5-171.html
etc etc etc.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 17 feb 2007 07:04

FE24000 schreef:Alles i.v.m. / over Jomanda Online
http://www.bboard.de/board/fs-45241668nx23445.html

oa.
Greet Hofmans, Jomanda & Medjugorje
http://www.bboard.de/board/ftopic-45241 ... 5-171.html
etc etc etc.
Tis wat.
Verliefd zijn op een nepheks.
En dan als enige uitting van deze liefde te gaan spammen op alle fora in Nederland die hij kan vinden met stompzinnige info die ook niemand meer leest.
FrankE is een zielige maniak.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 17 feb 2007 07:47

Overigens kreeg ik een spontane lachbui toen ik de link aanklikte.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Eigenlijk is het best wel erg om je zo te gaan zitten bescheuren om je gehandicapte medemens.

Herman
Forum fan

Bericht door Herman » 17 feb 2007 10:20

Er zijn veel vormen van uitwassen op het gebied van fan-zijn. Neem nu uitzinnige tienermeisjes die hun slipjes naar hun popidolen op het podium gooien of 'groupies' die om hen heen hangen. Maar dit spant toch wel de kroon. Frank Eeken heeft als 'bbaordbeth' zijn vele spam die hij reeds op tientallen en misschien wel honderden fora in binnen- en buitenland plaatste (en waaraan op een bepaald moment geen aandacht meer werd geschonken of waar hij zelfs werd verbannen) nu gerubriceerd tot een tweetalig gesloten soort forum waarop alleen hijzelf toegang heeft.

In de rubriek 'Negatieve beeldvorming' wordt vrijwel iedereen genoemd die in het verleden iets kritisch over zijn idool te melden had, waarmee hij zichzelf ook weer ruimschoots schuldig maakt aan hetzelfde. Wat ik mij dan afvraag is of zijn idool dit allemaal goedkeurt? Of financiert ze het zelfs mee? Een variant van 'roomser dan de paus' lijkt mij in elk geval op zijn plaats en dat is nog zachtjes uitgedrukt.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein

FE24000
Banned

Bericht door FE24000 » 17 feb 2007 21:00

Herman schreef:Er zijn veel vormen van uitwassen op het gebied van fan-zijn. Neem nu uitzinnige tienermeisjes die hun slipjes naar hun popidolen op het podium gooien of 'groupies' die om hen heen hangen. Maar dit spant toch wel de kroon. Frank Eeken heeft als 'bbaordbeth' zijn vele spam die hij reeds op tientallen en misschien wel honderden fora in binnen- en buitenland plaatste (en waaraan op een bepaald moment geen aandacht meer werd geschonken of waar hij zelfs werd verbannen) nu gerubriceerd tot een tweetalig gesloten soort forum waarop alleen hijzelf toegang heeft.

In de rubriek 'Negatieve beeldvorming' wordt vrijwel iedereen genoemd die in het verleden iets kritisch over zijn idool te melden had, waarmee hij zichzelf ook weer ruimschoots schuldig maakt aan hetzelfde. Wat ik mij dan afvraag is of zijn idool dit allemaal goedkeurt? Of financiert ze het zelfs mee? Een variant van 'roomser dan de paus' lijkt mij in elk geval op zijn plaats en dat is nog zachtjes uitgedrukt.
Als iets daadwerkelijk SPAM zou zijn, dan lijkt mij, dat het verwijderd zou worden door administrators. Naast het aantal hits / gelezen worden, lijkt dit in het overgrote deel van de gevallen echter niet het geval. Bovendien als het dan toch allemaal grote onzin is, waar maak jij je dan druk om, want het zou toch gek zijn als jij door jezelf verklaarde onzin gaat lezen, nietwaar Herman, of moet ik Anton zeggen, of.... wie zal het zeggen. Dat mensen zelfstandig handelende en denkende individuen kunnen zijn, is nog altijd iets wat je (jarenlang) bezig houdt. Sommige fans gooien inderdaad slipjes, anderen gaan op een sinaasappelkistje zitten omdat hun idool dat opdraagt. Maar dat wist je uiteraard allang zelf ook wel, gezien het feit dat je allang weet hoe die vork in mekaar steekt, vanuit onze eerdere discussies hierover, waarbij bovendien (bijna) alle info. jouw revue al eens is gepasseerd. Het Bboard lijkt op een samenvoeging.

Jij denkt én handelt (nog steeds, zoals de realiteit / je woorden bewijzen) in termen van 'idolen" d.w.z. in termen van 'hoger' en 'lager'. Dus als ik jouw was zou ik me ook presenteren als 'kritisch' en 'onderzoekend' Jozef Rulof schrijver, en lekker doorgaan met stukjes schrijven over Jozef Rulof en zijn 'hogere' en lagere' graden en theorien, terwijl jezelf dus..... Hoe dubbelziinniger kan je jezelf presenteren. En wat ik me dan afvraag, of jijzelf dat allemaal, je eigen gedrag, wel goedkeurt van jezelf ? Blijkbaar wel, gezien je hardnekkighied. Ik beschouw mensen als mede-mensen. Ook Jomanda.
Laatst gewijzigd door FE24000 op 17 feb 2007 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten