Jomanda vervolgd voor dood Sylvia Millecam

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 05 okt 2006 16:27

HarrieMe schreef:
mustafa schreef:en vrijgesproken wegens ontbreken van bewijs
de moeder van sylvia heeft ons verteld hoe het precies in elkaar zat
Hallo Mustafa,

Kun jij me even tonen, waar staat dat ze is vrijgesproken. Ik heb dat nodig voor mijn onderzoek.
Harrie,
Mustafa zat ernaast.
zie: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 6369#46369
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 05 okt 2006 16:37

Volgens mij gebeurt het wel vaker dat het O.M. niet over gaat tot vervolging als ze denken problemen te hebben met de bewijsvoering. Als in deze zaak de bewijsvoering van het ten laste gelegde, door een handige advocaat te weerleggen is, is de schade groter dan bij niet vervolgen. Een vrijspraak zou immers jurisprudentie zijn voor alle kwakos en daardoor andere zaken tegen knoeiers alleen maar bemoeilijken.
Laatst gewijzigd door HarrieMe op 05 okt 2006 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 05 okt 2006 16:41

heeck schreef:Harrie,
Mustafa zat ernaast.
Nog niet zolang geleden kreeg ik van iemand op mijn kop dat ik mij mengde in een discussie. Voor de duidelijkheid; ik heb vandaag beide pagina's met postings gelezen, dus ook die van het vorig jaar. Juist daarom zou ik zo graag het antwoord van Mustafa willen horen (lezen).
(Walter Lipmann)

Herman
Forum fan

Bericht door Herman » 05 okt 2006 17:05

Antiscience schreef:
Ken je overigens de Duitse Jomanda al ?
etc.

Ik kende deze aangeklede bonbondoos al uit een kritische ARD-reportage van zo'n 12 jaar geleden getiteld "Gesucht wird....Der Engel vom Schwarzwald ". Ze is tegenwoordig niet meer actief. Uriella...misschien dacht ze dat het gebruikte badwater genezend was omdat ze daarin had ge.. :lol:
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein

Antiscience
Banned

Bericht door Antiscience » 05 okt 2006 17:12

:oops: :lol:

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 05 okt 2006 17:28

HarrieMe schreef:
Mustafa zat ernaast.
Nog niet zolang geleden kreeg ik van iemand op mijn kop dat ik mij mengde in een discussie. Voor de duidelijkheid; ik heb vandaag beide pagina's met postings gelezen, dus ook die van het vorig jaar. Juist daarom zou ik zo graag het antwoord van Mustafa willen horen (lezen).
Harrie, wie weet komt Mustafa ook nog,

Op een openbaar forum kan iedereen zich toch overal in mengen ?
Daarbuiten 2 opties toch ?
1) Stuur een PB
2) Probeer het eens met "svp alleen antwoord door Mustafa zelf".

Overigens kwam dit onderwerp gisteravond op Netwerk langs. Kijk bij www.uitzendinggemist.nl en zoek op "Kingma"

Roeland

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 05 okt 2006 17:43

heeck schreef:Harrie, wie weet komt Mustafa ook nog,
Bij deze:
mustafa schreef:en vrijgesproken wegens ontbreken van bewijs
de moeder van sylvia heeft ons verteld hoe het precies in elkaar zat
Hallo Mustafa,

Kun jij me even tonen, waar staat dat ze is vrijgesproken. Ik heb dat nodig voor mijn onderzoek.
(Walter Lipmann)

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 05 okt 2006 20:35

De gezondheidsinspectie is welzeker ècht pissig !!!

www.novatv.nl , video's verleden uitzendingen
KRITIEK OP JUSTITIEEL ONDERZOEK NAAR DOOD SYLVIA MILLECAM
Inspectie kan herzieningsverzoek indienen tegen het besluit van het OM om niet te vervolgen, zegt woordvoerster Justitie in die NOVA-opname.

Glashelder weer de tegenstelling tussen de vrije keuze van de individu en de verantwoordelijkheid van de raad-/hulp-/behandelings-gever, die niet alleen op dit forum elke keer weer opnieuw door elkaar worden geklutst.

Roeland
PS
Nu is er al een bemoediging uitgegaan naar alle kwakzalvers.
Dan maar een rechtszaak met ook een risico dat het niet vervolgen wordt bevestigd.

Maar dan is de kans mogelijk vergroot dat de overstomme wetBIG wordt aangepast !!!
r.

Herman
Forum fan

Bericht door Herman » 13 okt 2006 08:57

De bekende psychiater Bram Bakker heeft vandaag op de homepage van planet.nl een column laten verschijnen met de titel:

BRAM BAKKER: OP CONSULT BIJ JOMANDA
Het Openbaar Ministerie in Amsterdam zal het medium Jomanda niet strafrechtelijk vervolgen in verband met het overlijden van de actrice Sylvia Millecam. Die overleed enkele jaren geleden aan borstkanker.

Naderhand werden er vragen gesteld over haar behandeling in het alternatieve circuit. De Inspectie voor de Gezondheidszorg spande een zaak aan tegen de betrokken alternatieve artsen. Zij werden fors gestraft door het medisch tuchtcollege.

Dat Jomanda niet voor de strafrechter hoeft te verschijnen lijkt mij terecht. Ik ken de met medische details rond de dood van Sylvia Millecam niet, maar dat is ook niet relevant. Het draait namelijk om de vraag of Millecam wel wist wat ze deed toen ze bij het medium aanklopte. Of was ze geheel in de war? Was ze niet meer in staat een keuze te maken over de behandeling van haar eigen ziekte? Dan had ze wellicht gedwongen opgenomen moeten worden op de gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis, om haar tegen zichzelf te beschermen. Probleem is dat Millecam eigenlijk nooit de indruk heeft gewekt een 'psychiatrisch geval' te zijn. Misschien wist ze wel heel goed waarom ze voor Jomanda koos.

Ik zou nooit naar Jomanda gaan, ook niet met een hopeloze vorm van kanker met overal uitzaaiingen. Maar ik denk niet dat je het mensen zou moeten verbieden, of ze daar met dwang vandaan houden. Iedere dokter is op grond van de eed die hij heeft afgelegd verplicht zijn patiënten de best beschikbare behandeling aan te raden. Die hoort niet te adviseren om het eens bij Jomanda te proberen. Maar als iemand nu goed bedoelde adviezen in de wind slaat? Dwangbehandeling? Chemotherapie terwijl je door zes potige verpleegkundigen in de houdgreep wordt genomen?

Volgens mij is dat een doodlopende weg. De belangrijkste vraag die achteraf bij de dood van Millecam gesteld kan worden is: waarom ging ze naar Jomanda, waarom bleef ze niet in het zogenaamde “reguliere circuit”? Misschien was ze wel teleurgesteld in de mogelijkheden van de traditionele geneeskunde.

De alternatieve behandelwijzen zijn buitengewoon populair, en het zou zomaar kunnen dat de beperkingen van de gevestigde medische orde daar een belangrijke verklaring voor zijn. Het is veel interessanter om te kijken of die kloof niet overbrugd zou kunnen worden dan keihard op te treden tegen 'hulpverleners' uit het alternatieve circuit.

Ik denk namelijk dat alle publiciteit rond het overlijden van Sylvia Millecam weinig invloed heeft gehad op de populariteit van Jomanda. Terwijl het ook mij veel waard zou zijn als minder mensen zich tot dit medium zouden wenden. Zeker in het geval van borstkanker heb je meer aan een oncoloog.
Hoewel Bakker beslist geen voorstander is van Jomanda, ben ik het om 2 redenen niet met hem eens. Ten eerste vind ik dat onbekwame en gevaarlijke alternatieve genezers en in dit geval ook 'hulpverlener' Jomanda door het besluit van het O.M. buiten het strafrecht blijven vallen. Reguliere artsen daarentegen kunnen bij graverende fouten door justitie worden vervolgd. Het feit dat de patient in kwestie zich zelf tot zulke behandelaars heeft gewend doet volgens mij minder ter zake. De patient kan zich op een gegeven moment zo overtuigd voelen door de 'kunde' en overredingskracht van deze genezers dat hij/zij het verloop van zijn ziekte niet meer laat toetsen door reguliere artsen. Dat blijkt ook uit het rapport van de IGZ over Sylvia Millecam.

Ten tweede denkt Bram Bakker dat alle publiciteit rond S.M. weinig afbreuk aan de populariteit van Jomanda heeft gedaan. In realiteit werkt het blauw-witte medium echter al sinds geruime tijd hoofdzakelijk in het buitenland en houdt in dit land relatief weinig healingbijeenkomsten en dan in vooral veel kleinere zalen dan voorheen. Ook haar radio-uitzendingen zijn in aantallen enorm beperkt vergeleken met vroeger. Volgens mij heeft dit alles te maken met het feit dat zij door de affaire S.M. in opspraak is gekomen.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 13 okt 2006 09:56

HarrieMe schreef:
Mustafa zat ernaast.
ik heb de krant gelezen
en daar staat wel vaker onzin in
jomanda wordt niet vervolgd, volgens de krant
maar ja, weet ik veel?
en ik snap niet zo goed dat mijn mededelingen zo onmisbaar zouden zijn voor jouw onderzoekje
ik was trouwens meer geinteresseerd in de uitspraken van de moeder van sylvia
daar ging het me eigenlijk meer om
en tot slot: ik ben geen aanhanger van jomanda
ik verdedig jomanda dan ook niet
voor mijn part wordt ze juist wel veroordeeld
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 13 okt 2006 10:50

Mustafa,

Niet vervolgd worden is iets anders dan vrijgesproken worden, dit laatste kan alleen na een rechtzaak. Er komt geen rechtzaak dat is het enige dat aan de hand is. Dus Jomanda is noch veroordeeld, noch vrijgesproken dat is het verschil.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 13 okt 2006 12:36

oké, maar het ging mij er eenvoudig om dat er niets te bewijzen viel
dus ach, ik gun je je gelijk in dit geval
god = music
ik ben feminist
ervaring telt

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 13 okt 2006 19:41

mustafa schreef:ik heb de krant gelezen
en daar staat wel vaker onzin in
jomanda wordt niet vervolgd, volgens de krant
maar ja, weet ik veel?
en ik snap niet zo goed dat mijn mededelingen zo onmisbaar zouden zijn voor jouw onderzoekje
ik was trouwens meer geinteresseerd in de uitspraken van de moeder van sylvia
daar ging het me eigenlijk meer om
en tot slot: ik ben geen aanhanger van jomanda
ik verdedig jomanda dan ook niet
voor mijn part wordt ze juist wel veroordeeld
Mustafa, mijn onderzoekje was simpel, hoe makkelijk gebruikt M eigen woorden, voor iets dat hij gelezen of gehoord heeft, en hoe correct is dan zijn uitspraak. Voor mij is het duidelijk. Bedankt. Groetjes Harrie
(Walter Lipmann)

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 14 okt 2006 10:42

Ik ben het eens met Mustafa.
Ik denk ook dat schuld juridisch niet te bewijzen is! En bij een rechtbank draait alles om bewijs, en zo hoort het ook.

Misschien kunnen we in de toekomst een wet maken waarbij éénieder die geld of donaties vraagt, dus inkomsten heeft uit 'heailings' een registratieplicht heeft voor het registreren van alle healingadviezen. Bij het niet noteren zou er dan een fikse boete per 'patient' op kunnen staan. En 'foute' adviezen kunnen dan vervolgd worden op basis van inhoud.
Met zo'n systeem valt altijd nog te sjoemelen...zoals de woordengoochelarij van Jomanda...maar het is in ieder geval een drempel voor de 'beroeps' healers en een stok om mee te slaan en een wettelijk bewijsbaar handvat.

Het bovenstaande was natuurlijk zomaar een wilde suggestie...

Onbetaald is iedereen natuurlijk vrij - zoals 'Berendien uut Wisp' - om het volgende 'advies' tegen bijvoorbeeld hoofdpijn te geven (extract):
...en het kruidenvrouwtje Berendien uut Wisp iedereen ongevraagd een patent middeltje tegen hoofdpien voorschrijft: 'Aardappel'n! De schill'n van vief kilo eigenheimers mal'n, het prutje drie uur lat'n kok'n en met dat nat het zere hoofd inwriev'n.'
Bron: (parodie van van Kooten en de Bie, jaren '80) http://www.kootenbie.nl/index.asp?http: ... .asp?ID=53

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 14 okt 2006 10:46

wat er voor mij duidelijk is dat er geen bewijs was om jomanda te veroordelen
dat is de kern van de zaak
met welke woorden ik dit ook aanduid
en ik heb me niet met de juiste rerminologvie uitgedrukt en dat is dan duidelijk vor jou harrieme, maar ja dat raakt de kern van de zaak nu eenmaal niet of je dat nou wil toegeven of niet
en wat mij ook heel duidelijk is betsaat uit de woorden van de moeder van sylvia
ik heb het voor het journaal gezien
niemand die het hier over heeft op dit forum
god = music
ik ben feminist
ervaring telt

Gesloten