integratie; bezuiniging op inburgering

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Ali
Banned

Re: intergratie; bezuiniging op inburgering

Bericht door Ali » 16 sep 2010 23:00

Variform schreef:
demmers schreef:
Dus? Gaan we mensen die willen inburgeren lastig vallen met dit soort dingen?
Slaat helemaal nergens op...
Er is iets voor te zeggen het onderwijsmateriaal onze normen en waarden te laten reflecteren. Of dat zo ' in your face ' moet weet ik niet. Maar je kunt deze mensen niet inburgeren en tegelijkertijd afschermen voor wat ze buiten op straat mee geconfronteerd worden.
Beter van meet af aan er geen doekjes om heen winden.

Klare wijn schenken, dat zou mijn insteek zijn.

Variform
Banned

Re: integratie; bezuiniging op inburgering

Bericht door Variform » 16 sep 2010 23:01

Vilaine schreef:Ik heb me altijd verbaasd over het feit, dat mensen hier "zomaar" binnen kwamen.
Als je naar Nieuw Zeeland of Australië wilt (en wellicht ook Amerika en Canada), mag je pas komen als je nodig bent (je beroep moet op de gewenste skills list staan en je moet een taaltest (IELTS test) afleggen, waarvoor je afhankelijk van je beroep voldoendes of zelfs hoge cijfers moet halen. Hier staan ze op hun achterste benen, als ze in hun thuisland geacht worden enigszins de taal te leren.
Of Zwitserland. Vriend van me vertelde me al lang geleden hoe het daar werkte. Je mocht het land in maar je moest binnen drie maanden werk hebben anders kon je weer vertrekken. En dat was in de jaren 80. Ik weet niet hoe het nu is.

Ik weet er niet genoeg van om te kunne beoordelen of speculeren over wat het culturele verschil precies is dat een land als Zwitserland wel in staat maakt om gewoon hard te zijn en ons land zo mild.

Iemand enig idee?
Tot mijn verbazing werd het alleen maar slechter op. Echtgenotes/n worden uit het thuisland gehaald, thuis wordt de taal van het thuisland gesproken, gewinkeld wordt in winkels van landgenoten, allerlei overheidsinstituten geven folders uit in Turks en Arabisch.
Ja dat van die folders, dat irriteert me al jaren. Daar moeten ze onmiddellijk mee stoppen. Stompzinnige tegemoetkomendheid.
She makes her own cross and she
Hangs there for all the world to see
She makes her own cross as she
Locks up her mind and says I'm free

-- ' Make Your Own Cross' by Flash and the Pan

Variform
Banned

Bericht door Variform » 16 sep 2010 23:12

BillvdBergh schreef:
Vilaine schreef:@BillyvdBergh
Nee
Ok dat is jammer. :D Wellicht moet u eens zelf nagaan hoe Nederlanders zelf emigreren, intergreren en cultuur behoud in andere landen voordat er uberhaupt dergelijke eisen worden gesteld aan immigranten.
Denk dan aan Nederlanders in Australie bijvoorbeeld.

Overigens, heeft u weleens van de PVV gehoord ?
Zelf ben ik er groot voorstander van dat emigrerende Nederlanders integreren. Ik erger me vaak aan die items in de media over Nederlanders in het buitenland, zoals bij het WK. Hele kolonies Nederlanders die grotendeels afgezonderd, min of meer, Nederlander blijven.

Ik heb een hekel aan inconsequentie. Ik verwacht dat immigranten hier integreren en ik prefereer zelfs nog assimileren. En dus verwacht ik ook van Nederlanders elders dat ze dat doen. Je ging hier weg, dus wat moet je nog met onze cultuur?
Australie, zelfde probleem, ook daar hele clans Nederlanders in huizen met meubels en je ziet niets dat suggereert dat ze in Australie wonen.

Doorgaans zijn mensen trots op hun afkomst en wij, degenen die nog hier wonen, voelen ons soms ook wel wat trots op die lui die nog zo Neerlands zijn. Bah.

Inburgering gaat niet ver genoeg. Integratie niet ver genoeg. Ik wil assimilatie. Ik wil dat immigranten ons willen zijn. Onze westerse normen en waarden accepteren, hoe krom die soms door zichzelf weg relativerende westersen ook zijn.
Daarom ook geen dubbele paspoorten. Psychologisch is dat niet te verantwoorden. Identiteit is waar het om gaat. Met een extra paspoort vereenzelvig je je nog te veel met je terugval optie. Je bent Nederlander, je wilt hier wonen, werken, leven, kids opvoeden, weg mat dat oude vod. Je psyche dient een keuze te maken. Anders kun je nooit 100% loyaal zijn en is er de kans dat je een luis in de pels wordt.
Laatst gewijzigd door Variform op 16 sep 2010 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Variform
Banned

Bericht door Variform » 16 sep 2010 23:16

Ali schreef:
Variform schreef:
demmers schreef:
Dus? Gaan we mensen die willen inburgeren lastig vallen met dit soort dingen?
Slaat helemaal nergens op...
Er is iets voor te zeggen het onderwijsmateriaal onze normen en waarden te laten reflecteren. Of dat zo ' in your face ' moet weet ik niet. Maar je kunt deze mensen niet inburgeren en tegelijkertijd afschermen voor wat ze buiten op straat mee geconfronteerd worden.

In dat geval zou een collage een mooie kaft zijn voor een cusrsusboek. Een collage van handjes vasthoudende hetero en homo paren. Misschien voor de goede orde wat homoseksuele apen, want het is immers bewezen dat
homoseksualiteit vaker dan gedacht voorkomt in de dierenwereld? :)

siger

Bericht door siger » 16 sep 2010 23:38

Variform schreef:Misschien voor de goede orde wat homoseksuele apen,
In Nederland?

siger

Bericht door siger » 16 sep 2010 23:43

Ali schreef:
PietV. schreef:
Ali schreef:
Het verdriet mij evenwel dat jij uitgerekend de juiste spelling van het woord integratie niet paraat hebt.

Notabene in de toptitel nog wel.

Jij solliciteert naar een verplichte uit eigen middelen te fourneren Nederlandse taalcursus aan je pantalon.
Ik twijfelde na tig keer intergratie te hebben gehoord. Na googlen schijnt dit ook ergens te bestaan. Maar in de gewone wandelgangen wordt meestal over integratie gesproken.
Nou ja, als het eenmaal foutief is gedeponeerd op het internet, dan bestaat het inderdaad. Maar bestaan is nu eenmaal geen criterium voor de juiste spelling.

Stel je voor.
Intergratie staat niet in de Dikke Van Dale.

Integratie is verwant aan integraal en integriteit.

Ali
Banned

Bericht door Ali » 16 sep 2010 23:50

Variform schreef:
Ali schreef:

In dat geval zou een collage een mooie kaft zijn voor een cusrsusboek. Een collage van handjes vasthoudende hetero en homo paren. Misschien voor de goede orde wat homoseksuele apen, want het is immers bewezen dat
Zo'n kaft ontwerp moet ook weer niet ontaarden in een pleidooi voor homosexualiteit.

Dat zou, alhtans wat mij betreft, een verkeerd signaal afgeven.

demmers
Forum fan

Bericht door demmers » 17 sep 2010 00:01

verhip! :lol:
Meen je dat nou Ali?
Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik altijd dacht dat het idd intergratie was....
Het is dus integratie...
Foei! Das dom van me.... :)
Zeg hoeveel fouten mag je maken bij zijn cursus? hahaha!

demmers
Forum fan

Bericht door demmers » 17 sep 2010 00:03

Ali schreef:
Variform schreef:
Ali schreef:

Zo'n kaft ontwerp moet ook weer niet ontaarden in een pleidooi voor homosexualiteit.

Precies! Helemaal mee eens.....

Ali
Banned

Bericht door Ali » 17 sep 2010 00:13

demmers schreef:verhip! :lol:
Meen je dat nou Ali?
Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik altijd dacht dat het idd intergratie was....
Het is dus integratie...
Geeneen.

Ausweisz nach Belgiën folgt anschlussend.

:mrgreen:

demmers
Forum fan

Bericht door demmers » 17 sep 2010 00:19

Variform schreef:
BillvdBergh schreef:
Vilaine schreef:@BillyvdBergh
Nee
Ok dat is jammer. :D Wellicht moet u eens zelf nagaan hoe Nederlanders zelf emigreren, intergreren en cultuur behoud in andere landen voordat er uberhaupt dergelijke eisen worden gesteld aan immigranten.
Denk dan aan Nederlanders in Australie bijvoorbeeld.

Overigens, heeft u weleens van de PVV gehoord ?
Zelf ben ik er groot voorstander van dat emigrerende Nederlanders integreren. Ik erger me vaak aan die items in de media over Nederlanders in het buitenland, zoals bij het WK. Hele kolonies Nederlanders die grotendeels afgezonderd, min of meer, Nederlander blijven.

Ik heb een hekel aan inconsequentie. Ik verwacht dat immigranten hier integreren en ik prefereer zelfs nog assimileren. En dus verwacht ik ook van Nederlanders elders dat ze dat doen. Je ging hier weg, dus wat moet je nog met onze cultuur?
Australie, zelfde probleem, ook daar hele clans Nederlanders in huizen met meubels en je ziet niets dat suggereert dat ze in Australie wonen.

Doorgaans zijn mensen trots op hun afkomst en wij, degenen die nog hier wonen, voelen ons soms ook wel wat trots op die lui die nog zo Neerlands zijn. Bah.

Inburgering gaat niet ver genoeg. Integratie niet ver genoeg. Ik wil assimilatie. Ik wil dat immigranten ons willen zijn. Onze westerse normen en waarden accepteren, hoe krom die soms door zichzelf weg relativerende westersen ook zijn.
Daarom ook geen dubbele paspoorten. Psychologisch is dat niet te verantwoorden. Identiteit is waar het om gaat. Met een extra paspoort vereenzelvig je je nog te veel met je terugval optie. Je bent Nederlander, je wilt hier wonen, werken, leven, kids opvoeden, weg mat dat oude vod. Je psyche dient een keuze te maken. Anders kun je nooit 100% loyaal zijn en is er de kans dat je een luis in de pels wordt.
Ik zie niet zo in waarom jij dat nou perse wilt beste Varivorm..
Als mensen de taal spreken, zich keurig aan de (grond)wet houden, zich zelf kunnen bedruipen...wat maakt het dan uit.
Wat wil je nu? Moet een Fransman dan Nederland brood gaan eten? Nederlandse kaas? Ben je dan"goed" aangepast? Wat is er mis dat iemand nog een band wilt hebben met zijn geboorteland? Ik zie daar echt geen enkel probleem hoor.Waarom mogen mensen uit bepaalde landen niet gezellig bij elkaar komen in een club.
Wat vind jij dan van al die eethuizen hier? Dat moet dan ook niet mogen? Want bah! Een Turk die een Turks restaurant begint, een Griek een Griek..no no no...dat moeten allemaal Klapstuk met hutspot tenten worden?
En aan wie of wat moet men 100% loyaal zijn?
Nederland is dat niet eens tegenover zijn eigen soldaten die sneuvelen in het verre buitenland. :(
Als je zoon door eigen vuur word omgebracht.....is het eerste wat dit land doet...je met een kluitje het riet in sturen....
Neen....
Aanpassen? Ik heb zelf Indisch bloed door de aderen stromen.....mag ik dus geen warm gevoel hebben als ik aan Indie denk? De Pasar? maar verbieden dan? Dat is toch een beetje onzin....

demmers
Forum fan

Bericht door demmers » 17 sep 2010 00:20

Ali schreef:
Meen je dat nou Ali?
Het is dus integratie...
Geeneen.

Belgie?
Tja....dan moet ik nog maar even afwachten "welk" Belgie het gaat worden dan...
Want dat land dreigt nu toch echt uit elkaar te vallen!
Maar het zal wel Vlaanderen worden denk ik dan :)

Ali
Banned

Bericht door Ali » 17 sep 2010 00:21

demmers schreef:
Ali schreef:

Precies! Helemaal mee eens.....
Wel zo prettig om te weten. :mrgreen:

Ali
Banned

Bericht door Ali » 17 sep 2010 00:43

demmers schreef:
Ali schreef:
Meen je dat nou Ali?
Het is dus integratie...
Geeneen.

Belgie?
Tja....dan moet ik nog maar even afwachten "welk" Belgie het gaat worden dan...
Want dat land dreigt nu toch echt uit elkaar te vallen!
Maar zouwen ze daar ook geen inburgeringscursussen hebben?
Kwa taal zit je als Nederlander natuurlijk gebeiteld.

Dat spreekt.

Maar kunt ge ook beroemde frietkotten alfabetisch opsommen?

Zo niet dan zie ik het cultureel gesproken somber in Demmers. :mrgreen:

Ongeloveloos
Banned

Re: integratie; bezuiniging op inburgering

Bericht door Ongeloveloos » 17 sep 2010 01:18

Variform schreef:Of Zwitserland. Vriend van me vertelde me al lang geleden hoe het daar werkte. Je mocht het land in maar je moest binnen drie maanden werk hebben anders kon je weer vertrekken. En dat was in de jaren 80. Ik weet niet hoe het nu is.

Weinig veranderd sinds '80.
Als je een werkvergunning hebt, mag je 9 maanden blijven. Dan MOET je vooor 3 maanden het land uit.
Daarna volgt de volgende cyclus. Na 7 jaar mag je "blijven".
Pas na 14 jaar kan je de nationaliteit krijgen, of eerder als je trouwt met een zwitser(se).
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...

Plaats reactie