integratie; bezuiniging op inburgering

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Vilaine
Bevlogen

Re: intergratie; bezuiniging op inburgering

Bericht door Vilaine » 16 sep 2010 17:36

@BillyvdBergh
Nee
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

BillvdBergh
Banned

Bericht door BillvdBergh » 16 sep 2010 17:36

nihat schreef:
BillvdBergh schreef:Vilaine schreef :
Eén opmerking blijft me nog altijd bij. Op de vraag waarom thuis alleen maar Turks wordt gesproken en geen Nederlands, zodat de kinderen met andere kinderen op school konden spelen en beter konden meekomen op school, was het antwoord: Ze moeten toch met oma, die alleen Turks spreekt, kunnen praten?
Waarom denkt u dat de PVV terug wilt naar een Nederland wat het ooit was en zoveel aanhangers achter zich heeft weten te vergaren en wel 1.5 miljoen mensen ? Cultuur - en taal behoud. Ik denk dat menig immigrante ouders , voorouders, etcetra er ook zo over denken en willen graag dat ook hún kinderen en klein kinderen een stukje van hen indentiteit, taal en cultuur niet moeten verliezen. Neemt niet weg dat ze wél de taal onder andere moeten beheersen in het land waar deze immigranten zich vestigen teneinde een eigen bestaan op te bouwen. Wellicht is dit antwoord afdoende op uw vraag.
Cultuur en taalbehoud? Zo u denken dat dat drijfveren zijn van de PVV?
Ik wil niet vervelend overkomen, maar ik heb toch al een flink aantal aanhangers van de PVV gezien op tv en als die hun mond open deden had dat weinig met cultuur en al helemaal niets met taalbehoud te maken.

Wat dan wel volgens u ?

BillvdBergh
Banned

Bericht door BillvdBergh » 16 sep 2010 17:40

Vilaine schreef:@BillyvdBergh
Nee
Ok dat is jammer. :D Wellicht moet u eens zelf nagaan hoe Nederlanders zelf emigreren, intergreren en cultuur behoud in andere landen voordat er uberhaupt dergelijke eisen worden gesteld aan immigranten.
Denk dan aan Nederlanders in Australie bijvoorbeeld.

Overigens, heeft u weleens van de PVV gehoord ?

Ali
Banned

Bericht door Ali » 16 sep 2010 17:45

kiks schreef:
Ali schreef: En wie zakt kan ze biezen pakken.
Gezakt. Dus op opzouten maar? :mrgreen:

Groet

kiks
Yep.

Ali
Banned

Bericht door Ali » 16 sep 2010 17:50

BillvdBergh schreef:
Nee
Ok dat is jammer. :D Wellicht moet u eens zelf nagaan hoe Nederlanders zelf emigreren, intergreren en cultuur behoud in andere landen voordat er uberhaupt dergelijke eisen worden gesteld aan immigranten.

Nederlanders in down-under spreken goed engels Billy boy!

BillvdBergh
Banned

Bericht door BillvdBergh » 16 sep 2010 17:58

Ali schreef:
BillvdBergh schreef:
Nee

Nederlanders in down-under spreken goed engels Billy boy!

Dat zegt niets. Onze eigen koningin is de enige Nederlander die goed Engels spreekt op mijn buis,
zelfs politici kunnen daar niet aan tippen. Kan je nagaan hoe het voor immigranten is.
:mrgreen:

Ali
Banned

Bericht door Ali » 16 sep 2010 18:08

BillvdBergh schreef: Dat zegt niets. Onze eigen koningin is de enige Nederlander die goed Engels spreekt op mijn buis,
zelfs politici kunnen daar niet aan tippen. Kan je nagaan hoe het voor immigranten is.
Niet Nederlander maar Nederlandse beste Bill.

Ga jij ook maar op eens op cursus.

En wel zelf dokken! :mrgreen:

Ali
Banned

Bericht door Ali » 16 sep 2010 18:15

The Prophet schreef:
demmers schreef:kloeg?
Is dat goed Nederlands?....
Of moet een van ons ook naar een taalcursus! :wink: :)
taaladvies schreef:- De sterke vorm (be)kloeg van (be)klagen wordt voornamelijk in België gebruikt, maar is er geen standaardtaal meer. Standaardtaal in het hele taalgebied is (be)klaagde.
Siger als Belg tegen half geld. :mrgreen:

BillvdBergh
Banned

Bericht door BillvdBergh » 16 sep 2010 20:02

Ali schreef:
BillvdBergh schreef: Dat zegt niets. Onze eigen koningin is de enige Nederlander die goed Engels spreekt op mijn buis,

Ik geef u helemaal gelijk, de correctie is zeer correct. Hoewel ik wél tussen de regels door aangeefd
dat met name politici ( de wetgever) hun mond moeten houden als het gaat om intergratie en immigranten wat betreft de taal, cultuur , etcetra. Aangezien naar mijn oordeel geen enkele bekende " Nederlander of Nederlandse" in staat is gebleken een ander taal (2de) - in dit geval de Engelse taal - vloeiend uit te spreken en voldoende beheersd , behalve en echt BEHALVE onze eigen HM!

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 16 sep 2010 20:23

demmers schreef:
Dus? Gaan we mensen die willen inburgeren lastig vallen met dit soort dingen?
Slaat helemaal nergens op...
Een belangrijk uitgangspunt van ons land. In veel landen is dit niet eens bespreekbaar. Laat die 50.000 mensen dat heel goed begrijpen. Misschien belangrijker dan welke les dan ook. Integratie heeft te maken met de normen en waarden van een land. Laat emancipatie nu heel belangrijk zijn in Nederland. De rol van man/vrouw die gelijkwaardig is. Dat twee mensen van gelijk geslacht die er voor gekozen hebben om samen verder te gaan, dezelfde rechten en plichten genieten. Misschien is dit de mogelijkheid om bepaalde groepen te bereiken alvorens ze opgaan in de samenleving.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Ali
Banned

Bericht door Ali » 16 sep 2010 20:53

demmers schreef:Ik ben toch wel een beetje verbaasd over al de heisa die nu ontstaan is door dat, als alles doorgang vind, er ook bezuinigd gaat worden op de inburgeringscursussen....
Als je in dit land woont wil je toch mee doen? De eerste stap is dan de taal...
Dat "andere" je daar op moeten wijzen is al belachelijk voor woorden....
Hier blijkt maar weer dat de vertroeteling van buitenlanders te ver is doorgeslagen...
Wat nu dus weer andere nare gevolgen heeft.....namelijk het totaal doorslaan naar de ander kant.. :(
Demmers, jouw insteek terzake de inburgerings kwestie bevalt mij wel.

Het verdriet mij evenwel dat jij uitgerekend de juiste spelling van het woord integratie niet paraat hebt.

Notabene in de toptitel nog wel.

Jij solliciteert naar een verplichte uit eigen middelen te fourneren Nederlandse taalcursus aan je pantalon.

Ali
Banned

Bericht door Ali » 16 sep 2010 22:32

BillvdBergh schreef:
Ali schreef:

Ik geef u helemaal gelijk, de correctie is zeer correct. Hoewel ik wél tussen de regels door aangeefd
dat met name politici ( de wetgever) hun mond moeten houden als het gaat om intergratie en immigranten wat betreft de taal, cultuur , etcetra. Aangezien naar mijn oordeel geen enkele bekende " Nederlander of Nederlandse" in staat is gebleken een ander taal (2de) - in dit geval de Engelse taal - vloeiend uit te spreken en voldoende beheersd , behalve en echt BEHALVE onze eigen HM!
ik kan je argumentatie wel billijken Bill.

I surrender. :D

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 16 sep 2010 22:35

Ali schreef:
Het verdriet mij evenwel dat jij uitgerekend de juiste spelling van het woord integratie niet paraat hebt.

Jij solliciteert naar een verplichte uit eigen middelen te fourneren Nederlandse taalcursus aan je pantalon.
Ik twijfelde na tig keer intergratie te hebben gehoord. Na googlen schijnt dit ook ergens te bestaan. Maar in de gewone wandelgangen wordt meestal over integratie gesproken.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Variform
Banned

Bericht door Variform » 16 sep 2010 22:56

demmers schreef:
Dus? Gaan we mensen die willen inburgeren lastig vallen met dit soort dingen?
Slaat helemaal nergens op...
Er is iets voor te zeggen het onderwijsmateriaal onze normen en waarden te laten reflecteren. Of dat zo ' in your face ' moet weet ik niet. Maar je kunt deze mensen niet inburgeren en tegelijkertijd afschermen voor wat ze buiten op straat mee geconfronteerd worden.
She makes her own cross and she
Hangs there for all the world to see
She makes her own cross as she
Locks up her mind and says I'm free

-- ' Make Your Own Cross' by Flash and the Pan

Ali
Banned

Bericht door Ali » 16 sep 2010 22:57

PietV. schreef:
Ali schreef:

Ik twijfelde na tig keer intergratie te hebben gehoord. Na googlen schijnt dit ook ergens te bestaan. Maar in de gewone wandelgangen wordt meestal over integratie gesproken.
Nou ja, als het eenmaal foutief is gedeponeerd op het internet, dan bestaat het inderdaad. Maar bestaan is nu eenmaal geen criterium voor de juiste spelling.

Stel je voor.

Plaats reactie