Het "rode" gevaar koopt heel de wereld op.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

demmers
Forum fan

Het "rode" gevaar koopt heel de wereld op.

Bericht door demmers » 08 sep 2010 23:26

Wat al een flinke tijd aan de gang is in diverse "arme" Afrikaanse landen,gaat nu ook hier in Europa gebeuren.
De Chinezen nemen langzaam maar zeker de hele boel over...
Het is echt geweldig om te zien dat al die rechtse ballen en blaaskaken de poten onder hun lijf rennen om zaken te doen met China. Zag een prachtige repo over oa. zo'n driedelig grijskostuum ventje van de haven van Rotterdam.Cosco de grootste containervervoerder van de hele wereld is druk bezig om hele havenarmen op te kopen. Ach ach ach....wat was het mannetje trots! Als een aap! Want hij had als projectontwikkelaar een beste deal afgesloten met Cosco.......
Cosco is een 100% staatsbedrijf uit China...en er blijken nog meer giga-staatsbedrijven van de Chinezen regering druk bezig te zijn om Europa over te kopen....
Ik lach me echt rot! Al die rechtse rakkers zijn door hun hebberigheid vergeten met wie ze handel drijven.

MET HET RODE GEVAAR!!! MET DE COMMUNISTEN!!!

Griekenland heeft een schuld van heb-ik-jouw-daar....nu blijkt de Chinezen regering wel bereid om wat van die schuld over te nemen.....ze kopen trouwens op hun gemak de ene na de ander haven over in dat land.
De Griekse vakbonden e.d. bekijken deze overnames wel met argusogen aan....
Van de V.S. wisten we het al.....ook daar zit de Chinezen regering voor miljarden in de economie.
Een goede kennis van mij woont in Afrika en ziet met eigen ogen de invasie van de Chinezen een groot succes worden. Want de regering van China is bereid om miljarden te pompen in ontwikkeling van die landen.....maar wel in ruil voor de vele grondstoffen die het Afrikaanse continent heeft.
Soedan oa. heeft miljoenen liters olie in de grond zitten.....ook daar timmert het "rode" gevaar stevig aan de weg. De diversen staatsbedrijven van China hebben miljarden miljarden op de bankrekening staan....
En dankzij de economische crisis kopen zij op hun gemak niet alleen Afrika,Amerika maar nu ook Europa op.
Te beginnen in Griekenland en Nederland.
Maar vrind Rutte maar toch vooral Wilders hoor ik toch verdacht weinig over deze
LINKSE HOBBYS van de chinezen..

Ik hoorden ook nog een verslaggever zeggen dat de oorzaak voor dit grote Chinezen succes was, dat de regering aldaar ver vooruit kan plannen.....reden?
Omdat in China nooit verkiezingen zijn! De Communistische partij is de alleenheerser daar.
Nou Mark,Geert en Maxime! Wat een pracht voorbeeld....
Jammer dat het alleen wel dat "linkse" tuig is die zo'n verpletterend succes hebben in de handel.....
Jammer dat ik Wilders nooit hoor over het "echte gevaar" wat Nederland...Europa bedreigd.....
Het gevaar dat Europa en haar handelsmarkt geheel is overgenomen door de Chinezen....en dat deze dan ook vervolgens een hele grote stempel kunnen gaan drukken op de gehele samenleving...
Neen....vooral lekker met oogkleppen op te keer gaan tegen de Turkse bakker op de hoek!
Stakkers.. :oops:
Laatst gewijzigd door demmers op 08 sep 2010 23:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Jagang
Ontoombaar

Re: Het "rode" gevaar koop heel de wereld op!

Bericht door Jagang » 08 sep 2010 23:34

demmers schreef:MET HET RODE GEVAAR!!! MET DE COMMUNISTEN!!!
Is China (nog) communistisch dan?

De rest van je "betoog" doet me wat duizelen.
Ben je in paniek?

Het komt chaotisch en rommelig op me over.
Laatst gewijzigd door Jagang op 08 sep 2010 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

demmers
Forum fan

Bericht door demmers » 08 sep 2010 23:35

Jagang schreef:
Wat denk je zelf?....
Het land word geregeerd met ijzeren hand vanuit Peking...
Er is maar een partij aan de macht en dat is de Communistische!
Tegenstand is er niet...
Maar wat de Chinese staat wel heel handig doet is al de miljarden keihard investeren.
Want de handel is gewoon gekapitaliseerd! Alleen zijn het wel allemaal 100% staatsbedrijven!
Zijn ze slim daar of niet!...
Laatst gewijzigd door demmers op 08 sep 2010 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 08 sep 2010 23:36

demmers schreef:Wat denk je zelf :?: :oops: :?
Ik denk van niet, en doe alsjeblieft niet zo hysterisch.
Sinds Deng Xiaoping is China de kapitalistische weg ingeslagen.

China is nog wel autocratisch, maar dat is wat anders dan communistisch.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

demmers
Forum fan

Bericht door demmers » 08 sep 2010 23:41

Jagang schreef:
demmers schreef:Wat denk je zelf :?: :oops: :?
Ik denk van niet, en doe alsjeblieft niet zo hysterisch.
Sinds Deng Xiaoping is China de kapitalistische weg ingeslagen.

China is nog wel autocratisch, maar dat is wat anders dan communistisch.
Tuurlijk!!!!!
Kijk voor de grap eens de uitzending van Nieuwsuur van vandaag.
En hoe heet de partij die in China de macht heeft?!
Wat gebeurd er met tegenstanders van het regime?
Heb jij niet goed opgelet wat er allemaal gebeurden tijdens de spelen van Peking??
Hoe naief kun je zijn zeg.... :oops:

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 08 sep 2010 23:52

demmers schreef:En hoe heet de partij die in China de macht heeft?!
Ja, en Islam is de knuffelreligie van de vrede.

Of een partij communistisch is komt vooral tot uiting in het beleid beleid, en niet per sé in de naam.
De DDR heette ook "democratisch" te zijn. ("Deutsche Demokratische Republik")

Was ze daarom democratisch?
Nee, de DDR was communistisch.
Het is niet zo moeilijk om ergens maar een label op te plakken.

Je moet begrijpen dat een dictatuur niet per definitie een communistische dictatuur is.
Het enige wat dictaturen gemeen hebben, is een groot gebrek aan mensenrechten, en de afwezigheid van zeggenschap vanuit de bevolking over het te voeren beleid.
Henry Ford

Ali
Banned

Bericht door Ali » 09 sep 2010 01:08

Jagang schreef: Of een partij communistisch is komt vooral tot uiting in het beleid beleid, en niet per sé in de naam.
De DDR heette ook "democratisch" te zijn. ("Deutsche Demokratische Republik")
Interessante bemerking Jagang.

Aan de vruchten herkent men de boom.

GayaH
Bevlogen

Re: Het "rode" gevaar koopt heel de wereld op.

Bericht door GayaH » 09 sep 2010 05:10

@ Chinaman
*
Wil jij Demmers ff snel uit zijn nachtmerrie wakker maken?
Volgens mij heeft hij zich verslikt in een eetlepel Sambal! :mrgreen:
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*

Marc G
Forum fan

Bericht door Marc G » 09 sep 2010 09:22

Ik denk dat we niet moeten zeuren dat we concurrentie krijgen.
China kopieert wat wij al decennia lang doen. Economisch kolonialisme, ofwel vrije wereldhandel.
Ze zitten op veel geld dat waardeloos dreigt te worden. Dat ze dat willen uitgeven om iets van vaste waarde te krijgen en strategisch belang voor de toekomst, kan je ze niet kwalijk nemen.
Het is eerder een signaal aan ons zelf dat we niet goed bezig zijn en teveel op China leunen om die uitgeputte economie toch nog te laten groeien.

Ik denk dat China gewoon steeds meer deel gaat uitmaken van de wereldeconomie. Die macht zal ze zeker gebruiken om haar invloed te vergroten en kritiek in te dammen, maar ik zie geen kolonisatie pogingen. Dan verwacht ik meer onheil van de EU die op ondemocratische weg steeds meer invloed op de landen in de eurozone krijgt. Waar ergens plannetjes worden gemaakt door een paar ambtenaren en bureaucraten die niemand kent en waar niemand ooit over hoort en waar de gekozen europarlementariers nauwelijks invloed op kunnen uitoefenen.

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 09 sep 2010 12:02

demmers schreef:
Jagang schreef:
Wat denk je zelf?....
Het land word geregeerd met ijzeren hand vanuit Peking...
Er is maar een partij aan de macht en dat is de Communistische!
Tegenstand is er niet...
Maar wat de Chinese staat wel heel handig doet is al de miljarden keihard investeren.
Want de handel is gewoon gekapitaliseerd! Alleen zijn het wel allemaal 100% staatsbedrijven!
Zijn ze slim daar of niet!...
Nee, ik denk niet dat China nog communistisch is.

Aan grote tegenstand schijnt geen behoefte te zijn, was dat wel zo dat was er al weer een revolutie/burgeroorlog daar, zoals die zo'n 50 jaar geleden plaatsvond.

En nee, het zijn zeker niet allemaal staatsbedrijven, onlangs heeft bijv Geely (Chinese autofabrikant, GEEN staatsbedrijf) Volvo overgenomen van Ford.

Trouwens wat maakt dat uit, Amerikaanse bedrijven nemen al Decennia's lang Europese bedrijven over, ik geloof een aantal jaren geleden namen ze nog de Hema over, nou en???

Wat is er trouwens mis aan staatsbedrijven? Toen ik uit Nederland vertrok, was het openbaar vervoer in NL nog in handen van de staat, was niks mis mee, en nu het geprivatiseert is zijn er meer problemen dan voorheen (althans voor de klant/burger) hetzelfde geld voor de post, er zijn geeneens echte postkantoren meer. Ik ken veel mensen die dat niet prettig vinden. Vorig jaar toen ik in NL op vakantie was, probeerde ik 1 postzegel te kopen, maar dat kon en mog niet, je moest perse een hele lap postzegels kopen. Nou dat vond ik ook niet zo leuk...

Verder gaat de winst van deze staatsbedrijven dus naar de staat, nou sluit ik niet uit dat er corrupte ambtenaren erbij zitten die daar wat geld uit pluizen, maar het grootste gedeelte van die winst gaat toch naar de staat, en wat doet die ermee??? Nou wegen bouwen, spoorwegen leggen, telecomunicatie leggen, openbare voorzieningen verbeteren, zorgen voor werkgelegenheid... wat is daar mis mee???

Verder, het openbaar vervoer is dus geprivatiseert, maar toch legt de STAAT in NEDERLAND je op dat je een of ander magnetische kaart moet kopen om op de bus tram of metro te kunnen reizen, waar slaat dat dan weer op, het is toch geprivatiseert??? Je word dus gedwongen om allerlei persoonlijke gegevens aan hun te geven, een anonieme strippenkaart mag je niet meer gebruiken. HOEZO staatscontrole... en dat bij een prive bedrijf???
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 09 sep 2010 13:47

Chinaman schreef:
Trouwens wat maakt dat uit, Amerikaanse bedrijven nemen al Decennia's lang Europese bedrijven over, ik geloof een aantal jaren geleden namen ze nog de Hema over, nou en???

Wat is er trouwens mis aan staatsbedrijven? Toen ik uit Nederland vertrok, was het openbaar vervoer in NL nog in handen van de staat, was niks mis mee, en nu het geprivatiseert is zijn er meer problemen dan voorheen (althans voor de klant/burger) hetzelfde geld voor de post, er zijn geeneens echte postkantoren meer. Ik ken veel mensen die dat niet prettig vinden. Vorig jaar toen ik in NL op vakantie was, probeerde ik 1 postzegel te kopen, maar dat kon en mog niet, je moest perse een hele lap postzegels kopen. Nou dat vond ik ook niet zo leuk...

Verder gaat de winst van deze staatsbedrijven dus naar de staat, nou sluit ik niet uit dat er corrupte ambtenaren erbij zitten die daar wat geld uit pluizen, maar het grootste gedeelte van die winst gaat toch naar de staat, en wat doet die ermee??? Nou wegen bouwen, spoorwegen leggen, telecomunicatie leggen, openbare voorzieningen verbeteren, zorgen voor werkgelegenheid... wat is daar mis mee???

Verder, het openbaar vervoer is dus geprivatiseert, maar toch legt de STAAT in NEDERLAND je op dat je een of ander magnetische kaart moet kopen om op de bus tram of metro te kunnen reizen, waar slaat dat dan weer op, het is toch geprivatiseert??? Je word dus gedwongen om allerlei persoonlijke gegevens aan hun te geven, een anonieme strippenkaart mag je niet meer gebruiken. HOEZO staatscontrole... en dat bij een prive bedrijf???
Ik ben het met je eens dat het opkopen van bedrijven geen Chinees alleenrecht is. Gisteren de uitzending gezien en het leek of China Europa aan het annexeren was. Kijk eens waar de miljarden uit Saoedi Arabië zijn gebleven. Of het geld van de Japanners. Dat staten een bepaalde politiek nastreven en winst willen halen is normaal. Als de Fransen onze buslijnen overnemen of elektriciteitsmaatschappijen dan kraait er slechts een gedeputeerde. Corus is verdwenen in Indische handen. Mitsubishi zit in Venlo en de Russen aan de kade van Rotterdam. En Nederlandse verzekeraars hangen rond in Amerika. Globalisering en marktwerking. Niet te stoppen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 09 sep 2010 14:17

PietV. schreef:Gisteren de uitzending gezien en het leek of China Europa aan het annexeren was.
Dat licht voornamelijk aan de propaganda toon van dat betreffende programma. Het grootste aantal "niewsberichten" is behoorlijk politiek gekleurt, in Het westen denkt men vaak dat hun "Nieuws en Media" vrij is van propaganda, en men vrije media heeft, dat is helaas een sprookje.
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

nihat
Forum fan

Bericht door nihat » 09 sep 2010 14:26

Ik vind het inderdaad een wat overspannen reactie op de expansiedrift van de Chinese regering.
Praten over het roode gevaar is net zo ongenuanceerd als elke moslim betichten van extremisme. Maar er tussen de regels van het in het paniek geschreven stukje zit ook wel een kern van waarheid. Heb de uitzending ook bekeken, vind het trouwens wel opvallend dat deze persoon eerst een anti stuk op het forum plaatst over het nieuwe programma's van de nieuwe omroepen, maar daar vervolgens wel actief naar gaat kijken, maar dit terzijde :wink: Het is op zich natuurlijk wel een beetje raar dat een grote groep Nederlanderstemmen op bijvoorbeeld de P.V.V ( zie verkiezingsuitslag) waar toch bij een groot aantal van deze kiezers de angst bestaat dat de moslim / de Islam te veel voor het zeggen krijgt( de overhand). Zeg maar toch een soort van angt gevoel. Al of niet terecht laat ik even in het midden.
Maar aan de andere kant het niet erg vinden dat de Chinese regering doormiddel van haar grote staatsbedrijven steeds meer bedrijven over gaan nemen en dus ook via deze weg een hele belangrijke stempel kunnen gaan drukken op ons land of in Europa.Ik las ook ergens dat China niet meer zo Communistisch was. Dat bevreemd me, zo een opmerking. Want laten we er niet omheen draaien. China is gewoon een land wat geleid word daar de Communistische partij en helemaal niemand anders. De Chinezen hebben alleen een andere versie dan de voormalige U.S.S.S.R gekozen. Net zo als Tito deed ook had gedaan in Joegoslavie. Maar laten we duidelijk zijn. China is 100procent een land wat geleid word door het Communisme van de huidige tijd. En dat houd ook nog in dat voor de buitenwacht het misschien het wel het allemaal wel meevalt(en in vergelijk met Noord-Korea is dat denk ik ook zo) maar tegenstanders van het regime verdrwijnen nog steeds als sneeuw voor de zon. De veiligheidsdiensten maken hebben overal hun netwerken. In de afgelopen 65 jaar dat het Communisme aan de macht is in China heeft het natuurlijk een stevig fundament neergelegd. Hele generaties weten niet beter.Er is geen reden tot angst, wel tot gezonde oplettendheid denk ik. En ook ik vind dat het wegkijken voor dit toch wel probleem (het steeds meer in handen krijgen van onze economie) niet slim. En zeker in vergelijk met al dat gepraat over de problemen die we hebben met de moslimgemeenschap alhier. Die zijn zo dom om het via de voordeur te doen. de Chinees is slimmer, die komen in stilte, vallen niet op en komen via de achterdeur. Slimme gasten die Chinezen.

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 09 sep 2010 14:41

nihat schreef:En zeker in vergelijk met al dat gepraat over de problemen die we hebben met de moslimgemeenschap alhier. Die zijn zo dom om het via de voordeur te doen. de Chinees is slimmer, die komen in stilte, vallen niet op en komen via de achterdeur.
Defineer "voordeur" en "achterdeur"
anders vind ik het maar een hoop gezwets.

Wil je daarmee zeggen dat Chinese bedrijven (dan wel of niet staatsbedrijven) zich niet aan de wetten houden van de landen waar ze bedrijven willen opkopen??? Bovendien, krijgt China meer invloed in het Westen, andersom geld dat net zo hard of niet harder!!!

Philips is hier in China ontzettent groot, KLM heeft weer een nieuwe rechtstreekse vluchtroute van A'dam naar de stad waar ik woon opgezet, maar ook een kleiner Nederlands bedrijf als bijvoorbeeld TNT is hier al flink bezig om dingen op te kopen en uit te breiden. Zijn dat dan allemaal Nederlanders die China willen overnemen????

Wat een nonsens allemaal, maar ja van mensen die voornamelijk alleen westerse media bekijken verwacht ik ook niet anders, die kunnen vanwege hun propaganda en brainwash niet zo gemakkelijk dingen in perspectief brengen...

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 09 sep 2010 14:46

Chinaman schreef:Wat een nonsens allemaal, maar ja van mensen die voornamelijk alleen westerse media bekijken verwacht ik ook niet anders, die kunnen vanwege hun propaganda en brainwash niet zo gemakkelijk dingen in perspectief brengen...
Tsja, de Chinese media zijn hier niet zo goed toegankelijk, hé.
Ik vind het een beetje apologetengedrag om "de westerse media" overal de schuld van te geven.

Een beetje "Koude Oorlog"-retoriek, en dat maakt niet veel indruk.
Noord Korea moet volgens DPRK filmpjes ook een waar paradijs zijn, en iedereen die wat anders denkt, is onder invloed van westerse propaganda.

Het meeste van je posts vind ik redelijk sterk, maar dit soort "argumenten" maakt een hoop kapot, naar mijn bescheiden mening.

Beperk je liever tot de inhoud.
Henry Ford

Plaats reactie