De varkensgriep; kanshebber voor een pandemie?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 08 mei 2009 17:02

Fishhook schreef:
Primaat schreef:
Fishhook schreef: Lange tijd groeide de wereld bevolking maar langzaam, daarna, vanaf 1500 groeide zij tot de huidige 7 milliard, hoe rijm je dat met bovenstaande?
Dus? Waarom zou dit is strijd zijn met wat ik zeg?
Primaat schreef:Je vraag was op mijn stelling dat de mens alleen maar zwakker wordt door medicijnen (welke gewoonweg juist is).
Als we dus almaar zwakker worden door medicijnen, waarom zijn er dan zoveel (veel te veel) mensen op de wereld.
Die ogenschijnlijk veel zwakker geworden mens is kennelijk zeer goed in het overleven. Hé, ik heb nu toch echt het idee dat er hier iets niet klopt. :-k
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat » 11 mei 2009 09:40

Fishhook schreef:
Primaat schreef:
Fishhook schreef: Lange tijd groeide de wereld bevolking maar langzaam, daarna, vanaf 1500 groeide zij tot de huidige 7 milliard, hoe rijm je dat met bovenstaande?
Dus? Waarom zou dit is strijd zijn met wat ik zeg?
Primaat schreef:Je vraag was op mijn stelling dat de mens alleen maar zwakker wordt door medicijnen (welke gewoonweg juist is).
Als we dus almaar zwakker worden door medicijnen, waarom zijn er dan zoveel (veel te veel) mensen op de wereld.
Door de medicijnen misschien? :roll:
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy

Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat » 11 mei 2009 10:34

Kitty schreef:
Die ogenschijnlijk veel zwakker geworden mens is kennelijk zeer goed in het overleven. Hé, ik heb nu toch echt het idee dat er hier iets niet klopt. :-k
Oooh, het klopt wel degelijk. Medicijnen zijn GEEN onderdeel van het menselijk lichaam maar zo langzamerhand zijn we wel afhankelijk geworden/aan het worden van deze medicijnen.
De mens is niet in staat is om elk virus of bacterie te neutraliseren en ieder genetisch defect te repareren. De kans op een virus dat immuun is en relatief meer mensen treft dan doorgaans het geval is wordt steeds groter ( zeker omdat we gigantische hoeveelheden, genetisch zwakke dieren in schuren verstoppen die zeer kwetsbaar en een perfecte broedplek voor allerlei ziekten zijn).
Verder worden genetische defecten en chronische aandoeningen gewoon door gegeven aan de volgende generatie en wordt de genenpoel alsmaar zwakker.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy

Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan » 11 mei 2009 10:52

Het word inderdaat hoog tijd dat de mens achterstallig onderhoud in haar eigen genen pool en dat van huisdieren en veedieren gaat aanpakken. Het is onvermijdelijk gezien de negatieve langere termijn effecten van medicijnen op de genen pool. :x
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 11 mei 2009 11:05

Primaat, gebruik jij zelf wel of geen medicijnen als je ze nodig hebt? Zo ja, dan doe je zelf gewoon mee aan datgene wat je afwijst. En draag je kleren? Die zijn namelijk ook geen onderdeel van je lichaam. Wat ik bedoel te zeggen is, dat het allemaal behoorlijk loos gepraat is omdat je de ontwikkeling van de mens gewoon niet kan tegenhouden. De mens is nu eenmaal een 'dier' dat zich niet willoos aan de evolutie overgeeft. En of dit nu tot de bloei of de ondergang van die mens zal leiden is daarbij niet van belang. Zo is namelijk óók de natuur, namelijk de natuur van de mens.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 » 11 mei 2009 11:19

Theoloog schreef:
Da's balen voor je, Marinus. Heb je jarenlang HIV weten te ontlopen, wordt je straks alsnog genekt door een griepje.

Life's a bitch, boy.
Nee hoor!
Gewoon het condoom over je hoofd trekken en het virus kan er niet in! :lol:

Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat » 11 mei 2009 12:14

Kitty schreef:Primaat, gebruik jij zelf wel of geen medicijnen als je ze nodig hebt? Zo ja, dan doe je zelf gewoon mee aan datgene wat je afwijst.
Je aanname dat ik het afwijs is een foute aanname. Je hebt dit onmogelijk ergens uit kunnen opmaken. Ieder die mijn eerste post goed had gelezen kan daar uit opmaken dat het enige dat ik stelde was dat virussen ( en bacteriën) de laatste middelen zijn om onze genenpoel te zuiveren en sterk te houden, want zelf doen we er bar weinig aan om een gezonde diersoort te blijven.
Toch is het vreemd dat mensen blijven denken dat medicijnen de gezondheid van de mens moet voorstellen, wat natuurlijk kul is want als het er op aan komt, dan moeten onze lichamen het uiteindelijk zelf gaan opknappen zoals bij bijv. resistente TBC. Diegene die dit kunnen overleven zullen de goede genen doorgeven. We moeten alleen niet vergeten dat we zelf voor deze variant hebben gezorgd door ons minder dan inconsequente selectieve behandelmethoden.
En draag je kleren? Die zijn namelijk ook geen onderdeel van je lichaam.
Blijkbaar heeft evolutie weinig problemen met kleding want we verliezen generatie op generatie steeds meer haar omdat we het niet meer nodig hebben. Zoals ik ook al eerder zei, kou is geen muterende vijand , virussen zijn dat wel.
Wat ik bedoel te zeggen is, dat het allemaal behoorlijk loos gepraat is omdat je de ontwikkeling van de mens gewoon niet kan tegenhouden. De mens is nu eenmaal een 'dier' dat zich niet willoos aan de evolutie overgeeft.
Het is weinig loos gepraat. De mens denkt dat ze de natuur onder controle heeft maar niets is minder waar.
Het maakt mij weinig uit of de mens uiteindelijk uitsterft ik krijg alleen tegenstrijdige signalen vanuit de maatschappij waaruit blijkt dat aan de ene kant men niet dood wil door ziekten en genetisch afwijkingen en aan de andere kant zeer snel op een afgrond afstormen als een massa lemmings omdat men zelf het bestaan, en de grotere kans op het uitbreken van deze ziekten stimuleert. Ik kan de mens niet erg serieus nemen als ik dit treurige schouwspel zie afspelen.
En of dit nu tot de bloei of de ondergang van die mens zal leiden is daarbij niet van belang. Zo is namelijk óók de natuur, namelijk de natuur van de mens.
De mens is dus een doelloos dier dat als lemmings, fatalistisch de ondergang tegemoet gaat.
Persoonlijk denk ik dat de mens to veel meer in staat is, maar tot zover laten we alleen zien wat voor zooitje onze wereldgemeenschap is en het inconsequente middelmatige beleid dat daar bij hoort.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 11 mei 2009 15:25

Primaat, kom maar op dan met je ideeën tot wat voor veel meers de mens dan volgens jou in staat is. Dus onderbouw dat eens?

siger

Re: De varkensgriep; kanshebber voor een pandemie?

Bericht door siger » 07 aug 2009 09:43

Moslims moeten vanwege de Mexicaance griep voorlopig niet naar Mekka reizen. Dat zegt de hoogste geestelijke in Egypte, grootmoefti Ali Gumaa. Hij heeft de gelovigen in Egypte geadviseerd om niet naar de heiligste plaats van de islam te gaan zolang de Mexicaanse griep niet onder controle is. Volgens de moefti is het beschermen van menselijk leven, onder meer door epidemieën te voorkomen, één van de doeleinden van de islamitsche wetgeving.
(bron: http://www.maghrebmagazine.nl/2009/05/1 ... aar-mekka/)
TEHERAN (ANP) - Wegens de Mexicaanse griep heeft Iran alle bedevaarten naar de islamitische heilige plaatsen in Saudi-Arabië, zoals Mekka, verboden tijdens de vastenmaand ramadan. Het gaat naar verwachting om de periode van 22 augustus tot 19 september, maakte de Iraanse minister van Volksgezondheid, Mohammad Bagher Lankarani, woensdag bekend.Iran registreerde tot nu toe iets meer dan 130 H1N1-infecties, vooral bij teruggekeerde pelgrims.
(bron:http://www.limburger.nl/article/2009080 ... 0440/1030#)

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 07 aug 2009 14:23

Het begint nu voor iedereen wat dichterbij te komen.
Vanmorgen werd in de krant melding gemaakt van een 5e ziektegeval in Zeeland.
Zijn er onder jullie, die hier wat directer mee te maken hebben?
Vanwege beroepsmatige bezigheden of kwetsbare mensen in de directe omgeving?
Hebben jullie al aan maatregelen gedacht, die voor jullie persoonlijk een verschil zouden kunnen maken?
We horen bijvoorbeeld vanuit Duitsland, dat de bacterie dodende gels niet zijn aan te slepen.

Voor mij gaat het vooral om voor mijn man:
Elk jaar een griepinjectie vanwege extra risico factor, nu voorrang. (wanneer is nog niet bekend)
Voor beiden:
De extra doses voedingssupplementen, die we nemen zo gauw de R in de maand is, beginnen we nu al mee.
In september gaan we weer met vakantie, maar als we eind september terug zijn, is het plan een paar maanden zoveel mogelijk weg te blijven van grote mensenmassa's.
Gelukkig zijn wij in de gelegenheid om daar zelf voor te kiezen.
We zijn zeker niet van plan ons leven te laten verzieken door angst, maar wat voorzichtige maatregelen zijn alleen maar verstandig denk ik dan.

Hebben jullie nog specifieke gedachten, los van wat over het algemeen aangeraden wordt?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 07 aug 2009 14:34

Bacteriedodende gels lijken mij in het geval van virussen totaal niet werkzaam.

En maatregelen neem ik niet echt. Ik wacht op de vaccinatiemogelijkheid waar ik zeker gebruik van zal gaan maken, tevens hoop ik dat de kinderen het virus niet oplopen in de VS waar ze momenteel verblijven.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 07 aug 2009 14:45

Bacteriedodende gels lijken mij in het geval van virussen totaal niet werkzaam.
Natuurlijk heb je helemaal gelijk, foutje :oops:
Ik bedoelde te schrijven "ontsmettende gel".

Naast alle commerciele prietpraat, zijn er toch heel veel deskundigen, die zeggen dat het toch wel veel nut zou kunnen hebben.
Veel en goed handen wassen wordt vooral aangeraden, als je buiten de deur bent of bent geweest.
Maar met mondkapjes lopen zie ik nederlanders ook niet snel doen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

siger

Bericht door siger » 07 aug 2009 14:56

Het lijkt me een van die dingen waar we ons vertrouwen in de deskundigen moeten stellen. Er is een zeer efficient internationaal opvolgingssysteem, ik denk dat alle eventualiteiten al overwogen en voorbereid zijn.

Zo zag ik in het journaal dat een hospitaal speciaal voor deze epidemie glazen schermen had geinstalleerd tussen receptie en bezoekers. Dat wil toch wel iets zeggen.

Je kan verwachten dat op een bepaald moment mondmaskertjes aanbevolen worden. Efficient en goedkoop, wel beetje onpraktisch. Beter geen handen geven, en handen wassen na contact.

Verder: niet in het wilde weg zoenen en veel forummen.

edit: Mariakat, ik had je post nog niet gezien.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 07 aug 2009 15:20

er wordt belachelijk veel paniek gezaaid en dat werkt wel op een mens zijn zenuwen :)
bacteriedodende gel kan volgens mij weinig uitirchten tegen een virus maar dit terzijde

Ik moest op controle in het UZ en heb eens nagevraagd.
mexicaanse griep is even erg als de klassieke jaarlijkse griep. Goei boek, tasje thee en uitzieken die boel.
aan de klassieke griep sterven jaarlijks ook mensen.

vaccinatie moet beperkt blijven tot risicogroepen. oudjes, kinderen, zieken zoals diabetici en verzorgend personeel.
massaal inenten verhoogt alleen maar de kans op resistentie en is redelijk onnozel als uitzieken volstaat.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 07 aug 2009 15:36

appelfflap schreef: massaal inenten verhoogt alleen maar de kans op resistentie en is redelijk onnozel als uitzieken volstaat.
Dit is een misverstand dat toch wel vaak langskomt hier en daar. Massaal inenten voorkomt grote verspreiding van het virus. Grote verspreiding van het virus maakt juist het muteren van het virus groter, meer virus in omloop maakt de kans namelijk groter een ander virus tegen te komen waarmee het muteert. Dus massaal inenten voorkomt dit juist. En als je je laat inenten maak je afweerstoffen, er gebeurt dus exact hetzelfde als de afweerstoffen die je opbouwt na de griep te hebben gehad alleen ben je dan niet eerst ziek geweest.

Vertel eens hoe het immuun worden door inenten meer resistentie in de hand zou werken dan het immuun worden door het doormaken van de griep?

Waar is de resistentie van het poliovirus? Na het massaal inenten hiertegen? En wat dacht je van het pokkenvirus? Volgens mij verwar je vaccinatie hier en resistentie, met het toedienen van antibiotica bij bacterieën, dat is geheel iets anders.

Dit soort misverstanden zijn gevaarlijk, omdat ze juist het tegendeel kunnen veroorzaken, mutatie van het virus.

Plaats reactie