De Verklaring van Andries Knevel

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 » 05 feb 2009 20:03

..
antoon schreef:ALLE ...KIJK JE WEL NAAR ""DE WERELD DRAAIT DOOR:""CAPS LOC
WAT IS DE wereld moeilijk , MIJN computer doet ook al vervelend
Dang te lang gewacht, zag je edit op de posting voor deze. En eerlijk zijn voor je antwoord op de volgende vraag. Hoe krijg je punten en komma's als de cap lock aanstaat?

Beetje OT maar het gaat tenslotte over eerlijkheid, intellectueel of gewone het verschil is niet zo groot dit keer.
God is enkel een gedachte experiment..epic fail.

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 05 feb 2009 20:11

hy sherloc holmes ik was overrompeld door de aankondiging op tv , dat is de reden
Laatst gewijzigd door antoon op 05 feb 2009 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 05 feb 2009 20:15

Heden bij DWDD de voormalig directeur van de EO de heer Dorenbos. Tenenkrommende redeneertrant die deze ventileert.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 05 feb 2009 20:19

Wat vonden jullie ervan? Je kiest ergens voor en als dat ook nog bij de realiteit is , waarom zou je veranderen

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 05 feb 2009 20:28

Eerder schreef ik dat Dorenbos not amused was over de verklaring van Knevel, dat bleek een understatement!
Zojuist op tv in "De wereld draait door" werd hem zelfs het vuur aan de schenen gelegd door Arie Boomsma.
Dorenbos reageerde als een kind waarvan het speelgoed wordt afgepakt.
Braakte de ene na de andere idiote crea wetenschap over de evolutietheorie uit en maakte zich volslagen belachelijk.
Heel erg jammer dit programma zich niet leende om Dorenbos terecht te wijzen op de foutieve uitspraken die hij deed omtrent wetenschap en evolutie.
Een extra gast aan tafel in de vorm van Bas Haring had een welkome toevoeging geweest.

Ik denk overigens dat dit het begin van het einde is voor Dorenbos en zijn manier van het pushen van een geloofsovertuiging, en alle met hem die zich van deze methode bedienen.
Er is lijkt het een groep mensen opgestaan binnen de gelederen van o.a. de EO die na de verklaring van Knevel eindelijk echt voor hun mening uit durven te komen.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 05 feb 2009 21:46

De wereld draait door Donderdag 5 februari even over zeven

Met als gasten presentator Arie Boomsma en oud-directeur Bert Dorenbos van de EO.
Bert Dorenbosch is nog steeds YEC, Arie Boomsma TE.
Bert Dorenbosch vond het maar niks, Arie Boomsma vond het fantastisch.

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/
EO-kijkers zijn boos op Andries Knevel omdat hij heeft gezegd spijt te hebben dat "hij zijn kijkers en kinderen altijd heeft voorgehouden dat God de aarde in zes dagen heeft geschapen". Presentator Arie Boomsma en voormalig EO-directeur Bert Dorenbos zullen hier hun mening over geven.
(morgen in uitzending gemist http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/terugkijken.php )

je kunt hier reaguren
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/gezie ... php?id=592
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 feb 2009 21:57

doctorwho schreef:Heden bij DWDD de voormalig directeur van de EO de heer Dorenbos. Tenenkrommende redeneertrant die deze ventileert.
Het één-tweetje met Arie Boomsma was van een onthutsende naiviteit. Zieltjeswinnen door je identiteit aan te passen of vasthouden aan de bijbel als het onfeilbare woord. Wat ook naar voren kwam is het mogelijke schisma wat dreigt te ontstaan. Een nieuwe omroep of een bestuurlijke coup. De mooiste uitspraak was van Eric de Zwart. "Ik geloof in Märklin".
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 05 feb 2009 22:13

Ik heb nog in de tuin gespeeld bij Arie Boomsma. zijn vader was predikant denk ik, en mijn ouders kenden hen, we zijn er een keer op bezoek geweest. Hij heeft een hele stapel broers, het was een leuk gezin. Gelovig, maar niet blind voor de wereld.

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 » 05 feb 2009 23:01

Jammer hoor, ik dacht eigenlijk dat de eo zich had verzoent met darwin maar nu blijkt het zo te zijn dat de eo helemaal niet achter hem staat, jammer hoor. En zoals iemand hier al zei, ik hoop niet dat hij weg gaat, hij heeft veel te veel invloed.
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 05 feb 2009 23:43

Atheist_1984 schreef:Jammer hoor, ik dacht eigenlijk dat de eo zich had verzoent met darwin maar nu blijkt het zo te zijn dat de eo helemaal niet achter hem staat, jammer hoor. En zoals iemand hier al zei, ik hoop niet dat hij weg gaat, hij heeft veel te veel invloed.
Als de EO hardcore crea blijft, moet hij wel weg. Dat lijkt me vanuit atheïstisch standpunt alleen maar goed. Verdeel en heers. Hoe meer ruzie onderling, hoe meer het voor de wereld duidelijk is dat al dat gepraat over liefde maar propaganda is en dat de gelovige op drijfzand bouwt. Laat ze maar splitsen en splitsen en steeds marginaler worden. Des te meer kans dat de invloed kleiner wordt. Ik ben wel voorstander van geloven achter je eigen voordeur en zo weinig mogelijk in het openbare leven.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 05 feb 2009 23:51

protestanten kennende wordt dit weer een scheuring :twisted:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 06 feb 2009 00:12

Zoals Devious in het begin ook zei, die Knevel heeft wel lef.

Ik blijf het een irritante interviewer, hij komt op mij erg betweterig over, die hele vreklaring vond ik ook een "vreemde vertoning" maar ik zal hem als mens wel meer waarderen.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 06 feb 2009 00:51

Die Dorenbos zeg, had die man nog nooit gezien, en keek net de herhaling op NL3

Is die weggelopen uit een boek van Maarten 't Hart ofzo? Een ouderwetse gelovige, zoals je bijna niet meer ziet. Je zou er zo subsidie op aanvragen.....

Theoloog

Bericht door Theoloog » 06 feb 2009 01:14

Hier is de link naar het EO programma 'Het zal je maar gebeuren', waar Andries Knevel uit de kast komt als theistisch evolutionist.

De doerak!

Samante

Bericht door Samante » 06 feb 2009 01:26

Blackadder schreef:Die Dorenbos zeg, had die man nog nooit gezien, en keek net de herhaling op NL3

Is die weggelopen uit een boek van Maarten 't Hart ofzo? Een ouderwetse gelovige, zoals je bijna niet meer ziet. Je zou er zo subsidie op aanvragen.....
Volgens mij is hij de missing link.

Plaats reactie