De Verklaring van Andries Knevel

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 05 feb 2009 13:59

Wat zit je nou te janken antoon?
Samante en Erik ik jank niet ,wel ben ik een klein beetje verdrietig voor mensen die van de eo een geloof opzich maken, mij als persoon maakt het niet uit ,wel mijn rechtsgevoel die krijgt een deuk.
Daarom kan ik hiervandaan niet genoeg zeggen tegen christenen dat ze niet op mensen moeten gaan vertrouwen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Samante

Bericht door Samante » 05 feb 2009 14:01

Gelovigen zullen misschien, als ze het eens zijn met Andries Knevel m.b.t. de evolutie, ook verder stil gaan staan bij andere zaken in de bijbel.

Zoals bijvoorbeeld het verhaal van Adam en Eva, en wat te denken van de erfzonde?

En zo zien we denk ik hoe het christelijk geloof een beetje staat te schudden op haar grondvesten.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 05 feb 2009 14:07

antoon schreef:Daarom kan ik hiervandaan niet genoeg zeggen tegen christenen dat ze niet op mensen moeten gaan vertrouwen
Dan begrijp ik niet wat je nog op het internet te zoeken hebt.
Sterker nog ik begrijp totaal niet dat je nog enige interactie met mensen hebt!
Laatst gewijzigd door Erik op 05 feb 2009 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 05 feb 2009 14:16

antoon schreef: Daarom kan ik hiervandaan niet genoeg zeggen tegen christenen dat ze niet op mensen moeten gaan vertrouwen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inderdaad, orthodoxe christenen hebben een fundamenteel wantrouwen in de mensen.
Daarom ben ik ook geen christen meer. :angel12:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 05 feb 2009 14:28

Andries K, heeft nog wel een klusje in petto:
Darwin-congres
De EO, het Nederlands Dagblad , CV Koers , uitgeverij Medema en het christelijk studiecentrum ICS beraadslagen nog over een groot Darwincongres. Als het aan de EO ligt, vindt het congres in september plaats en wordt het een grote multimediale gebeurtenis, gekoppeld aan vier uitzendingen van de EO over schepping en evolutie.
Presentatie: Andries Knevel.
Wie weet "hoeven ze" hem niet meer zo erg. :roll:

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 05 feb 2009 14:34

ik ga een heel klein beetje rekening houden met een ludieke actie om het debat te openen
ik zeg een klein beetje ,dus pin mij daar niet aan vast,als het anders is zal het mij ook niet tegenvallen

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 05 feb 2009 14:40

dhr Knevel is mans genoeg om voor zichzelf en zijn gezin te zorgen, ook zonder betaalde functie bij de eo. Ik denk niet dat opstappen daar zijn financiële positie erg zal schaden.

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 05 feb 2009 14:45

het kan ook als signaal dienen om op te stappen ,verder weet ik het ook niet als je de verklaring in "word "bekijkt heeft hij alleen maar doorgestreept, ik hoop dat er meer uitleg gegeven wordt

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 05 feb 2009 14:53

antoon schreef:het kan ook als signaal dienen om op te stappen ,verder weet ik het ook niet als je de verklaring in "word "bekijkt heeft hij alleen maar doorgestreept, ik hoop dat er meer uitleg gegeven wordt
Antoon: bekijk http://player.omroep.nl/?aflID=8831137 vanaf 28:20 .
Born OK the first time

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 05 feb 2009 15:28

Achterban EO boos op Knevels flirt met Darwin:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3176 ... vel__.html

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 05 feb 2009 16:15

antoon schreef:Daarom kan ik hiervandaan niet genoeg zeggen tegen christenen dat ze niet op mensen moeten gaan vertrouwen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je schijnt het niet te zien, maar da's nou juist de boodschap van Knevel en andere christenwetenschappers die hun creationisme opgegeven hebben (of die verse evolutionisten de diepere boodschap op dit moment nu vatten of niet): het was allemaal mensenwerk dat creationistische jonge aarde geloof, het was mijn egotrip. Men moet vertrouwen op wetenschappelijke bevindingen, niet op bijbelgepraat.

Ik zie deze omslag van steeds meer mensen met invloed naar evolutionisme -in zo'n korte tijd, het lijkt wel een dominoeffect- als een historisch gebeuren voor het nederlandse evangelicalisme: het is het startsein voor het bergafwaarts gaan van hun beweging. Vanaf nu is hun boodschap enkel nog wollig gewauwel over de bijbel (de bijbel zegt dat waar je wel zin in hebt) en gevoelens van mensen (God en geloof is dat wat de minpuntjes van het leven een beetje gladstrijkt), zoals ze dat in de grote kerken laten horen, of zoals Ouweneel het in zijn De God die is laat horen.

En orthodoxe/fundamentalistische gelovigen die niet meekunnen met rationeel denken staan uiteindelijk enkel met !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! in hun handen. Daar luistert niemand meer naar.
Born OK the first time

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 05 feb 2009 16:20

Een groot voordeel van het Darwinjaar is dat orthodoxen eindelijk eens iets inhoudelijks over Darwin horen.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 05 feb 2009 16:21

antoon schreef: Samante en Erik ik jank niet ,wel ben ik een klein beetje verdrietig voor mensen die van de eo een geloof opzich maken, mij als persoon maakt het niet uit ,wel mijn rechtsgevoel die krijgt een deuk.
Daarom kan ik hiervandaan niet genoeg zeggen tegen christenen dat ze niet op mensen moeten gaan vertrouwen
Wel Antoon, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Zoiets als dit vergroot juist mijn vertrouwen in de mensheid; het vertrouwen in de kracht van mensen om de onjuistheid van gekoesterde opvattingen in te zien.

Er is hoop! :wink: Oók voor jou Antoon :D Bevrijd jezelf uit de kluisters van het duivelse bijgeloof en de onwetendheid, en stap in het licht! :angel12:
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 05 feb 2009 16:33

Wel Antoon, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Zoiets als dit vergroot juist mijn vertrouwen in de mensheid; het vertrouwen in de kracht van mensen om de onjuistheid van gekoesterde opvattingen in te zien.

Er is hoop! Oók voor jou Antoon Bevrijd jezelf uit de kluisters van het duivelse bijgeloof en de onwetendheid, en stap in het licht!
Tot nu toe voert de eo met de geleerden een kunst neonlichtshow op, niet om mij daar maar een moment druk om te maken, ik volg het verder wel, even serieus ik kan wel invoelen dat mensen het opgeven.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 05 feb 2009 16:54

antoon schreef:Tot nu toe voert de eo met de geleerden een kunst neonlichtshow op,
Dat is een volkomen verkeerde analyse. Het is duidelijk dat de dingen die hier gebeuren juist uit grote oprechtheid geschieden: iemands geweten heeft het laatste woord.
Geen omroep zou zich zo'n gigantische koerswending, die door velen als een afgang beschouwt zullen worden, willen wensen.
Ook is de positie van Knevel niet te benijden. Wat hij doet verdient respect en getuigt van grote moed. Het uit te leggen als een stunt om een show op te voeren is imho bijzonder zielig en een laag bij de grondse manier van reageren op het gebeuren.

Ik heb bewondering voor iemand die openlijk en ten overstaan van een heel volk kan zeggen dat hij lange tijd dingen verkeerd zag.
Born OK the first time

Plaats reactie