Vandaag is een geweldige dag voor de mensheid

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Exdeo
Forum fan
Contacteer:

Vandaag is een geweldige dag voor de mensheid

Bericht door Exdeo » 05 nov 2008 14:13

Barack Obama heeft de verkiezingen gewonnen!. Hij heeft een obstakel opgeruimd door simpelweg te zeggen dat het obstakel niet meer bestond. Het bestond in het verleden maar vandaag niet meer. Hij heeft het nooit specifiek over zijn huidskleur gehad, alle opmerkingen daarover verwees hij domweg naar het verleden. Terwijl het natuurlijk wel iets bijzonders was, maar dat benoemde hij zijdelings, door te praten over, de toekomst, de vrijheid, de kracht van de democratie. En hij heeft het gewonnen

Ik heb in de pauze meteen maar zijn boek gekocht om deze historische dag te markeren.
Ik heb de val van de muur meegemaakt, en de eerste mens op de maan. En vandaag is weer zo’n dag waarop de mensheid weer een klein stapje verder staat.

Natuurlijk is dit een persoonlijke mening, ik heb veel gereisd oa 3 maanden door Afrika regelmatig heb ik mee gemaakt dat ik de enige blanke was in het hotel, in de bus, of in het dorp waar je meteen een hele stoet kinderen achter je aan kreeg. Nooit heb ik dit als bedreigend ervaren, het is niet hetzelfde als de enige zwarte in een omgeving zijn. De geschiedenis is gewoon anders. Ik was blank. ik was daar, dus was ik rijk en bevoorrecht. Voor mijn gevoel is dit vandaag toch een beetje veranderd.
Vandaag is de geschiedenis veranderd.

CXT
Bevlogen

Bericht door CXT » 05 nov 2008 14:36

Ik heb de verkiezingen eigenlijk helemaal niet gevolgd, maar Obama lijkt me een man die het vertrouwen waard is.

Yes We Can - Barack Obama Music Video
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black

Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo » 05 nov 2008 15:41

Ik ben heel erg blij dat John McCain iig niet gewonnen heeft. Na 8 jaar Bush/ Republikeinen de balans opmakend, constateer ik dat deze malloot de grootste bedreiging is geweest voor de vrede in de wereld en dat dankzij zijn economische wanbeleid de wereldeconomie heeft moeten lijden onder de in de VS ontstane kredietcrises.

Obama krijgt er m.i. een héle zwáre dobber aan de puinhopen van Bush op te ruimen. Ik wens hem dan ook héél véél sterkte en wijsheid toe.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 05 nov 2008 16:38

ik zou toch opletten
er is een levensgroot verschil tussen beloftes en het uiteindelijke beleid. zijn beloftes kosten handevol geld en de Vs heeft serieuze tekorten.
eerst zien en dan geloven

De Europese media zijn mi zwaar in de fout gegaan door te stellen dat Obama het engeltje en Mccain de duivel is. ik zou het zo zwart-wit niet willen stellen en enige voorzichtigheid aan de dag leggen.

Exdeo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Exdeo » 05 nov 2008 17:01

Obama krijgt er m.i. een héle zwáre dobber aan de puinhopen van Bush op te ruimen.
Dat is waar, aan de andere kant is er nu een momentum ontstaan, de democraten hebben ook de meerderheid in het huis van afgevaardigden, en de senaat. En niemand zal nog tegen deze man kunnen zeggen: dat kan niet. Ziekte verzekering voor elke Amerikaan? hoezo kan niet? Die financiële wereld en hun regels reorganiseren?, hoezo kan niet. Guantanamo bay sluiten?
Yes we can :)

Exdeo
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Exdeo » 05 nov 2008 17:27

te stellen dat Obama het engeltje en Mccain de duivel is
Ik mocht Mc Cain ook wel, het was de eerste republikein op wie ik zou kunnen stemmen . vooral in het begin. Hij stond tamelijk los van de republikeinse partij had een hekel aan Bush en had in een voorgaande verkiezing 2 TV predikanten intolerant genoemd. Maar toen het menens werd had hij die conservatieve christenen toch weer nodig. Een paar dagen geleden zag ik het TV spotje waarmee hij dat voor elkaar kreeg: hij vertelde een verhaaltje dat toen hij gevangen zat in Vietnam er 1 bewaker was die zijn handboeien wat losser deed, later toen tijdens de kerst gelucht werd had deze bewaker met een stokje een kruis in het zand getekend. In de clip zag je hoe met een tak het kruis in het zand werd getekend.

http://nl.youtube.com/watch?v=7WTu7drLf ... re=related

Als je zo schaamteloos dit soort herinneringen uitbuit…..
En dan als klap op de vuurpijl het burgertrutje Sarah Palin…

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 05 nov 2008 19:01

Het is echt heel dom om te denken dat Obama de VS wel even zal veranderen. Die grote politiek heeft maar heel kleine marges om te kunnen manouvreren.

Wel kan hij aanzetten geven van ander beleid. Wat hij wil heeft die clown Bush al ingezet, v.w.b. buitenlands beleid.

Wel ben ik heel benieuwd of het beleid t.a.v. Israel zal gaan veranderen.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 05 nov 2008 19:25

Exdeo schreef:Ik mocht Mc Cain ook wel,
daar gaat het mij niet echt om. ik heb het over de algemene beeldvorming in Europa.
de illusie alsof nu alles beter wordt en de Vs zal afstappen van zijn idee dat zij de
ontwikkelde wereld zijn.

1vb
zal obama echt een sociaal stelsel opbouwen (clinton heeft het niet gedaan) maar dan zal hij ergens geld moeten halen. Leger en belastingen liggen heel gevoelig in de Vs
En de Vs zit heel diep in de schulden.
Hoe zal hij senatoren overtuigen wiens kiezers hoofdzakelijk de rijkeren zijn?

ik wil het allemaal toch eerst zien.

Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage » 05 nov 2008 20:09

Ik ben heel tevreden over de uitkomst. De eerste zwarte president van Amerika :o

Beter nog, Mccain is het in ieder geval niet geworden. Zijn klokje begint langzamerhand koekoek te roepen en dan zitten we opgescheept met dat conservatieve incapabele MONSTER.

Ik vraag me af hoe Obama het gaat doen, ik geloof niet dat hij zo immens veel veranderingen teweeg gaat brengen als dat hij zegt.

Change? Time will tell.

siger

Bericht door siger » 05 nov 2008 20:21

Het meest onbegrijpelijke is toch dat dezelfde Amerikanen Bush twee keer verkozen hebben, met neo-conservatieve en oorlogszuchtige motieven.

Maar: als we Obama het voordeel van de twijfel niet gunnen, kunnnen we evengoed per direct met een nucleaire wereldoorlog beginnen.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 05 nov 2008 22:33

Obama heeft wel een hoog TON gehalte. Zijn toespraken zijn dik aangezet, en doen veertig jaar na Martin Luther King erg ouderwets aan.
Wat is eigenlijk het inhoudelijke verschil met Hillary?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo » 05 nov 2008 22:45

Ik ben heel benieuwd naar zijn concrete invulling van al die mooie woorden. Maar sowieso liever een Democraat dan een Republikein. Wat de meeste reli-fundi's zijn toch Republikein.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)

0ortje
Forum fan

Bericht door 0ortje » 05 nov 2008 22:56

De verkiezing van Obama betekend niets anders dan dat we nu weer de andere zijde van de medaille te zien krijgen.

Democratie is soms ver te zoeken ( zowel in Nederland als in de VS ) en daar komt bij dat Obama ook nog eens standpunten heeft waar ikzelf niet zo blij mee moet zijn:

- Wil juist meer troepen sturen naar Afghanistan, waardoor de VS automatisch aanwezig blijven in het midden-oosten. De terugtrekking van troepen uit Iraq moet ik dus nog echt meemaken. of ie dit zelf gaat of mag gaan bepalen is nog wle een vraag.

- Is fel tegen het homohuwelijk, en daar komt bij dat ie waarschijnlijk snel te strikken is voor zaken als anti-abortus wetgeving. Tikkeltje Christelijk om het zo maar te zeggen.

- Wil niets veranderen aan de wapenwet in de VS.

De grootse overwinnaar op dit moment is niet Obama of het Amerikaanse volk, maar Zbigniew Brzezinski, een adviseur die teruggaat tot de tijd van Jimmy Carter en ook Obama de afgelopen 20 jaar gevolgd heeft in zijn carrière.
Hij wordt naast Henry Kissinger en Samuel Huntington beschouwd als een grijze eminentie onder de Amerikaanse geostrategen.

Deze zal Obama natuurlijk altijd advies gaan geven over hoe te handelen in bepaalde situaties en dergelijke. Niet te vergeten dat deze man natuurlijk ook de strategische lijnen grotendeels zal gaan uitstippelen. Obama gaat hier zelf niets over beslissen.
Het grootste boek van alle, ik bedoel het boek van de natuur, ligt opengeslagen voor ons.

Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage » 05 nov 2008 23:12

Teveel extreme veranderingen op je agenda hebben zorgt ook niet voor veel populariteit in Amerika. Maar dan kan het beide kanten op. Goed en slecht. Ik hoop dat Obama in de tijd die hem gegeven is, wel probeert om issues zoals de wapenwet aan te pakken.

Het gaat in ieder geval de juiste kant uit.

Knuppel
Banned

Bericht door Knuppel » 05 nov 2008 23:15

Amerika heeft gekregen wat het verdiend !

Knuppel
Altruïsme is iets voor Egoisten

Plaats reactie