'Gemeente verwijdert kunst na klachten moslims'

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

elsa1

Schilderijen weggehaald na klachten van moslims

Bericht door elsa1 » 23 mei 2008 16:51

Ik woon al mijn hele leven in een oude buurt van Rotterdam waar 95% van de bevolking van allochtone afkomst is. Dit vertel ik omdat de mensen die mijn opmerkingen racistisch vinden vaak mensen zijn die zelf in een buurt wonen waar vrijwel alleen blanke Nederlanders wonen en zeer weing criminaliteit is. Als ik over straat loop met mijn hond dan krijg ik vaak te horen dat ik moet oprotten met mijn vieze kankerhond omdat die volgens de Koran onrein zijn. Als ik een korte broek draag ben ik een vieze Hollandse hoer. Als ik naar een zwembad ga wordt ik voortdurend lastig gevallen door jonge Marokkaanse mannen die menen dat alleen hoeren naar een zwembad gaan waar mannen en vrouwen gemengd zwemmen. Zij zijn dit in hun cultuur niet gewend. U zult dan ook wel begrijpen dat ik mij nogal erger als ik zie dat mijn mede Nederlanders zich wederom aanpassen aan moslims. Terwijl dit toch echt ons eigen land is. Moslims zijn zelf alles behalve tolerant maar wij moeten het wel zijn? Echt niet!!! :mumum:

Fenomeen
Superposter

Re: Schilderijen weggehaald na klachten van moslims

Bericht door Fenomeen » 23 mei 2008 17:19

elsa1 schreef:...Als ik over straat loop...
Laat ik nou een 'proud2Bgay'-shirt hebben gekregen, en geen homoroze maar van dat felroze wat je op een km afstand al ziet.
Dat ga ik zo eens aantrekken en dan de straat op, naar de slijterij, da's hardstikke haram maar morgen is het songfestival (feestje) en dat prefereer te ondergaan met wodka.
Als ik niet meer terugkom wegens gestenigd zijn of zo; see you all in hell!
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Koerdi
Contacteer:

Bericht door Koerdi » 23 mei 2008 21:25

Willen jullie please wel zo helder blijven nadenken dat niet elke allochtoon hier in Nederland moslim is? Dat niet elke Turk, Marokkaan of Koerd de islam aanhangt? Ik word daar zo moe van! Niet persoonlijk bedoelt of iets dergelijks, maar mensen ik smeek jullie! Niet elke zwartharige wezen in dit land is een gelovige! Gelukkig zijn er ook talloze Atheïsten van!

Om terug te komen op het onderwerp.
Dit is schandalig. Als we elk beeldje, elk portret, elk verschijnsel dat te maken heeft met kunst weg zouden moeten halen, omdat het toevallig gelovigen niet aanstaat.. vraag ik me af hoelang dit nog gaat duren. We moeten alles in hun waarde laten. Als je geen naakte beelden wil zien omdat je daarvan moet blozen of omdat je denkt dat het tegen je religieuze principes in gaat, dan kijk je toch even de andere kant op!

Sommigen vragen gewoon om isolatie & discriminatie hoor.. :?

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 23 mei 2008 21:53

Koerdi schreef:Willen jullie please wel zo helder blijven nadenken dat niet elke allochtoon hier in Nederland moslim is?
Dat is voor mij een vanzelfsprekendheid, maar dat kan jij niet raden natuurlijk.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

a.r.

Bericht door a.r. » 23 mei 2008 22:06

Koerdi schreef :
Willen jullie please wel zo helder blijven nadenken dat niet elke allochtoon hier in Nederland moslim is? Dat niet elke Turk, Marokkaan of Koerd de islam aanhangt? Ik word daar zo moe van! Niet persoonlijk bedoelt of iets dergelijks, maar mensen ik smeek jullie! Niet elke zwartharige wezen in dit land is een gelovige! Gelukkig zijn er ook talloze Atheïsten van!
:) Dat weten we hoor...en niet elke gelovige is een extremist of neemt aanstoot aan kunst of aan mensen met andere denkbeelden

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 23 mei 2008 23:40

Koerdi schreef:Willen jullie please wel zo helder blijven nadenken dat niet elke allochtoon hier in Nederland moslim is? Dat niet elke Turk, Marokkaan of Koerd de islam aanhangt? Ik word daar zo moe van! Niet persoonlijk bedoelt of iets dergelijks, maar mensen ik smeek jullie! Niet elke zwartharige wezen in dit land is een gelovige! Gelukkig zijn er ook talloze Atheïsten van!

Om terug te komen op het onderwerp.
Dit is schandalig. Als we elk beeldje, elk portret, elk verschijnsel dat te maken heeft met kunst weg zouden moeten halen, omdat het toevallig gelovigen niet aanstaat.. vraag ik me af hoelang dit nog gaat duren. We moeten alles in hun waarde laten. Als je geen naakte beelden wil zien omdat je daarvan moet blozen of omdat je denkt dat het tegen je religieuze principes in gaat, dan kijk je toch even de andere kant op!

Sommigen vragen gewoon om isolatie & discriminatie hoor.. :?
Koerdi, wij allemaal weten dat, en ik ben blij dat jij je impliciet als zodanig hier presenteert.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 24 mei 2008 09:06

Koerdi schreef:Willen jullie please wel zo helder blijven nadenken dat niet elke allochtoon hier in Nederland moslim is?
Ik wil nog wel een eindje verder gaan. Hoewel ik overtuigd islamofoob ben houd ik altijd in mijn achterhoofd dat de meerderheid vd moslims niet uit vrouwenhatende, OV-opblazende, homostenigende, holocaustminnende hondsdollen bestaat. En nee, ook niet in humanitaire rampgebieden als Iran. De meesten zijn mensen waar ik alle begrip voor kan hebben.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

collegavanerik
Superposter

Re: Schilderijen weggehaald na klachten van moslims

Bericht door collegavanerik » 27 mei 2008 00:27

elsa1 schreef: Dit is ons land en hier bepalen wij de regels en met de eeuwige eisen van moslims hebben wij niets te maken. Aanpassen of oprotten!!!!!! Terughangen die schilderijen!!!!!!!! :mumum:
ehh welkom, gedraag je je een beetje hier?... :violent1:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Plaats reactie