Moslims klagen over bouwvakker in korte broek

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 » 27 mei 2008 12:10

Willem_B schreef:On topic !

Moslims, aan het WERK.
Warm, korte broek, aangepast aan het WERK.
Marocco, Fes

Afbeelding

Is er dan nu nog commentaar? :twisted:
De kuipen werken als bedekking! :lol:

Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B » 27 mei 2008 12:17

fbs33 schreef:
Willem_B schreef:On topic !

Moslims, aan het WERK.
Warm, korte broek, aangepast aan het WERK.
Marocco, Fes

Is er dan nu nog commentaar? :twisted:
De kuipen werken als bedekking! :lol:
Maar er kijken OOK vrouwen overboord, hoor !!! :twisted:
GOED weten. ik heb er ooit ter plekke rondgelopen.

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 27 mei 2008 12:46

Heb je gevraagd of ze moslim zijn? Misschien zijn het wel Alevieten, of Yazidi's, of Zoroastrianen, of godbetert orthodoxe Christenen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 » 27 mei 2008 12:57

Beste Willem B,
Ik ben er als toerist ooit eens geweest, en heb kunnen waarnemen (beperkt natuurlijk!) dat de mensen aldaar normaler (volgens Ned. begrippen) ageren/handelen dan alhier het geval is. Die korte broeken waarmee gewerkt wordt horen bij de situatie en zijn m.i. doodnormaal totdat e.o.a. iemand het gekke idee krijgt dat e.e.a. aanstootgevend zou zijn?
(een vrouw die razende vlinders in haar buik krijgt van al dat ontblootte schoon?? en dan het feministische idee heeft dat al dat bedekkende dat voor haar geldt, misschien óók wel eens voor mannen zou kunnen gelden?)
Kortom, geen moment had ik de bedoeling om serieus te zijn in het onderhavige geval, haha
(ik moet naar een afspraak en sluit hierna af, sorry!) (kan later [vannacht of morgen] wél weer reageren natuurlijk [als je nog zin hebt tenminste])
Vriendelijke groet.

Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B » 27 mei 2008 13:15

fbs33 schreef:Beste Willem B,
Ik ben er als toerist ooit eens geweest, en heb kunnen waarnemen (beperkt natuurlijk!) dat de mensen aldaar normaler (volgens Ned. begrippen) ageren/handelen dan alhier het geval is. Die korte broeken waarmee gewerkt wordt horen bij de situatie en zijn m.i. doodnormaal totdat e.o.a. iemand het gekke idee krijgt dat e.e.a. aanstootgevend zou zijn?
(een vrouw die razende vlinders in haar buik krijgt van al dat ontblootte schoon?? en dan het feministische idee heeft dat al dat bedekkende dat voor haar geldt, misschien óók wel eens voor mannen zou kunnen gelden?)
Kortom, geen moment had ik de bedoeling om serieus te zijn in het onderhavige geval, haha
(ik moet naar een afspraak en sluit hierna af, sorry!) (kan later [vannacht of morgen] wél weer reageren natuurlijk [als je nog zin hebt tenminste])
Vriendelijke groet.
Zo is dat, ja ! Er zijn véél méér korte broeken daar, 'op het werk', dan je je hier zou kunnen voorstellen. Uiteraard wordt daar niet over gezeverd...
Trouwens, Fes is een NOTOIRE homostad. Waarmee ik verder niks gezegd wil hebben.
Fes heeft, dat wil ik nog wel zeggen, het enige sluier-vrije stadscircuit in de islamwereld. Van plat dak tot plat dak, wordt dat met brugjes overbrugd (hoe kan het anders), en zo kunnen ze bij mekaar op bezoek zonder noodzakelijkerwijs via de straat te gaan. Als notoire homostad, geldt dat blijkbaar evenzeer voor de vrouwen, waarmee ik weerom niets gezegd wil hebben. :roll:
Het is kortom, waarmee ik niets gezegd wil hebben, mogelijk totaal niet erotisch te interpreteren als ongesluierde vrouwen, over de daken wandelend, beneden korte broekmannen zien.
Over het algemeen hebben alle homos een vrouw en alle lesbos een man. Dat is voor de islam en het nageslacht.
En, oh ja ! In grote delen van Marokko, spreekt men wel eens denigrerend over de "fassi" : die hun zeden... tsss
:D

Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B » 27 mei 2008 13:18

The Prophet schreef:Heb je gevraagd of ze moslim zijn? Misschien zijn het wel Alevieten, of Yazidi's, of Zoroastrianen, of godbetert orthodoxe Christenen.
die hebben beter werk........... :D

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 27 mei 2008 13:18

Jullie maken weer eens een cruciale denkfout. Namelijk dat allle moslims korte broeken aanstootgevend zouden vinden.

Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B » 27 mei 2008 13:19

The Prophet schreef:Jullie maken weer eens een cruciale denkfout. Namelijk dat allle moslims korte broeken aanstootgevend zouden vinden.
IK maak geen cruciale denkfout (over iemand anders spreek ik me niet uit),
maar in Marokko neemt NIEMAND aanstoot aan een korte broek als werktenu. :angel12:

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 27 mei 2008 14:24

Aan bepaalde mensen in korte broek kan ik wel aanstoot nemen, jazeker. Maar dat heeft niet zozeer met hun geloof te maken, maar meer met hun uiterlijk.

(En daar mag je ook niet op discrimineren, ik weet het.)

Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B » 27 mei 2008 14:35

The Prophet schreef:Aan bepaalde mensen in korte broek kan ik wel aanstoot nemen, jazeker. Maar dat heeft niet zozeer met hun geloof te maken, maar meer met hun uiterlijk.

(En daar mag je ook niet op discrimineren, ik weet het.)
Zeer Prophetische aanstoot. Een beetje nogal zo off-topic?
Aangezien die aanstoot een esthetische categorie is, moet dat onderwerp dan maar in de rubriek 'cultuur' geopend worden. Die rubriek is eenzaam.
Dus waarom daar niet de esthetiek der korte broek beschouwen. :lol:

Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B » 27 mei 2008 15:24

In Irak hebben ze het Hollandse nieuws gehoord. Ze zijn duidelijk geinspireerd, en doortastend.... (Nee, toch niet, maar met 2 jaar teletijdmachine misschien wel.. :) )

Iraakse tennissers doodgeschoten om korte broek

Uitgegeven: 26 mei 2006 12:49
Laatst gewijzigd: 26 mei 2006 12:51
BAGHDAD - Twee spelers en de coach van het Iraakse tennisteam zijn donderdag doodgeschoten. Volgens ooggetuigen werden ze geëxecuteerd omdat ze een korte broek droegen. Dat deelde het Iraakse olympisch comité vrijdag mee.

Behalve coach Ahmed Rachid verloren de spelers Nasser Ali Hatem en Wissam Adel Odah het leven, verklaarde Amer Jabbar, de secretaris van het olympisch comité. Enkele dagen geleden zou een militante soennitische groepering hebben gewaarschuwd dat het dragen van een korte broek niet zou worden getolereerd. Falk AdSolution

Getuigen meldden dat het drietal in een auto zat die door een groep gewapende mannen tot stoppen werd gedwongen. Twee kregen op straat een kogel in het hoofd, de derde terwijl hij nog in de auto zat. Diens lijk werd vervolgens op straat op dat van de anderen gegooid.

Het is niet de eerste keer dat sporters in Irak het doelwit van acties zijn. Anderhalve week geleden werden vijftien leden van het nationale taekwondoteam ontvoerd. Er moest een losgeld van 100.000 dollar worden betaald. Eind februari werd de voormalige bokskampioen Jasseb Rahma doodgeschoten.

(c) ANP
http://www.nu.nl/news/740623/48/Iraakse ... broek.html

Koerdi
Contacteer:

Bericht door Koerdi » 27 mei 2008 23:04

Alevieten zijn moslim zoals de sunnieten. Maar de Sunnieten zijn dus orthodox.
Alle religies zijn gewelddadig.

Willem_B
Ervaren pen

Bericht door Willem_B » 28 mei 2008 03:07

Koerdi schreef:Alevieten zijn moslim zoals de sunnieten. Maar de Sunnieten zijn dus orthodox.

Dat was van The Prophet zomaar een willekeurige lollige opsomming, hoor ! Ze betekende op zich totaaal NIETS ! (Tussen de regels lezen) :) Alevieten zijn misschien wel korte broek dragers ! :lol:

Marokko.
De religie in Marokko is voor 98,7% soennitisch islamitisch, 1,1% christelijk en 0,2% joods. , zegt Wikipedia.

Deze officiele getallekes zeggen één verpletterend essentieel ding over Marokko NIET:
Berbers vormen 3/4 van de bevolking en hebben een TOTAAL verschillende culturele achtergrond dan de arabieren. Binnen de berbersamenleving staat het ANIMISME nog steeds centraal, niettegenstaande iedereen officieel moslim is. Voor de schoon ogen van .... ? ?? Er zij heilige palingen, heilige apen, heilige mannen en al wat je wil.
De "afrikaanse" magie is er TOP-priority. De moussems , de feesten ter ere van en rond een marrabout, heilige man die magische krachten heeft en wonderen verricht (uiteraard cado van god, je moet het islamitisch inkleden) en hiermee de traditie van alle afrikaanse medicijnmannen voortzetten. Overigens: zo'n medicijnman houdt zijn toverkrachten, levend of dood ! :)
Er is op een moussem feestterrein een tijdelijke (tent)-moskee aanwezig, maaar die staat symbolisch aan de extreem andere kant v/h terrein, t.o.v. de marrabout.

Dus, Marokko islamitisch ?????? Voor je schoon ogen, ja ! :) :)

Illustratie: de magische bron in de Chellah van Rabat, met de heilige palingen. Ik heb ze notabene als kind nog zelf gevoed, tegen betaling aan de plaatselijke marabout, natuurlijk...
Afbeelding :lol:

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 28 mei 2008 09:34

Willem_B: zou je je kleurtjes of teveel hoofdletters in je reacties reacties willen vermijden? Vast bedankt.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Plaats reactie