Moslims klagen over bouwvakker in korte broek

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 17 mei 2008 09:40

za 17 mei 2008, 05:30 | 97 reacties
door Coen Springelkamp
ALMERE - Of de heren bouwvakkers even hun korte broek willen omwisselen voor een exemplaar met lange pijpen? Dat kregen werklieden afgelopen week van de uitvoerder van een groot renovatieproject in Almere te horen. Islamitische buurtbewoners hadden geklaagd over te blote kleding van de bouwers.

Om niet te bezwijken in de tropische hitte van de afgelopen weken hadden de mannen hun werkoverall ingeruild voor een korte broek en T-shirt. "We liepen allemaal in korte broek", vertelt bouwvakker Robin Willemsen. Hij renoveert samen met collega's de buitenkant van 750 woningen van woningbouwvereniging De Goede Stede in Stedenwijk-Noord in Almere.

De bouwvakkers kregen het nieuws van de uitvoerder te horen. Willemsen: " Hij kwam de keet binnen en zei dat er een klacht was binnengekomen van islamitische buurtbewoners. Ze vonden onze kleding te bloot en te kort." De gespierde mannen namen de opmerking voor kennisgeving aan. "Je denkt toch niet dat ik in die bloedhitte in een overall ga lopen klussen?" aldus Willemsen. De korte broek bleef daarom aan. Voor Richard Hoekert van bouwbedrijf Mateboer uit Kampen zijn de klachten nieuw. "Er zijn alleen afspraken over correcte kleding. Dat zijn een korte broek en T-shirt ook" , aldus Hoekert. "Maar als bewoners hier serieus last van ondervinden, gaan we kijken hoe we dat oplossen."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4013 ... oek__.html
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 17 mei 2008 09:41

Het is de Telegraaf, maar toch ....
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 17 mei 2008 09:43

Het is de telegraaf en daamee holklap.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 17 mei 2008 09:48

Sararje schreef:Het is de telegraaf en daamee holklap.
Lijkt me idd een sterk verhaal, mocht het wel zo zijn dan zou het wel een primeur zijn. Er valt in dat geval trouwens niets op te lossen.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Theoloog

Bericht door Theoloog » 17 mei 2008 11:16

Volgens mij is het complete onzin: een man volgens de islamitische regels slechts het stuk tussen zijn buik en knieen te bedekken.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 17 mei 2008 11:57

korte broek met lange baard mag dan weer wel :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 17 mei 2008 18:28

Tja, de Telegraaf he?
En zeden verschillen.

Dit topic laat ik aan Marinus over, die valt op bouwvakkers.
Ik kan me goed voorstellen dat ie de uitvoerder zou bellen voor juist minder kleding.
Toch?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus » 17 mei 2008 18:42

Fenomeen schreef:Tja, de Telegraaf he?
En zeden verschillen.

Ik kan me goed voorstellen dat ie de uitvoerder zou bellen voor juist minder kleding.
Toch?
Frontaal naakt graag ja
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 17 mei 2008 22:18

En zeden verschillen.

Toch?
Zouden het nu vooral homofiele moslims geweest zijn die geklaagd hebben over die prikkelende blote basten en benen van die bouwvakkers? 8)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas » 18 mei 2008 11:15

Kitty schreef:
En zeden verschillen.

Toch?
Zouden het nu vooral homofiele moslims geweest zijn die geklaagd hebben over die prikkelende blote basten en benen van die bouwvakkers? 8)
ach we weten allemaal hoe die bouwvakkers erbij lopen...
tijdens het bukken zie je meer van de harige bips dan gewenst, maar dat houdt niet in dat ik vind dat ze met lange overallen moeten lopen... ik zie die gaten aan de achterkant geewoon als ventilatie-gaatjes,.... heeft moeders de vrouw niet zo'n last van de onderbroekenlucht hehhehhehhehhehhehheh :lol: :D 8)
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha

Cabbage
Forum fan

Bericht door Cabbage » 18 mei 2008 11:39

Ha.

Ik weet niet wat hier van waar is, maar als het wel klopt, denk ik dat allah zich wel heel erg zou schamen.

Vera
Forum fan

Bericht door Vera » 18 mei 2008 15:56

Vermoeiend. Wanneer Moslims in Nederland niet over zulke dingen heen kunnen kijken, zullen ze maar moeten emigreren. Integreren komt van 2 kanten, maar dit is wel heel erg veel gevraagd.
dochter van Henk

Samante

Bericht door Samante » 18 mei 2008 16:52

Vera schreef:Vermoeiend. Wanneer Moslims in Nederland niet over zulke dingen heen kunnen kijken, zullen ze maar moeten emigreren. Integreren komt van 2 kanten, maar dit is wel heel erg veel gevraagd.
En voetballers moeten voetballen in lange broeken en met shirts met lange mouwen?

Theoloog

Bericht door Theoloog » 18 mei 2008 16:53

Vera schreef:Vermoeiend. Wanneer Moslims in Nederland niet over zulke dingen heen kunnen kijken, zullen ze maar moeten emigreren. Integreren komt van 2 kanten, maar dit is wel heel erg veel gevraagd.
Hoezo komt integreren van twee kanten? Je kent geloof ik het spreekwoord: "When in Rome, do as the Romans do" nog niet.

Het is in Nederland heel normaal dat mensen in korte broek en t-shirt lopen als ze buiten werken. Waar slaat het op dat hier ineens aanstoot aan wordt genomen?

Vera
Forum fan

Bericht door Vera » 18 mei 2008 17:07

Samante schreef:
En voetballers moeten voetballen in lange broeken en met shirts met lange mouwen?
Wanneer iemand ervan overtuigd is dat hij zijn lichaam wil bedekken zoals de Profeet Mohammed heeft gezegd dat dat moet, ga je gang. Wanneer je daarom wilt voetballen in lange broeken en shirts met lange mouwen, ga je gang. Maar van iemand anders verwachten dat hij zich anders kleed omdat jij tv wilt kijken, dat kan toch niet! Kijk dan maar naar iets anders.
dochter van Henk

Plaats reactie