Na de burqini nu de burbika...

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

cymric
Bevlogen

Na de burqini nu de burbika...

Bericht door cymric » 17 mei 2007 12:03

Iran laat weer van zich horen. Het land is van plan om 'islamitische fietsen' te gaan produceren met een cabine die de helft van het lichaam van de fietser verbergt. Het doel: vrouwen op de fiets krijgen en ze zo meer te laten bewegen. Alleen kan dat natuurlijk niet op zo'n decadent westers model waar de rondingen van de vrouw misschien wel eens een beetje te nadrukkelijk zichtbaar worden... Bron: de Volkskrant.

Werkelijk, wat moet dát een stel seksuele frusten zijn, zeg. Okee, dat je niet wilt dat de Iraanse vrouwen (waarschuwing: niet geschikt voor het werk) gaan rondrijden kan ik me nog enigzins voorstellen. Maar een cabine om de fiets heen...?
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

JZ

Bericht door JZ » 17 mei 2007 12:22

Niks nieuws, hebben we hier al lang :wink:
Afbeelding

fbs33
Bevlogen

Re: Na de burqini nu de burbika...

Bericht door fbs33 » 17 mei 2007 12:25

cymric schreef:Iran laat weer van zich horen. Het land is van plan om 'islamitische fietsen' te gaan produceren met een cabine die de helft van het lichaam van de fietser verbergt. Het doel: vrouwen op de fiets krijgen en ze zo meer te laten bewegen. Alleen kan dat natuurlijk niet op zo'n decadent westers model waar de rondingen van de vrouw misschien wel eens een beetje te nadrukkelijk zichtbaar worden... Bron: de Volkskrant.

Werkelijk, wat moet dát een stel seksuele frusten zijn, zeg. Okee, dat je niet wilt dat de Iraanse vrouwen (waarschuwing: niet geschikt voor het werk) gaan rondrijden kan ik me nog enigzins voorstellen. Maar een cabine om de fiets heen...?
De katholieken hebben hun pausmobiel, ergo........???

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 17 mei 2007 12:36

Dat eerste ding is om regen buiten te houden en het geheel een aerodynamischer vorm te geven. De pausmobiel is ter bescherming van de kerkvorst. De burbika is specifiek ontwikkeld om ervoor te zorgen dat de rondingen van de vrouw niet zichtbaar worden zodat al die geile moslims haar niet zullen bespringen. Er zit een verschil tussen.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

Antiscience
Banned

Bericht door Antiscience » 17 mei 2007 13:26

Waarom weer zo negatief ?

In Iran kunnen vrouwen nu ongestoord van hun strandvakantie genieten.
Een mooi natuurgebied in Iran is alleen voor vrouwen toegankelijk.
Als dat nog geen vooruitgang is dan weet ik het niet.

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 » 17 mei 2007 13:28

cymric schreef:Dat eerste ding is om regen buiten te houden en het geheel een aerodynamischer vorm te geven. De pausmobiel is ter bescherming van de kerkvorst. De burbika is specifiek ontwikkeld om ervoor te zorgen dat de rondingen van de vrouw niet zichtbaar worden zodat al die geile moslims haar niet zullen bespringen. Er zit een verschil tussen.
Dat begreep ik al vóór dat ik een poging waagde om lollig te zijn.
Overigens kan dat Iraanse idee moelijk als poging uitgelegd worden om die kerels aldaar nóg hitsiger te maken? (hebben ze straks weer de nodige landmijnbestrijders als gevolg daarvan)?...........en.............
Die fiets lijkt me bijzonder zijwindgevoelig!!(en problematisch bij richting aanduiden)!

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier » 17 mei 2007 13:48

Nou het probleem met richting aangeven zie ik nog niet zo, vroeger (ver voor mijn tijd :D ) staken de mensen volgens mij hun hand gewoon buiten de auto om richting aan te geven en later kwam er geloof ik zo'n bordje dat neer klapte om richting aan te geven.

Maar serieus ik vraag mij wel eens af wat voor ideeën ze daar hebben over het 'moderne westen' dat iedereen hier maar naakt loopt rond te neuken en doet waar hij zin in heeft?
Geloof verzet bergen onzin.

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 17 mei 2007 14:24

afgestompt dier schreef:Maar serieus ik vraag mij wel eens af wat voor ideeën ze daar hebben over het 'moderne westen' dat iedereen hier maar naakt loopt rond te neuken en doet waar hij zin in heeft?
Doen we dat niet, dan...? :)

Theoloog

Bericht door Theoloog » 17 mei 2007 14:56

afgestompt dier schreef:Maar serieus ik vraag mij wel eens af wat voor ideeën ze daar hebben over het 'moderne westen' dat iedereen hier maar naakt loopt rond te neuken en doet waar hij zin in heeft?
Herinner je je dat interview van Richard Dawkins met Youssef Khattab (vroeger Joseph Cohen). Daarin verweet Khattab atheïsten dat ze hun vrouwen niet onder controle hebben.

Vrouwen in het Westen, volgens Khattab, zijn niet zedig gekleed, en neuken op straat.

Plons
Bevlogen

Re: Na de burqini nu de burbika...

Bericht door Plons » 17 mei 2007 15:18

Het land is van plan om 'islamitische fietsen' te gaan produceren met een cabine die de helft van het lichaam van de fietser verbergt. Het doel: vrouwen op de fiets krijgen en ze zo meer te laten bewegen.
Het is eigenlijk belachelijk voor woorden maar toch vind ik dit een 'Klein stapje' in de goede richting omdat door de fiets worden de vrouwen mobieler en daardoor hopelijk (misschien) ook wat onafhankelijker.
Fuck met alles.

marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle » 17 mei 2007 15:46

Theoloog schreef:
Herinner je je dat interview van Richard Dawkins met Youssef Khattab (vroeger Joseph Cohen). Daarin verweet Khattab atheïsten dat ze hun vrouwen niet onder controle hebben.

Vrouwen in het Westen, volgens Khattab, zijn niet zedig gekleed, en neuken op straat.
Valt nog mee. Deze imam legt de schuld van verkrachting bij de westerse vrouw zelf.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1770

(ps: een islamitische vrouw kan door haar man niet verkracht worden, de islam schrijft voor dat de vrouw de man niet mag afwijzen tenzij ze menstrueert)
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas

Theoloog

Bericht door Theoloog » 17 mei 2007 16:08

Mark, die positie is niet exclusief islamitisch.

Ook in het Westen is de eerste reactie op de verkrachting van een vrouw geweest: wat deed ze dan ook zo bloot gekleed in dat donkere steegje; welke fatsoenlijke vrouw gaat dan ook met een vreemde man mee.

En ook in het Westen is de positie eeuwenlang geweest dat het tot de echtelijke plichten van een vrouw behoorde haar man seksueel te ontladen. Anders zou hij immers tot buitenechtelijke seks genoodzaakt zijn. Verkrachting binnen het huwelijk is een nieuwe overtuiging.

Het getuigt m.i. van weinig historisch besef vergelijkbare overtuigingen in de islam te maken tot de onveranderlijke essentie van die religie, of de hedendaagse ethische overtuigingen in het Westen te positioneren tegenover islamitische overtuigingen.

Voorbeeldje: de islam gaf vrouwen al erfrecht toen ze die in het middeleeuwse Europa nog niet hadden.

marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle » 17 mei 2007 16:17

Theoloog schreef:Mark, die positie is niet exclusief islamitisch.

Ook in het Westen is de eerste reactie op de verkrachting van een vrouw geweest: wat deed ze dan ook zo bloot gekleed in dat donkere steegje; welke fatsoenlijke vrouw gaat dan ook met een vreemde man mee.

En ook in het Westen is de positie eeuwenlang geweest dat het tot de echtelijke plichten van een vrouw behoorde haar man seksueel te ontladen. Anders zou hij immers tot buitenechtelijke seks genoodzaakt zijn. Verkrachting binnen het huwelijk is een nieuwe overtuiging.

Het getuigt m.i. van weinig historisch besef vergelijkbare overtuigingen in de islam te maken tot de onveranderlijke essentie van die religie, of de hedendaagse ethische overtuigingen in het Westen te positioneren tegenover islamitische overtuigingen.

Voorbeeldje: de islam gaf vrouwen al erfrecht toen ze die in het middeleeuwse Europa nog niet hadden.
Graag een bron voor je laatste stelling.

2, dat de vrouw nooit mag weigeren (behalve menstruatie) is 100% duidelijk in de islamitische wetgeving verankerd. Net zoals dat mannen hun vrouwen mogen meppen.

4:34
34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot.

dus jouw redenering, geef ze nog eens 400 jaar, gaat niet op. Ze moeten eerst erkennen dat de koran niet het letterlijke woord van Allah is. Zolang dat niet gebeurt kan je blijven hopen.
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier » 17 mei 2007 16:43

cymric schreef:
Doen we dat niet, dan...? :)
Nee, het is slecht het beeld wat de boventoon voert helaas.
Geloof verzet bergen onzin.

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 17 mei 2007 16:55

Theoloog schreef: Voorbeeldje: de islam gaf vrouwen al erfrecht toen ze die in het middeleeuwse Europa nog niet hadden.
Wel ja, laten we ons allen bekeren tot die prachtige godsdienst van de almachtige Allah en Zijn gezegende profeet. Wat zou het toch beroerd gesteld zijn met de vrouwenrechten zonder de heilige Koraan
marc aka controle schreef:ole"] 4:34 Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot.
Wel ja. Hmm, zo ken ik er óók nog wel een paar :wink:
1 corinthe 14 vers 34: ‘Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt. En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.
efeze 5 vers 22: ‘Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere; want de man is het hoofd der vrouw.’ (zie ook Kolossenzen 3 vers 18)
1 timótheüs 2 vers 11: ‘Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid. Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij. Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva. En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest. Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.’
Hmm, Adam is eerst gemaakt, daarna Eva, wat doet mij dat toch denken aan 'Hij heeft de ene doen uitmunten boven de ander', waar zal de gezegende profeet die 'wijsheid' toch vandaan hebben gehaald. :)
Hmm, 'weest aan uw mannen onderdanig.... bevolen onderworpen te zijn..... vrouw late zich leren in stilheid en onderdanigheid... doch zij zal zalig worden in kinderen te baren', hé, wat komt me dat toch bekend voor. Oh ja, de gezegende profeet zei met andere woorden 'de vrouw is als een akker voor u, ga naar uw akker zo vaak u wilt en doet goed voor uzelf'. Maak van je vrouw een onderdanige baarmachine.
Ach ja, de balk en de splinter :wink:

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Plaats reactie